Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


lunch recept met avocado

<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 15:45

Bericht 20 Feb 2014 09:27

lunch recept met avocado

Ik heb hier nog een overrijpe avocado liggen en heb wel zin om deze straks bij de lunch te eten maar Hoe pas je nou zo'n ding in in een lunch gerecht. Ik maak er normaal altijd alleen maar guacemole mee.
Iemand een lekker recept?
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 20 Feb 2014 09:32

Re: lunch recept met avocado

Ik eet ze ook wel in stukjes of fijngeprakt op brood, met wat peper, zout en soms citroensap. En dan wat tomaatjes er op, hmmm! Maar verder lees ik even mee, ik heb ook nog een halve avocado liggen die vandaag op moet en op brood is natuurlijk niet heel origineel ;-)
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 20 Feb 2014 09:46

Re: lunch recept met avocado

2 sneetjes brood insmeren met een beetje mayonaise, hierop 2 plakken rookvlees. De avocado in schijfjes snijden en erop leggen, daarop een paar blaadjes basilicum en dan 't tweede sneetje erbovenop. Echt heel lekker!

Ik maak ook vaak voor lunch een salade waar ik dan quinoa, kip, een eitje en wat groente die ik lekker vind door doe.
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 20 Feb 2014 09:56

Re: lunch recept met avocado

Guacamole en kip of kalkoenfilet op een broodje is ook heerlijk! Of als je iets meer tijd hebt kip blokjes bakken met wat chilivlokken, komijn en zout en dat op een broodje doen.

Of de avocado prakken met een blikje tonijn en dat op een broodje doen met wat tomaat.

Of avocado met gerookte zalm op een broodje.

Of gewoon zo de avocado met een beetje peper en zout, dat is ook al harstikke lekker!
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 15:45

Bericht 20 Feb 2014 13:03

Re: lunch recept met avocado

Ik heb een halve avocado fijn geprakt met wat zout en peper, verse koriander, citroensap en half blikje tonijn. Heerlijk Op een cracker!
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Anoniem75

Bericht 21 Feb 2014 22:28

Re: lunch recept met avocado

Ik eet ook vaak avocado op een geroosterde bruine boterham met wat peper en zout. Of een tosti met pesto, kaas/brie en dunne plakjes avocado.
<<

Stanley

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1313

Geregistreerd: 25 Jan 2014 18:24

Bericht 21 Feb 2014 23:10

Re: lunch recept met avocado

Wraps of geroosterd brood met gegrilde kip, avocado, sla, tomaat en honingmosterdsaus. Eventueel wat pijnboompitjes erbij.
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 15:45

Bericht 22 Feb 2014 09:36

Re: lunch recept met avocado

Ik heb weer een avocado gekocht gisteren een Wil komende week de tosti proberen, lijkt me lekker!
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 22 Feb 2014 09:46

Re: lunch recept met avocado

Toevallig eet ik nu een rijstwafel met avocado.

Je kan er ook een soepje van maken.

Of een toetje; http://spoonful.com/recipes/decadent-av ... sel-item=2
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:49

Bericht 22 Feb 2014 12:50

Re: lunch recept met avocado

Ik vind blokjes avocado ook lekker door een salade, bijvoorbeeld een salade van veldsla, walnoten, blauwe druiven, rode ui en een dressing van olijfolie en witte wijnazijn.
<<

loura

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 658

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 23 Feb 2014 15:14

Re: lunch recept met avocado

Ik doe zoveel met avocado! Heerlijk.

Avocado in blokjes snijden, quinua, verse spinazie, gegrilde courgette/paprika, komkommer, verschillende kiemen en ik vind vega kip erdoor lekker. Beetje walnoten olie of wat voor dressing dan ook erover, is echt heerlijke salade!

Wat ik ook wel eens doe is avocado door krab salade. Avocado, surimi, uitje, gekookt ei, appel, verse dille en mayo. Echte aanrader ook!

Wat ik vaak doe is avocado op brood, plakje kaas of kipfilet, dan spek uitbakken, klein beetje mayo erop :dance: super lekker.
<<

Anoniem273

Bericht 24 Feb 2014 13:19

Re: lunch recept met avocado

loura schreef:Ik doe zoveel met avocado! Heerlijk.

Avocado in blokjes snijden, quinua, verse spinazie, gegrilde courgette/paprika, komkommer, verschillende kiemen en ik vind vega kip erdoor lekker. Beetje walnoten olie of wat voor dressing dan ook erover, is echt heerlijke salade!

Wat ik ook wel eens doe is avocado door krab salade. Avocado, surimi, uitje, gekookt ei, appel, verse dille en mayo. Echte aanrader ook!

Wat ik vaak doe is avocado op brood, plakje kaas of kipfilet, dan spek uitbakken, klein beetje mayo erop :dance: super lekker.



Ik ga dit allemaal z.s.m. proberen! :)
<<

loura

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 658

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 24 Feb 2014 19:47

Re: lunch recept met avocado

Haha laat je wel weten of je het lekker vond Aziraphale?
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 25 Feb 2014 11:40

Re: lunch recept met avocado

Wat een lekkere recepten hier! Ik ga de volgende x maar weer eens een avocado kopen
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Jules

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 914

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:33

Bericht 25 Feb 2014 12:04

Re: lunch recept met avocado

Ik vind het heel lekker door de spinaziesalade! Maar ook geprakt op een cracker of geroosterde boterham met peper en zout. Ik had er ook 1 gekocht om door mijn spinaziesalade te doen, maar hij is nog steeds niet rijp, dus die doe ik deze week maar een x op brood dan.
<<

Anoniem273

Bericht 27 Feb 2014 10:06

Re: lunch recept met avocado

loura schreef:Haha laat je wel weten of je het lekker vond Aziraphale?


Doe ik! Trouwens allemaal behalve de laatste tip, ik eet geen vlees. Overheen gelezen :)
<<

Nien_

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 504

Geregistreerd: 01 Sep 2013 01:55

Bericht 05 Mrt 2014 00:26

Re: lunch recept met avocado

Wat ik heel lekker vind is een hard broodje met rode pesto, een plakje kalkoen filet en daar bovenop avocado. Of de avocado uitgestreken op brood met Philadelphia kaas.
Ons vrolijk meisje - 2020
Onze lieve jongen - 2022
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 15:45

Bericht 05 Mrt 2014 09:01

Re: lunch recept met avocado

Er ligt er weer één op de fruitschaal dus straks maar weer even wat uit proberen!
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Mikado

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 870

Geregistreerd: 22 Sep 2013 19:25

Bericht 05 Mrt 2014 14:24

Re: lunch recept met avocado

Wat staan hier lekkere recepten tussen! Ben gek op avocado.

Zelf doe ik het altijd op een geroosterd broodje in plakken, met een heel klein beetje sambasaus eronder en peper en zout. Heerlijk!
2014 2016 2019

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers