Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Dilemma over werk...

<<

Anoniem185

Bericht 05 Mrt 2014 18:08

Dilemma over werk...

Ja, ik kreeg net een mail van mijn werkgever. Ik heb nu een vast 0-urencontract als verzorgende IG op een kleinschalige PG afdeling. Omdat ik nu op stage ben voor mijn opleiding (HBO-v) en me daar op wil concentreren staan mijn uren nu ook op 0. Hij vroeg me nu via de mail wanneer ik terug kan beginnen en welke weken in de zomer ik weer beschikbaar ben, zodat hij me in kan roosteren voor de zomerperiode.

Nu staat er ook een vacature voor het ziekenhuis waar ik stage loop om vakantiewerk te doen. Hier wil ik graag op reageren, maar omdat ik nu nog met mijn stage bezig ben en geen beoordeling heb wil ik dat nu nog niet doen. Vakantiewerk in het ziekenhuis staat natuurlijk beter op mijn CV dan als verzorgende. Na dit jaar ben ik ook klaar met mijn opleiding, dus heb ik meer kans om binnen het ziekenhuis een plekje te krijgen als ik daar beter in beeld blijf. In het verzorgingshuis waar ik werk, is geen enkele niveau 5 functie momenteel, dus voor mij daar niet echt doorgroeimogelijkheden.

Ik twijfel nu heel erg hoe ik moet reageren. Hij is al zo meegaand dat ik nu 'vrij' ben voor mijn stage. Ze zijn ook heel tevreden over me en ik vind het daar ook heel leuk, maar ik wil ook aan mijn toekomst denken. Het is wel een zekerheid in het verzorgingshuis, ook al is het dan onder mijn niveau.

In de vakantie kan ik juni/juli werken. Augustus en tot zeker half september ben ik op vakantie. Mocht ik in het ziekenhuis kunnen blijven, weet ik dus niet of ze hier heel blij mee zullen zijn - maar die vakantie is dus al geregeld.

Wat zouden jullie in dit geval doen? Want ik weet echt even niet waar ik verstandig aan doe.
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 05 Mrt 2014 18:19

Re: Dilemma over werk...

Lastige situatie! Wat is de reden dat je nu nog niet wil reageren op de ziekenhuisvacature? Je wil eerst een goede beoordeling krijgen?

Ik zou denk ik alvast mijn interesse uiten naar het ziekenhuis toe, mogelijk hebben ze al genoeg mensen bijv. en dan kan je nog bij je andere werk aan de slag. Verder vind ik in dit geval dat eerlijkheid het langst duurt. Ze zijn heel tevreden over je, dus mogelijk kun je een termijn geven waarbinnen je het kan laten horen of je wilt/kunt werken of niet.
<<

Anoniem185

Bericht 05 Mrt 2014 18:24

Re: Dilemma over werk...

Die vacature staat gewoon nog open (hangt in het ziekenhuis overal op en staat op de site), maar ik wil inderdaad eerst wel een goede beoordeling krijgen. Het lijkt me nutteloos om nu al te solliciteren, ik loop nog maar een paar weken daar en weet voor mijn gevoel nog niet genoeg. Voor het zelfde gevoel zijn ze niet tevreden genoeg over mij. Ook lijkt het me je kansen vergroten als je aan kunt geven een positieve beoordeling te hebben gekregen.

Ik weet niet, het voelt een beetje voorbarig om te gaan solliciteren terwijl ik nog niet eens weet of ze wel tevreden zijn.
<<

Anoniem185

Bericht 05 Mrt 2014 18:28

Re: Dilemma over werk...

Ergens zit ik ook te denken om gewoon niet te solliciteren voor zomerwerk daar. Ik kan ook gewoon nog een jaartje als verzorgende werken (verdien daar best goed) en dan op mijn gemakje verder kijken en solliciteren. Ik weet alleen niet of dat zo goed is voor mijn CV.

Maar dan kan ik wel een rustigere vakantie hebben, heb ik geen problemen met vrij vragen voor mijn vakantie in augustus/september en mijn week vrijwilligerswerk (en de drie weken er voor die ik dan minder zou willen werken ivm voorbereiding van decor & spelvoorbereiding) en een lang weekend/midweek die ik ook nog ergens in zou willen plannen voor mijn vriend en mij om nog even weg te gaan... Als ik wel voor die vacature ga zou ik die drie weken voor mijn vrijwilligerswerk volledig gaan werken en dat weekendje/midweekje laten schieten.

Het is gewoon kiezen tussen CV of rust.
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 05 Mrt 2014 18:32

Re: Dilemma over werk...

Lampenkapje schreef:Die vacature staat gewoon nog open (hangt in het ziekenhuis overal op en staat op de site), maar ik wil inderdaad eerst wel een goede beoordeling krijgen. Het lijkt me nutteloos om nu al te solliciteren, ik loop nog maar een paar weken daar en weet voor mijn gevoel nog niet genoeg. Voor het zelfde gevoel zijn ze niet tevreden genoeg over mij. Ook lijkt het me je kansen vergroten als je aan kunt geven een positieve beoordeling te hebben gekregen.

Ik weet niet, het voelt een beetje voorbarig om te gaan solliciteren terwijl ik nog niet eens weet of ze wel tevreden zijn.
Volgens mij is dit een gevoel dat iedereen heeft die met een opleiding bezig is. Zeker als het op stage aankomt, denkt volgens mij iedereen dat hij/zij nog niet genoeg weet. Ik zou dat aan degene die de vacature vult overlaten. Wanneer krijg je je beoordeling?

Wat zegt je gevoel op dit moment?
<<

Anoniem185

Bericht 05 Mrt 2014 19:13

Re: Dilemma over werk...

Op het moment voel ik me nog een enorme sukkel op de afdeling... Gewoon omdat ik nog nooit in een ziekenhuis heb gewerkt. Ik vind het wel heel leuk, maar ik voel me heel onwetend.

Mijn tussentijdse beoordeling krijg ik denk ik over twee/drie weken, mijn eindbeoordeling krijg ik pas over twee maanden.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2829

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 05 Mrt 2014 19:35

Re: Dilemma over werk...

Ik zou zeker niet op de eindbeoordeling wachten, die vacature kan over 2 maanden heel goed al vervult zijn natuurlijk. Kan je niet na die tussentijdse beoordeling reageren en gewoon bij je 'vaste' adres je weken al doorgeven? Mocht die andere het ook worden kan je nog altijd besluiten welke je afzegt. Dan weet je waarschijnlijk ook meer over het aantal uren wat je kan werken en onder welke voorwaarden.
<<

Anoniem22

Bericht 05 Mrt 2014 20:34

Re: Dilemma over werk...

Ik zou ook mijn uren gewoon doorgeven. Je kan altijd nog afzeggen. Als de vacature in het ziekenhuis er pas later op was gekomen dan was het ook zo gegaan. Vraag is natuurlijk of je aangenomen gaat worden, maar als je nu alvast je uren doorgeeft bij baan A ben je in elk geval verzekerd van inkomsten in die periode. Ongeacht of de baan in het ziekenhuis nu wel of niet gaat lukken voor die periode.
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:28

Bericht 06 Mrt 2014 16:47

Re: Dilemma over werk...

Ben je al eens in gesprek geweest bij het verzorgingshuis of er geen vacature voor je is? In de ouderenzorg kun je juist als niveau 5 heel waardevol werk doen. Kwaliteitverbeter projecten. Aansturen van medewerkers. Wie weet kun je daar ook goed ervaring op doen?
En gewoon solliciteren in het ziekenhuis. Om wat voor functie gaat het precies? Vaak vinden organisaties het gewoon al fijn dat ze iemand hebben die ze al een beetje kennen. Dus je maakt best kans.
Succes!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem185

Bericht 06 Mrt 2014 17:40

Re: Dilemma over werk...

Ik heb het er hier thuis met mijn vriend en vader over gehad en besloten om verschillende redenen niet te solliciteren naar het vakantiewerk.

- Ik heb best veel vakantie plannen die ik niet meer wil verzetten
- Ik heb een vast contract bij mijn huidige werkgever
- Ik verdien goed bij mijn huidige werkgever (ook al is het dan onder mijn niveau)
- Bij mijn huidige werkgever zijn ze ook bezig met niv 5 aan te trekken, maar er zijn momenteel geen concrete vacatures
- Ze zijn zo tevreden over me dat de kans groot is dat áls er een vacature komt, ik meteen benaderd word
- Het ziekenhuis en mijn huidige werkgever willen gaan fuseren (zo zou ik automatisch al 'binnen' zijn), die plannen waren eigenlijk al vorig jaar maar dat is uitgesteld naar dit/komend jaar...
- Ik twijfel nog om VWO te gaan doen tijdens mijn jaar 'vrij' zodat ik mee kan doen aan de zij-instroom geneeskunde... maar ik ben sowieso nog aan het oriënteren om verder te studeren.
- Het verschil van 15 weken of 20 weken ziekenhuis hebben eigenlijk niet zo heel veel effect op mijn CV.

Het enige voordeel van in het ziekenhuis vakantiewerk te doen is dat ik langer in beeld blijf daar en daar misschien zou kunnen blijven. Er is daar over helemaal geen zekerheid, de enige zekerheid die ik dan wel heb, is dat ik mijn vaste contract bij mijn huidige werkgever kwijt ben...

Mocht ik alsnog benaderd worden voor een functie binnen het ziekenhuis naar aanleiding van mijn stage, dan wil ik hier wel op in gaan (mits het niet alleen voor de vakantieperiode is en zij akkoord kunnen gaan met de weken vakantie die al ingepland staan). Ondertussen geef ik dus gewoon mijn beschikbaarheid door aan mijn huidige werkgever, want mijn plannen zijn om daar nog even te blijven.
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 07 Mrt 2014 11:06

Re: Dilemma over werk...

Fijn dat je een beslissing hebt kunnen nemen!

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers