Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Clean, fit & healthy-topic

<<

Jefi

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 898

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:19

Bericht 04 Mrt 2014 21:18

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik heb vanavond voor het eerst muffins gemaakt van havermout. Zit appel, rozijnen en kaneel in voor de smaak. Nou vind ik ze eigenlijk een beetje flauw. Hebben jullie lekkere tips om ze wat smaakvoller te maken?
<<

Anoniem74

Bericht 04 Mrt 2014 21:29

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ok, bedankt!

Kaas: ik doe er vaak nog wat geraspte kokos of honing of agavesiroop bij door.
En banaan / appel.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 04 Mrt 2014 22:27

Re: Clean, fit & healthy-topic

Eten jullie nou eigenlijk echt 100% van de tijd clean? Hoe doe je dat als je bij iemand anders bent, of uit eten gaat? Ik wil namelijk wel meer die richting uit, maar ik wil niet rigoureus alles omgooien en als ik bij een ander eet dan wil ik wel gewoon eten wat de pot schaft. Ik wil ook niet nooit meer iets met suiker eten, dat gaat me te ver, ik wil dat alleen heel erg beperken en als het even kan vervangen. Hoe doen jullie dat, zondigen jullie echt nooit?
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Koko

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:23

Bericht 04 Mrt 2014 22:31

Re: Clean, fit & healthy-topic

Als ik voor mezelf spreek, dan doe ik het wanneer het mogelijk is. Ik wil niet alles omgooien om per se clean te kunnen eten, ik wil er gewoon rekening mee houden. Als ik thuis eet of voor mezelf wat koop of klaar maak wil ik het liefste clean, maar als ik ergens anders eet, eet ik gewoon wat de pot schaft. En als ik uiteten ga, eet ik wat ik lekker vind. Een beetje van alles wat dus.

Over clean & healthy gesproken... De carnaval is bijna voorbij, dan kan ik er weer tegenaan! De afgelopen vijf dagen waren allesbehalve clean & healthy.
<<

Anoniem186

Bericht 04 Mrt 2014 22:32

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik eet niet 100% clean. Bij een ander eet ik gewoon mee wat er gegeten wordt. En thuis eten we ook met regelmaat wat niet "clean" is. Maar de basis is wel zo.
Ik ben niet het type wat heel extreem wil leven wat voeding betreft.
<<

Anoniem273

Bericht 04 Mrt 2014 22:34

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik eet echt niet 100% clean. Sowieso eet ik bij anderen wat de pot schaft (behalve vlees of dingen die in aanraking zijn gekomen met vlees) en thuis zondigen we vaak genoeg. Zeker afgelopen 1,5 week, m'n lichaam snakt nu echt naar gezonder voedsel :D
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 04 Mrt 2014 22:37

Re: Clean, fit & healthy-topic

Oké, dat scheelt wel. Want ik wil echt wel wat meer die richting op, ik vind veel van die dingen ook wel lekker en het lijkt me ook wel goed. Maar ik vind het te ver gaan als het betekent dat je de niet-cleane dingen echt nooit maar dan ook nooit mag eten, dan geeft het teveel beperkingen (niet meer uit eten, niet meer bij een ander eten, nooit ergens een koekje bij de thee kunnen nemen, et cetera). Enfin, ik val in herhalingen. Maar ik ga voor mezelf een lijst maken met dingen die ik de komende tijd wil veranderen en dingen waarmee ik kan beginnen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem83

Bericht 04 Mrt 2014 22:37

Re: Clean, fit & healthy-topic

Hier hetzelfde als kowalski en Jans. Waar mogelijk eten wij clean. In de praktijk zijn dat alle dagen dat we aan boord zijn en ik zelf voor het eten zorg. Dus 80-85% van de tijd ongeveer. Bij anderen of buiten de deur ben ik niet zo moeilijk. Maar waar ik een jaar geleden nog bij de macdonalds ging eten, vermijd ik die nu echt liever. En kies dan liever voor een gezondere optie.
<<

Anoniem29

Bericht 04 Mrt 2014 22:39

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik eet ook echt niet 100% clean. Hou veel te veel van chips en chocola. Ik probeer mijn hoofdmaaltijden clean te houden en dagen dat ik niks bijzonders heb gewoon gezonde keuzes te maken. Verder vind ik het wel prima. Vaak genoeg een feestje of diner buiten de deur, dan let ik er totaal, helemaal niet op.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 04 Mrt 2014 22:47

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik eet nu dan koolhydraatvrij, daar wil ik dan wel weer minder op gaan letten, dus meer fruit, honing, speltbrood, speltpasta, et cetera, zonder echt de koolhydraten te gaan tellen, wat ik nu wel doe (niet dat ik nu nooit zondig trouwens, ik ben dat dieet ook wel een beetje zat, want ik doe het al heel lang).
Volgens mij kunnen we veel dingen die we nu eten met een kleine aanpassing gewoon blijven eten.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 04 Mrt 2014 23:03

Re: Clean, fit & healthy-topic

Jans schreef:Ik heb trek! We hadden om 17.15 al gegeten, veel te vroeg. Ik trek het niet om tot morgen niks meer te eten. Ik heb alleen geen idee wat ik zou kunnen eten wat een beetje voedzaam is.


Wij eten vaak rond 18 uur en nu ik minder werk ga ik vaak pas rond 23.30/0.00 uur naar bed. Ik red het dan ook niet om na het avondeten niets meer te eten. Wat ik regelmatig 's avonds pak, zijn een blokje heel pure chocolade (85%), een handje noten (walnoten, pecannoten, amandelen, hazelnoten, cashewnoten), een gekookt eitje, een paar zongedroogde tomaatjes en/of wat olijven.
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 04 Mrt 2014 23:07

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik eet ook niet 100% van de tijd clean. Als ik 80% van de tijd haal, vind ik het prima. Ik zorg voor een goede basis qua maaltijden, drinken en tussendoortjes. Als ik bij anderen eet of uit eten ga, dan let ik ook echt nergens op en eet en drink ik waar ik zin in heb. Ik merk wel dat ik frisdrank bijvoorbeeld echt niet mis, dus dat ik op feestjes en bij etentjes ook vaak water pak, tenminste als ik geen wijn drink.
<<

Anoniem29

Bericht 05 Mrt 2014 10:39

Re: Clean, fit & healthy-topic

Dat doe ik ook zonnetje. Je zult mij bijna nooit frisdrank zien drinken. Afgelopen jaar heb ik misschien 2x een flesje fanta op. Ik drink tijdens een lunch buiten de deur vaak thee of vers sap.

Verder bestel ik bijna altijd een spa blauw. (of wijn hahaha).

Ik zou trouwens nog eerder een light frisdrank bestellen, maar ik vind cola niet lekker en Fanta/ice tea light hebben ze volgens mij nooit in horecagelegenheden.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 05 Mrt 2014 11:01

Re: Clean, fit & healthy-topic

Is koolhydraatarm brood ook clean? Ik vind dat namelijk wel lekkerder dan speltbrood, ik vind speltbrood zo droog.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem29

Bericht 05 Mrt 2014 11:08

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik denk het niet. Volgens mij is brood sowieso niet 100% clean (gluten enzo).

Misschien kun je eens op de verpakking kijken? Of staan de ingrediënten er niet op?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 05 Mrt 2014 11:27

Re: Clean, fit & healthy-topic

Jawel, er zitten inderdaad gluten in. Maar ook veel zaden en dergelijke. Bij de winkel om de hoek hebben ze brood dat 100% spelt is (vaak is het nog een mix, maar daar niet), ik weet niet of daar dan ook gluten in zitten?

De ingrediënten van dit brood zijn:

Water, volkorentarwemeel, tarwegluten, tarwevezel, lijnzaad, bakkersgist, vulstof, sesamzaad, antiklontermiddel, palmolie, sojaschroot, tarwezemelen, plantaardige olie (raapzaad), zonnebloempitten, emulgatoren (plantaardig) (E466, E482), bakkerszout, tarwebloem, gerstemoutmeel, aroma (gerst), tarwemoutmeel.

Ik wil niet helemaal geen brood meer eten, maar dan zo gezond mogelijk. Ik las dat Allison ook mocht, maar dat vind ik nou toevallig het minst lekkere. Dus dan haal ik voortaan maar speltbrood op de hoek. Daar staan geen ingrediënten op, maar volgens de winkelier is het wel puur spelt.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Jules

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 914

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:33

Bericht 05 Mrt 2014 11:42

Re: Clean, fit & healthy-topic

In speltbrood zitten toch sowieso gluten? Speltbrood is tarwevrij maar niet glutenvrij. Ik weet dat boekweitmeel glutenvrij is maar geen idee of je ook echt boekweitmeel broden hebt.

Oh en het speltbrood van de Bakker Bart is ook echt heel lekker! Ik vries broden altijd in en haal er dan 2 sneetjes 's ochtends uit, en zelfs dan zijn ze nog lekker. Mijn stagiair zei laatst ook al dat mijn brood zo heerlijk rook.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 05 Mrt 2014 11:49

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ja, ik heb het al opgezocht. Het schijnen wel andere, bétere gluten te zijn, maar desalniettemin gluten.
Maar goed. Dan maar gluten. Zo ver ga ik dus niet, dat ik brood helemaal afschaf.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem83

Bericht 05 Mrt 2014 13:03

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik eet ook zo'n 4 à 5 avonden per week nog brood. 's Ochtends nooit eigenlijk. Helemaal zonder wil ik gewoon niet. Ik eet speltbrood, ik vries het in en haak er ook steeds 1 of 2 sneetjes uit. Zo wordt het niet zo droog inderdaad.
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1462

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:58

Bericht 05 Mrt 2014 14:20

Re: Clean, fit & healthy-topic

Maar waarom zijn gluten niet gezond?
Smile, it's free!
<<

Anoniem186

Bericht 05 Mrt 2014 15:05

Re: Clean, fit & healthy-topic

Lavendel schreef:Maar waarom zijn gluten niet gezond?


Veel mensen zeggen dat mensen niet geschikt zijn om gluten te verteren, het zou de darmwand beschadigen.

Ik weet het niet zo.. Ik vind brood lekker en ik heb er geen last van. Ik eet het niet iedere dag, dat niet.
Meestal kies ik gewoon voor de gulden middenweg.

Susan, er zitten best wel veel ingrediënten in dat brood, waaronder ook een slecht e-nummer.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 05 Mrt 2014 15:12

Re: Clean, fit & healthy-topic

Oh nou ja, dan maak ik dit brood nog op en koop daarna speltbrood op de hoek.

Bij de Digros zijn de blauwe bessen in de aanbieding, heb drie doosjes gekocht, en kwark en honing.

Mijn man wilde graag chili con carne eten, heb nu nog bonen uit blik, maar ik wil dat ook een keer met verse bonen proberen. Even kijken of ik dat misschien op de markt kan vinden of zo.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem29

Bericht 05 Mrt 2014 15:17

Re: Clean, fit & healthy-topic

Wij eten vaak chili met gedroogde bonen. Die moeten meestal wel 8 tot 24 uur weken. Ligt aan het typen boon. Ik vind ze dan wat steviger. Lekker!
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 05 Mrt 2014 15:22

Re: Clean, fit & healthy-topic

Waar koop je die dan? En wat voor bonen zijn dat precies? Ik gebruik altijd gewoon Hollandse bruine bonen voor chili, dat hoort wel niet zo, maar zo ben ik het gewend.

Mag je eigenlijk wel tomatenpuree uit blik gebruiken? En tomaten uit blik, en gezeefde tomaten? Ik vind met verse tomaten alles zo waterig worden.

Verder doe ik er mager rundergehakt, rode en gele paprika, ui, komijnzaad, cayennepeper en cacao doorheen, dat is volgens mij allemaal wel oké. Ik gebruik geen zakje voor chili.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem186

Bericht 05 Mrt 2014 15:39

Re: Clean, fit & healthy-topic

Hier verkopen ze veel gedroogde bonen, erwten en linzen bij de supermarkt (hoogvliet). Ik koop ze altijd biologisch (online of natuurwinkel).

Tomatenpuree en blikjes gebruik ik wel. Maar dan wel gewoon degene zonder toevoegingen en kruiden.
VorigeVolgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers