Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Spenen voor fles

<<

Anoniem85

Bericht 05 Mrt 2014 08:09

Spenen voor fles

Weet iemand dit?
Bestaan er ook spenen voor flessen die moeilijk kapot te kauwen zijn?
Mijn zoontje bijt alle spenen van de fles in no time kapot, en steeds nieuwe kopen a 6 euro weiger ik.
Dus ik dacht, hij heeft een mooie leeftijd om s avonds geen fles meer te drinken en overdag de melk uit een gewone beker.
Echter, hij weigert melk uit een andere beker dan de fles en hij is nu rond 6 uur wakker s ochtends ipv 8 uur.

Wij hebben een difrax fles, maar daar zijn bij mijn weten geen spenen voor de krijgen die harder zijn.
<<

Sugar

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 195

Geregistreerd: 03 Sep 2013 13:08

Bericht 05 Mrt 2014 08:27

Re: Spenen voor fles

ik denk dat je dan toch echt op de harde manier moet overstappen, of spenen blijven kopen.
Bij de aventfles had je nog een hardere tuit kunnen kopen, maar difrax heeft dat niet voor zover ik weet. Dan kom je op de gewone tuit bekers uit.
Zou het niet helpen om als hij de speen kapot bijt de fles in zijn geheel weg te gooien onder het mom van zo kun je niet meer drinken. Misschien in de winkel dan een tuitbeker, rietjesbeker, of gewone beker met hem uit te zoeken?
Mijn mooiste kadootjes
Oktober 2010 & April 2014
<<

Anoniem85

Bericht 05 Mrt 2014 08:41

Re: Spenen voor fles

Bedankt voor je antwoord sugar, maar hij heeft een normale beker (die van Nutrilon) een 360 graden beker, tuitbekers en een rietjesbeker. Water of diksap drinkt hij altijd uit de 360 graden beker, dus dat is het probleem niet. Maar melk weigert hij gewoon uit iets anders dan een fles, en vooral die avondfles vind hij nog zo lekker.

Ik zag inderdaad die tuitjes van avent, maar dan wordt het een tuitbeker.

Maar aangezien de fopspenen vanaf 18+ ook stuk harder zijn, dacht ik misschien bestaan er ook hardere spenen voor flessen.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 05 Mrt 2014 10:44

Re: Spenen voor fles

Mijn zoon bijt de spenen dan wel niet kapot, maar hij weigert ook zijn ochtend- en avondfles te drinken uit een rietjesbeker. Gisterenavond en vanmorgen geprobeerd en 2 keer was het drama. Ik geef hem nu toch maar zijn gewone flesje als hij daar zo van geniet dan vind ik het ook prima. Komt wel een tijd dat ik hem kan uitleggen dat we voortaan melk uit een beker drinken i.p.v. uit een flesje.

Maar goed, blijf je wel het probleem houden met je spenen. Bestaan er geen andere merken dan difrax die wel zo'n hardere speen hebben? Anders kun je daar misschien 2 flessen van kopen inclusief spenen? Misschien ook wel even een iets duurdere aankoop, maar dan moet je niet om de zoveel tijd nieuwe spenen kopen.
2012 & 2016
<<

Anoniem85

Bericht 05 Mrt 2014 17:23

Re: Spenen voor fles

Dat vraag ik me af of die bestaan. Andere fles kopen geeft niet want van difrax bestaat het sowieso niet.

Of bestaan er ook low budget flessen en spenen, iemand die dat weet?
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 05 Mrt 2014 19:43

Re: Spenen voor fles

Geef je gewone melk? En geef je het warm of koud?
Mijn dochter drinkt haar melk minder goed als het net uit de koelkast komt. Als ik het even heb opgewarmd in de magnetron drinkt ze het zo in een keer op. Ze drinkt het uit een rietjesbeker.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 05 Mrt 2014 21:06

Re: Spenen voor fles

Hier warm ik het ook altijd op, zowel in de rietjesbeker als in zijn flesje. Maar hij wil het dus 's morgens en 's avonds echt alleen maar uit zijn flesje. En zolang hij daar van geniet, geef ik het hem zo wel. Er komt een tijd dat ik hem kan uitleggen dat de fles voor baby'tjes is en dat grote kinderen uit bekers drinken ;).
2012 & 2016
<<

Anoniem74

Bericht 08 Mrt 2014 20:19

Re: Spenen voor fles

Hier ook melk uit de fles. Als hij ziet dat er een andere speen op de aventfles zit.....krijsen!
Thee, diksap etc krijgt hij uit een normale beker of harde tuit. 360 graden wil hij ook niet.

Heb overigens geen bijter, dus helaas geen tips in dat oozicht
<<

Anoniem85

Bericht 08 Mrt 2014 20:40

Re: Spenen voor fles

Inmiddels drinkt hij de melk nu redelijk uit een tuit of 360 beker, hij drinkt minder dan uit de fles maar hij weigert niet meer gelukkig.

Hij drinkt hier trouwens nog opvolgmelk vanwege de KMA, we hebben nog pakken die ik op maak en dan over op gewone of sojamelk.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 10 Mrt 2014 12:41

Re: Spenen voor fles

Oh wat fijn dat hij dat nu ineens wel wil. Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Zou hier ook nog wel fijn zijn soms! :)
2012 & 2016
<<

Anoniem85

Bericht 10 Mrt 2014 14:25

Re: Spenen voor fles

Niets anders aanbieden en hij mag er van mij mee rondlopen. Eigenlijk wil ik dat niet, omdat er dan overal druppels melk liggen maar aan tafel drinkt hij het niet leeg. Als ik het op de salontafel zet is het wel redelijk snel op.

Maar s avonds drinkt hij wel minder dan dat hij uit de fles zou doen, maar daar wil ik toch vanaf.

Succes!
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 11 Mrt 2014 07:53

Re: Spenen voor fles

Mijn zoontje vraagt niet meer altijd om de avondfles, dus die geven we nu al af en toe niet meer en dan slaapt hij ook gewoon de nacht door. Dus we gaan nu elke dag proberen geen avondfles meer te geven, tenzij hij ziek is of overdag echt slecht gegeten/gedronken heeft.
2012 & 2016

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers