Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


2 maanden gestopt met roken.....

<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Bericht 06 Mrt 2014 19:36

2 maanden gestopt met roken.....

En ik vind het er nog niet makkelijker op worden. :no:
De eerste twee weken stuiterde ik de dagen door en was er een soort van roes van euforie. Die ebte vervolgens langzaam weg en labiliteit kwam er voor in de plaats en dat ben ik nu nog steeds. Mijn lontje wordt nog niet echt langer, mijn concentratie niet beter en ik heb dagen dat ik overal om moet huilen en dat me redelijk in paniek voel. En dan lijkt mijn lijf ook nog in verzet, overal pijntjes :(

Roken wil ik absoluut niet meer, maar hoe lang gaat deze grap duren?
Tijdens mijn zwangerschappen had ik er tot op eind last van maar dat wijt ik maar gewoon aan de zwangerschappen :laughcry:
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Bericht 06 Mrt 2014 20:44

Re: 2 maanden gestopt met roken.....

Niemand?
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 06 Mrt 2014 20:47

Re: 2 maanden gestopt met roken.....

Ik ben bijna 4 jaar gestopt. Gewoon in 1x. Laatste sigaret onderweg op naar mijn man (woonde toen nog niet samen), en de rest van mijn pakje heb ik weggegeven. Ook geen behoefte meer aan gehad.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem331

Bericht 06 Mrt 2014 20:48

Re: 2 maanden gestopt met roken.....

Ik wil wel reageren, maar ik herken het eigenlijk niet. Ik ben er nu bijna 3 jaar van af, en heb het nog geen dag gemist. Maar of ik me nu lichamelijk ook beter voel dan voor het stoppen? Nee, dat geloof ik niet. Dat blijft voor mij een soort fabeltje.
<<

Anoniem50

Bericht 06 Mrt 2014 20:50

Re: 2 maanden gestopt met roken.....

Dan ben ik niet zo'n geweldige berichtgever.

Mijn moeder is ruim twee jaar gestopt, maar heeft het het eerste jaar heel erg moeilijk gehad. Overal pijntjes, kwaaltjes, slecht humeur, zo'n trek in roken dat ze huilend in de woonkamer stond. Ze mocht niet meer roken vanwege haar gezondheid en dat wilde ze volhouden en daarom is ze nu ook nog gestopt, maar ze heeft het er nog vaak over dat het eerste jaar gestopt zijn echt hell was.

Ik hoop voor jou dat het niet zo lang duurt! Wel heel goed dat je nog steeds gestopt bent en dat ook wilt blijven!
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Bericht 06 Mrt 2014 20:55

Re: 2 maanden gestopt met roken.....

Pfoe, een jaar is wel heel lang.

Het is ook niet dat ik trek heb, die is wel weg. Wel benijd ik mensen die ik zie roken.
Maar ik zit mezelf regelmatig behoorlijk in de weg.
<<

Anoniem50

Bericht 06 Mrt 2014 21:04

Re: 2 maanden gestopt met roken.....

Misschien is het jouw geluk dat jij wilde stoppen en zij moest stoppen. Misschien dat het willen een stuk aan tijd verkort?

Ik geloof dat ik wel snap wat je bedoeld met dat je jezelf in de weg zit. Ik heb honderdduizend pogingen gedaan en na een paar uur ben ik wel over de trek heen, maar ik word er zo onnoemelijk zenuwachtig en chagrijnig van. Loop uren achter elkaar met motten in mijn buik en heb alles bij elkaar gevloekt en dan wil ik er vanaf en ga maar weer roken. Ik ben gewoon een slappeling.
<<

Zwilling

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 596

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:49

Bericht 06 Mrt 2014 22:32

Re: 2 maanden gestopt met roken.....

ik ben twee jaar geleden gestopt, wat mij hielp was de mantra "dit gevoel gaat weg, dit is slechts een moment" Ook dacht ik steeds "ik kan wel gaan roken, maar na de eerste hijs zou ik me nog slechter voelen als nu, omdat ik dan gefaald heb"

Ook beloonde ik mezelf het gespaarde geld, dat motiveerde me ook enorm.

Succes! En geef er niet aan toe!
Afbeelding
<<

Anoniem126

Bericht 07 Mrt 2014 11:52

Re: 2 maanden gestopt met roken.....

*
Laatst gewijzigd door Anoniem126 op 29 Sep 2015 19:27, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Bericht 08 Mrt 2014 20:24

Re: 2 maanden gestopt met roken.....

Pfoe, ik heb nog wel even te gaan dus.
De laatste sagen eb ik het echt even moeilijk. Mijn hele lijf lijkt vol spanning te zitten.
Maar goed, het zal vanzelf weer beter gaan.
<<

Anoniem318

Bericht 09 Mrt 2014 19:47

Re: 2 maanden gestopt met roken.....

Ik herken het niet, bij mij duurde dat gevoel niet zo lang, maar wilde gewoon zeggen dat je goed bezig bent! Volhouden hoor, je kunt jezelf en je gezondheid geen groter plezier doen. Ik ben nu bijna anderhalf jaar geleden gestopt en ben er nog elke dag blij om. Al heb ik ook goede herinneringen aan roken (lange ontspannen zomeravonden met vriendinnen, wijn, sigaretten, en fijne gesprekken), maar die worden toch echt wel overschaduwd door de slechte herinneringen (stress bij lange meetings of andere gelegenheden die lang duurden, stress als 't pakje bijna leeg was, stress omdat ik me zo vaak afvroeg of ik naar rook rook, etc). Het wordt echt wel beter.
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Bericht 09 Mrt 2014 20:10

Re: 2 maanden gestopt met roken.....

Ik hoop het. Ik vind het best rot nu. Normaal ben ik blij als de zon gaat schijnen, nu wil ik roken en zie ik zelfs een beetje tegen de zomer op.
En ik kan gewoon heel weinig hebben.

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron