Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Spitskool

<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 04 Mrt 2014 13:44

Spitskool

Wie weet er nog lekkere recepten met spitskool?
Ik heb het nog nooit klaargemaakt, maar denk dat ik het wel lekker vind :D (zit toch ook in coleslaw?).
Ik zag zondag bij Life4you een recept dat wel lekker klonk, spitskool stampot met feta en fun. Denk dat ik het wel iets aanpas, want ik hou niet van purree en spekjes.

Heb daarna nog wel spitskool over voor nog een maaltijd, dus wat is jullie favo spitskool recept?
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6231

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 04 Mrt 2014 14:00

Re: Spitskool

Dit recept heb ik al vaker gemaakt: http://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R6 ... -spitskool
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem99

Bericht 04 Mrt 2014 14:19

Re: Spitskool

Ik heb laatst een spitskoolschotel gemaakt! Wel lekker, maar ik zou het de volgende keer iets anders maken.
Je rult dan gehakt met een teentje knoflook, uitje en kerriepoeder. Als dat klaar is, gooi je de spitskool er bij in. Hier doe je ook weer kerriepoeder over heen. Dit doe je allemaal in een schaal en dan doe je er aardappels overheen. Ik heb de vorige keer schijfjes gebruikt, maar ik denk dat ik in het vervolg purree ga gebruiken om een lekker krokant korstje te krijgen. Klein beetje kaas erover heen en 35 minuten in de oven. Lekker!
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 04 Mrt 2014 14:21

Re: Spitskool

Zo maak ik het ook, Sienna. Lekker!
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 04 Mrt 2014 14:57

Re: Spitskool

Klinkt beide goed, thanks!

Hoeft er niet iets van een sausje over die ovenschotel? (heb je vaak bij ovenschotels uit een pakje, maar ik doe het liever niet omdat er in pakjes altijd suiker zit)

Roerbakken door de gehakt klinkt ook goed! Meestal doe ik standaard groentepakje of paprika, maar dit klinkt ook lekker!
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 04 Mrt 2014 16:13

Re: Spitskool

Gevulde spitskoolbladeren. Sarma bijvoorbeeld. Zoiets:
http://www.ah.nl/kookschrift/recept?id=220914
<<

Anoniem198

Bericht 04 Mrt 2014 19:57

Re: Spitskool

Spitskool met kerrie en gehakt. Wrap insmeren met smeerkaas en dan de spitskool met gehakt erin.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 04 Mrt 2014 20:49

Re: Spitskool

Ik maak meestal spitskool a la crème.
Ik roerbak de spitskool met kerriepoeder in de wok. En dan kookroom erbij. En op het laatst stukjes annanas.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 04 Mrt 2014 20:51

Re: Spitskool

Ik roerbak spitskool met kerriepoeder, veel kerriepoeder. Dit meng ik dan met een puree van gekookte aardappels. Hierbij gehaktballetjes in ketjap-jus. Super lekker en simpel!
<<

Anoniem124

Bericht 04 Mrt 2014 21:45

Re: Spitskool

Ik maak er een Thaise curry van.
<<

Anoniem74

Bericht 04 Mrt 2014 22:26

Re: Spitskool

Wat ik heerlijk vind (eten we morgen ook :))
Kalkoen in de kippenbouillon, champignons erbij. Beetje bouillon met bloem mengen en samen met crème fraiche en wat peper, bij de kalkoen en champignons voegen. Spitskool roerbakken (ik gooi er vaak nog wat bouillon vd kalkoen bij).
Serveren met pasta.

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers