Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het grote borstvoedingstopic

<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1392

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:33

Bericht 05 Mrt 2014 10:47

Re: Het grote borstvoedingstopic

Hoe doen jullie dat met pap of brood geven in de ochtend? Ik sta elke ochtend compleet op knappen en om dan eerst te kolven om het vervolgens in de pap te verwerken ben ik wel 45min verder en heb ondertussen een oversture baby vind ik niks. Ik werk verder niet dus alles wat hij krijgt is live.
<<

Vancity_girl

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 543

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:33

Bericht 05 Mrt 2014 10:52

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik geef s'ochtends gewoon een voeding en dan krijgt ze daarna bij het ontbijt brood. Daar eet ze niet altijd veel van maar het is meer voor de vorm.
14-01-2011
01-04-2013
<<

Bimbam

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1061

Geregistreerd: 15 Sep 2013 12:10

Bericht 05 Mrt 2014 10:53

Re: Het grote borstvoedingstopic

Silver, ik werk ook niet dus T krijgt ook alles live. Ik heb nooit pap gegeven, en brood gaf ik pas (ruim) nadat hij gedronken had.

Edit: Wat Vancity_Girl zegt dus.
19-12-2012
04-07-2015
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1392

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:33

Bericht 05 Mrt 2014 10:55

Re: Het grote borstvoedingstopic

Hmm, dus eigenlijk kan ik beter de fruithap die ik nu 1,5 uur ongeveer na de ochtendvoeding geef vervangen door brood, en het fruit 's middags geven?
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1392

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:33

Bericht 05 Mrt 2014 10:57

Re: Het grote borstvoedingstopic

Het schema ziet er nu ongeveer zo uit:
8u voeding
9.30 fruithap
11u voeding
12.30 brood
14 voeding
16u voeding
18u warme maaltijd (aardappels groente vlees)
21u voeding (200ml gekolfde melk en pap)

Die 14 en 16u moesten zo kort op elkaar omdat ik minimaal 5 voedingen per dag moest geven (omdat hij niet goed aankwam)
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:40

Bericht 06 Mrt 2014 14:35

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik heb een vraagje. Ben van plan om borstvoeding te geven, maar moet ik daar nu al spullen voor aanschaffen of eerst even wachten tot de kraamweek en zien hoe het loopt?
Op dit moment heb ik alleen een klein flesje van Philips Avent en wat verschillende fopspenen in huis.
Ik heb dus nog geen borstkolf, verschillende soorten flesjes, flessensterilisator, flessenverwarmer, tepelzalf, tepelhoedje in huis.
Moet ik wel alvast wat aanschaffen?
04-2014
10-2015
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 06 Mrt 2014 15:07

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik zou eigenlijk alleen de zalf aanschaffen en evt de tepelhoedjes, dat zijn de kosten niet. De andere spullen zijn duurder en kunnen altijd nog gekocht worden.
L2014 & H2017
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 06 Mrt 2014 15:09

Re: Het grote borstvoedingstopic

Zou ik niet doen Milou. Als de borstvoeding niet lukt, zit je met al die borstvoedingsspullen, das zonde. En als het wel lukt, is het snel genoeg gekocht. Wat verschillende flesjes betreft: wie weet drinkt jouw ukkie wel perfect uit dat Avent flesje, maar ook daarvoor geldt, het is snel genoeg gekocht. Ik had ook alleen zo'n klein Avent flesje. Ging in eerste instantie prima. Ineens ging meneer de fles weigeren. Toen heb ik een Dr. Brown fles van mn zus geprobeerd, dronk hij ook niet uit. Ik heb toen zelf een Nuby fles gekocht, maar ook dat ging niet van harte. Na een paar dagen dronk hij ineens wel weer uit de Avent èn ook uit de Nuby... Had toen de een voor thuis en de ander voor de opvang, maakte F niks uit waar hij uit dronk. Oftelwel: ik zou nog ff niks kopen.
07.12.2011
11.12.2014
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 06 Mrt 2014 15:35

Re: Het grote borstvoedingstopic

Purelan was bij mij in de buurt niet verkrijgbaar en heb ik bij bol moeten bestellen, daarom zou ik dat vooraf wel kopen.
L2014 & H2017
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 06 Mrt 2014 16:31

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik had helemaal niks in huis, op een Aventfles uit een blijde doos na. Tepelhoedje kreeg ik in het ziekenhuis maar zou ik niet al in huis halen (beter om niet te gebruiken).

Toen hij uit die fles groeide heb ik pas een andere gekocht. Sterilisator heb ik niet. Flessenwarmer ook niet, hij drinkt zijn flessen koud.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem272

Bericht 06 Mrt 2014 16:47

Re: Het grote borstvoedingstopic

Het enige wat echt handig is om op voorraad te hebben is zoogcompressen. Verder kun je alles nog wel kopen als het nodig blijkt te zijn. Oja Carool: wat handig dat hij de melk koud drinkt! Heb je dat vanaf het begin zo gedaan?
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 06 Mrt 2014 16:51

Re: Het grote borstvoedingstopic

Hij kreeg eerst natuurlijk om te oefenen live afgekolfde melk en dat was dan kamertemperatuur. Soms wilde hij het nog niet en zetten we het even in de koelkast en was het wat kouder. En zo kwamen we er achter.

Echt ideaal!
R. 2013
D. 2016
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:40

Bericht 06 Mrt 2014 16:52

Re: Het grote borstvoedingstopic

Bedankt voor alle tips!
Zoogcompressen heb ik al!
Mijn man zegt: het heet niet voor niets borstvoeding. De baby drinkt uit de borst dus later komen de flesjes wel. :palm:
04-2014
10-2015
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 06 Mrt 2014 16:57

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik had wel een kolf in huis, omdat ik die gekregen had, maar ik zou er niet al een kopen. Flessenwarmer gebruiken wij nooit eigenlijk, we verwarmen de fles gewoon in heet water. En koud lust ze de melk inmiddels ook wel als het zo uitkomt (tijdens een wandeling ofzo waar ik dan niet bij ben), maar eigenlijk warmen we de melk nog altijd op, omdat iedereen dat zo gewend is :wink:
Tepelhoedjes zou ik sowieso niet aanschaffen, ik heb ze in het ziekenhuis gekregen omdat het aanhappen eerst niet wilde lukken, maar het is natuurlijk beter om ze helemaal niet te gebruiken.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 06 Mrt 2014 17:04

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik had ook al wel een kolf omdat ik die van de oudste nog had. Die heb ik toen de eerste dagen al wel gebruikt om de productie op gang te krijgen, maar je kindje gewoon vaker aanleggen kan dan ook. Ik had de kolf toch al, dus gebruikte die.
Verder vond ik idd zoogcompressen een een voedingsbh erg handig. Flesjes etc zijn pas met een week of 4 nodig als je dan gaat oefenen.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Stokstaartje

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:50

Bericht 07 Mrt 2014 12:30

Re: Het grote borstvoedingstopic

Hallo allemaal,

Ik meld me hier ook maar eens na alle borstvoedingsproblemen lijkt het nu eindelijk goed te gaan. Het hele verhaal staat in het winter 2013/2014 topic. Toch heb ik ineens weer een melkdip. Snap niet zo goed waardoor. Vorige week ook al maar toen verloor ik ineens wat bruine rommel en had buikkrampen dus vond ik op internet dat je een melkdip kunt krijgen door een ongesteldheid. Maar waar komt deze dan nu weer vandaan...zucht het maakt me zo onzeker. Ben dan meteen weer bang dat mijn dochter weer gaat afvallen en we weer terug bij af zijn. Ze krijgt zo'n 6 voedingen op een dag soms 7. Ik voed op verzoek en meestal laat ze er zo'n 4 uur tussen. Soms 2, 3.Ook 's nachts. 's nachts soms 5 uur. Op de dagen van de melkdip drinkt ze onrustiger en is het drinken vermoeiender en vt ze sneller in slaap. Naar mijn idee is ze dan niet altijd verzadigd, omdat als ik haar stimuleer ze dan weer aanhapt en na 2 slokken weer wegzakt in slaap. Dit doet ze niet op de dagen dat er genoeg is. Mijn borsten zijn minder vol en Het lijkt alsof de melkstroom u trager is en ze daardoor sneller vermoeid is en minder binnenkrijgt. Toch komt ze niet altijd eerder voor een voeding. Ik gebruik op deze dagen standaard de syntocinon neusspray. Andere dagen alleen als ik denk dat het nodig is en soms dus helemaal niet. Ik doe ook al aan borstcompressie. Op de dagen dat er voldoende melk is loopt de melk er al uit als ik de borst vastpak. Dat is nu dus niet zo. Pff borstvoeding maakt me zo onzeker. Vooral al die melkdips elke keer. Is dat wel normaal zo vaak een melkdip?
Afbeelding
<<

Anoniem315

Bericht 07 Mrt 2014 12:33

Re: Het grote borstvoedingstopic

Milou schreef:Ik heb een vraagje. Ben van plan om borstvoeding te geven, maar moet ik daar nu al spullen voor aanschaffen of eerst even wachten tot de kraamweek en zien hoe het loopt?
Op dit moment heb ik alleen een klein flesje van Philips Avent en wat verschillende fopspenen in huis.
Ik heb dus nog geen borstkolf, verschillende soorten flesjes, flessensterilisator, flessenverwarmer, tepelzalf, tepelhoedje in huis.
Moet ik wel alvast wat aanschaffen?


Ik had een Avent flesje uit een babydoos en 2 flesjes met verschillende spenen van Kruidvat, Bepanthen-zalf voor mezelf en een fleswarmer (geleend).

De kolf heb ik pas later aangeschaft. De eerste paar dagen gebruikte ik die van het ziekenhuis en daarna mocht ik eentje van de kraamhulp lenen, maar die heb ik nooit gebruikt, omdat m'n dochter heel goed dronk.
<<

Stokstaartje

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:50

Bericht 07 Mrt 2014 13:29

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ow en als jullie een melkdipdag/dagen hebben stimuleren jullie dan ook bij met de kolf? Ik ben doosdbenauwds voor als ik straks weer aan het werk en studie moet. Wat als ik dan een melkdip heb. Dan kan ik niet zoals nu haar steeds aanleggen of even weglopen om even paar minuutjes te kolven zodat het lijkt alsof ze drinkt/meer wil drinken
Afbeelding
<<

Nathalie

Noob

Berichten: 233

Geregistreerd: 03 Sep 2013 07:50

Bericht 07 Mrt 2014 15:29

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik heb even een vraagje want met Google kom ik er niet uit.

Mijn zoontje is 13 weken en heeft opeens iedere luier groene plakpoep. Hiervoor had hij 1x per 2-3 dagen een mosterd gele spuidluier.

Is dit erg en hoe komt het. Hij is niet ontevreden of hongerig na de borstvoeding.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 07 Mrt 2014 15:35

Re: Het grote borstvoedingstopic

Heb je hier misschien iets aan Nathalie? http://www.borstvoeding.com/kindjeaande ... sting.html

Gele spuitpoep is heel normaal, groene plakpoep weet ik niet zo goed.
<<

Anoniem315

Bericht 07 Mrt 2014 16:44

Re: Het grote borstvoedingstopic

Mijn dochter is ook 13 weken en heeft momenteel ook wat groenige poep (ze heeft dagelijks nog 2 goede poepluiers). Volgens het cb is het allemaal prima.
<<

Nathalie

Noob

Berichten: 233

Geregistreerd: 03 Sep 2013 07:50

Bericht 07 Mrt 2014 19:23

Re: Het grote borstvoedingstopic

Het is dus normaal. Bedankt pompoen en exo.

Ik twijfelde omdat de kraamverzorgster van mijn vriendin vertelde dat groene poep betekend dat er niet voldoende voedingstoffen in je melk zitten. Hij is behoorlijk verkouden daardoor kan het ook veranderen dus.

Maandag is er weeg, meet en vragen uurtje bij het consultatiebureau dus zal het nog even navragen.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 07 Mrt 2014 19:27

Re: Het grote borstvoedingstopic

Nou dat zal niet zo snel gebeuren hoor. Dat is volgens mij echt een beetje zo'n bakerpraatje. Natuurlijk kan poep wel íets zeggen. Groene schuimige poep kan bijvoorbeeld betekenen dat je kind te veel voeding krijgt, bijvoorbeeld door overproductie.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 07 Mrt 2014 19:47

Re: Het grote borstvoedingstopic

Nathalie schreef:Ik heb even een vraagje want met Google kom ik er niet uit.

Mijn zoontje is 13 weken en heeft opeens iedere luier groene plakpoep. Hiervoor had hij 1x per 2-3 dagen een mosterd gele spuidluier.

Is dit erg en hoe komt het. Hij is niet ontevreden of hongerig na de borstvoeding.


zara heeft dat ook gehad. Cb dacht aan een virusje dat zich op die manier uitte Geen enkel probleem Heeft ong. 3 weken geduurd denk ik toen was het weer geel.

Oh in je volgende post heb je het over verkoudheid. Dat kan heel erg goed de oorzaak zijn.
<<

Anoniem272

Bericht 07 Mrt 2014 19:55

Re: Het grote borstvoedingstopic

Stokstaartje: wat vervelend dat je steeds dipt met je productie en dat je dochter wat problemen met aankomen heeft gehad. Je klinkt hier op het forum wat gestresst, ben je dat ook? Om je productie te stimuleren kun je proberen veel te slapen, rusten en drinken. Zolang je dochter elke verschoning plasluiers heeft hoef je je denk ik geen zorgen te maken. Stress is voor jullie allemaal niet goed. Heb je trouwens al een lactatiekundige ingeschakeld voor al je vragen en zorgen? Dat kan ook heel waardevol zijn.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers