Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Mannen zijn jagers

<<

Anoniem32

Bericht 05 Mrt 2014 10:17

Mannen zijn jagers

Ik wist even geen goede titel te bedenken dus dan maar deze gekozen.

Vinden jullie dat mannen jagers moeten zijn? Trek je daar juist extra naar toe of juist niet?
Ben je van mening dat juist de mannen die bewust jagen, ook te vertrouwen zijn of meer in de categorie "niet betrouwbaar/ bad boy" vallen. ( niet allemaal over 1 kam scherend natuurlijk)

De laatste periode ben ik mezelf een beetje aan het analyseren wat mannen betreft. En een hele poos geleden zei iemand hier van het forum tegen mij, dat ik steeds op de verkeerde mannen viel. Dat het een patroon was waar ik in zat.
En toen snapte ik hem helemaal niet, maar nu dus wel.
Ik had bijna weer een stap in de verkeerde richting gezet, tot mijn ogen open gingen. Weer typisch een jager, en ook echt een man die gewoon niet te vertrouwen is. En DAAR val ik blijkbaar voor?
Ik snap dat niet want ik wil juist iemand die wel te vertrouwen is en het hele complete pakket heeft.

Daarnaast is er een vriend die het type "normale, niet spannende" man is maar wel een hart van goud heeft. Waar ik onwijs veel lol mee kan hebben, het gezellig is, mee kan praten enz. Wat denken betreft op 1 lijn en noem maar op.
Alleen hij is totaal geen jager. En zo iemand zou ik eerder in de friendzone zetten.

Nu is het zo dat ik niet opzoek ben, ben eindelijk op het punt dat ik geniet van mijn leven als vrijgezel. Het leuk vind om contacten op te doen, te onderhouden enz. Dus een goed moment om eens te kijken wat er nu steeds gebeurde.

Hoe ervaren jullie dit? (De meiden die nog vrijgezel zijn o.a.)
<<

Anoniem117

Bericht 05 Mrt 2014 10:23

Re: Mannen zijn jagers

Wat is een jager dan precies? Ik lees in jouw stuk dat het een foute en onbetrouwbare man is? Maar brave mannen kunnen ook vreemdgaan of liegen. Een jager associeer ik met iemand die het leuk vindt om iemand te veroveren. Zijn of haar pijlen op iemand richt. Maar ik vind zo iemand niet per se onbetrouwbaar of fout.
<<

Anoniem32

Bericht 05 Mrt 2014 10:32

Re: Mannen zijn jagers

Misschien is jagen idd helemaal niet correct omschreven.
Maar eerder het type man die met zijn praatjes al veel paraat krijgt. En juist de man die meer verlegen is, afwachtende houding aan neemt, meer de good guy is.

Wil wel duidelijk aangeven dat het niet voor elke man geld uiteraard want ja ook de good guy kan vreemd gaan uiteindelijk.

Wat mij op viel b.v. is dat ik vooral viel voor de man met de praatjes. Maar zij al heel doelbewust niet te vertrouwen waren.
<<

Anoniem35

Bericht 05 Mrt 2014 11:05

Re: Mannen zijn jagers

Ik denk dat het niet per se ligt aan verlegen mannen of mannen met en vlotte babbel. Verlegen mannen kunnen ook onbetrouwbaar zijn, mannen met een vlotte babbel kunnen heel betrouwbaar zijn.
Alleen moet je áltijd meer kijken naar daden in plaats van woorden. Als iemand zegt dat je belangrijk bent zou je dat moeren kunnen merken, en als iemand het alleen maar zégt maar nauwelijks tijd en aandacht aan je besteed dan weet je dat iemand niet te vertrouwen is. Als iemand zégt dat hij van je houdt maar dingen doet die dat niet laten blijken dan moet je niet op zijn woorden maar op zijn daden afgaan. Iemand kan zeggen dat hij van je houdt (compleet met tranen en dergelijke) en ondertussen dingen doen die schadelijk zijn, schelden of negeren of vreemdgaan. En dan betekenen die woorden helemaal niets.

En jagers, ach, ik denk dat dat wel meevalt. Ik denk ook dat jij slecht alleen kunt zijn en om de zoveel tijd je ware liefde ontmoet, en dit keer voelt het écht anders en zo goed en we zijn zó verliefd en hij is echt serieus. En dat is natuurlijk onzin. Goede stabiele relaties meet je niet af naar de heftigheid van de verliefdheid, dat zegt niets. Ietwat hysterische mensen zien in elke verliefdheid hun grote liefde en duiken er vol in zonder te kijken of iemand wel bij ze past, en daf gaat natuurlijk compleet mis. Want die emoties zijn altijd heftig in het begin, ook bij bijzonder slechte matches. Beetje meer afwachten, niet na een week of twee spreken van een relatie en liefde, of diepe gevoelens uitspreken, hou het een beetje op de vlakte, date een tijdje zonder dat je de woorden liefde en verliefdheid in de mond neemt, kijk eens hoe iemand zijn leven inricht en of hij zijn afspraken nakomt en hoe belangrijk hij jou vindt, en ga dán eens nadenken over een relatie.

Verliefdheid is gewoonweg geen goede indicatie voor een goede relatie, verliefdheid heeft alles met hormonen en niets met liefde of relaties te maken, die komen daar bij een goede match eventueel uit voort.

Dus als jij jezelf wat meer op de vlakte houden ziet als 'mannen moeten kunnen jagen' is dat prima, maar het is wel verstandiger, zeker als je een kind hebt. Mannen met minder goede intenties pikken types die vallen voor praatjes er zó uit, afhankelijke vrouwen die zitten te springen om een nieuwe grote liefde komen zelden goede mannen tegen.

Je kunt het allemaal bij de mannen neerleggen, de good guy en de bad guy , maar ik zou het iets meer bij mezelf houden. Het hangt niet af van hoe die mannen zijn, het hangt vooral af hoe jij er zelf in staat.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9737

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 05 Mrt 2014 11:12

Re: Mannen zijn jagers

Ik denk dat het woord jager in die zin misschien wel vervangen kan worden met een player. Iemand die snel flirterig contact maakt en op vrouwen afstapt bijvoorbeeld. Ik zie ook weleens mannen echt rondjes lopen in de kroeg om zoek naar een "prooi". Die mannen, die bij elke leuke vrouw wel minimaal een telefoonnummer willen scoren, die ontwijk ik vaak automatisch. Want jah, ik twijfel dan aan de intentie. Ik denk dat het dan meer om de jacht te doen is dan om mij. Ik heb ook echt zo'n vriend die zo'n soort is. Als ik soms zie hoe hij te werk gaat. Joh echt in een restaurant krijgt hij gewoon spontaan nummers van de serveerster toegestopt. Hij flirt gewoon veel. Niets mis mee hoor, want verder is hij echt wel te vertrouwen. En ja dat is gewoon aantrekkelijk, zo'n spontane flirtende jongen.

Dan heb je natuurlijk ook die meer (soms stillere) afwachtende mannen. Waarmee je dan vaak een goed gesprek kan hebben, je op je gemak zit omdat je weet dat hij niet iets probeert, gewoon minder "stoer". Dit zijn in mijn optiek vaak wel goede mannen, die lief zijn, je ontbijt op bed brengen en ik weet niet, gewoon meer huisje boompje beestje uitstraling. Zo zie ik het in elk geval, en ja meestal zeg ik dan inderdaad dat dat een super leuke jongen is, maar dat ik gewoon niet lust heb voor ze zeg maar. En ik denk dat je die dan inderdaad eerder in de friendzone zet, want dan heb je ook nog dat contact en die lol en doe gezelligheid, zonder andere verwachtingen.

Kijkend naar waarom jij in een patroon kan zitten dat je vooral valt voor "verkeerde mannen" kan misschien prima zijn dat je toch juist die spanning opzoek, die je bij die jagende players vaak wel voel en bij die goede mannen niet. Of misschien is het gewoon uiterlijk wise? Ik merk wel dat het vaak te maken heb met je persoonlijkheid. Ik zelf probeer meer te gaan voor de jongens waarvan ik denk dat ze ook echt lief voor me zijn. Maar oh wat kwets ik me ook graag door met van die jagers te vallen.
<<

Anoniem35

Bericht 05 Mrt 2014 11:20

Re: Mannen zijn jagers

Ben ik het niet helemaal mee eens Tabbie. Want ook die zogenaamde 'players' kunnen heel trouw zijn. En je bent er altijd nog zelf bij of je met iemand in zee gaat, dus termen als misbruik maken van of iets in die geest vind ik nooit zo passen. Als jij zelf meteen met iemand in bed duikt kan het best zijn dat hij denkt 'leuk voor een keer' en dat jij hoopt dat het een relatie wordt, en dat is balen, maar dat maakt hem geen player of een foute man. Je maakt zelf de keus.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9737

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 05 Mrt 2014 11:30

Re: Mannen zijn jagers

Maar ik zeg toch ook niet dat ze niet trouw kunnen zijn? Ik geef volgens mij zelfs aan dat ik iemand ken die vaak als zo'n type omschreven wordt, maar zeker wel te vertrouwen is.. Maar ik typ niet op m'n mobiel, dus kan zijn dat niet alles even goed neergezet is. En volgens mij zeg ik ook nergens dat ze misbruik van je maken. Ik denk gewoon dat die soort mannen die waarschijnlijk hier bedoelt worden gewoon vaak als spannender worden gezien omdat ze als "foute man" gezien worden door diegene. En spannender is vaak aantrekkelijker. Of in elk geval aantrekkelijker dan iemand die heel de avond naast je op de bank zit en niet eens 1 flirterige opmerking maakt omdat hij niet durft, maar eigenlijk wel wilt.

Maar correct me if i am wrong. Ik spreek immers ook enkel vanuit m'n eigen ervaring.
<<

Anoniem32

Bericht 05 Mrt 2014 11:53

Re: Mannen zijn jagers

Die houding wat jij omschrijft euc dat is juist de houding die ik nu aangenomen heb.
Idd uit ervaring dat het al eerder fout is gegaan en ik enkel met mijn ogen dicht ergens op ingegaan ben waarvan ik beter had kunnen weten als ik langer had gewacht.

Als vrijgezel kom ik behoorlijk wat types aan mannen tegen. De een nog meer player dan de ander. Er zijn mannen die precies weten wat ze moeten zeggen en voorheen zou ik daar ook echt blind voor zijn. Maar dat is dan ook de man die niet na komt wat hij zegt.
Wat dat betreft ben ik wel blij dat ik nu zie wat elke keer zo fout is gegaan en dat ik er niet meer gevoelig voor ben juist.
Wat Tabbie omschrijft idd is dat ik o.a. (sprekend uit eigen ervaring) die spanning ergens aantrekkelijk vind. Maar direct ook weet dat het niet oke is.
<<

Anoniem198

Bericht 05 Mrt 2014 16:38

Re: Mannen zijn jagers

Ik ben het wel eens met Euc.

Voordat ik mijn vriend leerde kennen heb ik aardig wat af gedate met heel veel verschillende soorten mannen.
Ik deed altijd heel erg mijn best en was heel erg beschikbaar. Dit lees ik ook vaak terug in het date topic en zie ik ook bij vrijgezellen vriendinnen.
Ik ben er inmiddels wel achter dat dat juist niet is waar mannen op zoek naar zijn. En draai het is om mannen die te veel moeite doen schrikken jou toch ook af?
Het boekje de ideale vrouw is een bitch vond ik erg leuk om te lezen en was op sommige punten ook wel een eye opener.
Sinds ik mij anders ben gaan opstellen tijdens het daten en niet meer iemand achterna zat van wie ik uit het niets niks meer hoorde merkte ik een andere benadering van mannen. Toen was ik ineens de gene die zei dat ik niet meer verder wilde daten. Het moet geen spel worden of iets onnatuurlijks. Als je weet dat hij alleen op dinsdag met je kan afspreken en een vriendin vraagt ook of je dinsdag wil afspreken doe dat dan lekker in plaats van te wachten tot hij vraagt of je dinsdag kan. Wie weet doet hij dat wel niet en zit je alleen op de bank terwijl je ook een leuke avond had kunnen hebben met een vriendin.
<<

Anoniem32

Bericht 05 Mrt 2014 16:56

Re: Mannen zijn jagers

Dat boekje ga ik lezen.

Wat jij omschrijft overigens dat had ik ook al opgemerkt. Ik wil wel aangeven dat ik dus nu helemaal niet op zoek ben en dus juist met deze dingen in aanraking kom. Idd een eye opener.
Vooral ook omdat ik idd een patroon herken van mezelf die ik eerder niet zag, maar er wel voor zorgde dat ik met het verkeerde in aanraking kwam.
<<

Anoniem44

Bericht 05 Mrt 2014 18:04

Re: Mannen zijn jagers

Wat goed dat je dit patroon nu zelf ook onder ogen ziet. Ik geloof niet zo in labels als jager, het is veel praktischer om iedere man op zichzelf te leren kennen, zonder al dat gegeneraliseer. Daarbij is het altijd een wisselwerking tussen twee mensen en heb je dus zelf invloed op hoe iemand zich naar jou toe gedraagt. Het zou maar zo kunnen dat je straks ineens een hele leuke man tegenkomt, iemand die ook nog goed voor je is, juist omdat je nu dit inzicht hebt gehad en zegt niet zo hard meer op zoek te zijn. Vaak zijn dat wel de voorwaarden om überhaupt iemand tegen te komen die bij je past. Zelfinzicht en eigenwaarde zijn daarbij heel belangrijk. Probeer je open te blijven stellen, maar zonder het allemaal direct te zwaar op te vatten. Maak eens wat lol op een date, zonder direct te denken: is dit serieus relatiemateriaal.
<<

Anoniem198

Bericht 05 Mrt 2014 18:42

Re: Mannen zijn jagers

Stuiterbal schreef:Dat boekje ga ik lezen.

Wat jij omschrijft overigens dat had ik ook al opgemerkt. Ik wil wel aangeven dat ik dus nu helemaal niet op zoek ben en dus juist met deze dingen in aanraking kom. Idd een eye opener.
Vooral ook omdat ik idd een patroon herken van mezelf die ik eerder niet zag, maar er wel voor zorgde dat ik met het verkeerde in aanraking kwam.


Dat je het patroon hebt ontdekt is al een begin. Jammer dat ik het boekje net naar de kringloop heb gebracht anders had ik het je zo opgestuurd. Het is wel heel erg Amerikaans en neem het niet te serieus.
Omdat je nu niet op zoek bent is dit misschien een goed moment om wat dingen uit te proberen.
Niet dat je nou enorme spelletjes moet gaan spelen of iemand moet gaan gebruiken maar je begrijpt vast wat ik bedoel.

Volgens mij ben jij echt een hele lieve meid en ik gun je echt een leuke man in je leven!
<<

Anoniem32

Bericht 05 Mrt 2014 20:44

Re: Mannen zijn jagers

Wat lief van je! Dank je.
Jij ook ED voor je reactie.

Die man komt wel het heeft geen haast. Daarnaast heb ik het ook best druk dus stort me liever op mijn studie en gezin thuis. Rest komt later wel.
<<

No. 3

Bericht 07 Mrt 2014 11:13

Re: Mannen zijn jagers

Mijn verloofde is geen jager. In het begin vond ik dat wel eens jammer: ik had het leuk gevonden als hij mij 'geschaakt' had, zeg maar. De waarheid is dat hij mij heel onhandig en verlegen probeerde te zoenen, terwijl ik hem nog als friend material zag. En ík hem had gevraagd mee naar de bios te gaan, omdat ik anders alleen moest. Dus bepaald niet de rol: man vindt vrouw leuk, vraagt haar mee uit, overlaadt haar met charmes en kust de grond waarop zij loopt, waardoor haar hart veroverd wordt. Maar op de een of andere manier heeft zijn methode (als je daarvan kunt spreken, want er was bepaald niet over nagedacht) wel gewerkt. Binnen een weekend was ik ineens smoorverliefd op hem en blijkt 'ie de liefde van mijn leven.

Ik had overigens drie jaar daarvoor, toen mijn relatie uitging, besloten voortaan alleen nog te gaan voor een échte liefde. Voor een man die me goed zou behandelen, en die ook echt bij me zou passen. Niet dat ik nou zoveel heb moeten afwimpelen, maar het zorgde wel echt voor een goeie screening. Ik was gewoon veel meer op m'n hoede. Dat zou ik jou ook aanraden. Mijn slogan was: als iemand me oprecht wil, dan lukt het hem wel om dichterbij te komen. Voor mij heeft dat gewerkt, en jagers/players kwamen op die manier sowieso niet door de selectie.

Kun je niet eens nadenken over wat je écht wilt in je liefdesleven? Wat duurzaam en goed voor je hart is? Of misschien eens wat leuks gaan doen met die vriend met een hart van goud? En dan proberen te letten op wat je allemaal leuk aan hem vindt, ipv waar hij níet aan voldoet?
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9737

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 07 Mrt 2014 13:02

Re: Mannen zijn jagers

Ik snap precies wat je bedoelt No. 3. Ik heb dat ook heel erg na mijn oude relatie. Ik duik er niet meer blind in en kijk ook echt wat past en hoe iemand is. Mijn vriendinnen noemen dat een muur, maar ik vind hoe jij het zegt veel mooier.

Echter zie ik mijn vrienden die in de frien zone zitten me ook niet zo snel zoenen en indien wel dat ik dat toelaat :laughcry: Wel geweldig dat dat bij jou heeft geleid tot de liefde van je leven.

Goede tip op het eind, echter qua toevoeging: settel ook niet enkel omdat een jongen op papier geweldig bij je past en leuk is. ik vind persoonlijk dat er toch ook een vond moet zijn, niet enkel een goede vriendschap. Maar een goede vriendschap is een geweldige basis.
<<

Anoniem57

Bericht 07 Mrt 2014 13:29

Re: Mannen zijn jagers

Je moet hem de kleren van het lijf willen scheuren, en je niet ongemakkelijk voelen als jij in je nakie tegenover hem staat.

Mijn vriend is een watje. Heel lief, veel te zachtaardig en makkelijk. En dat past perfect bij een blaaskaak zoals ik. Ik heb juist voor hem moeite moeten doen, dat had ik nog nooit gehad!

Ik gun jou ook echt een schat van een man, Stuiterbal. Eentje die je niet belazert, en jullie waardeert voor wie jullie zijn. Komt vast, maar wel pas als je jezelf gevonden hebt, denk ik.
<<

Anoniem58

Bericht 07 Mrt 2014 13:36

Re: Mannen zijn jagers

Moeilijk, ik vind het wel heel erg fijn als een man echt heel veel moeite voor mij doet, en mij bijvoorbeeld overlaad met complimentjes. Maar de mannen die dat deden bleken achteraf allemaal niette vertrouwen. In dat opzicht geloof ik wel dat mannen inderdaad van het jagen houden, en wanneer de buit binnen is ze het wel weer goed vinden.
<<

Anoniem32

Bericht 07 Mrt 2014 13:50

Re: Mannen zijn jagers

Wat ik echt wil dat weet ik wel. Op dat gebied heb ik wel een "lijstje" klaar. Ik volg vooral mijn gevoel en laat me nu niet langer lijden door mijn verstand.
Weet je het scheelt dat ik het heb kunnen los laten zo drastisch op zoek te zijn naar iets. Dat deed ik onbewust al die tijd wel en nam dan snel genoegen met minder. Dat is nu weg. Ik zit super lekker in mijn vel, mijn zoontje staat op 1 ofcourse en mijn werk daarna. Ik heb het er erg druk mee en dus geen tijd om thuis alleen te gaan zitten voelen.
Dat helpt me onwijs om mezelf te kunnen zijn.
In mijn vrije tijd spreek ik af met vriendinnen om wat leuks te gaan doen. De afgelopen 2 maanden heb ik 2 mannen de deur gewezen. De laatste vooral dat was echt een type player. Ik zeg wel wat moois tegen haar en zij valt voor mij. Nou mooi niet dus.

Parel wat lief van je! Ik geloof er ook echt in dat ik zeker iemand tegen het lijf ga aanlopen die bij ons past. Komt helemaal goed.

Ik vind het ook wel belangrijk dat een man moeite doet maar niet elke man is gewoon zo. Ik ga ervan uit dat ik het wel voel wanneer het plaatje compleet voelt.
<<

Anoniem58

Bericht 07 Mrt 2014 13:59

Re: Mannen zijn jagers

Het is wel belangrijk inderdaad dat je je goed in je vel voelt. Ik vind het ook prima hoe het is, ben tevreden met mijn leven. Maar de laatste maanden zou een leuke vriend ook wel heel leuk zijn, maar ik ben dus ook al in die korte tijd al weer twee keer flink op m'n neus gegaan en mannen getroffen die wel even snel een avontuurtje wilden.
Ik denk omdat ik er zo lang uit ben ik in dat opzicht een stuk naïever ben, en dus sneller in die mooie praatjes ben getrapt.

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers