Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat geef ik de gastouder mee?

<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 04 Mrt 2014 11:53

Wat geef ik de gastouder mee?

Wat moeten we absoluut niet vergeten in de overdracht naar de gastouder? En dan bedoel ik niet op dagelijkse basis, maar denk-/opvoedwijze, spullen, e.d.?

Shoot!
L2014 & H2017
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:49

Bericht 04 Mrt 2014 11:58

Re: Wat geef ik de gastouder mee?

Ik heb echt in detail onze dag beschreven van beide kinderen.
Wat ze eten, hoelaat, wat ze wel of niet mogen.
Beide go,s vonden dit prettig. In juni gaan ze naar een nieuwe go en dan doe ik het ook zo

Voor beide heb ik altijde en schoon setje kleding er in. De flessen van de jongste, luiers van de jongste, ondergoed voor de oudste en dat is het
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 04 Mrt 2014 12:00

Re: Wat geef ik de gastouder mee?

Ik had de moeite genomen om hen voor te stellen in een korte tekst, samen met hun slaap-, eet-, en speelgewoontes. Maar er werd niet naar gekeken.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 04 Mrt 2014 12:17

Re: Wat geef ik de gastouder mee?

Ik heb gezegd dat ze tussen de middag 1 keer slaapt, met haar Winnie de poeh knuffel. En dat ze geen melk te drinken mag, producten met melk er in liever niet, maar een keer kan geen kwaad.
En dat was het eigenlijk wel...

In haar tas zit haar beker, haar winnie en een setje droge kleding.
Luiers staan al bij de gastouder en de rest krijgt ze daar.


Verder klikte het tussen ons en de GO en tussen B en de GO en vertrouw ik haar dat ze wel weet hoe en wat ze de dag verder in moet delen.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 04 Mrt 2014 17:12

Re: Wat geef ik de gastouder mee?

Hoe laat hij ongeveer moet drinken en slapen. Iets waarmee hij slaapt. Genoeg schone kleren.
Wat jullie doen als hij huilt in.... dus of je hem even laat huilen of dat je hem meteen troost o.i.d.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 04 Mrt 2014 18:02

Re: Wat geef ik de gastouder mee?

En misschien een beetje het karakter van het kind? Dat vind ook altijd wel handig om te weten dan kan je gedrag bijv. beter plaatsen.
<<

Anoniem28

Bericht 04 Mrt 2014 18:07

Re: Wat geef ik de gastouder mee?

Ik had opgeschreven wat de hongersignalen waren en dat ze voor de zekerheid na maximaal twee uur een klein beetje melk moest aanbieden (volledig op verzoek gewend). De gastouder had al vrij snel zelf een ritme ontdekt. Verder heb ik aangegeven dat ze haar absoluut niet alleen mocht laten huilen en voor de rest heb ik niet zoveel opgeschreven.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 04 Mrt 2014 18:25

Re: Wat geef ik de gastouder mee?

Bedankt voor alle tips!

Is het done of not done om te vragen of te ook wat met babygebaren zou kunnen doen?
L2014 & H2017

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers