Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Clean, fit & healthy-topic

<<

Anoniem273

Bericht 05 Mrt 2014 16:01

Re: Clean, fit & healthy-topic

Susan, wat wel en niet mag ligt puur aan jezelf. Zelf kijk ik er niet op die manier naar, dan wordt eten en eten koken voor mij niet meer zo leuk. Ik probeer gewoon de basis redelijk gezond te houden (ik ben niet bang voor af en toe een e-nummer maar het liefst zo min mogelijk), veel fruit, groenten en gezonde vetten. En zeker een keer per week lekker chips, patatjes, pizza of een wit bolletje met vegaburger/visburger eten en ongezonde sausjes. Word ik blij van :)
Laatst gewijzigd door Anoniem273 op 05 Mrt 2014 16:22, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 05 Mrt 2014 16:20

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik vind chili lekker met kidneybonen en zwarte bonen. Ze liggen bij mijn Albert Heijn ook in gedroogde variant.
#teammaple🍁
<<

Anoniem44

Bericht 05 Mrt 2014 18:22

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik vind de sauzen die ik maak met tomaten uit blik een stuk smaakvoller dan wanneer ik echte tomaten in mijn saus verwerk. Daarom ben ik weer overgestapt naar blik, ik let er dan wel op dat ik de biologische variant kies en dat er niet tig toevoegingen inzitten.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 05 Mrt 2014 18:40

Re: Clean, fit & healthy-topic

Dat heb ik ook, met verse tomaten blijft het waterig, wat ik ook probeer, al staat het uren en uren op.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 05 Mrt 2014 19:39

Re: Clean, fit & healthy-topic

Nou, ik dacht, ik maak de fles Pepsi Max die nog in de koelkast staat op en dan stop ik voorlopig met light frisdranken, komt mijn man net heel trots thuis met 12 flessen Pepsi Max die hij in de aanbieding heeft gekocht. Gelukkig is het wel lang houdbaar, dan kan ik het bewaren voor verjaardagen of gewoon voor zo heel af en toe.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem44

Bericht 05 Mrt 2014 19:54

Re: Clean, fit & healthy-topic

Oh, dat soort dingen heb ik ook echt vaak met mijn man. Dan ben ik net weer goed bezig en dan haalt hij als verrassing een enorme bak ijs in huis. Tsja, als het in huis is kan ik er met geen mogelijkheid afblijven, grrr!
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 05 Mrt 2014 20:00

Re: Clean, fit & healthy-topic

Hij had ook heel veel chips gehaald, maar daar kan ik wel afblijven, ik vind naturel en paprika niet zo heel lekker. Wel Salt & Vinegar van Kettle, maar die hebben we niet zo vaak in huis. Soms haal ik zo'n minizakje voor mezelf.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem186

Bericht 05 Mrt 2014 21:02

Re: Clean, fit & healthy-topic

Lavendel schreef:Maar waarom zijn gluten niet gezond?


Ik moest aan je denken toen ik net deze blog zat te lezen:
http://voedzo.nl/gezond-eten/koolhydraa ... nvrij-etc/
<<

Anoniem29

Bericht 05 Mrt 2014 22:20

Re: Clean, fit & healthy-topic

Urban Naked schreef:Ik vind chili lekker met kidneybonen en zwarte bonen. Ze liggen bij mijn Albert Heijn ook in gedroogde variant.


Die gebruik ik ook altijd. Vind ik het lekkerste. Ik maak soms ook een sausje van een blikje tomatenpuree met een scheut (amandelmelk). Dan wordt het een lekker prutje!
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1462

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:58

Bericht 06 Mrt 2014 07:16

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik eet ook niet 100 procent clean. Zou niet eens precies weten wat er nou precies clean is en wat niet. Ik eet gewoon veel groente en fruit, waar mogelijk biologisch, sowieso zonder E-nummers en maak veel zelf (met speltmeel en bloem bijv.). In het weekend eet ik vaker gewoon brood of broodjes met oude kaas en chips en koekjes, doordeweeks doe ik dat niet (meestal haha).

Ik heb voor vanavond een Chili con carne met bio gehakt, paprika, ui, knoflook, kidneybonen, bruine bonen, tomatenblokjes, tomatenpuree en met veel kruiden als komijn, chili etc. Mmm! Die ga ik eten met torillachipjes. Daarna wegen en meten en een fittest bij mijn eerste bootcamp training! We krijgen blijkbaar ook voedingsrichtlijnen en een voedingslog. Ben best benieuwd wat daar voor advies uitkomt.

Op het journaal is trouwens nu vanochtend een stukje over superfoods vanuit iemand van het voedingscentrum. Zij doet het voorkomen alsof mensen die superfoods eten alleen dat eten en het veel te eenzijdig is en mensen op kosten jagen. De schijf van vijf is gevarieerder en goedkoper. Heel raar stukje.
Smile, it's free!
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 06 Mrt 2014 08:32

Re: Clean, fit & healthy-topic

Bedoelt ze niet dat mensen die superfoods al te fanatiek promoten mensen op kosten jagen? Daar kan ik me namelijk wel wat bij voorstellen, ik kan me voorstellen dat als je van het minimum moet rondkomen, het moeilijker is om op die manier te gaan eten omdat het vaak toch net wat duurder is, zeker als je het allemaal nog niet zo onder de knie hebt en nog niet zomaar zelfgebakken speltbroden en speltpizza's uit je mouw tovert, en dat het dan niet fijn is als je artikelen leest waarin de indruk wordt gewekt dat dat dé manier is om gezond te eten en dat al het andere eigenlijk maar slecht is.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1462

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:58

Bericht 06 Mrt 2014 08:42

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ja dat kan ook hoor dat dat de boodschap was. Het was alleen een raar negatief stukje. Alsof mensen die superfoods eten alleen nog maar dat eten en zo'n beetje opgelicht worden.
Smile, it's free!
<<

Anoniem83

Bericht 06 Mrt 2014 08:56

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik krijg altijd een beetje de kriebels als het voedingscentrum met zulke uitspraken komt. Laatst hadden ze ook al commentaar op kokosolie. Natuurlijk zijn superfoods geen wondermiddelen en als je zonder nadenken en je te verdiepen in goede voeding dat spul koopt is het een dure hobby.
Ik vraag me af wanneer nou echt eens goed uitgezocht wordt hoeveel invloed sponsoren hebben op de zogenaamde onderzoeksresultaten van het voedingscentrum, en waar hun voedingsadvies nu op gebaseerd is. Maar goed, dat is een andere discussie.
<<

Anoniem40

Bericht 06 Mrt 2014 09:08

Re: Clean, fit & healthy-topic

Het stukje ging er naar mijn idee vooral over dat er mensen zijn die alleen superfoods eten en dat dat een eenzijdig dieet is en het dus gezonder is om volgens de schijf van 5 te eten. En daarnaast is de schijf van 5 ook goedkoper dan superfoods. Ze liet terloops ook nog een term in de trant van anorexia (maar dan een ander woord) vallen, om het allemaal nog iets dramatischer en enger te maken.

Het was een raar stukje, ik vraag me echt af hoeveel mensen er alleen maar superfoods eten, lijkt me dat niemand dat doet.
<<

Anoniem58

Bericht 06 Mrt 2014 09:16

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik heb zo'n soortgelijk stukje gelezen en het kwam er op neer dat er een nieuwe eetstoornis in ontwikkeling is. Mensen die zich extreem houden aan alleen maar superfoods, liefst zo min mogelijk bewerkt (dus rauw), geen suikers, geen koolhydraten etc. Ik kan mij wel voorstellen dat dat inderdaad een eetstoornis in de hand werkt.
Niet zoals jullie het doen hoor, maar er zijn mensen (veelal jonge meiden) die het tot in het extreme doortrekken.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 06 Mrt 2014 09:31

Re: Clean, fit & healthy-topic

Dat kan ik me ook voorstellen. Daarom wil ik het ook niet zo extreem doen. Niet dat ik denk dat ik überhaupt genoeg discipline zou hebben om het extreem te doen, maar dat nog terzijde.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1462

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:58

Bericht 06 Mrt 2014 09:34

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ja maar zij suggereerden echt een beetje, mensen die superfoods eten eten allemaal alleen nog maar dat. Ja duh dat dat niet gezond is. Maar wat is er nu weer mis met een zelf samengestelde muesli door je kwark.
Smile, it's free!
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 06 Mrt 2014 09:36

Re: Clean, fit & healthy-topic

Maar ik kan me wel zo voorstellen dat het in de media allemaal wat ongenuanceerder wordt gebracht, dat is wel vaker, anders heeft het ook weinig nieuwswaarde. Als ze in de krant gaan zetten dat het Voedingscentrum heeft gezegd dat superfoods geen wondermiddelen zijn, dat ze heus gezond zullen zijn, maar dat je ervoor moet waken dat je te eenzijdig gaat eten, dan zeggen de meeste mensen: 'Dat snappen we ook wel.'

Maar dat neemt niet weg dat ik denk dat er wel mensen zijn die er in doorslaan, net als dat er mensen zijn die doorslaan in lijnen, terwijl het toch common sense is dat je jezelf niet moet uithongeren, niet je vinger in je keel moet steken na het eten en geen laxeermiddelen moet slikken om af te vallen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 06 Mrt 2014 09:40

Re: Clean, fit & healthy-topic

Heb net als ontbijt kwark met blauwe bessen en een klein beetje honing gegeten, maar ik denk dat ik de volgende keer toch maar yoghurt neem, ik vind dat toch net iets lekkerder en frisser.

Zit nu aan een beker warme chocolademelk (wel zelfgemaakt en met honing), want die heb ik wel even verdiend, vanmorgen lekke band, dus 25 minuten moeten lopen naar school met een jammerende Yrsa aan mijn hand - en terug in mijn eentje. Wel weer meteen wat extra beweging gehad.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem186

Bericht 06 Mrt 2014 09:44

Re: Clean, fit & healthy-topic

Mini schreef:Ik krijg altijd een beetje de kriebels als het voedingscentrum met zulke uitspraken komt. Laatst hadden ze ook al commentaar op kokosolie. Natuurlijk zijn superfoods geen wondermiddelen en als je zonder nadenken en je te verdiepen in goede voeding dat spul koopt is het een dure hobby.
Ik vraag me af wanneer nou echt eens goed uitgezocht wordt hoeveel invloed sponsoren hebben op de zogenaamde onderzoeksresultaten van het voedingscentrum, en waar hun voedingsadvies nu op gebaseerd is. Maar goed, dat is een andere discussie.


Ja, dit dus inderdaad.
Het voedingscentrum houdt er heel andere ideeën op na. Ze zijn ook veel te rechtlijnig. Bijv dat al het verzadigde vet verkeerd is. Zo simpel werkt dat gewoon niet.
Ik geloof alleen niet dat het snel aan het licht komt. Geld speelt een grote rol.


Ik ben trouwens ook geen fan van aparte superfoods. Dat vind ik niet nodig. Haver schijnt ook een superfood, maar dat vind ik weer anders dan maca poeder of iets dergelijks (waar ik overigens een dichte pot van in de kast heb staan, haha, dat dan weer wel).
<<

Anoniem186

Bericht 06 Mrt 2014 09:46

Re: Clean, fit & healthy-topic

Susan, ik eet altijd dikke Griekse yoghurt, dat vind ik ook lekkerder dan kwark.

Oei, wat vervelend!
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 06 Mrt 2014 09:51

Re: Clean, fit & healthy-topic

Die Griekse yoghurt heb ik ook vaak, maar die heb ik de laatste tijd een beetje te vaak gegeten, dus ik wilde weer eens iets anders. Maar het is inderdaad wel lekkerder dan kwark, ontdek ik nu.

Aparte superfoods ga ik me ook niet aan wagen. Ik wil gewoon minder toevoegingen gaan eten, tarwegras en gojibessen heb ik niet echt behoefte aan. Volgens mij heb ik trouwens wel eens een drankje van gojibessen gedronken maar dat vond ik erg vies.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem186

Bericht 06 Mrt 2014 09:51

Re: Clean, fit & healthy-topic

Wij hebben vanmorgen havermoutpap met aardbeien op. Van de Spaanse chemische aardbeien. :laughcry:
Dat doe ik normaal niet zo gauw, maar dochter en ik hadden allebei zo'n trek in aardbeien. Dan kan ik dat soort principes wat meer loslaten.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 06 Mrt 2014 09:56

Re: Clean, fit & healthy-topic

Oh ja, ik heb ook van die Spaanse aardbeien in huis, Yrsa heeft ze uitgekozen. Ze heeft er een paar mee naar school voor in de kleine pauze, die leken wel redelijk op aardbeien, verder zijn het allemaal enorm grote raar uitziende gedrochten die niet eens in haar trommeltje passen. Het lijken net allemaal heel lelijke grote neuzen met meeëters erop. Volgende keer maar weer gewoon Hollandse aardbeien.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Jules

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 914

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:33

Bericht 06 Mrt 2014 11:24

Re: Clean, fit & healthy-topic

Susan schreef:Oh ja, ik heb ook van die Spaanse aardbeien in huis, Yrsa heeft ze uitgekozen. Ze heeft er een paar mee naar school voor in de kleine pauze, die leken wel redelijk op aardbeien, verder zijn het allemaal enorm grote raar uitziende gedrochten die niet eens in haar trommeltje passen. Het lijken net allemaal heel lelijke grote neuzen met meeëters erop. Volgende keer maar weer gewoon Hollandse aardbeien.


:lol:

Ik zie ze gewoon voor die me dingen. Van die hele grote waterbommen. Ik heb een zak aardbeien in de vriezer, ik zet 's avonds wel eens een bakje met diepvriesaardbeien in de koelkast en eet dat dan 's ochtends in de yoghurt. Jammer alleen dat die dan zo zacht zijn.

Oh en ik meng altijd mijn kwark met een gedeelte yoghurt. Vind ik lekkerder dan yoghurt of kwark los van elkaar (het ene vind ik te dun en het andere te dik).
VorigeVolgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers