Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Clean, fit & healthy-topic

<<

Anoniem83

Bericht 06 Mrt 2014 11:49

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik heb trouwens nog nooit tarwegras op volgens mij, gojibessen zitten door mijn muesli en chiazaadjes werken gewoon echt voor mij. Haver(mout ed.) eet ik bijna dagelijks. Gezond eten is zoveel meer dan simpelweg 'superfoods' toevoegen aan je voedingspatroon. In de artikelen die vanuit het voedingscentrum komen ontbreekt ieder nuance. Ik denk dat je inderdaad gelijk hebt Jans. Geld speelt een grote rol.

Haha Susan neuzen met mee-eters, ik vind ze altijd zo waterig die dingen. Net alsof ze te snel gegroeid zijn en de smaak daardoor verloren is gegaan. Zo zonde.
<<

Anoniem44

Bericht 06 Mrt 2014 11:52

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik begrijp wel een beetje wat ze bedoelen met 'nieuwe eetstoornis'. Ik heb een vriendin die echt heel erg doorslaat in haar ideeën van gezond eten. Natuurlijk kan je mening verschillen over wat dat is doorslaan, maar ik begin het bij haar wel wat obsessief te vinden. Ze zei laatst ook dat ze zich heel gestressed voelt wanneer ze in de supermarkt loopt, omdat ze 90% van de producten niet meer eet en daar dus gespannen van raakt. Ze eet eigenlijk alleen nog fruit, groenten, noten en zaden en producten als linzen en bonen en wat kruiden om de boel mee op te pimpen.
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1462

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:58

Bericht 06 Mrt 2014 12:15

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik deed net de voedingstest op voedingscentrum.nl. En ik eet best redelijk gezond maar kies nog vaak voor ongezonde producten. :laughcry:

En ik ging die weekmenu's even bekijken, kijken of ze ook al iets bijgeschoold zijn de afgelopen jaren maar het is nog steeds sultana's, ontbijtkoek, magere zuivel, halvarine en lightfrisdrank. Ik vind het echt storend dat zij totaal niet letten op rare chemische troep. Waarom leer je het mensen in godsnaam aan om een stuk ontbijtkoek te nemen ipv een stuk fruit, noten of een eitje (oid). Dat het lekker is oke, maar waarom suikerdingen niet alleen in het weekend?
Smile, it's free!
<<

Anoniem44

Bericht 06 Mrt 2014 12:40

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik heb niks met de adviezen van het voedingscentrum. Ik heb wel eens ingevuld wat ik at op een dag en toen kreeg ik het advies om minder vet te eten. Ik had die dag een halve avocado en een handje ongezouten, gegrilde noten op. :eyes:
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 06 Mrt 2014 13:07

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik kan die voedingstest niet eens vinden, alleen voor kinderen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1462

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:58

Bericht 06 Mrt 2014 14:03

Re: Clean, fit & healthy-topic

http://www.voedingscentrum.nl/het-nieuw ... -test.aspx

Deze heb ik gedaan, maar ik heb die dagboeken ook wel eens ingevuld. Dan moet je dus zeker geen noten, avocado's om roomboter eten want dan kom je diep in het rood.
Smile, it's free!
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 06 Mrt 2014 14:15

Re: Clean, fit & healthy-topic

O, ik eet wel eens drie blokjes kaas, ik voel de bui al hangen...
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem29

Bericht 06 Mrt 2014 14:37

Re: Clean, fit & healthy-topic

Op mijn pak bastogne koeken staat dat deze koekjes onderdeel uitmaken van een uitgebalanceerd dieet.

In dat geval. Eet ik het hele pak wel op ;)
<<

Anoniem304

Bericht 06 Mrt 2014 14:38

Re: Clean, fit & healthy-topic

Haha, dit is een leuk topic om mee te lezen zo. :good:
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:19

Bericht 06 Mrt 2014 14:42

Re: Clean, fit & healthy-topic

Mini schreef:en chiazaadjes werken gewoon echt voor mij.


Wat doen chiazaadjes voor jou?
Zomaar even benieuwd.
Afbeelding
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:19

Bericht 06 Mrt 2014 14:43

Re: Clean, fit & healthy-topic

Oja en erg leuk topic. Hoewel mijn voedingspatroon iets afwijkt van die van jullie ;), vind ik het erg leuk om mee te lezen en bepaalde dingen op te pikken.
Afbeelding
<<

Anoniem58

Bericht 06 Mrt 2014 14:43

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik eet volgens de test gevarieerd en gezond. Terwijl ik amper fruit eet, volle producten, stukjes kaas, twee glazen alcohol drink 4/5 dagen in de week... Volgens mij ligt het er vooral aan dat ik aan tafel eet, en nooit snoep en amper koekjes en taart eet.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 06 Mrt 2014 21:42

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik las hier laatst een recept van falafel en pitabroodjes (die met chia-zaad). Man wat was dat lekker! Zelfs mijn carnivoor-vriend vond het heerlijk en miste het vlees niet :dance:

Oja, die test van het voedingscentrum heb ik ook even gedaan. Ik schijn ook te vaak te kiezen voor ongezonde producten. Yeah wright. Zeker omdat ik soms 3 blokjes kaas neem of kwark in plaats van magere yoghurt.
<<

Anoniem186

Bericht 06 Mrt 2014 21:58

Re: Clean, fit & healthy-topic

Wat leuk om te lezen, green pepper! Ik vind het ook echt heerlijk! Die pita's zijn zo makkelijk he?!

Trouwens sowieso leuk om te lezen dat dit topic gevolgd wordt door mensen die het interessant vinden. Maar klets gerust mee! Leuk juist!
<<

Anoniem186

Bericht 06 Mrt 2014 21:59

Re: Clean, fit & healthy-topic

Zo'n test vul ik niet eens in. Ik hou me niet bezig met calorieën. Nooit gedaan, vind ik echt verre van interessant.
<<

Anoniem83

Bericht 07 Mrt 2014 09:24

Re: Clean, fit & healthy-topic

Waar staat dat overheerlijke recept?! Met mijn beperkte internetsnelheid is zoeken echt een crime.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 07 Mrt 2014 09:30

Re: Clean, fit & healthy-topic

Mini schreef:Waar staat dat overheerlijke recept?! Met mijn beperkte internetsnelheid is zoeken echt een crime.


Deze recepten heb ik gebruikt::
http://voedzo.nl/recepten/gevulde-pitab ... uivelvrij/
http://www.vegatopia.com/vega/koken/rec ... t-lekkerst

Jans, inderdaad super makkelijk!
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 07 Mrt 2014 13:23

Re: Clean, fit & healthy-topic

Met eten gaat het me tot nu toe wel redelijk af, maar met drinken vind ik het wel moeilijk. Ik ben gewend om veel thee met zoetjes te drinken en veel cola light en ik vind het lastig om daar alternatieven voor te vinden. Steeds water drinken vind ik ook saai, ik vind het altijd wel lekker om echt even iets lekkers te drinken te hebben.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

anoniem213

Bericht 07 Mrt 2014 13:31

Re: Clean, fit & healthy-topic

Susan, ik vind half water/half spa rood met citroen en wat munt echt heerlijk. Is dat niet wat voor je? Of gewoon water met citroen en munt. Je zou er ook komkommer in kunnen doen. Ik drink de afgelopen jaren echt zelden frisdrank en ik merk dat ik die behoefte ook echt niet meer heb. Het went vanzelf, maar succes met 'afkicken'.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 07 Mrt 2014 13:35

Re: Clean, fit & healthy-topic

Spa Rood lust ik sowieso niet, gewoon water wel, dus dat kan ik wel een keer proberen met munt/citroen/komkommer, bedankt. Muntthee lust ik op zich wel, maar dan ook alleen gezoet en ik kan wel honing gebruiken, maar ik merk dat ik daar best veel voor nodig heb om het een beetje lekker te maken. Een klein lepeltje honing erdoor vind ik al niet lekker.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 07 Mrt 2014 13:46

Re: Clean, fit & healthy-topic

Susan, heb je recentelijk nog Spa Rood geprobeerd? Ik luste het ook nooit, maar nu wel! Sinds ik geen frisdrank meer drink en suikervrij eet. Eerst wel met wat citroen er in (of je kan het ook kopen van Barle-duc citroen), maar lust het nu ook gewoon.
Verder sapjes, al dan niet aangelengt met water. Puur appelsap vind ik nu veel te zoet, dus vul de helft aan met water.
Oh experimenteer met thee, om dat zonder zoetjes of suiker te drinken. Dus lekkere smaakjesthee, of verse muntthee. Ik hou niet van sterke thee bijvoorbeeld, dus zakje maar even er in en dan vind ik het prima te drinken zonder zoetstoffen.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 07 Mrt 2014 13:47

Re: Clean, fit & healthy-topic

Of als lekker drinken een smoothie maken?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 07 Mrt 2014 13:52

Re: Clean, fit & healthy-topic

Spa Rood heb ik altijd echt heel vies gevonden, dus ik kan me nauwelijks voorstellen dat ik dat nu lust.

Bij ons in de supermarkt kun je ter plekke sinaasappels uitpersen, dat vind ik wel erg lekker (als het lekkere sinaasappels zijn, soms zijn het erg zure/bittere en dan smaakt het bijna alsof het uit een pak komt, maar als je geluk hebt is het lekker) maar wel erg duur. Smoothies vind ik ook wel lekker inderdaad.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem83

Bericht 07 Mrt 2014 13:56

Re: Clean, fit & healthy-topic

Frisdrank drink ik nu al zo'n 4 of 5 jaar amper. Alleen tijdens uitgaan door een cocktail oid, en heel soms icetea als we uit eten gaan. Maar ik weet dat ik het alleen water drinken in het begin ook wel wat saaiig en eentonig vond, maar dat was puur een kwestie van gewoonte afwennen. Nu taal ik totaal niet naar al die zoete frisdrank en drink ik eigenlijk altijd kraanwater of Spa rood (maar dan de minder erg bubbelende variant, ik ben de naam kwijt) of thee (soms met een beetje honing). Ook op visite ed.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 07 Mrt 2014 14:04

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik pers altijd zelf sinassappels, als ze een beetje zurig zijn dan doe ik er bijvoorbeeld banaan doorheen. Ook kiwi is lekker er door!
En zoals ik al zei, ik vond spa rood ook echt smerig, maar nu ineens niet meer, dus wie weet. Overigens is spa rood wel een goede basis om zelf 'frisdrank' te maken, dus met een beetje siroop/diksap (gebruik ik zelf niet, maar kan) of met appelsap bijvoorbeeld.
Haha nu klinkt het net alsof ik spa rood verslaafd ben, maar 80 % drink ik eigenlijk gewoon water of thee.
VorigeVolgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers