Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Sollicitatietopic

<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9737

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 06 Mrt 2014 11:26

Re: Sollicitatietopic

Wat spannend boekenwurm!

Ik heb al twee weken geen motivatie, maar ga van het weekend eens kijken of ik weer eens ga solliciteren.. want tja, het moet wel eens een keer..
<<

Anoniem215

Bericht 06 Mrt 2014 11:36

Re: Sollicitatietopic

Spannend Boekenwurm! Ik duim met je mee.
<<

Anoniem238

Bericht 06 Mrt 2014 11:43

Re: Sollicitatietopic

Waaah...word ik net gebeld dat ik toch op gesprek mag komen voor de interne vacature! Morgenochtend om 8 uur al....
Ze zijn er blijkbaar met de interne kandidaat toch niet uitgekomen...

Jeetje, wat overkomt me nu allemaal, 2 gesprekken in 1 week...
Voor de interne vacature is nog een andere externe kandidaat uitgenodigd, (denk de uitzendkracht die er nu zit...) dus geen idee of ik een grote kans maak, maar ik ga in ieder geval mijn best doen! :smile:
<<

Anoniem215

Bericht 06 Mrt 2014 11:59

Re: Sollicitatietopic

Wat goed Boekenwurm! Succes met beide gesprekken.
<<

Anoniem238

Bericht 07 Mrt 2014 21:57

Re: Sollicitatietopic

@ Tabbie, je motivatie al gevonden? :smile: Ik herken het heel erg, je wilt graag met leukere dingen bezig zijn.

@ Madam, bedankt voor je succes wensen!

Vanochtend het sollicitatiegesprek gehad voor de interne vacature. De uitslag was voor mij negatief, ze hebben toch gekozen voor de uitzendkracht die al 2 jaar deze functie uitvoerde.
Maar qua brief en sollicitatiegesprek heb ik de sollicitatiecommissie positief omver geblazen en was ik een geduchte concurrente voor de andere kandidaat. Ze hebben erg lang getwijfeld, de keuze is op haar gevallen omdat zij al ervaring had in de functie...

Maar....

Gisterenmiddag gebeld dat ik bij de andere sollicitatie door ben naar de 2e ronde!!! Dus ik behoor tot de laatste 4 kandidaten en daarvan mogen er 3 op 17 maart beginnen. Het tweede gesprek is dinsdag, dus ik ga er weer helemaal voor:)

Ben erg verdrietig dat de interne vacature niets is geworden en dat er nu een uitzendkracht een vast contract krijgt, terwijl ik er al langer als uitzendkracht zit en ik er 1 juni verplicht uit moet...
Hoop dat dat gevoel snel overgaat en ik mij helemaal kan focussen op dinsdag...
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9737

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 10 Mrt 2014 09:13

Re: Sollicitatietopic

Nee :smile:




En jij heel veel succes morgen op je tweede gesprek!
<<

Anoniem238

Bericht 11 Mrt 2014 18:42

Re: Sollicitatietopic

@ Tabbie, hoop dat je snel de motivatie vindt!

Het tweede gesprek is geweest en ik heb ook de uitslag..ik ben het niet geworden:(.
De teamleiders vonden mij te volwassen & te serieus voor het team en ik stelde te serieuze vragen in het sollicitatiegesprek.
Nou niet echt feedback waar ik iets mee kan :palm:.

Dus vanavond eerst een uurtje lekker sporten en daarna ga ik weer reageren op 2 vacatures!
Gelukkig heb ik nog tot 1 juni werk, dus nog even tijd om wat anders te zoeken...

Hoe is het met de rest van de meiden in sollicitatieland? :laughcry:
<<

nijntje4

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 11 Mrt 2014 21:45

Re: Sollicitatietopic

Das balen Boekenworm. Serieuze vragen stellen lijkt mij juist een positief punt maar ze verzinnen de gekste dingen tegenwoordig.

Ik heb morgen weer een gesprek dus ik ben benieuwd.
<<

Anoniem186

Bericht 12 Mrt 2014 11:03

Re: Sollicitatietopic

Wat balen, boekenwurm, daar kan je ook niet veel mee.

Nijntje, succes morgen!

Ik kreeg net een afwijzing binnen. Jammer! Nu wachten op de volgende reactie. Die 2e vacature vond ik leuker, dus ik hoop dat het iets wordt..
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 12 Mrt 2014 12:16

Re: Sollicitatietopic

Echt balen, Boekenwurm! Daar kun je niet veel mee nee.

@Jans: hopelijk krijg je op de tweede vacature een positieve reactie.
@Nijntje: veel succes morgen!

Hier is het qua solliciteren echt hopeloos. Het is afwijzing na afwijzing. En dan reageer ik al alleen op vacatures waarbij ik inschat dat ik kans maak. :palm:

Ik ben ook voor mezelf begonnen en ik heb wel wat opdrachten, dus dat is fijn. Ook heb ik nu een website voor het geven van remedial teaching en studiebegeleiding klaar. Binnenkort komen er ook flyers, dus ik hoop dat daar wat werk uitkomt.

Eind juli stopt mijn WW-uitkering en ik krijg het nu wel steeds benauwder dat ik dan nog niet genoeg werk heb in mijn eigen bedrijf en/of nog geen andere baan gevonden heb. Stomme rotcrisis!
<<

nijntje4

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 12 Mrt 2014 14:43

Re: Sollicitatietopic

Whooo het ging goed! Heb nog nooit zo relaxed bij een gesprek gezeten. Nu afwachten weer, ik ben 1 van 4.
<<

Mezzoforte

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 469

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 12 Mrt 2014 20:57

Re: Sollicitatietopic

Zo ik ga weer meelezen en reageren in dit topic, want vandaag te horen gekregen dat mijn contract niet wordt verlengd. Dat wordt weer opnieuw zoeken naar wat anders, begin me af te vragen of ik ooit ergens nog een vast contract ga krijgen :(
<<

Anoniem186

Bericht 13 Mrt 2014 11:41

Re: Sollicitatietopic

En ik heb m'n tweede afwijzing ook binnen. Klote zooi!

Wat fijn, Nijntje!

Balen hoor, mezzo.
<<

oasis

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1040

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:03

Bericht 13 Mrt 2014 11:50

Re: Sollicitatietopic

Jammer, Jans!

Ik heb wel een baan, maar veel te weinig uren dus ik ben ook op zoek naar iets anders.
Via welke websites zoeken jullie naar vacatures?
Waiting for a change to set us free
Waiting for the day when you can be you and I can be me
Waiting for hope to come around
Waiting for the day when hate is lost and love is found
Waiting for a change - Christina Aguilera
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 13 Mrt 2014 13:33

Re: Sollicitatietopic

@Jans: balen hè, Jans. Ik heb ook al zoveel afwijzingen gehad, ik heb bijna geen zin meer om weer opnieuw een brief te schrijven als ik niet voor 200% aan de criteria voldoe, want anders wordt het toch weer een afwijzing.

Ik zoek via verschillende websites: indeed, monsterboard, via de Twitter van de UU, maar ik kijk ook op sites van bedrijven zelf.
<<

Anoniem40

Bericht 13 Mrt 2014 13:52

Re: Sollicitatietopic

Ik heb even een weekje vrij genomen, maar nu moet ik toch echt gaan solliciteren.
Ik ga zo even naar de bibliotheek om mijn cv uit te printen (hopelijk kan dat daar) en dan breng ik die binnen bij een restaurant. Ik vind werken in de bediening echt leuk om te doen en zo lang ik nog zoek naar een kantoorbaan zou ik dat kunnen doen. En als ik dan een baan vind, kan ik alsnog in de weekenden serveren.
Verder heb ik een heleboel vacatures opgeslagen waar ik op kan solliciteren en heb ik een contactpersoon bij een uitzendbureau gekregen van een vriendin. Daar kan ik contact mee opnemen. Volgens die vriendin werken ze op een andere manier dan de standaard uitzendbureaus: ik zeg wat voor baan ik zou willen en dan gaan zij bij hun opdrachtgevers vragen of er zoiets vrij is voor iemand die dus zeer gemotiveerd is voor zo'n baan. Ik ben benieuwd!

Ik snap trouwens dat de afwijzingen enorm demotiverend zijn voor jullie. Probeer het niet op te geven, er komt vast nog een droombaan voorbij voor jullie!
<<

Anoniem215

Bericht 13 Mrt 2014 16:57

Re: Sollicitatietopic

Wat balen Jans.

Wat fijn nijntje dat je gesprek zo goed ging!
Ik ga morgen weer zoeken naar nieuwe vacatures.
<<

Mezzoforte

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 469

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 14 Mrt 2014 11:45

Re: Sollicitatietopic

Jans, naast monsterboard en indeed die al genoemd werden, gebruik ik zelf ook nog nationalevacaturebank en jobbird. Ik ga zelf nog niet al te gehaast op zoek, heb 9 maanden WW, dus ga rustig kijken of ik een mooie functie voorbij zie komen die bij me past en niet meer fulltime denk ik. Ik kan nu extra tijd met mijn zoontje doorbrengen en dat vind ik ook wel fijn.
<<

Anoniem275

Bericht 16 Mrt 2014 00:48

Re: Sollicitatietopic

jammer van de vele afwijzingen die ik lees.. hopelijk krijgen jullie snel positiver nieuws!

nijntje4, heb je al meer gehoord?

ik heb aanstaande dinsdag een gesprek (oncologievpk), maar de laatste dagen ben ik ineens heel erg aan het twijfelen. wil ik dit echt? is dit wel echt wat voor mij? mijn man zegt dat het de zenuwen zijn..
<<

Anoniem238

Bericht 16 Mrt 2014 12:01

Re: Sollicitatietopic

@ Nijntje, wat top dat je zo'n goed gevoel hebt over je sollicitatiegesprek! Wanneer zou je de uitslag krijgen?

@ Jans, balen dat je alweer 2 afwijzingen hebt, ik snap helemaal je gevoel!

@ Oasis, goed dat je gaat zoeken naar meer uren. Ik kijk op alle websites van de uitzendbureaus in de regio en daarnaast op de website van Nationale Vacaturebank en de website van Indeed. Wat ik ook doe is 'vacature + 'beroep' + plaats' intypen op Google en dan de resultaten bekijken.

@ Whoop, goed van je dat je nu op zoekt gaat naar werk in de bediening. De 'andersom-werkwijze' van dat uitzendbureau ken ik niet, maar het is natuurlijk wel voor een werkzoekende meer doeltreffender dan op een vacature reageren.

@ Madam, heb je al nieuwe vacatures gevonden? In wat voor vakgebied zoek je?

@ Mezzoforte, fijn dat je jezelf meer tijd gunt om naar werk te zoeken. Nu is het alleen maar mooi dat je meer tijd bij je jonge zoontje kan zijn.

@ Bubble, heel veel succes dinsdag bij je sollicitatiegesprek! Ik denk zelf ook dat het zenuwen zijn.

Zelf ben ik ook weer meerdere sollicitaties verder, heb er nu nog een stuk of 10 lopen. Ook weer 2 interne..Morgen heb ik een afspraak bij een uitzendbureau om mij in te schrijven bij een pool voor een vacature, dat als dat bedrijf vacatures openstelt gaan ze mensen uit de pool voorstellen. De medewerkster gaf aan dat ik een goed CV heb voor deze vacature en dat ze signalen heeft ontvangen dat er binnenkort weer vacatures komen, dus dat is dan alleen maar mooi. :laughcry:
<<

Anoniem57

Bericht 16 Mrt 2014 14:27

Re: Sollicitatietopic

Hier ben ik ook weer, ik zit vanaf 3 maart officieel in de WW.
Ik heb as woensdag een gesprek op mijn oude werk, ik moest eruit omdat ze geen vaste contracten geven, in juni ben ik er 3 maanden en 1 dag uit geweest en kan ik weer met een schone lei beginnen. Ze zeiden allemaal dat ze me graag terug wilden hebben, hebben in principe 12 vaste uren klaar staan per week voor me. Nu heb ik gelijk gesolliciteerd en woensdag een gesprek met mijn oude teamleidster (waar ik vorige week vrijdag oa nog mee op teamuitje ben geweest). Ik ben zo bang, ik hoop het ZO. Het is hier echt om de hoek, ik heb een klik met mijn collega's en de doelgroep en ik vind het werk leuk. Ook zijn de uren precies goed. Ik ben ontzettend zenuwachtig!
<<

Anoniem275

Bericht 16 Mrt 2014 15:02

Re: Sollicitatietopic

Spannend, parel! Ik meen me te herinneren dat je met een opleiding bezig was (verzorgende?) ben je daarmee gestopt?
Boekenwurm, je hebt veel lopen, hopelijk werpt het zijn vruchten af!
<<

nijntje4

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 16 Mrt 2014 15:15

Re: Sollicitatietopic

Spannend Parel!

Ik heb nog niks gehoord, maar ze zouden vrijdag nog 2 gesprekken hebben dus ik zal morgen wel wat horen denk ik.
<<

Anoniem57

Bericht 16 Mrt 2014 15:21

Re: Sollicitatietopic

Ja ik ben inderdaad met die opleiding gestopt na een klein jaar, heb het eerste jaar afgerond en ben op 0 uren contract verder gegaan op mijn afdeling als verpleegassistent.
<<

Anoniem275

Bericht 18 Mrt 2014 09:45

Re: Sollicitatietopic

Parel, mag ik vragen waarom je gestopt bent?

Ik heb om half 12 gesprek, begin nu wel zenuwachtig te worden..
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers