Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat geef jij uit aan ( bruiloft ):

<<

Anoniem91

Bericht 01 Mrt 2014 21:21

Re: Wat geef jij uit aan ( bruiloft ):

Ik geef al snel veel, maar bij een feest geef ik toch al snel 50 euro als stel.
<<

Anoniem28

Bericht 01 Mrt 2014 23:12

Re: Wat geef jij uit aan ( bruiloft ):

Flower schreef:Ik vind er wel een verschil inzitten of ik dag gast of alleen avond gast ben, als ik de hele dag mee mag geef ik meer (50pp) dan alleen een avond (tussen de 15-25 pp).


maar ik neem dan aan dat je ook dichterbij het stel staat als je de hele dag mag komen? Hier is het niet gebruikelijk dat je als kennis de hele dag mag komen. Mijn zusje zou hoe dan ook een groot cadeau krijgen als ze zou gaan trouwen, ongeacht of ze een bruiloft met alles erop en eraan en een 7-gangen diner geeft, of ze het heel klein houdt en bij wijze van na het gemeentehuis een kop koffie met zelfgemaakte cake doet. Goede vrienden krijgen een kleiner cadeau dan bijvoorbeeld mijn zusje, maar dat hangt niet af van of ik wel of niet de hele dag mag komen of dat we wel of niet mee mogen eten.

Wij geven trouwens per stel, dus niet per persoon. In onze vriendengroep wordt het cadeau door het aantal vrienden uit de vriendengroep zelf gedeeld, ongeacht of je een gezin bent of vrijgezel. Iedereen betaalt dan bijvoorbeeld 50 euro mee en bij de één is dat namens zichzelf en bij de ander namens zijn gezin.
<<

Anoniem 43

Bericht 02 Mrt 2014 09:44

Re: Wat geef jij uit aan ( bruiloft ):

.
Laatst gewijzigd door Anoniem 43 op 15 Apr 2014 15:38, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem 63

Bericht 02 Mrt 2014 11:39

Re: Wat geef jij uit aan ( bruiloft ):

Als daggasten hebben wij in beide gevallen 60 euro gegeven (30 pp dus zogezegd). Het verschilt inderdaad heel duidelijk per regio. Van het ene stel, dat (voor ons) aan de andere kant van het land woonden wisten we dat het daar eigenlijk gebruikelijk is om meer te geven. Voor het andere stel zaten we denk ik juist boven gemiddeld met onze gift.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 02 Mrt 2014 11:48

Re: Wat geef jij uit aan ( bruiloft ):

Als daggast geven we €100, alleen voor het feest €50 en alleen receptie, ehm geen idee, nog nooit meegemaakt.
<<

Anoniem99

Bericht 02 Mrt 2014 11:50

Re: Wat geef jij uit aan ( bruiloft ):

Ik heb eens snel zitten rekenen en vraag me af waarom we zo moeilijk doen over ons budget. Als je ziet wat mensen geven dan hebben we het feest en de ceremonie er al uit :P Haha.

Ik heb het zelf nog niet meegemaakt maar voor een feest zou ik € 25,00 p.p. geven.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 02 Mrt 2014 11:53

Re: Wat geef jij uit aan ( bruiloft ):

Oh, ik lees nu pas de rest van de reacties. Wij zitten nogal prijzig in de cadeaus dus.

Ik ben dan ook best wel klaar met bruiloften, geloof dat we er meer dan 10 (!) gehad hebben de afgelopen tijd, voornamelijk daggast, én vrijgezellenfeest (die zijn nóg duurder) én dresscode (je wil jezelf ook in een leuke jurk hijsen natuurlijk) én vaak nog op lokatie waardoor we lekker veel bezine + hotelkosten hadden.

Reken maar uit.

Ik denk serieus dat we er bijna een mooie reis naar de Malediven er van hadden kunnen maken. Voor andermans bruiloften, en wij gaan zelf óf niet trouwen óf heel klein.

Eigenlijk te gek voor woorden dus. :D :laughcry:
<<

Anoniem123

Bericht 02 Mrt 2014 12:31

Re: Wat geef jij uit aan ( bruiloft ):

Wij geven € 25 per stel op een bruiloft.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 02 Mrt 2014 19:35

Re: Wat geef jij uit aan ( bruiloft ):

Sienna schreef:Ik heb eens snel zitten rekenen en vraag me af waarom we zo moeilijk doen over ons budget. Als je ziet wat mensen geven dan hebben we het feest en de ceremonie er al uit :P Haha.

Ik heb het zelf nog niet meegemaakt maar voor een feest zou ik € 25,00 p.p. geven.


Sodeju, ik dacht precies hetzelfde..
Bij een feest/receptie of iets geven we meestal 20/25 euro (als stel).
Als ik de hele dag zou mogen komen gaan we voor +-50 euro (eigenlijk pas 1 keer meegemaakt).
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 02 Mrt 2014 19:42

Re: Wat geef jij uit aan ( bruiloft ):

Wij kregen met onze bruiloft tussen de 20/100 euro. 20 was van ooms/tantes/collega's en hoge bedragen van de dag gasten.
We kregen van de baas van mijn moeder 50 euro. Hele vrouw kende ik niet eens.

Was wel erg leuk om die enveloppen te tellen

Maar zelf geef ik ook 20/25 euro. En bij broer van mij man 75 kregen we ook van hun.
Afbeelding
<<

YMB

Kwebbel

Berichten: 338

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:15

Bericht 03 Mrt 2014 21:57

Re: Wat geef jij uit aan ( bruiloft ):

Zit dit nog eens te lezen, maar als jullie 15 of 20 euro geven mag ik dan vragen wat jullie met een verjaardag geven?

Wij geven (samen) eigenlijk altijd 40/50 voor een bruiloftsfeest (alleen receptie hebben we eigenlijk nooit maar dat zou denk ik hetzelfde bedrag zijn.) Bij echt wat vagere kennissen of collegas zou t n keer 35 kunnen zijn.

Als daggasten toch min 100, maar het is ook wel eens richting de 200 gelopen. Proberen dan wel altijd n kado te doen of combinatie van kado en envelop.
NoName
09-12-2012
22-06-2015
<<

Anoniem74

Bericht 03 Mrt 2014 22:27

Re: Wat geef jij uit aan ( bruiloft ):

Ja, ik vind 20-25 als stel ook best weinig voor een bruiloft.
Op een verjaardag geven wij 10 p.p. Stel wij gaan samen, dan 15-20.
<<

Anoniem160

Bericht 03 Mrt 2014 22:46

Re: Wat geef jij uit aan ( bruiloft ):

Ik heb het er nog met mijn man over gehad en die zegt maximaal 20 euro te geven aan kennissen op hun bruiloft. Echt goede vrienden en naaste familie (broers/zussen) geven we 50 euro. Ik vind de bedragen die hier genoemd worden echt enorm hoog, maar het is ook maar net wat je kunt missen.

Op een verjaardag geven wij kennissen 10 euro, goede vrienden en naaste familie (ouders, broers/zussen en aanhang) 15 euro.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 04 Mrt 2014 12:18

Re: Wat geef jij uit aan ( bruiloft ):

Ig-Nore schreef:Ja, ik vind 20-25 als stel ook best weinig voor een bruiloft.
Op een verjaardag geven wij 10 p.p. Stel wij gaan samen, dan 15-20.

:good:
2012 & 2016
<<

YMB

Kwebbel

Berichten: 338

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:15

Bericht 04 Mrt 2014 21:19

Re: Wat geef jij uit aan ( bruiloft ):

Wij geven op een verjaardag eigenlijk ook altijd 20, soms een keer 15. 9 van de 10 keer gaan we samen. Naaste familie krijgt meestal wel meer, kinderen (van vrienden) minder.
NoName
09-12-2012
22-06-2015
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:18

Bericht 05 Mrt 2014 20:10

Re: Wat geef jij uit aan ( bruiloft ):

Wij maken wel onderscheid in het wel of niet zijn van daggast. Als we daggasten zijn dan geven we tussen de 50 en 100 euro. Als we alleen naar het feest gaan dan tussen de 30 en 50 euro en alleen de receptie meestal 20 euro en dan bij voorkeur in een cadeautje.
Vorig jaar ging mijn schoonzus trouwen, wij hadden al 100 euro gereserveerd. Toen bleek dat we niet bij de huwelijksvoltrekking mochten zijn ivm drukte, prima dan 50 euro. Toen bleek dat ze alleen met de aanwezigen ( ouders/schoonouders/schoonzus+aanhang/zus van bruidegom + aanhang/ 2 bevriende stellen van het bruidspaar) gingen lunchen, wij mochten op het feestje komen dat drie weken later in de tuin bij de ouders van de bruidegom werd gehouden. Prima, 25 euro in kleine muntjes ingepakt in ducttape en op de verwarming gelegd. Onze bijdrage! Voor mijn vriend vond ik het heel jammer dat hij/wij er zo buiten werden gehouden, voor hier is het wel een goed voorbeeld van hoe wij ons budget voor een bruiloft bepalen.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 05 Mrt 2014 20:24

Re: Wat geef jij uit aan ( bruiloft ):

Wat raar dat de rest er wel bij mocht zijn, en haar broer dan weer niet?
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:18

Bericht 05 Mrt 2014 20:38

Re: Wat geef jij uit aan ( bruiloft ):

Wij vonden het ook jammer, zij hebben deze keuze gemaakt. Op haar vorige huwelijk was mijn vriend een van haar getuigen, nu mocht hij er niet bij zijn. We spreken elkaar niet heel vaak, toch blijft het zijn zus en mocht zijn andere zus wel gewoon komen. Drukte... Tsja, ik had er niet eens bij hoeven zijn! Dan hoefde alleen mijn vriend er maar bij, dat wilde mijn vriend alleen niet dus die was boos dat ik dat uberhaupt had voorgesteld. Ach... Als wij ooit gaan trouwen doen we dat als gezin, we plukken wel getuigen van de straat en gaan daarna op vakantie. Sturen we wel een "Wij zijn getrouwd kaartje"....
Vorige

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers