Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Verhuisschade, opgeven aan de verzekering?

<<

Anoniem75

Bericht 04 Mrt 2014 15:12

Verhuisschade, opgeven aan de verzekering?

Tijdens het verhuizen is er een glasplaat van onze Ikea pax kast tegen het blad van de eettafel aangevallen en verschoven. Met als gevolg 3 flinke diepe krassen van zo'n 20 cm op m'n blad. Ook heeft mijn schoonvader onze tv kast per ongeluk laten omvallen en aan de zijkant is er een stuk van het blad afgebroken. Het is niet in het zicht en het kan wel gelijmd worden maar toch vind ik het ontzettend zonde.

Kan ik dit opgeven aan de verzekering? En dan op die van onszelf of die van mijn schoonvader? En hoe gaat dat in z'n werk? De bonnen hebben we nog want de meubels zijn nog maar 3 maanden oud. En het blad moet zeker opgeknapt worden en daar zal ik wel een rekening van ontvangen of hebben ze dat niet nodig? Ik heb iig van beide dingen foto's gemaakt.

Dit is de eerste keer dat mijn man en ik iets opgeven aan de verzekering. Vandaar deze vragen :nerd:
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 04 Mrt 2014 15:41

Re: Verhuisschade, opgeven aan de verzekering?

Ik zou de verzekering even bellen en het voorleggen. Zij kunnen je ook advies geven.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:22

Bericht 04 Mrt 2014 15:49

Re: Verhuisschade, opgeven aan de verzekering?

Staat als het goed is in je polisvoorwaarden. Hier waren we voor een bepaald bedrag gedekt als we de verhuizing zelf deden. We hebben het echter laten doen, dus mocht er iets sneuvelen was het verhuisbedrijf daarvoor verzekerd.

Bevalt het een beetje?
Afbeelding
<<

Anoniem75

Bericht 04 Mrt 2014 16:28

Re: Verhuisschade, opgeven aan de verzekering?

Dan zal ik dat deze week eens nakijken.

Het bevalt goed alleen moeten we nog best veel doen. Spullen in elkaar zetten, dozen naar zolder sjouwen, overal nieuwe stopcontact- en lichtdozen, dozen uitpakken en het appartement moet nog schoon (sleuteloverdracht is donderdag) dus we hebben nog even te gaan! En we zijn echt allemaal wel zo gesloopt! Vrijdag en zaterdag moet mijn man ook weer werken en de week erop ook een paar dagen. En dan komt alweer snel de baby en is hij weer lekker een week vrij. Echt pittige weken dit en ben blij als we een paar weken verder zijn.
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:22

Bericht 04 Mrt 2014 21:56

Re: Verhuisschade, opgeven aan de verzekering?

Vervelend hé :( Wij zitten hier nu ruim 2 maanden en ook hier staan er nog dozen. Mijn vader heeft vandaag planken in de berging gemaakt, dus alle kerstspullen kunnen daarheen. Dan houden we nog wat dozen over die nog ingepakt staan.
Ik heb volgende week de hele week vrij genomen om alles nu op orde te krijgen en de laatste dozen weg te werken.

Op dit moment moeten we het volgende nog doen:
- 2 planken maken in de waskamer
- overal plintjes, maar dat doen we aankomende zomer. Dan nemen we een paar dagen vrij zodat we in 1x het hele huis kunnen doen
- de achterwand van de keuken plaatsen
- de laatste dozen opruimen
- alles een goed plekje geven. Omdat Y. op 28 januari jarig is hebben we veel maar ergens in kasten gegooid zodat het toonbaar zou zijn met zijn verjaardag.
- verven. Alles stond vanuit de bouw in de grondverf, maar doordat we binnen 2 weken over moesten was er geen tijd om te verven. Mijn vader gaat eind juni alles verven wat nog gedaan moet worden. Wij zijn dan een weekje naar centerparcs, dus kan Y. ook niet overal met zijn tengeltjes aanzitten en kan paps lekker doorwerken. :heart: mijn papa hihi.

Daarnaast moeten we nog een nieuwe tv kopen en die aan de wand hangen en een nieuw bankstel kopen. Dan zijn we klaar :banaan:
Afbeelding
<<

Anoniem75

Bericht 04 Mrt 2014 22:09

Re: Verhuisschade, opgeven aan de verzekering?

Hier zal ook nog wel het een en ander nog maanden blijven liggen gok ik. Wij hadden 1 pak laminaat tekort en een paar plinten boven. Zodra ze geleverd worden bellen we een kennis op en die komt het leggen (hij heeft de rest ook gedaan vandaar) En morgen of zaterdag komen ze nog 1 kant van een muur stuucen boven. Dus dat wordt gelukkig allemaal gedaan. Maar er moet ook nog een balkje wit geverfd worden, planken en lampen opgehangen worden etc allemaal kleine dingen die waarschijnlijk over een paar weken/maanden nog liggen te wachten ;) Maar eerst even bevallen en dan komt ooooit de rest wel haha. Ohja en over een paar maanden willen we ook een nieuwe keuken dus dat wordt weer dozen in en uitpakken haha
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:22

Bericht 04 Mrt 2014 22:16

Re: Verhuisschade, opgeven aan de verzekering?

Ons laatste lampje is afgelopen zondag pas opgehangen :angel: Ow...en nu hangt er in onze slaapkamer nog steeds een verhuisfitting. Daar willen we een plafondventilator met verlichting, maar omdat het nu niet het seizoen is kan ik geen leuke vinden. Even wachten tot de zomer dus.

Is de babykamer wel 'klaar' ?
Afbeelding
<<

Anoniem75

Bericht 04 Mrt 2014 22:25

Re: Verhuisschade, opgeven aan de verzekering?

Haha in het appartement waar we woonde hebben we tot deze week met een verhuisfitting gedaan. En een we hebben er dus bijna 4,5 gewoond :smile:

Nee nog niet. De commode wordt morgen in elkaar gezet door mijn man en de plank erboven wordt hopelijk ook opgehangen en anders donderdag. Dan ruim ik gelijk de commode in, maak ik het bedje op en dat staat alles klaar. Alleen het onbrekende laminaat is dus in de babykamer bij het bedje. En ik heb nog geen bijpassende overgordijnen omdat die niet op tijd klaar konden zijn en ik had nog niks leuks gevonden. Nu hangen de overgordijnen van de oude bewoner er nog. Mooie geel/bruin/zwarte gordijnen met chinese tekens :laughcry:
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:22

Bericht 04 Mrt 2014 22:37

Re: Verhuisschade, opgeven aan de verzekering?

hmmmm....moppie moet nog even blijven zitten dus, maar uiteindelijk komt alles vast goed :ja:
Afbeelding
<<

Anoniem75

Bericht 04 Mrt 2014 22:42

Re: Verhuisschade, opgeven aan de verzekering?

Ja echt nog zeker tot vrijdag. Dan komt mijn moeder nog wat rommeltjes opruimen zodat de woonkamer klaar is en ze komt de babykamer nog verder mee aankleden. Ennn dán mag ie komen! :D Alleen hoop ik dan nog wel een keer een nachtje goed te slapen want dat is ook weer even geleden..
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:45

Bericht 05 Mrt 2014 08:19

Re: Verhuisschade, opgeven aan de verzekering?

Respect voor je hoor Razz! Als ik wat dichterbij woonde was ik je een dagje komen helpen.
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Anoniem75

Bericht 05 Mrt 2014 16:40

Re: Verhuisschade, opgeven aan de verzekering?

Wat lief van je Pandora!

Ik ben eigenlijk ook best wel trots. Niet alleen op mezelf maar ook op mijn man, S. en nog het meest op de baby. Die heeft het ondanks de vele stress super gedaan qua groei want hij ligt precies op schema en hij is goed blijven zitten. Ik ben even heel bang geweest dat hij er toch wat van mee zou krijgen want ik heb enorm veel stress gehad en misschien wel te vroeg zou komen. Gelukkig dus niet!

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers