Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vriend(inn)en en aanhang.

<<

Anoniem23

Bericht 03 Mrt 2014 15:06

Vriend(inn)en en aanhang.

Hoi!

Ik heb een beetje een kinderachtig probleem dus ik dacht ik typ het gewoon van me af en dan voel ik me vast beter.

Dit is een beetje een ingewikkeld verhaal maar ik zal proberen het zo duidelijk mogelijk te vertellen. Ik heb meerdere vriendinnengroepjes en bij 1 daarvan spreken we vaak met zijn vieren af en regelmatig met aanhang maar het gebeurt bijvoorbeeld ook regelmatig dat 2 van de 4 en hun aanhang afspreken of gewoon kijken wie er allemaal toevallig kunnen.

Nou is het alleen zo dat vriendin A. en B. en hun vriendjes (voor het gemak 1. en 2.) het de laatste tijd steeds beter kunnen vinden met zijn vieren en dat vind ik hartstikke leuk. Vriend 1. en 2. spreken nu ook regelmatig met zijn tweeen af. Mijn vriend en de vriend van vriendin C. hebben die klik iets minder en dat kan natuurlijk gebeuren maar stiekem vind ik het heel jammer... Ik ben zelfs een beetje jaloers, kinderachtig he?! Terwijl ik het hartstikke leuk vind als zij het gezellig hebben. En ze vragen als wij er bij zijn ook altijd wel of we ook komen maar toch voelt het op de een of andere manier niet leuk.

En ik snap het ook wel wat mijn vriend is gewoon een iets ander type dan die 2 jongens en niet iedereen hoeft dikke maten met elkaar te zijn, we hebben en mijn vriend heeft ook genoeg andere vrienden waar dit helemaal niet speelt. Daarom vind ik het ook echt een stomme issue, want waar maak ik me nou druk over? Maar ik wil dan ook graag dat iedereen elkaar net zo leuk vind als dat ik dat doe en dat kan natuurlijk helemaal niet.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 03 Mrt 2014 15:09

Re: Vriend(inn)en en aanhang.

Ik kan me wel voorstellen dat je dat niet leuk vindt, zij trekken dan toch meer onderling op en leren elkaar ook op een andere manier kennen, en jij staat daarbuiten. Ik zou dat ook best moeilijk vinden. Je doet er niet echt iets aan, maar ik snap wel dat het steekt.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 03 Mrt 2014 15:12

Re: Vriend(inn)en en aanhang.

Oh dat snap ik wel, het is niet eens het gevoel dat je buitengesloten wordt (want dat is ook niet zo) maar een klein beetje een jaloers gevoel dat zij het blijkbaar zonder jou ook erg gezellig hebben. In onze vriendengroep gebeurt dit ook wel, soms ook van tijdelijke aard, een ander moment kunnen dan bijvoorbeeld B en C weer veel samen met hun partners afspreken. Ik maak me er niet druk om, het gebeurt ook wel dat wij het heel gezellig hebben met een van de stellen zonder de anderen erbij.
<<

Anoniem23

Bericht 03 Mrt 2014 15:14

Re: Vriend(inn)en en aanhang.

Ja.. precies. Ik vind dat ergens echt jammer. Terwijl ik ook helemaal niet de ambitie heb om mijn vriend helemaal te laten integreren in mijn vriendengroep want die krijgt hij er ook maar gewoon gratis bij en andersom. Maar als ik dan zie dat zij het zo leuk hebben met zijn vieren en ik soms zelfs het gevoel heb dat ze dan liever met zijn vieren iets gaan doen dan baal ik wel. Maar je doet er inderdaad niks aan haha!

De keren dat we wel met zijn allen afspreken of mijn vriend en ik met een ander deel van de groep is het trouwens meestal hartstikke gezellig. We zijn bijvoorbeeld ook een weekend weg geweest met zijn achten en dat was super leuk. En misschien is het ook wel van tijdelijke aard inderdaad, wij hebben ook wel periodes dat we weer meer met het ene stel afspreken oid.
<<

Anoniem23

Bericht 03 Mrt 2014 15:18

Re: Vriend(inn)en en aanhang.

Ik voel me trouwens ook altijd snel schuldig hoor. Als ik uitgenodigd word voor iets leuks maar ik heb al een afspraak dan vind ik dat echt stom. Omdat ik het dan jammer vind dat ik iets mis en omdat ik me dan lullig voel dat ik niet kan.
Misschien moet ik dat ook iets meer loslaten.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 04 Mrt 2014 22:56

Re: Vriend(inn)en en aanhang.

Ben je niet ook ergens diep van binnen bang dat dit op den duur jullie vriendschap op een lager pitje zet? Ook omdat je aangeeft dat je enorm baalt als je ergens niet bij kan zijn?
<<

Anoniem23

Bericht 04 Mrt 2014 23:11

Re: Vriend(inn)en en aanhang.

Nee eigenlijk niet haha, want ik zie ze elke week minstens 2x en spreek ze elke dag en ik baal ook als ik bij andere vriendinnen er niet bij kan zijn haha. Ik wil gewoon teveel tegelijk.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 04 Mrt 2014 23:15

Re: Vriend(inn)en en aanhang.

Haha, nee dan zal dat niet het punt zijn idd. Ik snap het trouwens wel, ik wilde ook graag overal bij zijn, van begin tot het einde en als anderen zonder mij iets gaan doen dan heb ik het gevoel dat ik iets mis terwijl ik écht niet overal bij hoef te zijn. Maar ik heb daar eigenlijk sinds een paar jaar minder last van, ik denk omdat ik er gewoon geen energie meer voor heb :laughcry: .
<<

Anoniem23

Bericht 05 Mrt 2014 10:03

Re: Vriend(inn)en en aanhang.

Haha nee is ook zo. En wat mis ik dan nou eigenlijk? Helemaal als ik iets anders leuks aan het doen ben en daarom niet kan.
<<

Anoniem29

Bericht 05 Mrt 2014 11:54

Re: Vriend(inn)en en aanhang.

Meeh stom gevoel is dat. Ik herken je laatste stukje wel een beetje.

Mijn vriend is natuurlijk een stuk rustiger dan ik ben en als ik dan iets afspreek met of jullie of een ander leuk stelletje heb ik altijd het idee dat ik mensen moet voorbereiden op zijn 'introverte' karakter omdat ik anders bang ben dat ik over hem heen wals door mijn juist extraverte karakter. Of dat mensen een hele andere verwachting hebben van het type vriend wat ik heb of bij mij zou passen. Ik ben gewoon bang dat er dan moeilijker een klik zal zijn tussen hem en de rest van de groep omdat de types met wie ik omga vaak wel behoorlijk sociaal vaardig zijn.

Eigenlijk moet ik dat natuurlijk helemaal niet doen, maar toch kan ik mezelf daar best druk om maken. Want mijn vriend is echt een lieve, aardige en best open persoon als hij mensen beter kent.
<<

Anoniem23

Bericht 05 Mrt 2014 12:00

Re: Vriend(inn)en en aanhang.

Nou ik kan bevestigen dat je je daar echt niet druk om hoeft te maken. K. Is echt hartstikke leuk en dat hij introvert is verandert daar niks aan hoor!

Ik heb dat dus met R. omdat hij soms nogal recht door zee kan zijn als iets hem niet zint haha, niet iedereen kan daar even goed tegen.
<<

Anoniem29

Bericht 05 Mrt 2014 12:06

Re: Vriend(inn)en en aanhang.

Dat vind ik echt zo fijn om te horen! :ja:
Laatst gewijzigd door Anoniem29 op 05 Mrt 2014 12:15, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem23

Bericht 05 Mrt 2014 12:10

Re: Vriend(inn)en en aanhang.

Ik maak me daar soms ook teveel druk om, wat anderen van mijn vriend vinden. Maar laatst zat ik te denken van ja wtf, ik ben hartstikke gelukkig 95% van de tijd vindt iedereen R. helemaal leuk en gezellig en soms niet, je kunt niet iedereen tevreden houden :). Als wij maar gelukkig met ze zijn en ze geen horken eerste klas zijn toch?
<<

Anoniem29

Bericht 05 Mrt 2014 12:14

Re: Vriend(inn)en en aanhang.

Haha precies! Ze zijn hartstikke leuk en lief :D Sowieso moet ik op dat vlak echt minder rekening houden met andere mensen of wat zij wel niet zouden kunnen denken.

Ik wil gewoon dat het mij minder interesseert. Alleen nogal een stap om die gedachte om te draaien volgens mij.
<<

Anoniem23

Bericht 05 Mrt 2014 12:17

Re: Vriend(inn)en en aanhang.

Ja, maar het is natuurlijk ook wel leuk als iedereen je vriend net zo leuk vindt als jij haha!
<<

Guus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 948

Geregistreerd: 05 Sep 2013 20:25

Bericht 05 Mrt 2014 19:30

Re: Vriend(inn)en en aanhang.

Ik heb eerder dat mensen mij minder leuk vinden dan mijn man ;)

Ik heb deze situatie ook gehad, geeft inderdaad een soort jaloers gevoel. Nu ik verder weg woon gaat het natuurlijk zo dat mensen zonder mij/ons af spreken en daar kan ik soms ook slecht tegen terwijl ik dan al helemaal weet dat het helemaal niets persoonlijks is.

En voor K hoef je helemaal niemand voor te bereiden idd! Misschien dat je zelfs meer de focus erop legt wanneer je het wel doet want ik vind het reuze meevallen!

Vond het ook echt super leuk dat R en K mee waren afgelopen augustus! :D
Vet Goochem!


30-08-2013, ik ook van jou
01-06-2015, mama is het woord waar het leven mee begint

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers