Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Katten Topic <3

<<

Anoniem280

Bericht 26 Feb 2014 19:19

Re: Katten Topic <3

Mijn kat blijft maar hoesten ondanks ik hem vorige week weer een ontwormingskuur heb gegeven. Vind het niet leuk meer. Is een droge hoest, komt geen slijm mee etc. Het is zo aandoenlijk hem zo te zien, ligt plat met zijn lijf op de vloer en mij maar aan kijken. Zou bijna de spoed dierenarts bellen, maar ik bel morgen mijn eigen dierenarts maar weer. Zouden vast weer niets kunnen vinden, maar ik vind dit niet leuk!
<<

Anoniem280

Bericht 27 Feb 2014 16:51

Re: Katten Topic <3

Vandaag met mijn kat naar de dierenarts geweest. Na wat te luisteren zei ze er zit toch een klein ruisje bij zijn longen, daarna ging ze aan zijn luchtpijp voelen en ja hoor, hij begon te hoesten. Hij heeft weer een luchtweginfectie te pakken. Krijgt nu antibiotica in tablet vorm.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 27 Feb 2014 17:25

Re: Katten Topic <3

wat zielig caramba.Hopelijk knapt je kat snel op
Afbeelding
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 27 Feb 2014 17:28

Re: Katten Topic <3

Onze kat de oudste die heeft als hij gelegen heeft en gaat dan lopen. Dan hoor je iets knakken. Is dat herkenbaar voor jullie?
En de oudste kat is gek op lintje van bosjes bloemen. Als wij een bosje bloemen hebben staan en hij ziet dat gaat die van het lintje eten en daarna overgeven.
Afbeelding
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 01 Mrt 2014 10:39

Re: Katten Topic <3

Naar Caramba, hopelijk knapt hij op.

Onze oudste kat moesten we tijdje geleden laten inslapen. We willen nu een kitten erbij zodat de overgebleven kat wel een speelmaatje heeft. Tips waarop ik moet letten bij het ophalen/uitzoeken van een kitten?
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 01 Mrt 2014 14:39

Re: Katten Topic <3

Update over kat die opeens veel op de kattenbak zit:

Heel vreemd, halverwege vorige week zaterdagmiddag gaat eigenlijk alles weer zoals normaal. Ze zit helemaal niet meer zo veel op de bak.
We houden het even in de gaten, maar er lijkt gelukkig niks aan de hand te zijn.
<<

Anoniem280

Bericht 04 Mrt 2014 08:16

Re: Katten Topic <3

Zitten nu op dag 6 met de kuur en het gaat goed! Hij hoest niet meer, wel is hij een uur na het innemen van een tablet ontzettend suf.
<<

Anoniem99

Bericht 04 Mrt 2014 09:16

Re: Katten Topic <3

Mooi dat hij opknapt Caramba! Niet fijn, zieke diertjes.

Hier kwam ik zonet beneden en heeft een van de twee katten alles er achterstevoren weer uitgegooid. Het lijkt er op alsof het beestje te veel heeft zitten schrokken maar dat gebeurd anders nooit. Toch maar even in de gaten houden. Wel lastig met 2 katten, je weet niet welke het heeft gedaan.

Nog even een vraagje, misschien dat meer mensen het gemerkt hebben bij hun katten?

Sinds de rooie kater Sam erbij is gekomen, is Guus helemaal veranderd. Voorheen kwam ze altijd bij je en nu is ze vooral heel schrikkerig. Af en toe zien we de oude Guus weer terug maar vaker niet dan wel. Nu is Sam een vrij overheersende kat, maar ze hebben verder geen ruzie ofzo. Ze gedogen elkaar. Wat kunnen we doen?
<<

Anoniem 52

Bericht 04 Mrt 2014 09:31

Re: Katten Topic <3

Eppie, hoe gaat het nu?..

Ik hoop heel erg hard dat Doedel van Weetjewel baby's gaat krijgen!! Mijn vriend en ik willen graag een kitten (liefst 2) ergens in juni. We gaan in mei een muur doorbreken en gedoe en zijn nog met de tuin bezig... En in juni gaan we paar dagen weg, maar daarna is een katje meer dan welkom! Zaten eerst te kijken naar een kat uit bijv. Griekenland, via zo'n stichting, maar een kitten zou natuurlijk (stiekem..) nog leuker zijn! En een dag nadat we de beslissing hadden genomen, van 'Oké, we doen 't, we nemen een kat!', kwam Weetjewel met 't bericht dat Doedel is gepakt door een zwarte bad boy uit de buurt :pirat: Fingers crossed, want de tijdlijn zou ook heel goed uitkomen en als ik een kitten uit Weetjewels huishouden heb, weet ik zeker dat 't beestje een hoop aan kan :laughcry: :D

Voordat de vraag gesteld wordt: Ik woon inmiddels praktisch samen met m'n vriend en Fritsje woont nog bij mam. Hoewel ik 'm ontzettend mis, zal ik hem niet meenemen naar dit huis. Frits is een flat gewend en iemand die veel thuis is en dat is hier niet 't geval. We hebben een relaxed rooster, hoor, maar niet zoals m'n moeder thuis is. (Die werkt 21 uur, verdeeld over 3 dagen) Bovendien zal hij hier naar buiten willen en ik durf dat simpelweg niet aan met een flatkat. En dan zou ik 'm ook weghalen bij z'n vriendje en ik kan ze niet allebei meenemen want die andere kat is weer onwijs gehecht aan m'n moeder. Gelukkig wonen vriend en mam heel dichtbij elkaar en kan ik gewoon vaak genoeg langskomen om m'n mormel te knuffelen want ik mis 'm onwijs als ik niet thuis-thuis ben... Moet nu ook even flink slikken haha want ik heb 'm al 4 dagen niet gezien en ik mis z'n knuffels en gespin en zachte pootjes 's avonds en 's ochtends in bed... Ennn ik huil. Haha wat ben ik ook een muts :P
<<

Anoniem99

Bericht 04 Mrt 2014 09:33

Re: Katten Topic <3

Baz, een kat van een flat naar buiten doen kan prima hoor! Andersom is lastiger..
Ik zou het niet over mijn hart kunnen verkrijgen om poezebeestjes achter te laten :P.Ik had het er dan ook moeilijk mee dat toen we gingen samenwonen, ik geen hond en katten meer om me heen had. Daar heb ik zeker wel eens om gehuild. Er is toen ook heel snel een kat gekomen.
<<

Nien_

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 504

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 04 Mrt 2014 12:53

Re: Katten Topic <3

Ik wil nog even bedankt zeggen tegen iedereen die mij een hart onder de riem heeft gestoken bij het verlies van Felix. Ik ben inmiddels thuis geweest en het was erg verdrietig om hem daar niet aan te treffen. Mijn poes, Loetje gedraagt zich sinds het overlijden van Felix ook anders. Ze is veel aanhankelijker en ze zit constant voor de pui of raam te wachten dat hij thuis komt - echt heel zielig.

Baz: ken je stichting Katimo in Limburg? Bij Katimo kun je kittens adopteren die op zoek zijn naar een familie, ze hebben (helaas) heel veel kittens zonder thuis op hun site staan.
Ons vrolijk meisje - 2020
Onze lieve jongen - 2022
<<

Anoniem 52

Bericht 04 Mrt 2014 15:09

Re: Katten Topic <3

Ik vind 't zelf onwijs moeilijk om Frits weg te halen uit z'n huisje, wat-ie gewend is, z'n hele leventje lang.. Ik weet niet of ik belangrijk genoeg ben, zegmaar.

Nien, ik ken die stichting niet! We willen in juni pas een katje in huis halen, omdat het eerder gewoon niet logisch is, ivm de verbouwing en meuk, maar tegen die tijd ga ik al m'n opties nog 's na en dan zal ik Katimo ook zeker bekijken! :) (M'n vriend zal 't trouwens wel leuk vinden, al is 't alleen al omdat hij T.hiemo heet en Katimo hetzelfde klinkt :laughcry: Hij is eenvoudig vermaakt...)
<<

Anoniem99

Bericht 04 Mrt 2014 20:10

Re: Katten Topic <3

Ik denk dat je Fritsie ook veel verdriet doet als jij er niet meer bent. Ik denk zelf dat katten zich meer hechten aan de persoon dan aan de plek waar ze leven.
<<

Anoniem 52

Bericht 05 Mrt 2014 11:27

Re: Katten Topic <3

Frits is net zo gehecht aan m'n moeder en aan Moshi, de andere kat. Dus hoe je 't ook went of keert, 't blijft een kutsituatie. Verschil is dat ik makkelijker thuiskom, dan dat ik zijn thuis naar dit huis haal.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 05 Mrt 2014 12:08

Re: Katten Topic <3

Toen ik ging samenwonen heb ik mijn katten ook niet meegenomen hoor Bazi, die hoorden gewoon bij mijn ouders te blijven. Verandering zorgt ook snel voor stress bij katten dus als het niet nodig is zou ik het niet gaan aanhalen. En als ik jou een beetje ken durf ik er vergif op in te nemen dat je nog vaak zat bij je moeder te vinden bent en met Fritsie gaat knuffelen :heart:

♥♥
<<

Eppie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 441

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:56

Bericht 05 Mrt 2014 15:37

Re: Katten Topic <3

Bazinga schreef:Eppie, hoe gaat het nu?..


Lief dat je het vraagt Bazinga. Het gemis is nog steeds erg aanwezig. De kleine dingen herinneren ons aan Kyra. Hoe ze miauwde als ze eten kreeg, hoe ze een knuffel kan halen, hoe ze elke ochtend voor onze slaapkamerdeur stond om te melden dat ze naar buiten wou.. bah Als ik er aan denk schiet ik zo weer vol. Gelukkig hebben we een ander mormel rond lopen dat alle aandacht opeist, anders was het helemaal zo stil. Noortje is helemaal gewend aan het leventje alleen bij ons. Nu 'scheelt' het dat ze geen dikke vriendjes waren en elkaar gewoon tolereerden in huis. Afgelopen weekend zijn we een weekendje weg geweest. NOortje was toen alleen thuis en mijn vader en broertje kwamen dagelijks langs om op te passen. Ze heeft zich prima vermaakt.

Lastige keuze voor jou Bazinga, helemaal omdat je zo verliefd bent op je kleine Frits. Volgens mij is je keuze wel overdacht. Je moet daarin doen wat voor jou het best voelt. Tuurlijk ga je hem missen, maar je kunt nog wel op bezoek.
Wel is het zo dat je van een flat-kat wellicht wel een buitenkat kan maken. Je bent geen muts hoor. Je hecht je gewoon enorm aan katten. Dit herken ik heel goed.
Afbeelding
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 08 Mrt 2014 21:57

Re: Katten Topic <3

Nou vooruit, hier dan ook nog even. Omdat mijn kat zó lief is voor mijn baby! Lucas kan een bos haar uit zijn vacht trekken of hem ongeveer optillen aan zijn halsband zonder dat hij ook maar een poot uitsteekt naar hem. Ik probeer Lucas natuurlijk te leren om zachtjes te doen. Maar goed, Thomas doet Lucas bij het spelen ook wel eens een beetje pijn, hij houd van zachte beetjes geven en dat vind Lucas geloof ik niet zo haha, of hij duwt hem om doordat hij te hard kopjes geeft als Lucas staat.
Het leukste vind ik dat niet alleen Lucas begint te stralen als hij Thomas ziet, maar dat Thomas ook regelmatig op Lucas af loopt om hem eens flink kopjes te geven.

Afbeelding
<<

Anoniem58

Bericht 08 Mrt 2014 22:12

Re: Katten Topic <3

Wat een leuke foto's pompoen! Leuk is dat om te zien dat kinderen en dieren zo'n dikke vriendjes kunnen zijn!
<<

oasis

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1040

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:03

Bericht 08 Mrt 2014 22:33

Re: Katten Topic <3

Oh Pompoen :heart: :heart: Wat ontzettend schattig!
Waiting for a change to set us free
Waiting for the day when you can be you and I can be me
Waiting for hope to come around
Waiting for the day when hate is lost and love is found
Waiting for a change - Christina Aguilera
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 08 Mrt 2014 23:01

Re: Katten Topic <3

Leuk Pompoen!

Onze kat had gisteren weer tot 2x toe last van haar astmatische bronchitis. Echt eens in de zoveel tijd heeft ze er last van, arm diertje...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem122

Bericht 15 Mrt 2014 14:34

Re: Katten Topic <3

Leuke foto's Pompoen! Echt super lief dat ze zulke vriendjes zijn!

Mijn vriend had gister deze foto's gemaakt :love: Mis ze zo erg!

Afbeelding

Nala loopt niets vermoedend langs Simba.. Tot dat Simba haar aanvalt:
Afbeelding
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:43

Bericht 15 Mrt 2014 14:56

Re: Katten Topic <3

Leuke foto's, TukTuk! Snap dat je ze heel erg mist. Wat een beauties trouwens!
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Anoniem122

Bericht 15 Mrt 2014 15:12

Re: Katten Topic <3

Dankjewel! :D
Moet eerlijk zeggen dat ik hun meer mis dan mijn vrienden / familie :P Of beter gezegd, ik mis eigenlijk nog niemand van thuis behalve mijn vriend natuurlijk.. Maar met dieren is dat toch anders.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 15 Mrt 2014 16:36

Re: Katten Topic <3

Maar met je beestjes kun je ook niet even praten of mailen, daar heb je eigenlijk geen contact mee daardoor terwijl met je vriend en familie heb je dat wel. Ik snap dat wel hoor!
<<

Anoniem280

Bericht 15 Mrt 2014 17:04

Re: Katten Topic <3

Ik was vanmorgen ontzettend kwaad op mijn kat! Hij weet dat hij niet boven mag komen, reden ervan is dat hij 2 keer op bed gepiest heeft. Maar vanmorgen was hij boven en ontzettend miauwen, meneer kreeg volgens ons zijn zin niet. Even later zit hij wat in kleren te nestelen, die op de grond lagen. Was geen schone kleding. Meneer heeft toen op mijn broek gepiest! Grrr, kwaad dat wij even waren!
Nu ligt hij heel lief in de stoel te slapen.
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers