Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Belangrijk aan een keuken?

<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 07 Mrt 2014 21:41

Re: Belangrijk aan een keuken?

Als ik ooit een keuken naar smaak kan laten zetten ga ik voor twee losse ovens. Een grote oven en een combi. De laatste is dan ideaal voor kleine gerechten waarbij je oven en magnetron kan gebruiken. Nu heb ik nog een losse, maar grote gerechten etc kan ik er niet goed in maken. Dan heb ik echt een grote oven nodig. Aangezien ik nogal graag kook voor grote groepen zal dat voor mij een muts worden.
Verder heb ik er nog niet over nagedacht, behalve natuurlijk veel werkblad om zo de ruimte te hebben om te werken.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:49

Bericht 07 Mrt 2014 22:05

Re: Belangrijk aan een keuken?

Wij hebben bij onze keuken wel zelf het fornuis uitgezocht, omdat het inductiefornuis kapot ging. We hebben nu zo´n fornuis en het is geen aanrader, omdat de pitten te dicht bij elkaar zitten, waardoor je bijna niet met meerdere, grote pannen tegelijk kunt koken.

Afbeelding

Op dit plaatje lijkt het wel mee te vallen, maar wij hebben een iets smallere versie waardoor de vier pitten rechts te dicht bij elkaar zitten.
<<

Anoniem186

Bericht 07 Mrt 2014 22:16

Re: Belangrijk aan een keuken?

Ik ben trouwens ook echt enorm blij met de pyrolyse stand op de oven. Echt een aanrader! Ik had zo'n hekel aan de oven schoonmaken, nu hoeft dat niet meer.
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:49

Bericht 07 Mrt 2014 22:19

Re: Belangrijk aan een keuken?

Oh ja, en een no-frostdiepvries. Nooit meer de diepvries ontdooien: heerlijk!
<<

M-G

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 07 Mrt 2014 22:55

Re: Belangrijk aan een keuken?

Ruimte, voldoende aanrecht om fatsoenlijk eten te bereiden... Dat mis ik in deze keuken echt. Voldoende kastruimte en als er hier een nieuwe keuken in komt wil ik alle apparaten in hebben gebouwd en niet los. Een open keuken vind ik nog steeds het mooist zodat ik tijdens het koken niet afgesloten in een ruimte sta maar alles mee krijg. Ow ja... Ik wil ook geen ronde wasbak meer maar een vierkante.
Afbeelding
<<

Fayebella

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 774

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:57

Bericht 07 Mrt 2014 22:57

Re: Belangrijk aan een keuken?

Een gasfornuis met meer ruimte tussen de pitten, een oven op werkhoogte (echt ideaal!), logisch ingedeeld in de ruimte (dan maakt het me niet uit of het een eiland is of niet), stopcontacten net boven het aanrechtblad, genoeg ruimte in de koelkast, voldoende opbergruimte waar ik ook bij kan (dus niet te hoge kastjes boven het aanrecht), stijl moet passen bij het huis (ik vind landelijk vaak erg mooi bij keukens), vaatwasser moet erin zitten :)
<<

Rouxxxe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 649

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:06

Bericht 08 Mrt 2014 18:05

Re: Belangrijk aan een keuken?

Ruime koelkast en vriezer, genoeg kastruimte, oven en magnetron in één en een vaatwasser.
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 08 Mrt 2014 19:39

Re: Belangrijk aan een keuken?

Ik wilde graag een vaatwasser (hebben onze beide ouders nog steeds niet), een combimagnetron en een gasfornuis met een pit om te wokken. Er werd ons aangeraden deze wokbrander naast de andere pitten te zetten en niet in het midden van het fornuis aangezien je dan niet alle pitten meer kon gebruiken. Dat vond ik een erg handige tip en ben nog steeds blij dat we het op die manier gedaan hebben.
<<

Zoethout

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 702

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 08 Mrt 2014 20:58

Re: Belangrijk aan een keuken?

Ilovethe90s schreef:Er werd ons aangeraden deze wokbrander naast de andere pitten te zetten en niet in het midden van het fornuis aangezien je dan niet alle pitten meer kon gebruiken. Dat vond ik een erg handige tip en ben nog steeds blij dat we het op die manier gedaan hebben.

Die tip kregen wij ook, echter was dat alleen van toepassing op een 60 cm fornuis, wij hebben er nu één van 90 cm met twee wokbranders, waarvan één in het midden. Achteraf had ik i.p.v. die ene brander nog een kleine pit willen hebben, heb er nu namelijk maar één.
Leven en laten leven
<<

Anoniem87

Bericht 08 Mrt 2014 21:16

Re: Belangrijk aan een keuken?

Genoeg kastruimte! Dat heb ik nu helaas niet, maargoed, dat was toch tijdelijk. Ik heb nu allemaal lades en dat is opzich wel erg praktisch. Wat ik ook super vind zijn de aparte koelkast en vrieskast, zoveel ruimte! Dat wil ik zeker weer in ons nieuwe huis en ook een combi-magnetron met pyrolyse-functie en op ooghoogte.
<<

Anoniem119

Bericht 08 Mrt 2014 21:48

Re: Belangrijk aan een keuken?

Zoethout schreef:
Ilovethe90s schreef:Er werd ons aangeraden deze wokbrander naast de andere pitten te zetten en niet in het midden van het fornuis aangezien je dan niet alle pitten meer kon gebruiken. Dat vond ik een erg handige tip en ben nog steeds blij dat we het op die manier gedaan hebben.

Die tip kregen wij ook, echter was dat alleen van toepassing op een 60 cm fornuis, wij hebben er nu één van 90 cm met twee wokbranders, waarvan één in het midden. Achteraf had ik i.p.v. die ene brander nog een kleine pit willen hebben, heb er nu namelijk maar één.



Dat is zeker een goede tip. Bij een huis wat we bekeken hadden, zat er telkens zo'n 10 cm aan ruimte tussen de pitten, gewoon een stukje aanrecht er tussen dus. Moet je wel de ruimte voor hebben, maar ik vond dat er ook heel mooi en handig uit zien. Had dat nog nooit gezien. Dat was sowieso een prachtige keuken.
Het is beetje lastig te zien, maar hier links zie je dat er steeds een stukje tussen de pitten zit. Lekker ruim opgesteld. Vind ik wel echt mooi!

Afbeelding
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 10 Mrt 2014 15:01

Re: Belangrijk aan een keuken?

Alles wordt hierboven wel zo ongeveer genoemd denk ik, maar een vaatwasser op hoogte vind ik ook echt ideaal. Ik zou niet anders meer willen! En wij hebben hem direct naast de gootsteen geplaatst, zodat je alles kunt voorspoelen en zonder te bukken in de vaatwasser kunt zetten.
Verder vind ik een hoog werkblad handig en veel werkruimte is ook echt een pre!
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 10 Mrt 2014 15:11

Re: Belangrijk aan een keuken?

Huh Pineco, staat jullie vaatwasser dan op ooghoogte? Ziet dat er niet heel gek uit? Heb je misschien een foto, ik ben heel benieuwd hoe ik dat moet zien.

♥♥
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 10 Mrt 2014 15:30

Re: Belangrijk aan een keuken?

Ik heb geen recente foto op Photobucket, deze is gemaakt toen de keuken nog niet af was, maar ons systeem met 'losse' modules leent zich hier wel heel erg voor. Al heb ik ook al 'gewone' keukens gezien meteen vaatwasser op hoogte. Die hadden dan bijvoorbeeld een diepe lade onder de vaatwasser. Het gaat dus om de rode deur rechts naast de spoelbak:

Afbeelding
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 10 Mrt 2014 15:34

Re: Belangrijk aan een keuken?

Ohh zo! Wat een professioneel gezicht, het lijkt wel een restaurantkeuken. Mooi!

♥♥
<<

Anoniem40

Bericht 10 Mrt 2014 15:52

Re: Belangrijk aan een keuken?

M-G schreef:Ow ja... Ik wil ook geen ronde wasbak meer maar een vierkante.

Ik wil juist geen vierkante! Die hadden wij in ons vorige huis en dat was veel moeilijker schoon te houden. Bij ons ging het vuil in de hoekjes zitten en omdat de wasbak zo groot was kwam het water niet in die hoekjes.
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:00

Bericht 10 Mrt 2014 16:19

Re: Belangrijk aan een keuken?

Wauw is dat jouw keuken Pineco? Super mooi!

Ik heb niet zo veel eisen geloof ik.. Maar ik woon dan ook in een studentenhuis haha:
- koken op gas, voldoende pitten/ruimte tussen de pitten.
- voldoende licht/verlichting.
- stopcontacten in de buurt van het aanrecht, liefst erboven.
- dubbele spoelbak (hebben wij niet, mis ik echt)
- voldoende kastruimte en een ruim aandrechtblad
- grote koelkast en vriezer, een combi magnetron én een ruime oven (hebben wij allebei, mijn ouders hebben alleen een combi, vet irritant; veel te klein)

Eigenlijk hebben wij best een chille keuken, alleen te weinig stopcontacten.
<<

Jeanette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 955

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:31

Bericht 10 Mrt 2014 21:49

Re: Belangrijk aan een keuken?

Dat ik op gas kan koken, genoeg ruimte op aanrecht heb, dat er genoeg stopcontacten zitten, genoeg ruimte in kastjes en een vaatwasser.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 10 Mrt 2014 21:52

Re: Belangrijk aan een keuken?

Maar zijn dit voor jullie echt harde eisen? Want als je een bestaand huis koopt, dan is het toch bijna onmogelijk dat het aan al je eisen voldoet?
<<

Anoniem85

Bericht 10 Mrt 2014 22:30

Re: Belangrijk aan een keuken?

Toen wij voor een keuken gingen wilde ik gaskookstel of inductie, gasleiding ligt hier in huis niet, dus voor inductie gegaan. Heel erg fijn. Mijn ouders hebben keramisch en in onze oude keuken hadden we elektrisch, beide vind ik niets..
Wij hebben een koffiemachine ingebouwd die ook kokend water geeft, want ik houd niet van allemaal losse apparaten op het aanrecht. Daarnaast wilde ik perse een grote gewone oven, dus geen combi oven. Stopcontacten idd net boven het aanrecht, wij hebben er 6, 3x 2, maar aangezien we geen losse apparaten hebben zijn dat er teveel.
Ohja en wij hebben een schuine afzuigkap, aangezien mijn man erg lang is. Nu stoot hij zijn hoofd niet meer.
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 02:06

Bericht 11 Mrt 2014 00:39

Re: Belangrijk aan een keuken?

Pineco schreef:Ik heb geen recente foto op Photobucket, deze is gemaakt toen de keuken nog niet af was, maar ons systeem met 'losse' modules leent zich hier wel heel erg voor. Al heb ik ook al 'gewone' keukens gezien meteen vaatwasser op hoogte. Die hadden dan bijvoorbeeld een diepe lade onder de vaatwasser. Het gaat dus om de rode deur rechts naast de spoelbak:

Afbeelding



Wow jij hebt echt mijn droomkeuken! Jou man is toch ook kok als ik me niet vergis? Echt heel gaaf :hulde:
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5875

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 11 Mrt 2014 08:47

Re: Belangrijk aan een keuken?

Ik wilde een goede ruime oven en hoefde geen combi, een magnetron gebruik ik toch niet en heb ik ook echt nog geen seconde gemist.
Daarnaast wilde ik een vijfde pit, genoeg snij oppervlak en hebben wij extra stopcontacten laten maken wat ik ook wel erg handig vind!

En ik wilde echt heel graag een vierkante wasbak omdat ik dat zoveel mooier en moderner vind dan een ronde en dus beter vond passen bij onze hoogglans moderne keuken. De verkoper gaf ook aan dat het moeilijker schoon te houden is in de hoekjes, maar ik haal er even een schuursponsje met wat cif doorheen en klaar, geen enkel probleem wat mij betreft.

Daarnaast vond ik een eiland (schiereiland) wel erg gaaf en de ruimte leende zich daar ook perfect voor, wij hebben aan 1 kant de afwasmachine en de wasbak zitten en daarnaast de borden e.d. staan. We kunnen nu letterlijk de tafel dekken terwijl we gewoon blijven zitten en ook de afwasmachine inpakken terwijl wel aan de eettafel zitten, ideaal!
Aan de andere kant hebben we het fornuis en grote lades met voorraad en de pannen e.d. en alles ligt dus binnen handbereik, wat mij betreft de ideale indeling!
25-11-2014 & 09-06-2017
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers