Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zwangerschap & kinderen biechttopic

<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 06 Mrt 2014 09:51

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik snap dat wel een beetje. Een oude vriendin van mij heeft nu al een paar jaar een super lief zoontje die mijn droomnaam draagt. Ik heb nu gewoon besloten dat ik gewoon mijn zoon ook die naam zal geven mocht mijn toekomstige vent dat ook mooi vinden. Gewoon omdat ze niet dagelijks met elkaar zouden gaan spelen of in dezelfde klas komen.. denk ik, waarom niet. Maar in het begin dacht ik echt AARRRGGGG. Ik denk omdat het een dubbele voornaam is, de kans groot is dat deze voornaam toch anders gaat worden qua spreken. Tenminste ik merk vaak dat deze toch korter worden zegmaar. Ik weet niet welke naam (al ben ik heel benieuwd? Dus misschien onder het biechttopic?), maar als het slechts een onderdeel is en dat is echt jullie naam, zou ik het gewoon doen. Misschien niet als het om het kind van je broer ofzo zou gaan, maar ik denk dat het nu wel kan. Dit is wel de reden trouwens dat ik lekker aan iedereen ga vertellen wat de naam gaat worden, zodat in die 8 maanden dat de zwangerschap bekend is, iedereen weet wat DE naam gaat zijn en daardoor het niet meer in kunnen pikken. Puh!
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 06 Mrt 2014 09:57

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Maar ja, stel dat iemand net iets eerder zwanger is en om die reden ook vast de naam aankondigt, zou je het er dan om laten? Daar zou ik me dan evengoed niks van aantrekken (mits het geen close familie is).
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 06 Mrt 2014 10:02

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Het ligt ook aan de persoon die hem gekozen heeft denk ik. We (hij en ik) hebben geen klik, ik vind hem super irritant en wil niet steeds aan hem denken of een connectie met hem hebben als ik mijn kind zou roepen.
Het gaat in dit geval om de naam Anne-Fleur. Mijn vriend had deze namen als 1 en 2 dus die baalde nog erger haha.

Ik vind het nu nog te vers dus grote kans dat we toch iets anders kiezen. Het klopt dat namen meestal anders uitgesproken worden maar dat kun je nu nog moeilijk inschatten. Als onze spruit komt is dit kindje een paar maanden oud dus dan is dat waarschijnlijk nog niet van toepassing. Er staat ook een streepje tussen dus ik gok dat dit gewoon de roepnaam gaat worden.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 06 Mrt 2014 10:11

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Op zich vind ik vrij veel namen die nu populair zijn zowel modern als tijdloos, dus je hebt wel keuze. Julia, Emma, Sara, Lotte, Eva, Sanne, Roos, ik vind dat allemaal tijdloze namen die nu ook 'in' zijn. Net als Anne en Fleur (ik weet niet welke van de twee jullie hadden gewild).

Maar ik zou er nog wel goed over nadenken en alleen voor een andere naam gaan als die naam echt net zo goed voelt als jullie eerste keuze. Als ik die vriend toch al zo'n eikel zou vinden zou ik me denk ik alleen nog maar meer aan hem gaan ergeren als ik het gevoel zou hebben dat ik voor hem 'mijn' naam heb laten schieten.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 06 Mrt 2014 10:41

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik denk dat het dan om Fleur gaat... maar dat is een gevoel, omdat ik zelf anne klassieker vind, en je vriend daar meer van is en jij van modern haha. Ik vind Eva en Emma inderdaad ook van die vergelijkende namen...

Susan heeft wel een punt. Wat als je jullie naam laten schieten? Het is niet alsof er niet meer meisjes zullen zijn met die namen? Of het nu een bekende is of later.. hoevaak komt het niet voor dat er naamgenoten in je klas zitten? En ook al wordt het echt echt Anne-fleur (als in een dubbele voornaam altijd zo uitgesproken) dan is het sowieso niet dat het precies dezelfde naam is.
<<

Anoniem123

Bericht 06 Mrt 2014 12:45

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

wat balen is dat dan biechtje! Zul je net zien... Is het een idee om anders de naam iets te veranderen? Anna of Floor bijvoorbeeld?

Al zou ik het gewoon bij jullie naam houden, wie weet ken je die mensen over 20 jaar helemaal niet meer en heb je spijt dat je die naam niet gekozen hebt om die redenen. Als het naaste familie is/was zou ik het anders vinden.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 06 Mrt 2014 14:16

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Eens met Susan. Ik zou die naam ook zeker nog wel nemen.
2012 & 2016
<<

Anoniem97

Bericht 06 Mrt 2014 15:43

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik zou die naam ook gewoon kiezen.
<<

Anoniem85

Bericht 06 Mrt 2014 18:04

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Naam met een o eindigend vind ik Milo erg leuk, was voor mij ook een optie maar man vond eindigend met an leuker.

Over de naam met de vrienden: ik zou de naam gewoon kiezen. Ik was tegelijk met vriendin uitgerekend en beide kregen een zoon. We wisten dat de namen die wij in gedachten hadden populaire namen waren maar nog niet gegeven waren onlangs bij de vk praktijk. We hadden afgesproken dat mochten we dezelfde naam hebben de tweede die zou bevallen dit niet zou aanpassen. Gelukkig hadden we niet dezelfde naam, maar anders was het vast ook grappig geweest.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 06 Mrt 2014 20:51

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik moet opbiechten dat ik al 26 jaar heel hard roep dat ik geen kinderen wil.
Als iemand dan durfde te zeggen "dat komt nog wel" dan ging ik al helemaal steigeren, want er zijn toch immers ook mensen die echt nooit kinderen willen?!
Nu ben ik dus 26 jaar, tante geworden en binnenkort voor de tweede keer van de andere kant van de familie, en het idee misschien ooit in de toekomst begint nu toch zo af en toe bij me op te komen..
Soms begin ik hier voorzichtig over bij mij man, maar die roept dan nog steeds stellig dat hij dit niet wil.
Het verward me. Wat nou als ik het in de toekomst wel wil en mijn man niet? Of blijf ik toch liever kinderloos? pff..
<<

Anoniem30

Bericht 06 Mrt 2014 20:52

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Wil hij helemaal niet, of wil hij het NU niet?
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 06 Mrt 2014 20:54

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Nee, hij wil helemaal niet
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 06 Mrt 2014 20:54

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik kan me voorstellen dat het bij hem wel koud op zijn dak valt als jij al die tijd hebt gezegd dat je ze ook niet wil en je bgint nu te wankelen. De kans dat hij ze echt niet wil, is natuurlijk erg aanwezig. Wat niet wil zeggen dat jij niet het goed recht hebt om van gedachten te veranderen. Welke afweging je maakt als jij ze uiteindelijk wel wil en hij nog steeds niet, dat kan niemand anders voor je bepalen, dat is echt aan jou.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 07 Mrt 2014 11:35

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Vorige week donderdag of vrijdag heb ik mijn eisprong gehad, waarschijnlijk donderdag. We hebben dinsdag, woensdag en vrijdag seks gehad. Vanochtend had ik wat bloedverlies, of eigenlijk meer wat gekleurde afscheiding. Beetje heel licht roze en daarna wat meer roze/oranje/bruin, moeilijk te definiëren. Is het niet wat vroeg voor menstruatiebloed, het is pas een week na mijn eisprong. :nopompom:
<<

Anoniem97

Bericht 07 Mrt 2014 11:42

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik zou even afwachten hoe het verloopt, kan ook wat bloed van de innesteling zijn bv.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 07 Mrt 2014 11:50

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Dat laatste had ik ook bedacht, maar daar durf ik niet eens op te hopen. Veel te bang voor weer een teleurstelling. Ik heb op een of andere manier steeds het gevoel dat ik onvruchtbaar ben.

Zijn er hier vrouwen die een week na hun eisprong al ongesteld werden?
<<

Anoniem25

Bericht 08 Mrt 2014 10:30

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ja, ik ben ook wel eens een week na mijn eisprong al ongesteld geworden. Helaas kan je niet meer doen dan afwachten (en dat duurt láng!)
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 08 Mrt 2014 10:36

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Maar jij bent wel spontaan zwanger geraakt? Ik las namelijk dat, wanneer de fase tussen eisprong en menstruatie korter is dan tien dagen, dit kan betekenen dat je verminderd vruchtbaar bent.

Helaas vanochtemd nog meer bloedverlies dan gisteren. Het is geen oud bloed, zoals ik normaal aam het begin van mijn menstruatie heb, maar meer helder oranje/rood. Daarbij heb ik ook totaal geen buikkrampen, waarmee mijn menstruatie zich normaal gesproken aankondigd.

Ik ga er helaas wel vanuit dat dit mijn menstruatie is. We gaan nu langzaamaan richting een jaar proberen, dus de teleurstelling en vooral de onzekerheid is best wel groot.
<<

Anoniem25

Bericht 08 Mrt 2014 10:40

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ja, een maand later was ik zwanger. Maar bij mij kwam het denk ik door de tarwekiemolie, ik heb dat één maand geslikt en had toen ineens maar een week tussen eisprong en menstruatie. Ik zou het nog even één of 2 cyclussen aankijken, en daarna naar de dokter. Zo'n korte luteale fase is makkelijk te verhelpen met medicatie.
<<

Anoniem75

Bericht 08 Mrt 2014 10:43

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Als je een lichte bloeding hebt een week na je eisprong kan het ook een innestelingsbloeding zijn.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 08 Mrt 2014 10:49

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik ben een paar maanden geleden ook gestopt met tarwekiemolie. Drie keer per dag zo'n tablet slikken maakte dat ik teveel bezig was met zwanger willen worden.

Het zou in theorie zeker een innestellingsbloeding kunnen zijn, maar dat denk ik eigenlijk niet. De afgelopen twee maanden werd ik rond de elfde/twaalfde dag ook al ongesteld.
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 21:14

Bericht 08 Mrt 2014 12:53

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Biechtje schreef:Zijn er hier vrouwen die een week na hun eisprong al ongesteld werden?
Ja, dat heb ik helaas regelmatig gehad. Toen de gynaecoloog ook de conclusie kwam dat de 2e fase van de cyclus wel erg kort was was er net een onderzoek ingepland. Het had kunnen zijn dat we er daarna verder in gedoken zouden zijn maar toen was ik toch ineens zwanger dus het kan wel degelijk. Je moet alleen veel geduld en geluk hebben.
<<

Anoniem37

Bericht 08 Mrt 2014 13:01

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik word standaard al een week na mijn eisprong ongesteld, meestal na 9 dagen. Maar hier vormt het geen probleem met zwanger worden.
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 08 Mrt 2014 13:31

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Aimee schreef:Ja, een maand later was ik zwanger. Maar bij mij kwam het denk ik door de tarwekiemolie, ik heb dat één maand geslikt en had toen ineens maar een week tussen eisprong en menstruatie. Ik zou het nog even één of 2 cyclussen aankijken, en daarna naar de dokter. Zo'n korte luteale fase is makkelijk te verhelpen met medicatie.


Ik heb ook tarwekiemolie gebruikt tussen mn 2e en 3e IUI. De 3e IUI was het raak en ik denk ook dat het door de tarwekiemolie komt. Ik had gewoon een nette cyclus en werd niet eerder ongesteld.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 08 Mrt 2014 15:52

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb vandaag verder geen bloedverlies meer gehad, alleen bij het afvegen een spoortje oud bloed. Wel wat menstruatiekrampjes gehad. Ik kan niets meer dan afwachten, maar het is fijn hier wat reacties te krijgen. Sowieso hebben we al besloten dat we naar een jaar proberen een doorverwijzing maar een gyn zullen vragen. Ik hoop enorm dat dot uiteindelijk niet nodig blijkt.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Jefi