Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Waterpokken

<<

hierbenik

Noob

Berichten: 10

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:48

Bericht 09 Mrt 2014 22:26

Waterpokken

Hoi allemaal,

Mijn eerste berichtje hier en ik heb gelijk een vraag. Mijn zoontje is nu ruim anderhalf. Ik ben nu 12 weken zwanger van nummet 2. Op dit moment heerst hier de waterpokken. Ik zit nu te twijfelen of ik mijn zoontje hieraan ga blootstellen. Hij gaat niet naar een vorm van opvang dus ik moet het echt gaan opzoeken. Als straks de baby geboren is gaat de oudste naar de peuterspeelzaal. Hier heeft hij dan natuurlijk grote kans om besmet te raken. Ik heb begrepen dat het juist gevaarlijk is voor kinderen onder de 1. Zowel ik als mijn vriend hebben bijde de waterpokken gehad. Het gaat mij erom dat hij het volgens mij beter nu kan krijgen zodat hij straks op de peuterspeelzaal niet meer besmet raakt en dat hij de baby dan ook niet kan besmetten. Wat is jullie mening hierover?

Groetjes
<<

Vintage

Kletskop

Berichten: 970

Geregistreerd: 02 Sep 2013 18:27

Bericht 09 Mrt 2014 22:34

Re: Waterpokken

Mijn dochter is bijna 6 en heeft ze nog steeds niet gehad! Het gaat dus niet altijd op dat hij ze bijv. op de psz wel krijgt. Al is het dan natuurlijk ook niet gezegd dat het niet zo is.
Happiness comes
from within you.
You'll never find it by
chasing relationships,
jobs, beauty, money.
Happiness Always
starts within.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 09 Mrt 2014 22:38

Re: Waterpokken

Volgens mij is waterpokken niet gevaarlijk voor baby's onder de 1 jaar.
<<

Anoniem331

Bericht 09 Mrt 2014 22:41

Re: Waterpokken

Het is niet perse gevaarlijk. Wel kunnen ze het nog een keer krijgen als ze het voor hun eerste verjaardag krijgen.
Onze jongste had ze met 5 maanden.
<<

Teddyaapje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 09 Mrt 2014 22:59

Re: Waterpokken

Onze jongste had ze een paar weken terug toen hij 6mnd was. Hij zat helemaal onder, super zielig! Maar gevaarlijk was t niet meer...niet gevaarlijker dan bij een dreumes,peuter of kleuter. Als ze onder de 3mnd zijn moet je er wel mee naar de ha en onder t jaar kunnen ze geen levenslange immuniteit opbouwen.
Afbeelding Afbeelding

*20-7-2012*
<<

maia

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 918

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:01

Bericht 09 Mrt 2014 23:42

Re: Waterpokken

T heeft het ook met 5 maanden gehad. Niet gevaarlijk maar wel sneu natuurlijk. Als je zoontje het nu krijgt zou ik handiger vinden als op het moment dat zijn broertje of zusje geboren is.
Mother of 3 adorable children
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 10 Mrt 2014 00:27

Re: Waterpokken

Hoe wil je dit gaan opzoeken dan? Je zegt dat hij nu niet naar een vorm van opvang gaat, maar dat 'hier' wel de waterpokken heerst. Vraag me af wat je met 'hier' bedoelt.

Verder inderdaad wat er al gezegd is.
<<

hierbenik

Noob

Berichten: 10

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:48

Bericht 10 Mrt 2014 08:11

Re: Waterpokken

Met hier bedoel ik in de omgeving. Kinderen van collegas hebben nu de waterpokken. Dus even een ochtendje bij een collega op bezork. (Doen we wel vaker zodat ze even 'samen' kunnen spelem. Kinderen zijn ongeveer even oud.
<<

Anoniem331

Bericht 10 Mrt 2014 08:43

Re: Waterpokken

Wil niet zeggen dat jou kind het dan ook krijgt. De besmetting vind plaats al voor er blaasjes zijn tot er korstjes op zitten. Dus dat moet je dan net treffen.
Ikzelf zou het nu niet extra gaan opzoeken als het om mijn kinderen ging. Dat liet ik op zijn beloop.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 10 Mrt 2014 18:25

Re: Waterpokken

Ik zou het niet uit de weg gaan, maar ook niet express opzoeken. De kans is nog steeds aanwezig dat ze het toch niet krijgen. Helaas heb je zulke dingen niet echt in de hand.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers