Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Afvaltopic #1

<<

Anoniem291

Bericht 08 Mrt 2014 16:19

Re: Afvaltopic

Geloof dat ik niet zo handig ben met de tabel invullen. Zou iemand het voor mij willen doen. Ben 1.69, start op 78,1 en eerste doel is naar de 70. Wegen doe ik pas over 8 weken
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 08 Mrt 2014 23:56

Re: Afvaltopic

Bliss schreef:Aaah vandaag gaf de weegschaal 85.1 aan! Nog 0.2 verwijderd van mijn eerste doel!!! Hoop dat het nu echt niet lang meer duurt! Ga vanavond wel uit eten, maar ik hoop een enigszins verantwoorde keuze te kunnen maken.


Mislukt! Ik was van plan een maaltijdsalade te nemen, maar we gingen naar een pizzeria en die hadden ze daar niet. Toen toch maar een pizza gegeten, was wel lekker, maar vervolgens heb ik al de hele avond buikpijn :nopompom: Denk dat die 0.2 nu ook nog wel even op zich laat wachten, hoewel ik wel weer goed heb gefietst en gelopen vandaag. Morgen weer fietsen en 's middags wil ik het skaten weer eens op gaan pakken, voor het eerst sinds begin vd herfst ofzo, zal wel weer even wennen zijn!
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem215

Bericht 08 Mrt 2014 23:58

Re: Afvaltopic

Hoochie schreef:Geloof dat ik niet zo handig ben met de tabel invullen. Zou iemand het voor mij willen doen. Ben 1.69, start op 78,1 en eerste doel is naar de 70. Wegen doe ik pas over 8 weken


[table=400,1][tr][td=75,white]Forumnaam[/td][td=50,white]Lengte[/td] [td=50,white]Start[/td] [td=50,white]Huidig[/td] [td=50,white]Afgevallen[/td] [td=50,white]Streef[/td][/tr]
[tr][td=50,white]Lemon[/td][td=50,white]1,79[/td][td=50,white]97[/td] [td=50,white]84,5[/td] [td=50,white]12,5[/td] [td=50,white]75[/td][/tr][tr][td=50,white]Jorja[/td][td=50,white]1,78[/td][td=50,white]-[/td] [td=50,white]-[/td] [td=50,white]-7[/td] [td=50,white][/td][/tr][tr][td=50,white]Madam[/td][td=50,white]1,68[/td][td=50,white]70,7[/td] [td=50,white]70,7[/td] [td=50,white]0[/td] [td=50,white]60[/td][/tr][tr][td=50,white]Hoochie[/td][td=50,white]1,69[/td][td=50,white]78,1[/td] [td=50,white]-[/td] [td=50,white]-[/td] [td=50,white]70[/td][/tr][/table]
<<

Anoniem50

Bericht 09 Mrt 2014 00:07

Re: Afvaltopic

Als je er maar van hebt genoten, Bliss?

Ik heb me vandaag op twee pakjes Melbatoast goed gehouden. Althans, dat dacht ik. Maar fatsecret vertelde me zojuist dat ik gewoon 160 kcal aan droge troep heb opgegeten. Nu is de Melba op en komt het ook niet meer in huis. Verder heb ik vier of vijf kannen thee op. Niet gezond. Wel afgewisseld. Bosvruchten, Sinaasappel, Groene thee Cranberry en nu zit ik aan de Bosbes. Ik hoop dat ik me morgen goed genoeg voel om te wandelen, want daar heb ik echt ongelofelijk veel zin in.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 09 Mrt 2014 00:36

Re: Afvaltopic

Met thee is niks mis toch?
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem291

Bericht 09 Mrt 2014 00:44

Re: Afvaltopic

Madam schreef:
Hoochie schreef:Geloof dat ik niet zo handig ben met de tabel invullen. Zou iemand het voor mij willen doen. Ben 1.69, start op 78,1 en eerste doel is naar de 70. Wegen doe ik pas over 8 weken


[table=400,1][tr][td=75,white]Forumnaam[/td][td=50,white]Lengte[/td] [td=50,white]Start[/td] [td=50,white]Huidig[/td] [td=50,white]Afgevallen[/td] [td=50,white]Streef[/td][/tr]
[tr][td=50,white]Lemon[/td][td=50,white]1,79[/td][td=50,white]97[/td] [td=50,white]84,5[/td] [td=50,white]12,5[/td] [td=50,white]75[/td][/tr][tr][td=50,white]Jorja[/td][td=50,white]1,78[/td][td=50,white]-[/td] [td=50,white]-[/td] [td=50,white]-7[/td] [td=50,white][/td][/tr][tr][td=50,white]Madam[/td][td=50,white]1,68[/td][td=50,white]70,7[/td] [td=50,white]70,7[/td] [td=50,white]0[/td] [td=50,white]60[/td][/tr][tr][td=50,white]Hoochie[/td][td=50,white]1,69[/td][td=50,white]78,1[/td] [td=50,white]-[/td] [td=50,white]-[/td] [td=50,white]70[/td][/tr][/table]


Super, dank je wel
<<

Anoniem50

Bericht 09 Mrt 2014 00:55

Re: Afvaltopic

Bliss schreef:Met thee is niks mis toch?


Nee, volgens mij niet. Ik geloof alleen dat ik inmiddels wel 5l thee heb gehad en of dat nu zo gezond is? Wel over de hele dag, dat dan weer wel, maar dan nog.
<<

Anoniem51

Bericht 09 Mrt 2014 00:58

Re: Afvaltopic

Vijf liter vocht is wel absurd veel.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 09 Mrt 2014 01:00

Re: Afvaltopic

Marley schreef:Als je er maar van hebt genoten, Bliss?

Ik heb me vandaag op twee pakjes Melbatoast goed gehouden. Althans, dat dacht ik. Maar fatsecret vertelde me zojuist dat ik gewoon 160 kcal aan droge troep heb opgegeten. Nu is de Melba op en komt het ook niet meer in huis. Verder heb ik vier of vijf kannen thee op. Niet gezond. Wel afgewisseld. Bosvruchten, Sinaasappel, Groene thee Cranberry en nu zit ik aan de Bosbes. Ik hoop dat ik me morgen goed genoeg voel om te wandelen, want daar heb ik echt ongelofelijk veel zin in.


Maar heb je naast die melbatoast wel wat anders gegeten? Anders kan ik je op een briefje meegeven dat afvallen niet lukt.

5 liter vocht is wel wat veel, ik weet dat ook te veel water slecht en zelfs gevaarlijk kan zijn, maar hoeveel dat is weet ik niet. Zolang er geen suiker in zit in het in ieder geval niet slecht om de hele dag thee te drinken.

Goed dat je met de cola light gestopt bent. Hoe gaat het slapen?
<<

Anoniem50

Bericht 09 Mrt 2014 01:13

Re: Afvaltopic

Jorja, niet alleen Melbatoast haha. Ik heb gewoon ontbeten, geluncht, avondeten (Stamppot Andijvie) en vanavond dus Melbatoastjes.

Ik ben ruim een week geleden gestopt met het drinken van Cola Light met Cafeïne en ik ben nu dus helemaal gestopt met Cola Light, ook de cafeïnevrije. Ik ben daarnaast ruim een week geleden overgestapt op cafeïnevrije koffie. Maar ik slaap nog steeds niet. :wink:

En ik drink heel erg veel. Wel suikervrij. Thee is het lekkerst zonder enige toevoeging van suiker of zoetjes.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 09 Mrt 2014 01:20

Re: Afvaltopic

Haha ok, je bedoelde het als avond snack, ik dacht al!

Wellicht heeft je lichaam wat tijd nodig af te kicken? En komt het slapen later? Als dat de oorzaak is uiteraard!
Ik heb geen idee wat caffeine doet voor je darmflora, maar wat ik zelf fijn vind om te ontgiften. Ik drink 3 x op een dag een appelazijndrankje en merk dat mijn darmen verbeteren, het werkt allemaal beter, wat weer helpt met afvallen. Www.appelazijn.eu staat het uitgelegt.
<<

Anoniem50

Bericht 09 Mrt 2014 01:28

Re: Afvaltopic

Ik zie inderdaad dat het er wat raar staat. Alsof ik me over de hele dag op twee pakjes Melba heb gestort. Lijkt me ook niet gezond. Ik mag graag eten, dus ik ben aan wel meer kcal gekomen dan alleen de 160 van de Melba. :)

Ik weet niet of het niet slapen niet door de cafeïne komt, maar ik vond het vooral belangrijk om het uit te proberen. Ze zeggen dat het lichaam even nodig heeft om eraan te wennen, meestal 7 tot 10 dagen, dus wie weet komt het nog op gang? Ik heb mezelf voor het vervolg beloofd dat ik op zaterdag een cola light mag drinken. Maar ik wil eerst even compleet Cola light ontwennen.

En het kan ook zo zijn dat ik nu niet goed slaap doordat ik nog maar net aan AD ben begonnen.

Interessant artikel over appelazijn. Zal hem morgen even uitgebreid lezen.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 09 Mrt 2014 01:39

Re: Afvaltopic

Lastig als het meerdre oorzaken kan hebben, dan is het afwachten wat helpt en wat niet.

Wat ik mij afvroeg, puur uit nieuwsgierigheid, als je dan niet slaapt, lig je wel op bed? Of blijf je rondhangen in huis? En eet je dan ook of doe je dat niet tijdens de nachturen? (Als je wel zou slapen zou je tenslotte ook niet eten)
Lijkt mij erg lastig!
<<

Anoniem50

Bericht 09 Mrt 2014 01:48

Re: Afvaltopic

Jorja, soms lig ik al vroeg in bed en lees ik een boek en soms hang ik wat rond in de woonkamer. Meestal ben ik bij het laatste al niet meer met mijn laptop of de televisie bezig, maar ben ik aan het schrijven. Iets wat me vroeger altijd hielp om moe te worden. Dan ben ik moe en ga ik op bed. De ene keer doe ik er een uur over om in slaap te vallen, maar in de meeste gevallen uren. Ik hoor vaak anderen naar hun werk gaan (en dan ben ik ook spontaan jaloers).

En ja, je gaat er ook meer van eten. Want er komt een moment dat je gewoon trek krijgt. Ik probeer het niet te doen, nu, maar in het verleden heb ik alle kastjes en lades wel afgestruind om eten te vinden.

Het lastige is gewoon dat ik moe wakker word, moe de dag doorkom en moe naar bed ga... Om vervolgens geen oog dicht te doen.
<<

Anoniem291

Bericht 09 Mrt 2014 09:26

Re: Afvaltopic

@ Marley op zich is thee niet slecht maar zwarte thee bevat de meeste cafeïne. Kruidenthee bijvoorbeeld helemaal niet.

Hoe doen jullie dat afvallen in combinatie met je omgeving? Ik woon samen en ik merk dat ik het lastig vindt. Ik wil het niet opleggen bij hem en gister gingen we naar de bioscoop en wou mijn vriend daarna ergens wat gaan eten dus dat hebben we ook gedaan, maar eigen baal ik er ook een beetje van. We deden ergens een hapje eten al regelmatig en wil dat voor hem ook niet opeens weghalen.
<<

Anoniem286

Bericht 09 Mrt 2014 10:35

Re: Afvaltopic

Ik vind dat ook lastig hoochie, ik weet niet of jullie en een voorgerecht het en hoofdgerecht nemen?
Anders zou je ervoor kunnen kiezen twee voorgerechten te nemen ipv 1 van beiden.

Ik ben woensdag gestart bij de sportschool en ben daar ook gewogen. Met kleren aan maar ik was echt zwaar! Zwaarder dan thuis. Bijna 88 kilo. Maar ik ga hun weegscgaal maar aanhouden voor nu. Over 2,5 week wordt ik weer gewogen. Ik heb tot nu toe woensdag, donderdag en gisteren gefitnessed, zometeen weer. Straks ook nog een stukje fietsen dus qua beweging moet het goedkomem. Qua eten vind ik het echt lastig , ik pak toch snel wat lekkers (hebben we voor het weekend in huis) maar het is nu op dus hopelijk gaat het nu dan ook beter.

Ik wil ook wel in de grafiek, zit alleen nu op de telefoon dus dat doe ik later
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 09 Mrt 2014 10:39

Re: Afvaltopic

Oooh net 85.0 op de weegschaal! Ik zag de 84.9 al in beeld, maar het werd toch 85! Oehh I smell victory!
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem286

Bericht 09 Mrt 2014 10:44

Re: Afvaltopic

Spannend bliss, extra motivatie om extra te bewegen en morgen weer wegen?
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 09 Mrt 2014 10:46

Re: Afvaltopic

Jazeker, ik ga zo naar de stad (kijken bij een hardloopevenement haha), dus ik fiets weer en vanmiddag ga ik skaten. Morgenavond naar body combat, dus ergens in de komende dagen moet ik mijn eerste doel toch wel bereikt hebben! (misschien woensdag, dan ben ik altijd lichter dan begin vd week)
❤ 7 juni 2018
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 09 Mrt 2014 10:56

Re: Afvaltopic

Bliss> wat goed bezig jij! Hier gaat het op en af en nu is het weer de tijd van de maand en gaat het weer op helaas. Maar komt goed. Daar ga ik vanuit. Plus ik heb afgelopen week meer beweging gehad oa ook krachttraining en hardlopen...zit dus misschien ook wat spieropbouw bij.

Hoochie> uiteten kun je ook wel kiezen voor bepaalde gerechten. Neem geen friet bv maar juist extra groentes als het kan. En ga voor of alleen een hoofdgerecht of voorgerecht en hoofd of hoofd en nagerecht maar dan zou ik niet voor voor, hoofd en na gaan.

Succes iedereen vandaag en vandaag mooie dag om lekker te bewegen! Lekker wandelen of zo :)
<<

Anoniem304

Bericht 09 Mrt 2014 11:11

Re: Afvaltopic

[table=400,1][tr][td=75,white]Forumnaam[/td][td=50,white]Lengte[/td] [td=50,white]Start[/td] [td=50,white]Huidig[/td] [td=50,white]Afgevallen[/td] [td=50,white]Streef[/td][/tr]
[tr][td=50,white]Lemon[/td][td=50,white]1,79[/td][td=50,white]97[/td] [td=50,white]84,5[/td] [td=50,white]12,5[/td] [td=50,white]75[/td][/tr][tr][td=50,white]Jorja[/td][td=50,white]1,78[/td][td=50,white]-[/td] [td=50,white]-[/td] [td=50,white]-7[/td] [td=50,white][/td][/tr][tr][td=50,white]Madam[/td][td=50,white]1,68[/td][td=50,white]70,7[/td] [td=50,white]70,7[/td] [td=50,white]0[/td] [td=50,white]60[/td][/tr][tr][td=50,white]Hoochie[/td][td=50,white]1,69[/td][td=50,white]78,1[/td] [td=50,white]-[/td] [td=50,white]-[/td] [td=50,white]70[/td][/tr][tr][td=50,white]Cotton[/td][td=50,white]1,64[/td][td=50,white]75,8[/td] [td=50,white]75,3[/td] [td=50,white]0,5[/td] [td=50,white]70[/td][/tr][/table]
Eens kijken of het goed gegaan is..
<<

Anoniem304

Bericht 09 Mrt 2014 12:18

Re: Afvaltopic

Ik heb als streefgewicht 70 ingevuld. Dat is mijn eerste doel. Ik ben al heel lang geen 70 kilo meer geweest, dus dat zou erg fijn zijn. Ik merk dat ik steeds beter wordt in het maken van goede/gezonde keuzes. De myfitnesspal app helpt me daar zeker wel bij. Gisteren heb ik een halfuur gewandeld en een stuk gefietst, heerlijk! Vandaag moeten we op verjaardag en ik mag een klein stukje taart nemen van mezelf als ik vanavond even een stukje ga wandelen.

Wat goed Bliss, deze week kom je er zeker onder, dat kan echt niet missen!
<<

Anoniem291

Bericht 09 Mrt 2014 15:51

Re: Afvaltopic

Normaal was het altijd wel voorgerecht, hoofdgerecht en ook nog wat na en gister heb ik geen voorgerecht genomen alleen een plakje rauwe ham van mijn vriend en een hoofdgerecht. Na kopje thee maar het koekje en chocolaatjes die erbij zaten niet genomen.

Nou Bliss je doel ga je deze week wel halen hoor, kan niet anders.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 09 Mrt 2014 15:59

Re: Afvaltopic

Goed zo, Hoochie! Ik ga dinsdag ook alweer in de stad eten, dus dan ga ik ook voor één gang (hoewel, misschien wat brood met een smeerseltje vooraf).

Thanks voor jullie support, dames! Ik vind dit echt een fijn topic en blijf lekker gemotiveerd zo. Zit nu wel aan een pistolet met pindakaas, daar had ik zo'n zin in!
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem50

Bericht 09 Mrt 2014 16:09

Re: Afvaltopic

Vanochtend zag ik de 74.8 in beeld en hij schoot opeens door naar 75.2. Dat is dus 2 ons meer dan gisteren. En ik kan me nu niet meer voorstellen dat het ligt aan de Melbatoast met smeersel. Alhoewel, het waren natuurlijk twee pakjes, geen twee toastjes? Help me even relativeren. Voorzie weer net zo'n strijd als vorig jaar en daar doe ik nu te hard mijn best voor om dat te voorkomen.
VorigeVolgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers