Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Domme vraag over brillen

<<

Anoniem54

Bericht 06 Mrt 2014 16:36

Domme vraag over brillen

Ik krijg vaak last van mijn ogen na een lange dag werken achter de pc. Ook zie ik cijfers van veraf wat slechter. Nu vroeg iemand mij pas heb je moeite met verzien of dichtbij, ja eigenlijk allebei? Veraf is eigenlijk alleen cijfers en de pc dan.
Zou daar een bril voor zijn? Ik ben van plan om morgen naar de opticien te gaan.
<<

Anoniem331

Bericht 06 Mrt 2014 16:42

Re: Domme vraag over brillen

verstandig om er naar te laten kijken :)

Ik had ook de eerste klachten tijdens tv kijken en computeren.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 06 Mrt 2014 16:44

Re: Domme vraag over brillen

Als je het zelf al een domme vraag vindt, waarom wacht je dan je bezoekje aan de opticien niet even af.
#teammaple🍁
<<

Anoniem54

Bericht 06 Mrt 2014 16:55

Re: Domme vraag over brillen

Sorry. Dacht misschien iemand mij wat meer info kon geven.
<<

Anoniem185

Bericht 06 Mrt 2014 18:24

Re: Domme vraag over brillen

Als jij moeite hebt met zien, dan heeft de opticien daar wel een oplossing voor. Verstandig dat je er even naar laat kijken.

Zelf heb ik geen moeite met dichtbij kijken (of nouja, ondertussen wel), maar wel heel veel moeite met veraf kijken. Ondertussen zo er dat een boek lezen voor mij al te ver weg is. Van dichtbij zie ik wel heel scherp. Zoals ik jou nu hoor heb je moeite met op je beeldscherm te kijken, dus ik denk dat het bij jou eerder dichtbij is, dan ver weg. Kun je wel nummerborden van auto's lezen die voor je rijden?
<<

Anoniem54

Bericht 06 Mrt 2014 18:28

Re: Domme vraag over brillen

Ik rij geen auto dus dat weet ik niet. Ik heb het ook als op een papiertje bijvoorbeeld heel veel nullen staan achter elkaar, dan kan ik niet zien hoeveel het er zijn.
<<

Anoniem185

Bericht 06 Mrt 2014 18:29

Re: Domme vraag over brillen

Maar dat kan ik ook niet, en ik kan dichtbij wel heel goed zien. Ik kan dat ook gewoon niet tellen omdat het allemaal de zelfde figuurtjes naast elkaar zijn.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 06 Mrt 2014 19:04

Re: Domme vraag over brillen

Lemon schreef:Sorry. Dacht misschien iemand mij wat meer info kon geven.

Ja, ik denk dat je opticien dat wel kan. En je hoeft je excuses niet aan te bieden hoor.
#teammaple🍁
<<

Annouk.

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 152

Geregistreerd: 06 Okt 2013 20:37

Bericht 06 Mrt 2014 19:56

Re: Domme vraag over brillen

Ik kan zowel ver weg als dichtbij niet goed zien en heb daar gewoon een bril voor :)
Stand up for what you believe in, even if you're standing alone.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 06 Mrt 2014 20:01

Re: Domme vraag over brillen

Urban Naked schreef:
Lemon schreef:Sorry. Dacht misschien iemand mij wat meer info kon geven.

Ja, ik denk dat je opticien dat wel kan. En je hoeft je excuses niet aan te bieden hoor.

:thumbup:

♥♥
<<

Anoniem130

Bericht 06 Mrt 2014 20:18

Re: Domme vraag over brillen

Annouk. schreef:Ik kan zowel ver weg als dichtbij niet goed zien en heb daar gewoon een bril voor :)


Inderdaad, kan gewoon samen voorkomen. Je moet je zicht even laten meten en dan kun je een bifocale of multufocale bril krijgen. Die corrigeert dan zowel dichtbij als veraf.
<<

Ravioli

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 182

Geregistreerd: 04 Sep 2013 22:25

Bericht 06 Mrt 2014 20:22

Re: Domme vraag over brillen

Whatever schreef:
Annouk. schreef:Ik kan zowel ver weg als dichtbij niet goed zien en heb daar gewoon een bril voor :)


Inderdaad, kan gewoon samen voorkomen. Je moet je zicht even laten meten en dan kun je een bifocale of multufocale bril krijgen. Die corrigeert dan zowel dichtbij als veraf.


Dat is alleen een correctie voor 40- plussers (met een enkele uitzondering). Ik weet niet hoe oud de TO is?

Gewoon even laten meten en dan laten ze als het goed is meteen het verschil zien met een zonder bril met behulp van een pasbril.
<<

Anoniem54

Bericht 06 Mrt 2014 21:23

Re: Domme vraag over brillen

Urban Naked schreef:
Lemon schreef:Sorry. Dacht misschien iemand mij wat meer info kon geven.

Ja, ik denk dat je opticien dat wel kan. En je hoeft je excuses niet aan te bieden hoor.


Rare reactie dit. Zullen we dan het hele subforum Persoonlijk maar gelijk sluiten? Want op alle lichamelijke en geestelijk klachten is toch een dokter die meer info kan geven?


Bedankt voor de mensen die wel normaal konden antwoorden! Nee ik ben niet 40 plus hahah. Fijn om te horen dat het niet heel raar is. Ben benieuwd wat de opticien morgen zegt. Ik heb vroeger wel een bril gehad, was een speciale waar ik de naam niet meer van weet.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 06 Mrt 2014 21:32

Re: Domme vraag over brillen

Ik reageer op twee dingen die jij zelf zegt: 'beetje domme vraag' en 'ik ga morgen naar de opticien'. Dat vind ik wat mal. That's all. Succes morgen.
#teammaple🍁

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers