Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Afvaltopic #1

<<

Anoniem44

Bericht 03 Mrt 2014 11:32

Re: Afvaltopic

Ik doe er allerlei zaden, noten en pitten door, een beetje honing en vaak een banaan of wat appelrasp. Ik doe de yoghurt met havermout gemixt, 's avonds al in de koelkast en maak het 's ochtends dan verder af met de banaan enzo. Op die manier vind ik het echt prima te doen. Niet super lekker, ofzo, maar wel gewoon een prima, snel, handig, gezond ontbijt.
<<

Jules

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 914

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:33

Bericht 03 Mrt 2014 12:11

Re: Afvaltopic

Ik maak mijn havermout met 1 eetlepel havervlokken, 2 eetlepels havermout, 1 theelepel lijnzaad, 1 theelepel chiazaad, 1 theelepel hennepzaad, 150 ml amandelmelk, 100 ml water. En voorgaande kook ik, en ik voeg daarna als het klaar is nog een appel in blokjes toe, en een snuf kaneel. Soms vervang ik de appel door peer of rood fruit (uit de vriezer).

En wat ik ook lekker vind (maar klinkt wel gek), is havermout met 2 el havermout, 1 el havervlokken, 150 ml amandelmelk, 100 ml water, 6 gedroogde vijgen in stukjes. En dan als je het hebt gekookt nog wat verbrokkelde feta of geitenkaas toevoegen, 1 el pijnboompitten, wat zwarte peper en wat druppels extra vierge olijfolie. Ik vind dat echt smullen :)
<<

Anoniem304

Bericht 03 Mrt 2014 12:42

Re: Afvaltopic

Ik had vanochtend frambozen erdoor. Morgen probeer ik het zonder cacao en dan met een beetje honing. Kan je havermout ook 'gewoon' als een soort muesli door de yoghurt doen ofzo?
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1462

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:58

Bericht 03 Mrt 2014 12:52

Re: Afvaltopic

Ja ik eet het als een soort muesli want ik vind het nat ook niet lekker.
Smile, it's free!
<<

Anoniem215

Bericht 03 Mrt 2014 13:37

Re: Afvaltopic

Ik meld mij aan. Sinds een paar dagen zit mij kleding strak en niet lekker. Mijn weegschaal is stuk daar baal ik wel van.
Ik ga zo voor een nieuwe kijken. Voorheen stond ik dagelijks op de weegschaal. Dat wil ik beperken tot 1 keer per week op de maandag.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 03 Mrt 2014 14:33

Re: Afvaltopic

Harrison schreef:Van alcohol en zout hou je ook echt veel vocht vast he! Dus denk dat als je 2 dagen niet drinkt, weinig zout gebruikt en veel bleekselderij eet :p dat het er al bijna weer af is. Dus komt goed blissmaster!


Ja klopt, meestal is de weekendkilo er op woensdag wel weer af ;) Alleen ik baal, want ik was afgelopen week niet echt fit, toen ging het wel weer en nu (na een dag flink carnavallen) ben ik weer terug bij af. Ben weer aan het werk en voel me echt niet lekker, snotteren en hoesten enzo. Ik ga vanavond dus niet naar de sportschool en héél vroeg naar bed. Heb gisteren gelukkig wel ruim een uur gewandeld, dat is in elk geval nog iets.
❤ 7 juni 2018
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 03 Mrt 2014 15:08

Re: Afvaltopic

Oké, ik meld me ook. Ik weet alleen niet of ik alles kan bijhouden qua meeschrijven.

Ik weeg momenteel 79,8 kilo bij een lengte van 1,65 m. Heb een BMI van 29,4, veel te hoog dus. Ik ben in het verleden al eens ruim 13 kilo afgevallen, maar toen kwam ik van bijna 90 kilo. Ik heb een tijdje rond de 75 kilo gewogen, maar sinds ik gestopt ben met roken is er weer wat bij. Aankomende donderdag word ik geopereerd aan mijn scheenbeen en knie en kan dan een tijdje niet goed uit de voeten. Meer dan 80 kilo wil ik niet meer wegen dus nu moet de noodrem er weer op, juist nu ik geopereerd ga worden. Omdat sporten er zeker de eerste maand niet in zit, probeer ik me te houden aan 1500-1800 kcal per dag, het lijkt me toch dat ik dan iig niet aankom zolang ik met dat been zit?
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem291

Bericht 03 Mrt 2014 21:22

Re: Afvaltopic

Ik heb me gister opgegeven voor 8 weeks 2 fabulous. Start woensdag met 2 keer per week in een groep van maximaal 10 bootcamp en voedingsadviezen. Het lukt me op dit moment alleen niet dus dan zo maar proberen. Zie wel beetje op tegen het wegen :palm:
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1462

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:58

Bericht 04 Mrt 2014 07:11

Re: Afvaltopic

Ik ga dat ook doen! Ik begin donderdag, ben heel benieuwd!
Smile, it's free!
<<

Anoniem112

Bericht 04 Mrt 2014 08:08

Re: Afvaltopic

Thunder dan is de app van het voedingscentrum wellicht wat voor je! (mijn eetmeter) ik gebruik hem ook en vind t een uitkomst, ik zorg dat ik niet meer dan 1500 calorieen neem, maar t liefst rond de 1400
<<

Anoniem304

Bericht 04 Mrt 2014 08:41

Re: Afvaltopic

Vanochtend havermout poging 2!

Ik had nu wat melk met havermout in de magnetron en dan wat minder lang dan gisteren zodat het niet zo`n enorm dikke massa werd. Het was nu ietsjes dik, maar geen nat karton. Daarna heb ik er een beetje honing door geroerd en ik vond het gewoon lekker! :cheering:
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 04 Mrt 2014 11:24

Re: Afvaltopic

Bedankt! Ik zal hem eens downloaden.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Flower

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 651

Geregistreerd: 16 Sep 2013 10:47

Bericht 04 Mrt 2014 11:40

Re: Afvaltopic

Ik meld mij hier ook aan!
vanochtend woog ik 75.5 kg , mijn doel is 70 kg.

Sinds vorige week gestart met Evy waardoor ik 2-3 keer per week hardloop en daarnaast sport ik 1 keer per week in de sportschool

Ik lees hier dat veel van jullie ontbijten met havermout, is havermout zelf maken gezonder dan die je kant en klaar koopt?
Afbeelding
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 04 Mrt 2014 17:14

Re: Afvaltopic

Sjonge jonge, dinsdag is altijd mijn zelfkastijdingsdag :laughcry: Ik weet dat ik op dinsdag altijd het zwaarst ben, nog zwaarder dan op maandag (en dat was al inclusief weekendkilo's) en dat ik dan niet op de weegschaal moet gaan staan. Toch doe ik het elke week weer en dan báál ik zo! Vanmorgen dus 87.2, bijna weer terug bij af. Maar als het goed is is dit morgen dus weer minder, mag het hopen ook! Op carnaval na heb ik namelijk supergoed mijn best gedaan en niks gesnoept! Dit demotiveert me echt, ik wil gewoon resultaat zien en snel ook. Heb mezelf ff streng toegesproken dat ik door moet zetten en dat ik dan binnenkort vanzelf weer resultaat zie. Hoop maar dat het zo is.
❤ 7 juni 2018
<<

Jules

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 914

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:33

Bericht 04 Mrt 2014 17:24

Re: Afvaltopic

Is het geen idee om de batterijen uit je weegschaal te halen en hem weg te zetten, en met jezelf af te spreken om 1 (of 2) keer per week te wegen? Ik heb er ook een handje van gehad hoor, elke dag op dat ding staan en ik werd er alleen maar ongelukkig van. Nu weeg ik me elke vrijdag of zaterdagochtend en zo hou ik het gewoon goed bij.
<<

Anoniem215

Bericht 04 Mrt 2014 17:33

Re: Afvaltopic

Ik stond ook elke dag op de weegschaal en merkte dat ik er alleen maar chagrijnig van werd.
Maar het is zo moeilijk te weerstaan om ff snel te wegen, haha.
Ik ga het nu wel proberen om maar 1x per week te wegen.
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 04 Mrt 2014 17:37

Re: Afvaltopic

Ik weeg inderdaad ook maar 1 keer in de week, zodat het niet continue van invloed is op mijn stemming en gedrag.

Ik ben vandaag lekker weer eens gaan zwemmen, want dat moest van mijzelf omdat ik een lange tijd niet geweest. Dit jaar ben ik inmiddels 5,3 kilo afgevallen en totaal nu zo'n 11,5 kilo. Het gaat nog niet zo hard als ik wil, maar ik hoop door meer te gaan sporten/bewegen meer (en sneller) kilo's kwijt te raken!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 04 Mrt 2014 17:59

Re: Afvaltopic

Ja ik heb het laatst een tijdje geprobeerd, 1x per week wegen, maar ik ben gewoon toch te nieuwsgierig! Dus ik vrees dat ik er toch niet mee op kan houden. In elk geval wéét ik nu dat dinsdag mijn zware dag is (ik dacht altijd dat het kwam doordat ik maandagavond sport, maar ben gisteren niet eens geweest!) en dat het dan in de loop van de week weer wat bijtrekt.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem50

Bericht 04 Mrt 2014 18:08

Re: Afvaltopic

Ik woog vanmorgen ook meer dan gisteren. Bij mij is het te verklaren? Ik zit namelijk in mijn stopweek? Ik weet niet of het zo is hoor, maar dat maak ik mezelf maar even wijs.

Ik ben alweer een tijdje bezig. Heb zo'n beetje alles op de rit wat ik wilde en ik geloof dat ik er nu klaar voor ben. We zullen zien. Meeschrijven zal ik denk ik weinig doen, want heb zo weinig te melden op het gebied van diëten.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 04 Mrt 2014 18:15

Re: Afvaltopic

Dit is eigenlijk ook mijn stopweek, maar ik slik de pil maar eens een maandje door. Geen idee of dat nog invloed heeft op het gewicht dan.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem50

Bericht 04 Mrt 2014 18:17

Re: Afvaltopic

In de tijd dat ik nog aan de prikpil was en officieel ongesteld moest worden, wat ik dan niet werd, merkte ik dat zeker aan mijn lichaam en ook zeker aan mijn gewicht. Dus misschien dat het lichaam zichzelf wel voorbereid op het ongesteld worden, en dus ook in gewicht toeneemt, maar dat het vervolgens uitblijft omdat je de pil doorslikt? Geen idee of het zo werkt, maar zo zou ik het mezelf wel wijs maken voor het goede gevoel. :P
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 04 Mrt 2014 19:02

Re: Afvaltopic

Haha ik denk dat ik mezelf dat idd maar eens wijs ga maken :thumbup: Het zou ook best zo kunnen werken. Ik ben pas weer een paar maanden aan de pil en heb 'm sindsdien nog niet doorgeslikt, dus ik weet het niet meer precies.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem54

Bericht 04 Mrt 2014 20:53

Re: Afvaltopic

Ik sta ook elke dag op de weegschaal. Als ik een dag wat meer eet zie ik het meteen en dat geeft mij motivatie voor de volgende dag.
Vannochtend woog ik 85,2 :banaan: bijna 12 kilo! Alleen het rare is dat het nog maar 1 iemand is opgevallen :eyes:
De meeste kilos zaten bij mij ook bij mn buik, misschien durven mensen het ook wel niet te vragen ofzo.
Deze week nog wven knallen want volgende week ga ik 2 weken op vakantie. Hoop niet teveel aan te komen.
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:44

Bericht 05 Mrt 2014 07:46

Re: Afvaltopic

Pff weer 0,4 er bij. Maar heb ook weer iets meer brood gegeten plus ik moet ongesteld worden. Hopelijk gaan die 0,4 er gauw weer af :)
Ik ga zo maar eens mijn hardloopkleding aan doen en aan de slag :D

Lemon> soms duurt het echt lang voor een ander het ziet. Probeer je je niet teveel te focussen daar op maar je ziet en merkt het zelf goed en die 12 kg is een mooi prestatie!
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 05 Mrt 2014 09:43

Re: Afvaltopic

Lemon schreef:Alleen het rare is dat het nog maar 1 iemand is opgevallen :eyes:
Dat heb ik ook, ook al ben ik nu 11,5 kilo afgevallen. Hopelijk gaan mensen het snel zien.
VorigeVolgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers