Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Afvaltopic #1

<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 09 Mrt 2014 17:19

Re: Afvaltopic

Ik denk dat je je niet teveel moet focussen over de verschillen tussen 2 dagen. Elke dag wegen is niet erg, maar neem een vast punt in de week als meetpunt. Bij mij zit er gerust een kilo verschil tussen 's ochtends en 's avonds. Zelfs 's ochtends heb ik als ik gelijk op de weegschaal ga staan dat het zo 0,5 meer is dan als na even bezig zijn en naar de wc geweest ben nog een keer weeg.
<<

Anoniem50

Bericht 09 Mrt 2014 17:26

Re: Afvaltopic

Mijn meetpunt is maandag. Morgen dus.

Ik vind het gewoon een beetje frustrerend. Ik wil hem zien dalen, niet omhoog zien kruipen. Door de weegschaal van vanochtend had ik het wel opeens heel moeilijk zonder mijn cola light (en sigaretten), maar goed... Dat is nu wel weer over. Ik moet gewoon doorzetten en dat heb ik gedaan. We zullen morgen zien hoeveel er in een week af is.
<<

Anoniem156

Bericht 09 Mrt 2014 17:44

Re: Afvaltopic

Ik vond dit artikel en moest aan jou denken, Marley.

http://fitbeauty.nl/ben-ik-aangekomen-n ... #more-6077
<<

Anoniem29

Bericht 09 Mrt 2014 17:48

Re: Afvaltopic

Misschien nog een tipje Marley voor het 'beter' slapen. Er was laatst een tv programma, inclusief slaaponderzoek, bij een jonge vrouw. Zij dronk 's avonds altijd thee (zwart of groen) en kon maar niet slapen. Maar in beide thee zit wel cafeïne. Daar moet je echt niet van drinken voordat je gaat slapen.

Het beste is om een lekkere en rustgevende kruidenthee te drinken voordat je gaat slapen (of gewoon in de hele avond). Bijvoorbeeld valeriaan of kamille.
<<

Anoniem50

Bericht 09 Mrt 2014 17:52

Re: Afvaltopic

Het geeft wel weer inzichten. Thanks, Poubelle. Gewoon weer doorgaan.
<<

Anoniem50

Bericht 09 Mrt 2014 18:00

Re: Afvaltopic

Bedankt voor de tip, Toxi. Ik lust alleen echt geen kruidenthee. Ik heb in de afgelopen jaren nog geen lekkere gevonden. Maar dat maakt niet uit. Ik drink nu overdag dan gewoon thee en 's avonds water en extra verdunde ranja. Ranja is weer geen goed idee, maar ik vind dan ook weer amper iets echt lekker. Moeilijk persoon ben ik.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 09 Mrt 2014 18:17

Re: Afvaltopic

Poubelle schreef:Ik vond dit artikel en moest aan jou denken, Marley.

http://fitbeauty.nl/ben-ik-aangekomen-n ... #more-6077


Leuk en herkenbaar artikel! Klopt idd wel, ik viel ook wel eens juist na een 'vreetavond' ineens weer extra hard af :) Het probleem is dat het bij mij dan meestal niet bij één zo'n avond blijft, dus dan gaat het natuurlijk wél een keer mis. Voorlopig durf ik me er dan ook nog niet echt aan te wagen.

Pffff ik ben net gaan skaten, heb een mooi rondje met alleen maar rode fietspaden rond mijn wijk. Het plan was om drie rondjes te gaan, maar ik ging zo lekker dat het er vijf werden en nu ben ik GESLOOPT!!! Morgen vette spierpijn vrees ik en ik hang nu echt voor pampus op de bank haha. Was weer ff wennen! Maar wel mooi 9.34 km geskatet (in 50 minuten, kan nog wel wat sneller, maar dat komt wel weer - ik was nu allang blij dat het überhaupt nog best goed ging)!
❤ 7 juni 2018
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 09 Mrt 2014 18:29

Re: Afvaltopic

Goed bezig Bliss!! Ik durf niet eens meer op die dingen haha. Heb ze een hele tijd geleden verkocht. Ik had ze nog bij mijn ouders staan en dacht het weer te proberen...nou ik durf het echt niet meer. Jammer want het leek mij heerlijk om weer eens te doen.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 09 Mrt 2014 18:31

Re: Afvaltopic

Ja het is echt lekker hoor, beetje zwieren over dat asfalt :D Ga woensdagmiddag weer skaten denk ik, volgens mij blijft het de hele week lekker weer :thumbup:
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem215

Bericht 10 Mrt 2014 08:55

Re: Afvaltopic

Ik ga van de week ook skaten. Deze week blijft het inderdaad lekker weer. :)
Maandag weegdag voor mij. -0,2 kg.
<<

Anoniem304

Bericht 10 Mrt 2014 09:42

Re: Afvaltopic

Wat goed Madam!

1x per week wegen heb ik het geduld nog niet voor haha, dus ik weeg op maandagochtend en op donderdagochtend. Vanochtend 0,1 kg. Jippie.

Ondanks dat ik gisteren taart en een patatje met een snack gehad heb. Oh en 3 toastjes met brie.
<<

Anoniem291

Bericht 10 Mrt 2014 10:08

Re: Afvaltopic

Zo nieuwe week vanavond de eerste keer bootcamp (vorige keer was het kennismaken en wegen en klein beetje bewegen) en ik heb mijn gezonde eten voor vandaag klaar om mee te nemen.

Wegen doe ik tussendoor niet, pas over 8 weken weer.
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 10 Mrt 2014 10:51

Re: Afvaltopic

Helaas, hier 0,7 aangekomen. Ik hoop op spierweefsel of vocht haha. Wel ben ik goed bezig geweest met sporten, eten kan nog wel beter.

Ik snap niet dat sommigen dit (bijna) elke dag doen. Ik baal er best wel van en ik heb gelijk geen zin meer om gezond te eten en te bewegen (hoezo dramaqueen, slecht zeg). Ik moet er niet aan denken om dit elke dag te doen. Daarnaast, er is toch veel meer van invloed dan alleen eten op je gewicht. Veel (ongezond) eten leidt toch niet automatisch tot gewichtstoename en gezond eten direct tot afvallen?
<<

Anoniem193

Bericht 10 Mrt 2014 11:04

Re: Afvaltopic

@Girli; Er wordt gezegd dat zo'n 80% van gewicht toe/afname afhangt van je eetpatroon.
<<

Anoniem50

Bericht 10 Mrt 2014 11:08

Re: Afvaltopic

Balen, Girli.

Goed bezig, Madam en Cotton.

Even beginnen met het goede nieuws. Gisteravond Ranja in een wijnglas gehad. Ik lust geen wijn, maar zo'n wijnglas drinkt me toch lekker. Op het moment dat ik zo'n glas zie, dan vind ik het altijd jammer dat ik wijn toch echt het smerigste vind wat er is. Maar goed... Dat wilde ik niet vertellen. :P Gisteravond om 00.00u werd ik moe, ben ik naar bed gegaan en een uur later viel ik in slaap. Voor een ander frustrerend, maar ik was allang blij. Maar een uurtje i.p.v. uren woelen. Lijkt verbetering in te zitten. :) Waar ik vooral verbaasd over was was dat ik mezelf echt moe voelde om al 00.00u! :wtf:

Nu het 'slechte' nieuws. Op weegdag ben ik mezelf vergeten te wegen. Waarom? Ik werd vanochtend 'ziek' wakker. Moest een sprint maken naar de wc met duffe kop, dus dat was niet heel geslaagd. Maar goed, nu wakker worden met een lekker bakkie koffie. Vers (in pak) gehaald, samen met twee komkommers die in de bonus waren. :D

Let the new week begin! :thumbup: (Sorry, ben uberpostief. Denk dat het aan de medicatie ligt. :bounce: )
<<

Anoniem304

Bericht 10 Mrt 2014 11:09

Re: Afvaltopic

Ik vond het artikel van Poubelle ook wel leuk om te lezen!

Marley, goed toch dat je juist zo positief bent. Vasthouden dit gevoel!
<<

Anoniem44

Bericht 10 Mrt 2014 11:13

Re: Afvaltopic

Girli: wat is er precies zo vreselijk aan dan? Ik eet al mijn hele leven gezond en doe veel aan sport, maar zou echt niet kunnen bedenken wat er zo erg aan is. Natuurlijk, alle begin is moeilijk, maar zeker met dit weer is het toch heerlijk om lekker buiten te bewegen? Probeer iets te vinden waar jij je fijn bij voelt en waar je van kan genieten, als je een sport doet waar je je niet goed bij voelt, dan is het inderdaad lastig om het vol te houden! Je kunt zoveel doen, zwemmen, fietsen, wandelen, hardlopen, of misschien is een teamsport meer iets voor jou?
<<

Anoniem119

Bericht 10 Mrt 2014 11:19

Re: Afvaltopic

YEAH! Ik ga ook weer afvallen! Ik vind mezelf zo vreselijk pafferig op m'n vakantiefoto's, geen leuk gevoel..
Ik vind het alleen heel lastig om sporten te combineren met m'n onregelmatige werk, ik heb er gewoon écht geen tijd voor (die ene keer dat ik thuis ben, wil ik graag thuis zijn, dus stel ik andere prioriteiten). Maar.. Ik heb de oplossing!

Ik ben afgelopen weekend gewoon naar m'n werk gefietst! 12 km heen, 12 km terug. Wat dus betekent dat ik in twee dagen al 48 km heb gefietst! Als ik dat nou eens gewoon ga doen! Zo kan ik sporten en naar m'n werk gaan combineren, kost het me ook geen tijd, zie ik leuk wat van de stad terwijl ik fiets (city buzz), en vang ik dus mooi twee vliegen in één klap. Daarnaast eet ik al gezond, dus dat is prima.
<<

Anoniem304

Bericht 10 Mrt 2014 11:27

Re: Afvaltopic

Wat goed Marin! Fietsen is zo goed voor je. Toen ik nog dagelijks 14km. moest fietsen was ik zo slank, dat ging zo snel toen! :D

En thuis kan je ook best veel oefeningen doen. Ik doe bijvoorbeeld setjes van 10 squads tijdens het koken. Goed voor m`n benen!
<<

Anoniem44

Bericht 10 Mrt 2014 11:31

Re: Afvaltopic

Wat goed Marin, 12 km fietsen is net een lekker stuk, lijkt me! Denk zeker dat je daar de resultaten snel van gaat zien.
<<

Anoniem23

Bericht 10 Mrt 2014 11:35

Re: Afvaltopic

Oh wat goed Marin! Ik weet zeker dat je daar snel resultaat van gaat zien. Sinds ik veel meer ben gaan fietsen ben ik 13 kilo afgevallen.
<<

Anoniem50

Bericht 10 Mrt 2014 11:36

Re: Afvaltopic

Dit gevoel voelt even goed na zoveel negatieve gedachten! Ik krijg ook opeens zin om dingen te ondernemen. Wel jammer dat ik vanochtend wederom een afwijzing binnen heb voor een vacature, maar ik daarin ben ik allang niet de enige. Dus gewoon doorzetten.

Marin, dat van de foto's terugkijken ken ik. Jaren geleden maakte mijn moeder een foto van me op haar telefoon en ik kijk naar de foto en het enige wat ik zei was:"Morgen ga ik dus op dieet" en dat deed ik dan ook. De laatste jaren zag ik het ook wel, maar had ik die drang op de één of andere manier niet echt. Zegt mijn moeder:"Ach, dan ben je er nog niet klaar mee. Want vroeger was je er klaar mee en dan ging je er gewoon voor en dan lukte het ook". Misschien heeft ze daar wel een beetje gelijk in (gehad).

Top van het fietsen, trouwens! Het is dat ik er zo'n hekel aan heb, anders was ik allang met mijn vader meegegaan fietsen. Die man fietst abnormaal veel, vind hij leuk. Ik dus niet.
<<

Anoniem119

Bericht 10 Mrt 2014 11:38

Re: Afvaltopic

Oh wow wat veel Harrison. Zo veel verwacht ik nou ook weer niet af te vallen, maar elk beetje helpt! Ik ben weer 5kg zwaarder dan vorig jaar, dus dat wil ik er sowieso af.

ED, ja het is net een lekker stuk en het viel me gelukkig wel mee. Door de stad fietsen is ook leuk, dan heb je wat te zien. Alleen is op de terugweg het laatste (heenweg dus eerste) stuk zo vreselijk saai, gewoon één lange weg zonder iets te zien. Maar daar probeer ik dan maar extra hard te gaan om mezelf te motiveren. Van en naar m'n werk moet ik toch, en op de fiets ben ik 50 minuten onderweg, terwijl met de tram wel 5 kwartier! Scheelt ook nog eens tijd dus!
<<

Anoniem44

Bericht 10 Mrt 2014 11:46

Re: Afvaltopic

Leuk zeg :) Misschien kun je je lievelingsmuziek downloaden en meenemen voor dat laatste saaie stuk?
<<

Anoniem119

Bericht 10 Mrt 2014 11:54

Re: Afvaltopic

Ik vind muziek luisteren op de fiets altijd een beetje eng. Mijn gehoor is al niet zo fantastisch, dus ik ben liever alert. Zeker omdat ik om twaalf uur 's nachts pas thuis kom uit m'n werk en dat een redelijk rustige weg langs een bosje met slootje is enzo. Maar muziek motiveert wel lekker, daar heb je helemaal gelijk in.
VorigeVolgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers