Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Voorjaar 2014 mama's

<<

Patsy

Bericht 07 Mrt 2014 09:41

Re: Voorjaar 2014 mama's

Hoi meiden,

Ik lees alles mee hoor, maar de tijd om te reageren ontbreekt momenteel. Nu dus ook even een ego-update:

M. ligt nog steeds in het ziekenhuis, het drinken gaat wel beter maar hij krijgt zijn flessen nog niet leeg. Deze week drinkt hij wel iedere dag meer, dus we zijn op de goede weg. Verder doet hij het hardstikke goed gelukkig.
Ik ben zelf inmiddels weer thuis, ik heb het er erg moeilijk mee dat ik thuis zit terwijl ons kleine mannetje helemaal alleen in het ziekenhuis ligt. Ik ga meerdere keren per dag naar hem toe.

Als ik weer wat meer tijd heb reageer ik uitgebreid op jullie allemaal.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 07 Mrt 2014 09:45

Re: Voorjaar 2014 mama's

Snoezel: Ik heb bij mijn vk even gevraagd naar die oxytocineprik en hoe dat zit bij mijn vk. Ook standaard, wel handig om dit soort dingen te weten.
Binnenkort gaan we het geboorte plan bespreken en daar zal ik de andere regels nog vragen, want het staat mij niet aan als ik prikken/medicijnen krijg waar ik niets van weet.
Fijn dat ukkepuk nog even mag blijven zitten! Tja… en die goed bedoelde adviezen…. Ene oor in…. Andere uit….. :palm:

Lindsey: ik was helemaal trots toen ik een drupje lekte, maar de vk vertelde mij dat dat echt niets zegt over hoe de borstvoeding straks zal gaan. Rot trouwens dat de pijn niet weg trekt. Lijkt mij erg om niet goed te slapen, er komen nog genoeg lange nachten aan…
ik lees net ook je berichtje over eventueel strippen, spannend hoor!
Mikado: wat jammer dat je je verlof zo moet beginnen! Maar dan heb je het blijkbaar nodig. Mooi dat je nog wel afscheid van je klas neemt, is voor de kids ook fijn.
Heerlijk he, al die schopjes en beweging? Zie jij je buik ook bewegen? Dat vind ik ook zo grappig.
Ik heb trouwens alleen Neutral in huis wegens eigen allergieën, daar doe ik geen wasverzachter bij, als ik het zachter wil hebben, stop ik het in de droger.
Moonlight: Fijn dat de kleine al weer gegroeid is! Heb je alles nu op orde voor haar komst? Dat zal een rustig gevoel moeten geven, lekker cocoonen.
Razz: Je andere topic spreekt voor zich… ik wil jouw een hele dikke knuffel geven! Ik heb geen advies voor je, maar leef met je mee. Het zal geen gemakkelijke tijd voor je zijn. :hug:
Eppie: klinkt als een heerlijk (en vermoeiend) weekend! Die nesteldrang herken ik zeer goed!

Sorry als ik iemand vergeten ben!!!

All: hier alles nog steeds goed, vrijwilligers werk is erg leuk en erg goed voor mij. Ik ga straks als ik 35 weken ben nog wel een week lessen vervangen, maar dan wil ik extra goed op mezelf letten. Dan zal het wel wat zwaarder zijn.
We zijn van de week in het ziekenhuis geweest voor een infoavond en rondleiding over de kraamafdeling. Was erg goed om te zien waar we eventueel terecht gaan komen. (de vraag van een van de zwangere was: ’is er Wifi?’. Toen keken mijn vriend en ik elkaar toch even aan…. Als dat het belangrijkste is…. :eyes: )
Merk trouwens dat ik meer ga nadenken over de bevalling, ik ben niet bang en heb vertrouwen in mijn lijf. Alleen de eventuele knip lijkt me naar….
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 07 Mrt 2014 10:49

Re: Voorjaar 2014 mama's

solei schreef:Snoezel: Ik heb bij mijn vk even gevraagd naar die oxytocineprik en hoe dat zit bij mijn vk. Ook standaard, wel handig om dit soort dingen te weten.
Binnenkort gaan we het geboorte plan bespreken en daar zal ik de andere regels nog vragen, want het staat mij niet aan als ik prikken/medicijnen krijg waar ik niets van weet.
Fijn dat ukkepuk nog even mag blijven zitten! Tja… en die goed bedoelde adviezen…. Ene oor in…. Andere uit….. :palm:


Hehe, ja, protocollen. :palm: Ik ben daar dus ook absoluut niet van, en baal er ook echt van. Kijk gewoon naar de omstandigheden, maar dat wordt niet meer gedaan... Gewoon uit voorzorg alvast. Ik heb het bij het bespreken van mijn geboorteplan maar zo gelaten, er waren dingen die ik belangrijker vond en wilde niet overal over zeuren... Wat ik bijvoorbeeld wel serieus storend vind is dat ze binnen een half uur je placenta eruit willen hebben (bij veel vk is dit een uur) en als je geen regel-verloskundige hebt ook nog wel langer. Maar goed, dat was dan weer niet voor discussie mogelijk. "zo was de regel". Grrr... Kromme tenen. Dus ja, dan gaan ze aan je navelstreng trekken en op je buik duwen (en die oxytocineprik).. Alsof het er anders met geen mogelijkheid uitkomt ofzo... Zo bracht ze het overigens ook echt :eyes: Ik ben ook meer van- laat het lichaam lekker zn ding doen, en als het echt niet gaat zoals moet, doe dan wat...

En ja, die adviezen... Ik krijg altijd de neiging mezelf te verdedigen. Gaat dan bijvoorbeeld over dat ik gewoon graag tot 42weken door wil lopen, wil gewoon geen onnodige ingrijpen en geloof ook echt dat kindje komt als zij (en mijn lijf) er klaar voor is. Dat het anders tig keer harder werken is, zowel voor je kindje als jezelf... Maar hoeveel mensen daar dan paniek over gaan zaaien in mijn ogen... "Ja, tegenwoordig vaak 41weken grens, ook niet voor niets.." En dat het toch fijn is kindje eerder te hebben... Blablabla... Ik ben soms ook gewoon afwijkend in mijn ideeën en moet ieder ook lekker voor zich weten, maar val mij er niet mee lastig (hoe goedbedoeld het ook allemaal is) en laat mij gewoon lekker mijn beslissingen maken... :12: :angel:

Ja, soms zit het me hoog, vooral nu ik 40weken voorbij ben... :^^:
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem186

Bericht 07 Mrt 2014 11:00

Re: Voorjaar 2014 mama's

Ik snap je frustratie echt goed, snoezel. Heel vervelend is dat. Maar probeer aan je eigen principes vast te houden zolang als dat het bij je zelf goed voelt. Dan maar tegendraads. Ik geloof ook echt dat de instelling die je hebt het beste is.
Hoe voel je je verder?
<<

Lindsya

Noob

Berichten: 156

Geregistreerd: 05 Sep 2013 13:51

Bericht 08 Mrt 2014 17:07

Re: Voorjaar 2014 mama's

Hallo allemaal,

Moonlight, gefeliciteerd nogmaals geniet van jullie dochter.

Solei, als het zwaarder wordt lekker rustig aan doen want je heb alleen jezelf mee. Ik weet niet wat die vrouw verwacht van een bevalling maar je kan echt niet internetten en bevallen tegelijk.

Snoezel, hoe gaat het met jou? Gewoon mensen laten praten, je weet zelf goed wat je wil en je daar gewoon aan houden.

Katrien, gelukkig dat al iets beter gaat met drinken. Dat is inderdaad minder dat jullie kleine in het ziekenhuis ligt en jij thuis. Hopelijk mag je snel naar huis.

Weer iemand bevallen, de topic wordt steeds leger zo. Hopelijk komen we allemaal snel aan de beurt.
Hier verder niet zoveel nieuws, doe lekker rustig aan. We zijn nu de zolder klaar aan het maken voor mijn zoontje dus ik hou mezelf bezig.

Groetjes
<<

dolfijntje24

Noob

Berichten: 176

Geregistreerd: 08 Sep 2013 08:44

Bericht 08 Mrt 2014 21:29

Re: Voorjaar 2014 mama's

Hoi meiden,

Wat leuk te lezen dat er ineens zoveel meiden bevallen zijn! Gaat hard ineens.

Hier alles goed. We hebben de kraamweken achter de rug. Intensief, druk en vermoeiend toen de kraamzorg er was. Tenminste, zo heb ik het ervaren. Weinig tijd voor visite omdat je ochtend en ook middag zo vol gepland zitten. Afgelopen week waren mijn vriend en ik lekker samen met onze kleine. Heerlijk!

Voor de meiden die nog moeten bevallen: sterkte met de laatste loodjes!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem 82

Bericht 08 Mrt 2014 23:20

Re: Voorjaar 2014 mama's

Hoi meiden,

Ik lees nog wel mee zo nu en dan, maar het is hier echt enorm hectisch en we hebben afgelopen week meer in het ziekenhuis doorgebracht dan thuis. Ook nu thuis is het nog pittig, al is R tot dusver een lief en tevreden mannetje. Het voeden kost veel moeite en zit nu dan ook met een dilemma wat ik ga doen. Tot vanmiddag was het eerst borst, dan flesje gekolfde melk geven en dan een kolfsessie van 3x 10 minuten kolven met steeds 10 minuten ertussen. Dat was echt te heftig. Ik wil nu stoppen met kolven en aanvullen met kunstvoeding. En dan maar even kijken hoe het allemaal gaat. R is namelijk te moe om alles aan de borst te drinken, en mijn productie komt ook nog niet genoeg op gang, ondanks allerlei tips van een lactatiekundige te hebben opgevolgd. Na een heftige bevalling, heftige kraamweek en alleen maar problemen met de BV, wil ik nu echt gaan genieten. Dus voor nu even niet kolven en wat meer rust.

Hoe is het met alle zwangere dames?

En degenen die al bevallen zijn, hoe gaat het nu met jullie en de kindjes?
<<

Eppie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 441

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:56

Bericht 09 Mrt 2014 17:59

Re: Voorjaar 2014 mama's

Wat een bevalgolf ineens. Super leuk al die nieuwe baby's!
Ook hier nog een keer gefeliciteerd dames!

Hier gaat alles goed. Morgen weer controle bij de vk. Ik krijg wel steeds meer last van mijn heupen en onderrug. Vooral tihdens het slapen en het opstaan. Ook ligt de baby nog vrij hoog waardoor in pijnlijke ribben heb. Voor de rest voel ik mij nog goed en ben ik nog lekker in beweging.
Afbeelding
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 10 Mrt 2014 14:03

Re: Voorjaar 2014 mama's

Eppie schreef:Wat een bevalgolf ineens. Super leuk al die nieuwe baby's! Ook hier nog een keer gefeliciteerd dames!

Daar wil ik mij volledig bij aan sluiten! :love:

Even een vraagje:
Voor degene die een aerosleep topper (voor over een gewoon matras) hebben: Hebben jullie die topper ook gewassen?
Hij kan namelijk in de wasmachine, misschien wel verstandig om hem al een keertje gewassen te hebben.

Kartien: Hoe is het met M? (en met jouw natuurlijk..)

(even ego: ik heb eindelijk een commode!! :cheering: :banaan: )
<<

Appel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1210

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:42

Bericht 10 Mrt 2014 14:38

Re: Voorjaar 2014 mama's

Hoi dames, ook weer een teken van leven van mij. Ben de afgelopen week erg moe geweest en had weinig puf om te reageren, heb wel alles meegelezen en ook de bevalgolf van afgelopen tijd, wat zijn er veel dames al bevallen gaat nu echt hard. Voor allemaal van harte gefeliciteerd en heel veel geluk.

Katrien: hoe is het nu met M? Ligt hij nog in het ziekenhuis en hoe gaat het met het drinken?
Roze: hoe is het nu met jou? wat een heftige tijd heb jij achter de rug zeg pff :hug: . Hopelijk gaat alles snel beter en kun je lekker gaan beginnen met genieten, want dat heb je nu echt wel verdiend.
Solei: Wij hebben ook zo'n topper, heb er eigenlijk nog niet bij stilgestaan dat ik die ook kan wassen, maar even over denken wat ik doe, wil vandaag toch beginnen met de ledikant spulletjes te wassen. Wat leuk dat je een commode hebt.

All: De laatste loodjes beginnen hier toch wel echt te tellen nu, vind het echt wat zwaarder worden al ben ik het zwanger zijn nog niet echt zat. Ik slaap 's nachts erg slecht omdat ik behoorlijke last van mijn rug heb, en doordat mijn rug zo pijn doet, neem ik onbewust toch weer een verkeerde houding aan, waardoor mijn bekken ook weer meer pijn doet. Moet dus weer echt alert zijn. Vorige week voor de laatste keer voor de bevalling bij de Cesar therapeut geweest, kreeg nog een compliment van haar dat ik het zo lang volgehouden heb, ondanks mijn bouw. altijd leuk om te horen.
Heb alle kleertjes uitgewassen en gestreken en ook de vluchttas gepakt. Moet alleen de dekentjes en zo nog wassen.
Vandaag ook begonnen met de enveloppen schrijven. En de nesteldrang heeft hier flink toegeslagen. Heb weer dat onrustige gevoel wat ik rond de kerst ook had en alles moet schoon en irriteert me :palm: maar ja mijn rug heeft daar niet altijd zin in, moet dus rustig aan doen haha.
Kleine muiter doet het gelukkig goed en is al mooi ingedaald, morgen weer voor controle.
1 april 2014
31 juli 2017
<<

Anoniem75

Bericht 10 Mrt 2014 16:01

Re: Voorjaar 2014 mama's

Hey meiden, hier begint de angst een beetje toe te slaan nu. Het zal geen week meer duren dat de baby er is. En hoewel ik wel helemaal klaar ben met de zwangerschap ben ik eigenlijk nog niet echt klaar voor de baby. Alles staat al wel klaar en alles is geregeld maar in m'n hoofd en qua gevoel nog niet. Hopelijk veranderd het met de dagen. Ik merk wel dat m'n lichaam zich aan het voorbereiden is. M'n buik rommelt vanaf gisteren avond en dat merk ik wel op het toilet. Ook beginnen m'n bekken nu te vervelen. Gelukkig slaap ik wel weer wat beter! Met de verhuizing zijn we zga klaar op wat kleine dingen na. We hebben vandaag ook de officiële overdracht gedaan van ons appartement dus het hoofdstuk is nu echt afgesloten. Echt een fijn gevoel en ik kreeg toch even een heel apart gevoel bij het zetten van de laatste handtekening :)

Roze wel fijn dat jullie nu na alles lekker thuis zijn en dat het goed gaat met R! Ik hoop dat het ook goed gaat komen met voeden.

Solei bedankt voor je knuffel. Het is idd best zwaar zo met het gedrag van S. en dat doet me best pijn soms. Ik hoop wat ik al een aantal meiden heb zien schrijven dat het na de komst van de baby positief veranderd. En wat goed van je dat je vrijwilligerswerk doet. Echt super!

Dolfijntje een kraamweek kan idd erg druk zijn maar gelukkig hebben jullie al mooie fijne en rustige momenten met jullie kleintje gehad!

Katrien heel begrijpelijk dat je je kleintje mist :hug:

Lindsya er is idd een last van ons afgevallen en ik heb de laatste dagen (wij alle 3 trouwens) echt top geslapen! Het is hier ook een stuk rustiger. Balen dat je zoveel pijn hebt. Ook hoop dat de baby snel vanzelf komt! Hier heel af en toe last van lekkende borsten. Ik probeer ook nu iedere avond wat te kolven ivm de keizersnede en dan heb ik geluk als er 1 drupje uitkomt. Dus veel is het niet haha. Hopelijk komt het straks wel goed op gang als de baby er eenmaal is.

Ik zal straks trouwens nog even wat foto's maken van het kamertje. Die is sinds het weekend ein-de-lijk af! :cheering:
<<

Patsy

Bericht 10 Mrt 2014 16:34

Re: Voorjaar 2014 mama's

Gisteren heeft M. 65cc gedronken, dat is een nieuw record. Hij moet nu flessen van 90cc leeg drinken, als hem dat lukt dan mag hij naar huis. Ik kan echt niet wachten tot het zover is, ik heb vanmorgen een hele tijd met hem gezeten na de voeding, heerlijk is dat. Het is zo'n lief mannetje, ik ben stapeldol op hem. Met mij gaat het lichamelijk goed, het herstel na de bevalling valt me 100% mee. Ik heb het er nog steeds erg moeilijk mee dat M. in het ziekenhuis ligt, ik mis hem vreselijk. Ik doe, als ik thuis ben, nog rustig aan, maar daardoor heb ik wel alle tijd om verdrietig te zijn.

Roze, bij jou gaat het ook niet vanzelf allemaal hè, :hug: Gaat het beter nu je aanvult met flesvoeding?

Appeltje, vervelend dat je weer zo'n last hebt van je rug en bekken. Nog hooguit een paar weekjes, spannend hoor.

Razz, fijn dat jullie nu echt over zijn en dat dat zo goed voelt. Hopelijk is je gevoel over een paar dagen ook helemaal klaar voor de baby.
<<

Appel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1210

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:42

Bericht 10 Mrt 2014 17:30

Re: Voorjaar 2014 mama's

Razz: Ik kan me voorstellen dat je in je hoofd nog niet helemaal klaar voor de bevalling bent. Je hebt ook zo'n rare hectische tijd achter de rug. Lijkt me ook raar dat je gewoon de datum weet wanneer de kleine komt, komt nu allemaal heel dicht bij. Spannend hoor. Hopelijk vinden ook jullie gauw weer je rust en komt S dan ook een beetje tot rust en veranderd zijn gedrag weer. Lijkt me erg lastig allemaal. :hug:

Katrien: Wat goed van M dat hij flessen van 65 cc leegdrinkt, hopelijk blijft hij zo doorzetten dat hij ook de 90 cc leegdrinkt en lekker met jullie naar huis toe kan. Lijkt mij ook heel gek en naar dat je zo'n mannetje achter moet laten, ook al weet je dat het voor zijn bestwil is.
Ik begin het nu wel spannend te vinden hoor de bevalling, het is nu echt nog maar een paar weekjes, kan niet wachten haha.
1 april 2014
31 juli 2017
<<

Anoniem 82

Bericht 10 Mrt 2014 17:51

Re: Voorjaar 2014 mama's

Eppie: Fijn dat het nog goed gaat! En op het einde wordt het inderdaad vaak wat lastiger en pijnlijker over het algemeen. Niet echt fijn, maar gelukkig is het einde in zicht.

Solei: Wat fijn dat je nu een commode hebt!

Appeltje: Fijn dat de kleine is ingedaald. En druk bezig geweest dus, herkenbaar van die nesteldrang. Op het einde wordt het lichamelijke zwaarder inderdaad, niet prettig maar gelukkig nog maar een paar weekjes te gaan. Bedankt voor je lieve woorden! Het gaat inmiddels een stuk beter, en ook de borstvoeding lijkt de goede kant op te gaan. Ik hoop dat dit ook echt zo blijft. Verder voel ik me lichamelijk al stukken beter, klachten zijn bijna allemaal als sneeuw voor de zon verdwenen. R is een tevreden mannetje en A een trotse grote zus. Hopelijk kan het echte genieten nu inderdaad beginnen.

Razz: Fijn dat het verhuizen zo goed als klaar is. Ik herken wel wat je zegt, ik was ook helemaal klaar met zwanger zijn, maar toen ik hoorde dat ik ingeleid ging worden vond ik het toch ineens wel heel hard gaan.

Katrien: Wat goed dat hij een nieuw record heeft met drinken. Hopelijk drinkt hij snel voldoende en mag hij dan naar huis. Lekker is dat hè, hoe verliefd je kan zijn op je kindje. Kan me wel voorstellen dat het zwaar is dat hij in het ziekenhuis ligt en jij thuis bent. Ik vond het al heftig terwijl ik zelf nog wel gewoon in het ziekenhuis was, laat staan als je thuis bent zonder kindje. Inmiddels lijkt het beter te gaan met de voeding en krijgt hij geen flesvoeding meer bij. Dit is pas 24 uur zo en ik moet het nu een paar dagen aankijken, of dit goed gaat en of hij voldoende aankomt in gewicht.

Nou, het lijkt hier toch al beter te gaan qua voedingen. Ik was helemaal klaar met eindeloos kolven, en legde hem steeds aan en gaf in het begin wat flesvoeding na. Inmiddels heeft hij al 24 uur geen flesvoeding gehad en het lijkt goed te gaan met de BV. Vandaag ook een lactatiekundige thuis gehad, en fenegriek tabletten besteld om de productie nog meer mee te stimuleren. Nu is het even een paar dagen aankijken en dagelijks een keer wegen om te kijken of hij voldoende groeit. Verder gaat het nu gelukkig lekker, ik voel me lichamelijk gezien echt zo veel beter dan voor de bevalling! En R is een tevreden mannetje tot nu toe, en A is een hele trotse grote zus. Wat dat betreft is het genieten nu hopelijk echt begonnen.
<<

Anoniem75

Bericht 11 Mrt 2014 14:03

Re: Voorjaar 2014 mama's

Hier nog een foto van de babykamer! Let niet op de gordijnen :laughcry: Die hebben we overgenomen omdat er dan toch iets hing. Want met nieuwe gordijnen bestellen ben je ook gauw een paar weken verder. Er komen straks donkerblauwe gordijnen te hangen met witte sterren. En het badje gaat straks zolang naar onze kamer.

Afbeelding
<<

Shy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:29

Bericht 11 Mrt 2014 14:22

Re: Voorjaar 2014 mama's

Razz: mooi kamertje, die gordijnen zijn maar even noodoplossing dus dat is niet erg :P

Ik lees alles in dit topic maar heb af en toe niet zo veel zin om hele verhalen te typen, komt wel weer.
Was vanochtend vroeg wakker en zoontje wilde niet meer slapen, nu ligt hij in bed maar wil niet slapen terwijl ik weet dat hij moe is :eyes:

Verder gaat het goed hoor, gister controle gehad bij de vk en alles was weer oké :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Appel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1210

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:42

Bericht 11 Mrt 2014 15:28

Re: Voorjaar 2014 mama's

Razz: mooi kamertje.

Shy: dat niet zo veel puf hebben om hele verhalen te typen herken ik. Heb daar ook last van. Fijn dat alles goed was bij de vk.

Ben net bij de vk geweest en alles was weer goed met de kleine muiter. Heb ook even gevraagd naar de oxytocine prik na de bevalling en deze praktijk doet dat niet standaard gelukkig alleen bij complicaties.
1 april 2014
31 juli 2017
<<

Eppie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 441

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:56

Bericht 11 Mrt 2014 22:09

Re: Voorjaar 2014 mama's

Ook hier weinig puf om uitgebreid te reageren. Fijn dat alles goed gaat.

Razz wat een leuk kamertje. Fijn dat het af is. De kleine komt al snel.
Wij hebben het kamertje ook klaar. Dit weekend hebben we de fotoshoot en we willen mijn buik nog gipsen.

Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem75

Bericht 12 Mrt 2014 14:42

Re: Voorjaar 2014 mama's

Hier ook weinig puf. Ik ben echt super moe vandaag. Zou best wel een uurtje of 3 willen slapen. Maar helaas!

Eppie leuk kamertje! Vind vooral de kleur op de muur erg mooi!

Hier komt de datum van de ks wel heeeel dichtbij nu. Ben toch wel een beetje zenuwachtig en angstig. Ik hoop echt dat alles goed gaat en ons kindje gezond is. Lichamelijk heb ik het echt wel heel erg gehad nu. Nu geestelijk nog haha
<<

Lindsya

Noob

Berichten: 156

Geregistreerd: 05 Sep 2013 13:51

Bericht 12 Mrt 2014 22:37

Re: Voorjaar 2014 mama's

Hallo allemaal,

Even een berichtje van mij.

Gisterenochtend om half 11 ben ik bevallen van onze zoon. Mijn vliezen bleken zaterdagnacht al gebroken te zijn. Zondag voelde ik de kleine heel weinig en maandag helemaal niet meer, gelijk de verloskundige gebeld die is langs geweest en heeft mij door gestuurd naar het ziekenhuis waar ik gelijk mocht blijven. Ik zou de volgende dag worden ingeleid maar dat is nooit gebeurd want om 6 uur begonnen de weeën en die kwamen heel snel op elkaar, ze waren heel heftig. Ik heb geen pijnstilling gehad. Toen ik bij 10 cm ontsluiting was ging de hartslag van de kleine na beneden waardoor die met een vacuümpomp is gehaald en ik in geknipt moest worden. De navelstreng zat ook helemaal om zijn nek heen waardoor die gelijk door werd geknipt door de arts. Het was allemaal heel heftig op eind, ik heb veel pijn gehad. Maar de kleine is gezond. We zijn vandaag thuis gekomen. We gaan nu goed uitrusten en op kracht komen want ik kan niet te lang zitten. Als het weer een beetje gaat kom ik weer mee schrijven.
De kleine woog 3210 gram en was 50 cm lang bij de geboorte. De borstvoeding kom nu gelukkig goed op gang.

Groetjes
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 13 Mrt 2014 09:36

Re: Voorjaar 2014 mama's

Gefeliciteerd!! klinkt heftig joh. Rust lekker uit, neem je tijd!
Hopelijk herstel je snel en kun je snel gaan genieten!
<<

Anoniem75

Bericht 13 Mrt 2014 13:34

Re: Voorjaar 2014 mama's

Lindsya wat heftig van de vacuümpomp en die knip. Gelukkig hebben jullie er een gezond mannetje erbij en komt de bv goed op gang. Rust maar lekker uit meid en hopelijk herstel je voorspoedig!

En nogmaals gefeliciteerd!
<<

Patsy

Bericht 13 Mrt 2014 14:41

Re: Voorjaar 2014 mama's

Eppie en Razz, leuke kamertjes!
Razz, hoe is het met de zenuwen?
Lindsya, ook hier gefeliciteerd. De vacuümpomp en knip heb ik zelf als erg heftig ervaren, ik hoop dat dat voor jou meevalt. Het herstel is mij erg mee gevallen. Griezelig zeg dat de hartslag omlaag ging en dat de navelstreng om zijn nekje zat, gelukkig is alles goed nu. Goed uitrusten nu! Ik hoop dat je een fijne kraamtijd hebt.

All, M. heeft nu drie keer zijn hele fles leeggedronken! Als hij vandaag goed drinkt gaan ze morgen kijken of hij zonder sondevoeding kan. Als hij dan genoeg binnenkrijgt zal het niet lang meer duren voordat hij mee naar huis mag.
<<

Patsy

Bericht 13 Mrt 2014 15:03

Re: Voorjaar 2014 mama's

Ik zal mijn kleine ventje nog even showen aan jullie

De ochtend na de bevalling

Gisteren na badje en voeding
Laatst gewijzigd door Patsy op 15 Mrt 2014 14:57, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem 82

Bericht 13 Mrt 2014 15:12

Re: Voorjaar 2014 mama's

Mooie kamertjes Eppie em Razz! Erg leuk!

Razz, ik kan me goed voorstellen dat het nu toch wel spannend wordt. Lijkt me ook gek om een datum te hebben, ik had dat ook met de inleiding. En dan wist ik niet welke dag hij geboren zou worden omdat ik eerst geprimed moest worden, maar toch was dat ook al raar. Succes met de zenuwen de laatste dagen!

Herkenbaar Shy, ik had op het laatst ook niet veel puf meer voor sommige dingen. Nu wel weer, maar nu is het de tijd ervoor vinden, haha.

Appeltje, fijn dat alles goed was!

Lindsya, ook hier gefeliciteerd! Mooi mannetje heb je gekregen zag ik op FB. Wel heftig zeg, je bevalling. Hopelijk herstel je goed van de knip en vacuüm.

Katrien, wat goed! Hopelijk mag zijn sonde er snel uit! Niet helemaal te vergelijken omdat R later geboren is en maar kort een sonde heeft gehad, maar toen het eenmaal de goede kant op ging was hij snel van zijn sonde af. Hopelijk geldt dat voor jullie mannetje ook! En wat een mooi mannetje! Wat heeft hij op de eerste foto op zijn hoofd? Een infuus? Lijkt namelijk op wat R ook even gehad heeft, een infuus in zijn hoofd.

Hier is nu het genieten wel begonnen gelukkig. Gisteren voor het eerst lekker een tijdje met R naar buiten geweest, nu hij zijn temperatuur goed kan reguleren. Heerlijk naar de kinderboerderij met speeltuin waar A lekker kon spelen en wij samen met R hebben toegekeken. Het is nog steeds een heel rustig mannetje, huilt amper en wordt alleen af en toe wakker voor een voeding. Kan ook nog komen doordat hij nog wat geel is, dat maakt ze ook wat suffer. We gaan het zien, of hij gewoon echt zo rustig is, of dat het deels komt door het geelzien en de wat moeilijke start. Ik ben dit in elk geval niet gewend, A had toch behoorlijk wat meer pit, dus dit is echt heel rustig. De borstvoeding gaat nog aardig, hij is de afgelopen dagen ook gegroeid, dus hopelijk kunnen we de BV doorzetten zonder extra kolven, bijvoeding, etc.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron