Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Moeilijk zwanger worden topic

<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 04 Mrt 2014 14:57

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Olijfje, zo moest ik het ook doen. Hoeveel gonal moet je nu spuiten? Ik 150.
<<

Anoniem328

Bericht 04 Mrt 2014 15:30

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Ik zit nu nog maar op 50. Ik ben meteen van clomid 50 overgegaan op Gonal dus rustig beginnen.
Is 150 ook meteen de hoogste dosering?
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 04 Mrt 2014 15:35

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Nee dat niet. Ik heb op de pen gekeken en kan tot 450 draaien. Weet niet of ze dat bij mij in t ziekenhuis doen hoor. Hopelijk is het niet nodig en kan ik op 150 blijven.
<<

Anoniem328

Bericht 04 Mrt 2014 15:54

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Jemig 450 dat is wel erg hoog. Heb jij last van bijwerkingen? Ik totaal niet, maar dat is misschien ook wel logisch met een lagere dosis.
<<

Sofie

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 157

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:46

Bericht 04 Mrt 2014 18:23

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Vanmiddag een hele reactie getypt en kreeg een foutmelding, nog maar een keer opnieuw.

Shally: Ik ben al een half jaar niet meer bij de gynaecoloog geweest en dus geen clomid meer gebruikt. Door omstandigheden moesten wij ook stoppen met zwanger worden.
Hoe gaat het nu met de duizeligheid?

Weegschaal: Ik moet het 2 weken aankijken en als het dan nog niet weg is dan wordt ik doorgestuurd voor een echo. Het knobbeltje veranderd niet, dus ik verwacht niet dat het volgende week weg zal zijn. Hoop dat die week snel voorbij is, want het zit mij toch niet helemaal lekker.
Hoe gaat het nu met jou?

Olijfje: Na mijn tweede miskraam zijn wij beide onderzocht en er is niets gevonden. De vroege miskramen beschouwen ze in het ziekenhuis niet als miskramen, want zij hebben het niet op de echo gezien. :confused: Beetje jammer dat er zo op gereageerd wordt. Wij weten dat het goed kan gaan, wij hebben al een dochter van bijna 4,5 jaar.
Ik ben al een half jaar niet meer bij de gynaecoloog geweest en dus geen clomid meer gebruikt. Door omstandigheden moesten wij ook stoppen met zwanger worden.
Wat is er bij jullie al geprobeerd? Hoelang zijn jouw cyclussen? Mijn laatste cyclussen zonder medicatie zijn tussen de 50 en 80 dagen.


Ik ben vanmiddag bij de gynaecoloog geweest. Wij hebben 2 keuzes. De ene is beginnen met clomid en kijken of ik zwanger wordt en als ik dat na 3/4 maanden nog niet ben beginnen met inseminaties of meteen beginnen met inseminaties (ook met clomid). Een andere gynaecoloog had het over gonal f spuiten, maar dat vond deze gynaecoloog niet nodig. Clomid kan je niet meer zomaar bij de apotheek ophalen, ze hebben het nu op een centraal punt. Nu moet het besteld worden en kan ik het na een paar dagen ophalen bij de apotheek. Wel lastig zo. Nu maar wachten tot ze bellen dat het binnen is. Ik zit vandaag op dag 4 van mijn cyclus en mag nu iets later beginnen de clomid. Een week na het beginnen met clomid moet ik naar het ziekenhuis voor een follikelmeting. Ik had vandaag een gynaecoloog die ik 1 keer eerder heb gehad en ik heb er wel een goed gevoel over.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 04 Mrt 2014 20:44

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Heeft iemand eigenlijk ooit nog wat van Luthien gehoord?
Ik ben echt héél benieuwd hoe het nu met haar gaat, zij had ook al zoveel meegemaakt.
2012 & 2016
<<

Anoniem328

Bericht 05 Mrt 2014 12:11

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Sofie fijn dat je een goed gevoel had bij het gesprek met je gyn. De keus is dus aan jullie zelf om meteen met iui te beginnen of nog even te wachten? Heb je al enig idee wat je keuze gaat zijn? Wat rot lijkt het me dat het ziekenhuis je miskramen niet als zodanig beschouwd. Voor jullie voelt het natuurlijk heel anders, omdat jullie een positieve test hebben gehad en dan toch weer de teleurstelling dat het misgaat. Jammer dat het ziekenhuis daar zo ongevoelig mee omgaat.

Ik ben eind december 2011 met de pil gestopt. Na 4 maanden was ik nog niet ongesteld en toen heb ik meteen een doorverwijzing gekregen naar de fertiliteitskliniek. Uiteindelijk werd ik toch nog na 4,5 maand ongesteld. Toen ik zo'n 2 maanden later m'n intake had bij de kliniek, was ik nog niet voor de tweede keer ongesteld geworden dus ik zou sowieso een erg lange cyclus hebben. In juli 2012 met clomid begonnen, eerst 50, toen twee keer 100 en toen 150 maar niks sloeg aan. In december 2012 met fostimon injecties begonnen en dat leek eerst ook niet aan te slaan maar bij een hoge dosis had ik opeens overstimulatie met als gevolg een cyste waardoor ik een maand moest overslaan.
toen is besloten dat een LEO ingreep voor mij misschien wel de oplossing zou zijn. Dus in april 2013 de leo ingreep ondergaan. Daarna kreeg ik eindelijk een cyclus. Maar goed, die cyclus werd al snel weer langer en langer, dus toen toch weer met clomid 50 begonnen. En daarmee heb ik toch ruim een half jaar een mooie cyclus gehad. Helaas geen zwangerschap.
Omdat ik in de tussentijd al met al toch zo'n 12 kansen heb gehad is besloten om over te gaan op iui.
Helaas begon m'n cyclus intussen ook weer langer te worden (de gevolgen van een leo zijn maar tijdelijk) dus ik ben nu begonnen met gonal f in combinatie met iui. Vrijdag de eerste meting na een week injecties dus ik ben heel benieuwd. Dit is intussen de derde ronde iui dus ik hoop dat het toch snel een keer raak mag zijn. De kwaliteit van het zaad van m'n vriend was de vorige keer niet erg goed dus hopelijk was dat eenmalig.

Bij je dochter ben je destijds wel gewoon spontaan zwanger geworden?
Hopelijk is de clomid snel binnen en kunnen jullie er weer voor gaan. Heb je er vertrouwen in?
<<

Sofie

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 157

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:46

Bericht 06 Mrt 2014 20:06

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Olijfje: Ja wij mogen de keuze maken en wanneer wij IUI willen moeten wij dat bij de eerste follikelmeting van die ronde aangeven. Het zaad van mijn man is perfect, dus daar ligt het niet aan. De oorzaak ligt bij mij, daarom willen wij het nu nog 3 maanden zelf proberen en daarna willen wij het met IUI proberen, mocht ik na 3 maanden nog niet blijvend zwanger zijn. Ik ben al zoveel keer zwanger geweest en wij weten dat het op de 'normale' manier kan.
Na 2 miskramen en een hele lange cyclus wilde de gynaecoloog mijn cyclus in de gaten houden. Die ronde was ik zwanger van mijn dochter, met een perfecte cyclus van 29 dagen.
Het vertrouwen dat het gaat lukken lijkt steeds minder te worden. Maar er zijn weer kansen nu en ik probeer positief te blijven, maar dat is soms best lastig.

Spannend morgen. Ik hoop dat er een mooie follikel aan het groeien is. Op welke dag van je cyclus zit je morgen? Ik hoop ook dat het zaad van je vriend beter is dan de vorige keer. De keer daarvoor was het wel goed? Valt het spuiten je een beetje mee?
Wat balen van die LEO. Normaal is het zo dat het een jaar duurt toch voordat je cyclus weer langer wordt?


Ik kon vanmiddag de clomid ophalen en ben er vanavond meteen mee begonnen. Morgen moet ik het ziekenhuis bellen voor een afspraak voor volgende week.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem328

Bericht 07 Mrt 2014 10:49

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Ik zit nu op cyclusdag 10. Heb net een echo gehad en had 1 follikel van 9,5 mm en 1 follikel van 10,5 mm. Nog erg klein, maar eerder was er nooit iets te zien voor dag 15 dus ik ben hier al heel blij mee!! Dit geeft weer hoop. Ook moet ik de dosis iets gaan verhogen naar 62,5 dus hopelijk zet de groei dan mooi door!
Ja wel vervelend dat m'n cyclus al vrij snel na de leo weer oploopt. Maar goed ik heb nu in ieder geval wel een cyclus wat ik daarvoor totaal niet had dus het is zeker niet voor niets geweest.
Zaad van m'n vriend was inderdaad 1 keer niet zo goed. De twee keren daarvoor dat het getest werd was het wel goed. Dus ik ga ervan uit dat het deze keer wel weer beter is hoor.

Kan me voorstellen dat het moeilijk is om na zo'n lange periode nog hoop te houden. Maar goed, je begint nu weer aan een nieuwe ronde kansen en mocht het niet lukken dan is iui de volgende stap. Er zijn gelukkig nog genoeg mogelijkheden. Het is al eens gelukt dus het zal vast nog een keer lukken bij jou! Al kan ik me voorstellen dat je er soms wel eens genoeg van hebt om dat te horen. Heb jij ook niet dat je je door dit mooie weer een stuk beter voelt? Ik ben meteen een stuk positiever gestemd.
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 08 Mrt 2014 09:11

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Olijfje, wat fijn dat er iets te zien was! Hopelijk groeien ze goed door. Wanneer moet je weer terug?
Ik moet maandag. Ben benieuwd!
<<

weegschaal

Noob

Berichten: 173

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:26

Bericht 08 Mrt 2014 10:25

Re: Moeilijk zwanger worden topic

@ ShallY; Veel succes maandag, spannend!

@ Olijfje; Wat fijn dat de echo er al goed uit zag! Hopelijk mag deze medicatie beter voor je werken.

@ Sofie; Ik hoop zo dat de clomid resultaat mag hebben! Wel vervelend dat de levering zo veranderd is. Is je man wel al een beetje gewend aan de eventuele iui, hij wilde het liever niet toch? En snap dat het knobbeltje je toch niet helemaal lekker zit, dat de week idd maar snel voorbij mag gaan.
Mijn laatste en zevende miskraam van juli is een heel verhaal geworden. Ze wilden liever geen curettage doen, maar met heel wat medicatie kwam het ook niet los. We hebben toen maanden gewacht waarna mijn hcg uiteindelijk 0 was en het weefsel door mijn lichaam zelf opgeruimd was. Ik kreeg daarna weer een normale cyclus en we hebben toen een paar maanden pauze genomen. Vanaf begin dit jaar zijn we er weer voor gegaan en ben ik ondertussen al weer 3 keer ongesteld geworden. Het zit me allemaal niet helemaal lekker, omdat ik de vorige keren heel snel zwanger werd. Zal er toch iets niet goed zitten? Maar tegelijkertijd probeer ik me voor te houden dat de snelle zwangerschappen door verhoogde vruchtbaarheid na miskramen kwamen en ik wat meer geduld moet hebben. Dus wil ik zeker nog 3 maanden afwachten voordat ik naar de gyn ga. Mentaal gaat het wel goed met me, de maanden zonder zwangerschapshormonen doen me goed :wink:

Mijn man is vertrokken naar Oostenrijk. Denk dat hij net te laat terug is voor de eisprong, maar we zullen zien.
When life give you a hundred reasons to cry show life a thousend reasons to smile
<<

Sofie

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 157

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:46

Bericht 08 Mrt 2014 11:28

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Olijfje: Wat fijn dat er al wat te zien was op dag 10. Dat is er bij mij maar zelden op dag 10. Ik hoop dat ze mooi doorgroeien. Moet je nog een keer terug komen voor een follikelmeting?
Waar ik eerst nog wel het gevoel had dat het ging lukken, houdt ik er nu ook steeds meer rekening mee dat het misschien ook wel nooit meer gaat lukken. Stukje zelfbescherming. Zou mij er nu wel makkelijker bij neer kunnen leggen, dan dat wij er nog geen één hadden gehad.

Shally: Succes maandag!

Weegschaal: Ik ga je zo even een PM sturen. Ik wil de reden hier niet online hebben waarom mijn man liever geen IUI wilde.
Het knobbeltje zit er helaas nog steeds. Onze huisarts zit pas vanaf woensdag, hoop dat ik dan ook terecht kan. Voelde van de week een ander knobbeltje, dus laat daar ook maar meteen even naar kijken.
Zo is dat bij mij ook gegaan na mijn tweede miskraam. Uiteindelijk duurde het bij mij toen 3 maanden totdat het hcg op 0 stond. Kan mij voorstellen dat het je niet helemaal lekker zit dat het nu even duurt voor je weer zwanger bent. Maar dat geduld is soms ook zo lastig. Hebben jullie nog afspraken bij de gynaecoloog?


Ik heb gisteren het ziekenhuis gebeld voor de eerste follikelmeting deze ronde. Vrijdagochtend heb ik een afspraak. Ik zit dan op dag 14. Maar ik ben op advies van de gynaecoloog 3 dagen later met clomid begonnen dan eigenlijk de bedoeling is.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem328

Bericht 10 Mrt 2014 12:08

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Nou ik had twee eitjes van allebei ongeveer 13 mm. Ze lijken dus allebei door te groeien. Woensdag nog een echo en dan waarschijnlijk vrijdag of zaterdag de inseminatie.
Ik hoop echt dat ze allebei blijven doorgroeien want dat is dan toch een dubbele kans.
Shally heb jij je echo al gehad?
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 10 Mrt 2014 13:40

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Olijfje, wat fijn! Nu zullen ze wel doorgroeien hoor. Ga voor je duimen.

Mijn echo heeft een andere wending gekregen. Ipv een follikelmeting werd het een zwangerschapsecho. Ik ben 5 weken zwanger. Gisteren testte ik positief.
<<

Anoniem328

Bericht 10 Mrt 2014 13:43

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Shally ik zag het al in het biechttopic. Super meid!
Nogmaals van harte gefeliciteerd!
En we duimen allemaal dat het deze keer wel goed gaat!
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 10 Mrt 2014 14:32

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Dankjewel olijfje. Het is weer afwachten.
Ik vind het wel moeilijk tegenover jullie hoor.
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 10 Mrt 2014 15:26

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Wauw Shally wat goed, van harte!
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2824

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:24

Bericht 10 Mrt 2014 16:07

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Shally gefeliciteerd!!!
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 10 Mrt 2014 17:37

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Wow, Shally, wat fijn! Gefeliciteerd!
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 10 Mrt 2014 17:38

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Wat fijn shally, gefeliciteerd!!!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 10 Mrt 2014 21:02

Re: Moeilijk zwanger worden topic

:cheering: Shally wat super! Gefeliciteerd!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 10 Mrt 2014 21:09

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Dankjewel voor de lieve berichjes!
<<

Anoniem272

Bericht 10 Mrt 2014 21:11

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Wat goed Shally! Gefeliciteerd!
<<

Ingrid82

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 262

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:58

Bericht 10 Mrt 2014 21:15

Re: Moeilijk zwanger worden topic

O wat fijn shally :banaan: gefeliciteerd !!
Na 6jaar is onze wonder daar!
Afbeelding
<<

Marinaa_

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 344

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:14

Bericht 10 Mrt 2014 21:27

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Wat fijn Shally. Gefeliciteerd!!

Ik heb vandaag op cyclusdag 11 een meting gehad.1 van 12 mm, nu over 3 dagen weer terug komen.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers