Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zomer 2013 mama's

<<

Teddyaapje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 18 Nov 2013 12:02

Re: Zomer 2013 mama's

Ook even snel een reactie van mij, kan maar met 1 hand typen want ik ben aan t kolven.

Met ons gaat alles goed! J. doet t super goed,doet alles wat n baby hoort te doen. Alleen met zij rechterarm doet hij minder dan met links en hiervoor krijgt hij fysio en zijn we naar de manuele therapie geweest. Niks ernstigs gelukkig. De bv loopt nog steeds goed en ik kan er echt van genieten. Als J. me ziet binnenkomen wordt hij helemaal hyper omdat hij mij ziet als 'melk' haha.

Met T. gaat ook alles goed, hij gaat weer met plezier naar t kdv en heeft minder vaak last van driftbuien. Wel hijft ie nog geregeld een soort van drang om mensen te slaan of knijpen...hopelijk groeit ie hier snel overheen want leuk is t niet.
St. Klaas wordt volgens mij erg leuk dit jaar!
Afbeelding Afbeelding

*20-7-2012*
<<

Anoniem275

Bericht 21 Nov 2013 22:14

Re: Zomer 2013 mama's

ingrid: fijn dat je je draai hebt gevonden! hoe is jullie midweekje? lekker aan het genieten?
teddyaapje: fijn dat alles zo goed gaat en je J live kunt voeden! geniet ervan!

hier ook alles goed, ik ben best wel heel erg blij dat we de eerste maanden weer gehad hebben.. L is nu echt een ontzettend makkelijk ventje, hij slaapt niet veel (stuk minder als T in ieder geval) maar is vrolijk als ik wakker is, dus dan zal het wel goed zijn. ik heb (gelukkig) geen moment spijt gehad dat ik gestopt ben met de bv, L is er makkelijker door geworden en ik geniet ervan dat ik weer meer vrijheid heb. L is een alert en actief ventje, sinds vorige week rolt hij van buik naar rug en sinds gisteren ook al van rug naar buik (T deed dit 'pas' met een maand of 7).

T is echt ontzettend lief voor L, ook op het kdv geven ze dit aan :heart:
ik voel me ook goed, heb sinds ik gestopt ben met de bv weer meer energie én de avonden voor mezelf, rommel lekker aan in huis en ga nu naast de tennisles 2x per week hardlopen met evy, het voelt heerlijk om ook weer tijd aan mezelf te kunnen besteden. in januari ga ik ook echt op het eten (snoepen) letten om te zorgen dat de laatste kilo's eraf gaan! :yes:
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 16:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 22 Nov 2013 08:00

Re: Zomer 2013 mama's

Klinkt heerlijk bubble, fijn dat je je zo goed voelt!
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Milady

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 22 Nov 2013 08:41

Re: Zomer 2013 mama's

Wat fijn dat het met iedereen zo goed gaat!

Hier gaat het ook goed. Alleen jammer dat D. sinds kort niet meer doorslaapt (vannacht kwam hij zelfs iets van 4x) en ook steeds vroeger aan zijn dag begint. En ik vind het in combinatie met werken nog best zwaar af en toe, ik lig meestal wel voor 22.00u in bed.
Maar verder doet hij het super, de bv loopt nog steeds goed en we gaan een deze dagen beginnen met rapley. :)
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 22 Nov 2013 10:19

Re: Zomer 2013 mama's

Fijn om te lezen dat iedereen zijn draai zo gevonden heeft.

Ik heb deze week helaas afscheid moeten nemen van de wieg. F. is nogal een beweeglijk mannetje en had gewoon meer ruimte nodig. Is toch een soort afsluiting van de allereerste babyperiode :(. Verder maandag weer naar het bureau geweest. F. is nu (uit mijn hoofd) 63/64 cm en 5.065 gram. Een lange dunne jongen dus, want met zijn lengte zit hij op de +1 lijn, in de verhoudingstabel met zijn gewicht zit hij onder de onderste lijn.

Verder pakt hij nu alles wat hij pakken kan. Doekjes, knuffeltjes, mama... Alleen minder fijn dat hij dat dan ook meteen heel stevig vastpakt en niet zomaar meer loslaat. Best pijnlijk af en toe ;)
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 22 Nov 2013 13:24

Re: Zomer 2013 mama's

Ik was dit topic helemaal uit het oog verloren!

Hier gaat het opzich ook wel prima. Alleen nu even erg druk met het in orde zetten van de nieuwe woning en hier alles inpakken!

Julie weegt nu ongeveer 5 kg en meet 59 cm, ik geloof dat Louise op deze leeftijd al ruim 7 kg was. Zij droeg ook al maat 74 op dit moment en Julie zit nog in 62 :'') Ze slaapt nog altijd voornamelijk bij ons in bed (omdat ik te lui ben om haar in haar eigen bed te leggen). Binnenkort zal ze toch op haar eigen kamer moeten (omdat papa het wilt) en eigenlijk kijk ik er toch tegenop. Het is zo ver, haha. Ze rolt sinds 2 maanden van buik naar rug en probeert ook omgekeerd, en geraakt dan gefrustreerd omdat het niet lukt. Eindelijk kan ze zichzelf ook af en toe 5 minuten bezighouden doordat ze schudt met speelgoed en het kan vasthouden. Het spugen is ook zo goed als gedaan *hoera!*.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 08 Jan 2014 10:52

Re: Zomer 2013 mama's

Hoe is het met iedereen hier?
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 08 Jan 2014 10:55

Re: Zomer 2013 mama's

Hier goed, volop bezig met relacteren. En hoe gaat het bij jou?


Julie tijgert/kruipt. Louise aapt het mama-zijn na. Verder lekker rustig. Over een drietal weken de meisjes naar het kdv en ik terug achter e schoolbanken. Spannend!
AfbeeldingAfbeelding
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 16:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 08 Jan 2014 12:14

Re: Zomer 2013 mama's

Wow slakje, kruipt ze al? Snel zeg.
wat ga je voor een opleiding doen.

Hier gaat het wel redelijk, alleen heeft mijn zoontje een hele droge huid, allemaal rode plekjes en schilfers over zijn hele lichaam, zijn buikje heeft hij al helemaal kapot gekrabt door de jeuk, heb al allerlei cremes en hormoonzalf geprobeerd, gisteren weer wat nieuws gekocht, Zarqa, maar nou lijkt zij huid wel 10 keer roder..pffff..dus miss nog een andere zalf proberen, het cb had het over ROC zalf.. als dat ook niet helpt, dan kma voeding proberen, kijken of de huid daar beter van word en anders moeten we met hem naar de dermatoloog.. gedoe allemaal.

Hoe is het met jou Figaro?
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Teddyaapje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 08 Jan 2014 12:26

Re: Zomer 2013 mama's

Vervelend zeg Annemie! Heb je al eens kokosvet geprobeerd?

Echt respect voor je Slakje! Ik hoop dat je een kolf kunt vinden! En die Julie is er al vroeg bij zeg! J.oah rolt van rug naar buik en kan dan rondjes draaien (terwijl hij op zn buik blijft liggen) om iets te pakken. Van mij mag t nog even zo blijven, anders moet ik er 2 in de gaten gaan houden!

Hoe is het met jullie figaro?

Hier gaat alles goed! Over 2 weken wordt J.oah alweer 6mnd en gaan we met rapley beginnen! Ben benieuwd hoe hij t zal oppakken. Lijkt me wel gezellig met zn alle aan tafel! Hopelijk reageert T.ygo er ook goed op en gaat hij niet met zn eten knoeien 'omdat J.oah dat ook mag'. Gistere hebben we J.oah eens gewogen hier op de weegschaal...9,3kg gaf die aan. Pff...ben ik niet gewend, T.ygo was bijna een jaar toen hij op dat gewicht zat! Tussen die 2 gaat t super goed. Gistere zei T.ygo dat J.oah zijn beste vriend was :heart: De eerste 2 maand nooit gedacht dat hij dat ooit zou zeggen. T.ygo is nu dag en nacht zindelijk en wordt nu echt een grote jongen!
Afbeelding Afbeelding

*20-7-2012*
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 16:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 08 Jan 2014 12:42

Re: Zomer 2013 mama's

Nee, nog niet geprobeerd teddyaapje.
Wat gaat de tijd snel hè? Wat lief dat je oudste zo lief is met zijn broertje, hier precies zo.
Mijn jongste is nu 1 kg zwaarder en 5 cm langer, dan mijn oudste destijds op die leeftijd, qua uiterlijk lijken ze ook totaal niet op elkaar.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 08 Jan 2014 15:33

Re: Zomer 2013 mama's

Tijd gaat zeker snel. Alle kindjes zijn alweer ruim 4 maanden. F. is morgen alweer 5 maanden.

Hier gaat het nog steeds niet top (zacht uitgedrukt). Ik zit nog steeds totaal niet lekker in mijn vel, maar het lukt me maar niet om de juiste hulp te krijgen. Huisarts is er voor de vierde keer achteraan, heeft er nu een spoedbrief van gemaakt. Daarbij huilt F. vrij veel, waar ik weer onrustig van word. Of hij huilt omdat ik zoveel onrust in me heb, dat kan ook nog. We zitten elkaar in elk geval lekker in de weg.

J. gaat ook goed met haar praten, ze communiceert steeds meer en is ook steeds beter te volgen. We laten haar tegenwoordig regelmatig even met opa en oma bellen. Dan moet ze wel praten en zich duidelijk maken, een mooie oefening dus. Helaas zijn de buisjes niet meer functioneel, aan één kant is er zelfs alweer licht gehoorverlies. Ze is in 3 maanden tijd van prima naar de huidige stand gegaan. Best snel dus. We mogen er dan ook vanuit gaan dat ze weer opnieuw buisjes krijgt. Zindelijkheid is nog steeds een drama. Ze weet ook gewoon niet wanneer ze een vieze luier heeft. Als we haar vragen of ze een vieze luier heeft is het: "Nee mama, echt niet", maar ondertussen... Ze is wel dol op haar broertje. Heeft het steeds over haar vriend, lieverd en geeft steeds kusjes en knuffels.

Met F. gaat het verder goed. Hij rolt van zijn rug naar zijn buik en andersom. Trekt zijn knieën onder zijn buik en doet verwoede pogingen om vooruit te komen. Meest van de tijd schieten zijn beentjes dan weer onder zijn lijf vandaan en ligt hij weer plat op zijn buik (vindt hij niet leuk), maar soms komt hij een héél klein stukje vooruit. Maar draaiend en rollend komt hij ook in alle hoeken van zijn box en ledikant. Ook zijn we voorzichtig met fruit begonnen, maar dat gaat nog niet van harte. Verder blijft het een lange, dunne jongen. Net voor de kerst was hij 66 cm en 5600 gram.

Vervelend Annemie dat je mannetje zo'n droge huid heeft. Wij hadden daar bij J. altijd Cetomacrogol (of zoiets) met vaseline voor.

Slakje: goed bezig, weer de schoolbanken in. Wat voor opleiding ga je doen? En wat gaat Julie goed zeg!

Teddyaapje: Wauw, wat een kleine reus is J. (zeker in vergelijking met F.). Bijna een half jaar alweer. Als je gaat bijvoeden met Rapley, geef je dan alleen grote stukken, of geef je eerst een kleine portie gepureerd en als jullie zelf aan tafel gaan een stukje groente/aardappel? Ik wil op zich bij F. wel Rapley proberen, kijken hoe hij het oppakt, maar ik vraag me af of hij dan wel genoeg voedingsstoffen binnen krijgt. Wat fijn om te lezen dat T. zo goed is bijgedraaid. En nu al dag en nacht zindelijk, goed hoor!
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Anoniem275

Bericht 10 Jan 2014 21:10

Re: Zomer 2013 mama's

slakje, wat ga je voor opleiding doen? ik vind het knap dat je de bv weer probeert op gang te brengen, maar hoeveel kans van slagen heeft het? lijkt me erg veel energie kosten.. heb je er spijt van dat je aan het afbouwen/stoppen was?

teddyaapje, leuk dat T. ook zo lief is voor J. en het verder zo goed gaat!

figaro, wat vervelend dat jij je niet goed voelt, ik hoop dat je snel de juiste hulp kunt vinden!

hier ook alles goed, alleen heeft L. erg veel moeite met poepen. inmiddels zit hij al aan de lactulose en krijgt hij nog regelmatig een microlax om hem te laten poepen. het lijkt erop dat hij zijn ontlasting op houd en daardoor wordt het heel hard en doet poepen hem pijn, maar we weten niet waarom...
verder geniet ik zo van mijn jongens, ze entertainen elkaar en vinden elkaar heel erg leuk :heart: T. geeft zijn broertje vaak een kus en knuffel en zegt dan "mijn broertje" :heart: het is geweldig om ze samen te zien!
L. is geen grote jongen (net als zijn broer), maar doet het prima! het is wel een druktemaker die niet stil kan zitten, dus dat belooft nog wat.. :laughcry:
<<

Ingrid82

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 262

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:58

Bericht 26 Jan 2014 10:58

Re: Zomer 2013 mama's

Spuit elf :wink: gaat ook eens reageren,

@slakje nog even en dan weer terug naar school,spannend joh...heb je er zin in? Is het nog gelukt met de borstvoeding?

@annemie hoe is het nu met je zoontje en zijn huid? Heeft de zalf van de cb nog geholpen of is het idd iets met een KMA?

@teddyaapje hoe gaat het met de rapley? Vind J het iets? Oo wat schattig dat T dat nu zegt dat zijn kleine broertje zijn beste vriend is en wat goed dat ie zindelijk is!

@figaro, hoe is het met jou? Heb je nu wel de juiste hulp gevonden of nog niet? Lukt het F nu om te kruipen, omdat hij al verwoede pogingen doet? Wat sneu voor J dat der buisjes al niet meer functioneel zijn, weet je al wanneer ze nieuwe krijgt?

@bubble ga wat lief ook al een trotse grote broer die zo lief is voor zijn kleine broertje :thumbup: werken de medicijnen voor het poepen bij L ?

En hoe is het met Milady, Silver en July?

Hier gaat het opzich wel redelijk.
Met L gaat alles gelukkig heel goed. Hij rolt nu sinds een week of 2 ook terug van zijn buik naar de rug, scheelt hem (en ons :P ) veel frustraties. Hij eet inmiddels wortel,bloemkool,sperzieboon en appel,peer,banaan en sinds gister meloen. We zijn dodag bij het cb geweest en hij is nu 67,5cm en weegt 7680gr. En wij maar denken dat ie al over de 8kg zat want het is echt een binkie hoor, maar het valt mee ;-)
Met mijzelf gaat het een stukje minder,na alles wat we hebben meegemaaktde afgelopen jaren, zonder teveel in details te gaan, heb ik last van een depressie waar ik een stukje bij beetje gelukkig uit begin te raken althans we doen ons best. De zwangerschapssuiker is blijven hangen dus ik heb nu diabetes type 2. En of dat nog niet genoeg was, wordt mijn contract niet verlengt (omdat het niet het gaat met het bedrijf) dus moet ik na drie jaar afscheid nemen van een plek waar ik zo goed zit. Leuk werk leuke collega's, leuke gasten, ik kan mijn rooster aanpassen op die van m'n man echt ideaal gewoon, maar helaas...
Ook dat komt wel weer goed alleen valt het nu allemaal wat zwaarder dan als ik nergens last van zou hebben..
Groetjes!
Na 6jaar is onze wonder daar!
Afbeelding
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 26 Jan 2014 21:49

Re: Zomer 2013 mama's

Ingrid: wat vervelend dat alles zo tegelijk komt. Is er nog kans dat je wel weer van de diabetes af komt of niet? (Heb daar geen verstand van). Fijn dat je wel stukje bij beetje op begint te krabbelen. Een depressie is zo slopend :(

Hier nog steeds niet de juiste hulp. Zelfs op de spoedbrief is niet gereageerd. Huisarts heeft afgelopen week opnieuw contact gezocht met ggz, maar ik heb er geen vertrouwen meer in. Wil niet teveel in detail treden, maar vooralsnog gaat het eerder steeds slechter dan dat ik me beter voel.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Anoniem25

Bericht 27 Jan 2014 10:01

Re: Zomer 2013 mama's

Figaro, wat naar zeg :( Lijkt me heel heftig als je wel heel graag hulp wil, maar gewoon niet krijgt...
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1392

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:33

Bericht 04 Mrt 2014 17:28

Re: Zomer 2013 mama's

Heey meiden!
Hoe gaat het met jullie en met de kids? Hier gaat het heel erg met ups en downs, en helaas meer downs dan ups. T had een groeiachterstand, ik zat niet lekker in mijn vel en at en dronk niet goed, en dat was dan weer aan T zijn groei te merken. Vanaf de 4,5 maanden zijn we langzaam begonnen met groenten, en daarna fruit geprobeerd ging allemaal goed, en hij groeide gelukkig ook weer door. En nu hij ook aardappels en brood en pap krijgt gaat het razendsnel. de 62/68 shirtjes zitten als topjes en bij sommige is het zelfs een drama om ze aan te krijgen, zo strak zit het wel. :smile: En hij heeft nu ook het rollen ontdekt, zodra ie even op zijn rug in de box ligt draait ie meteen om op de buik, ook heel erg handig als ie net gedronken heeft :palm:
Ik heb me er nu helemaal bij neergelegd dat ik geen werk kan vinden en ben nu al in andere branches aan het solliciteren. Hopelijk heeft het iets effect. Ik begin gelukkig weer wat meer mezelf te worden, en kan ook weer wat meer genieten van de dingen om mij heen. Nu zal ik beginnen met een hobby. Fotoboeken maken van T. Heb ik nog even wat te doen. :cheering:
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 04 Mrt 2014 18:47

Re: Zomer 2013 mama's

Hey!

Silver: Fijn dat T. weer begint te groeien. Hoe lang en zwaar is hij nu? F. begint nu ook een afwijking in zijn groei te vertonen. Moet binnenkort voor een extra consult naar het CB, dan moet hij zijn 'achterstand' wel ingehaald hebben. Hoop dat dat ook lukt, want hij is al zo klein. Laatste keer op het bureau was hij 66 cm en 6300 gram. Hij gaat nu ook net naar maatje 68.
Leuk hè, dat rollen? Hier is dat ook erg interessant. Zodra hij de kans krijgt, rolt meneer op zijn buik. Ook in zijn bed, hij is een fervent buikslaper. En vast onder de dekens leggen heeft geen nut, hij is ontzettend sterk en wurmt net zo lang tot hij wel op zijn buik ligt. Vervelend dat het met jou nog niet altijd even lekker gaat. Wel goed voor jezelf zorgen hoor!

Hier gaat het steeds beter. Afgezien van F. zijn groei (laatste keer was hij nauwelijks gegroeid en aangekomen en hij is al zo iel), gaat het met hem supergoed. Hij wil nog niet altijd even goed eten, maar sinds we ontdekt hebben dat hij beter eet als we hem volgens Rapley bijvoeden gaat dat beter. Brood vindt hij heerlijk, net als banaan en rijstwafels.
Ook tijgert hij sinds kort. Kruipen probeert hij nog steeds, maar lukt nog steeds niet goed. Tijgeren dus wel. Het duurt even, maar hij komt waar hij wezen wil. Verder is het een heel actieve baby, hij ligt nooit stil. Hij brabbelt er vrolijk op los, produceert al verschillende klanken en is supervrolijk. En, last but not least, hij huilt bijna niet meer :cheering:. Het lijkt erop dat we dus toch goed zaten met onze gedachten dat hij zijn ei niet kwijt kon en meer wilde dan dat hij kon.

Met de oudste gaat het ook goed. Ze praat tegenwoordig hartstikke goed. Ze verwisselt nog veel klanken en voor een buitenstaander is ze niet altijd te volgen, maar ze maakt zinnen en kan zich goed duidelijk maken. Vanochtend heeft ze nieuwe buisjes gekregen, dus ik verwacht dat het vanaf nu alleen maar beter zal gaan. Hebben haar nu definitief ingeschreven voor de basisschool en ze kan niet wachten tot ze heen mag!

Hoe is met de rest?
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1392

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:33

Bericht 05 Mrt 2014 10:42

Re: Zomer 2013 mama's

Figaro, wat fijn dat het al veel beter gaat. Hij was altijd al een iel mannetje of niet? Is het sinds kort dat hij een afwijking heeft in zijn groei of speelt dat al langer? Hier is nu achteraf te zien dat het vanaf 3 maanden al naar beneden ging qua lijn. Tijgeren heb ik nog niet meegemaakt, maar dat zal ook niet lang duren.
Wat fijn dat het met de oudste ook veel beter gaat. Allemaal positief, en met je zelf nu? Heb je alles weer wat psygisch op de rit?

Ik durf niet te zeggen hoe zwaar en lang T is, maar bij de laatste controle was hij 6990 en 67 cm. Ik denkt nu hij brood erbij krijgt dat hij wel op een 7,5 zit. Morgen moeten we weer naar de check-up ben zeer benieuwd!
Laatst gewijzigd door Silver op 11 Mrt 2014 10:45, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem275

Bericht 08 Mrt 2014 21:39

Re: Zomer 2013 mama's

silver, wat vervelend om te horen dat je niet lekker in je vel zit! heb je hulp?
figaro, fijn om te horen dat het met de kinderen steeds beter gaat. hoe gaat het met jezelf nu, heb je de juiste hulp gekregen?
ingrid, hoe voel jij je inmiddels?

slakje, is het gelukt J. weer volledig zelf te kunnen voeden?
hoe is het verder met iedereen?

hier alles goed! L. blijft een ukkie (was laatst in 2 mnd maar 300gram gegroeid), maar is verder een heel tevreden, flexibel en druk mannetje.
sinds een week kruipt hij echt goed (hij oefende al maanden) en hij probeert steeds te gaan staan! op zijn knieën komt hij makkelijk, maar zijn beentjes zijn nog niet sterk genoeg om tot staat te komen -> van mij mag hij wel iets rustiger aan doen.. :laughcry:
aankomende week is hij alweer 9 maand, wat gaat de tijd toch weer snel!
poepen gaat over het algemeen beter trouwens, af en toe houd hij het te lang op en heeft hij er weer last van.. hij krijgt nog wel lactulose, naast de gewone adviezen..
<<

Ingrid82

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 262

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:58

Bericht 09 Mrt 2014 09:48

Re: Zomer 2013 mama's

Hoi,

@bubble o wauw al pogingen om te gaan staan! Dat gaat hard en heel herkenbaar dat ie t wel wat rustiger mag doen, het gaat allemaal al zo snel! Fijn dat het met poepen al beter gaat, is zo vervelend en sneu voor die kleintjes als het niet goed gaat.

@figaro, fijn zeg dat de jongste bijna niet meer huilt, op dat moment voel je je echt radeloos volgens mij. Hoe gaat het met jou zelf? Heb je inmiddels wel de goede hulp gehad of ben je er nog mee aan het sukkelen?

@silver, hoe was het nu met zijn groei?

Hier gaat het met mijzelf de goede kant op. Ik ben nu een paar weken thuis (ziektewet plus einde contract) en het ritme en vastigheid doen me echt goed. Ik kan steeds meer van L.ars genieten en besef me steeds meer dat dit geen mooie droom is maar werkelijkheid.
Met L.ars gaat het goed. Snotverkouden dat wel, maar verder is het zo'n vrolijk en vriendelijk kindje. Achteruitkruipen is zijn hobby en het poging doen tot zitten tegenwoordig ook. En dat gaat steeds beter ik sta echt versteld hoe snel en hard het gaat. En gister hebben we een paar keer gezien dat hij een soort van vooruit kruipen ook heeft ontdekt dus het zal mij benieuwen wanneer tie als een razende de kamer doorkruipt.
Kwa eten gaat t ook goed we zijn anderhalve week begonnen met een gesmeerde boterham,vind ie ook lekker. Het enige wat nog steeds minder is ( nou voor mij en de wasmachine) is dat hij nog steeds veel spuugt,we zijn langzaam gaan afbouwen met jhbp, maar dat is wel te merken. Al heeft hij er helemaal geen last van en ik een goed excuus heb om veel te shoppen voor de kleine ;-)
Groetjes
Na 6jaar is onze wonder daar!
Afbeelding
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1392

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:33

Bericht 11 Mrt 2014 10:45

Re: Zomer 2013 mama's

Bubble, gelukkig heb ik hulp ja. En ook wel goeie hulp, maar het laatste stukje moet ik toch zelf doen. Een hobby zoeken of werk zoeken.
Wat goed dat L al kruipt! Heb je ook al olijfolie puur geprobeerd? Hier gaat het poepen ook moeizaam, en wij doen nu door de warme maaltijd 2 desertlepels olijfolie. Zonder is het draaaaamaaa. Dan krijst hij het uit van de pijn. Vooral als dan de pamper af gaat zodat hij druk kan gaan zetten.

Ingrid, nou de groei was uitstekend. Ik hoef me geen zorgen te maken dat hij niet goed groeit. Ik mocht er nu ook een voeding afhalen mits ik het ga vervangen voor wat anders. :banaan:
Wat fijn dat het goed gaat, ja verkouden nouja dat hebben we hier ook zo nu en dan dikke snottebellen. Haha leuk leuk! Straks mag je er achteraan kruipen. :smile:

All,
hier gaat het goed. T groeit super goed. We hebben er nu ook een voeding afgehaald en hij doet het nog steeds goed.
Het schema is nu:
8.00 bv
9.30 broodje
11.00 bv
13.00 broodje
15.00 fruithap
16.00 bv
18.00 warme hap (aardappels groente vlees)
21.00 bv met pap
Verder begint ie ook met achteruitkruipen en tijgeren, zo leuk om te zien! Hij begint ook zo nu en dan te praten, eerst was het aaaaaaaaaaaaaaaaaaaar gillen maar nu is het ook al bebebebebebeebebebebebeebebebebe maar aangezien het op beppe=oma lijkt ben ik bang dat hij eerder straks beppe zegt dan mem=mama. :omg:
Met mij gaat het ook wel aardig. Ik moet een hobby zoeken. (1 kastje per dag) maar ook dat doe ik 1 keer en dan stop ik weer. Weten jullie nog een leuke hobby? Ik ben nog steeds druk aan het solliciteren maar verder dan dat kom ik niet.

Hoe is het met Slakje, Teddyaapje, Ijsbeer, Zenna, Milady, Maia, en Annemie,
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 11 Mrt 2014 16:19

Re: Zomer 2013 mama's

Silver schreef:Bubble, gelukkig heb ik hulp ja. En ook wel goeie hulp, maar het laatste stukje moet ik toch zelf doen. Een hobby zoeken of werk zoeken.
Wat goed dat L al kruipt! Heb je ook al olijfolie puur geprobeerd? Hier gaat het poepen ook moeizaam, en wij doen nu door de warme maaltijd 2 desertlepels olijfolie. Zonder is het draaaaamaaa. Dan krijst hij het uit van de pijn. Vooral als dan de pamper af gaat zodat hij druk kan gaan zetten.

Ingrid, nou de groei was uitstekend. Ik hoef me geen zorgen te maken dat hij niet goed groeit. Ik mocht er nu ook een voeding afhalen mits ik het ga vervangen voor wat anders. :banaan:
Wat fijn dat het goed gaat, ja verkouden nouja dat hebben we hier ook zo nu en dan dikke snottebellen. Haha leuk leuk! Straks mag je er achteraan kruipen. :smile:

All,
hier gaat het goed. T groeit super goed. We hebben er nu ook een voeding afgehaald en hij doet het nog steeds goed.
Het schema is nu:
8.00 bv
9.30 broodje
11.00 bv
13.00 broodje
15.00 fruithap
16.00 bv
18.00 warme hap (aardappels groente vlees)
21.00 bv met pap
Verder begint ie ook met achteruitkruipen en tijgeren, zo leuk om te zien! Hij begint ook zo nu en dan te praten, eerst was het aaaaaaaaaaaaaaaaaaaar gillen maar nu is het ook al bebebebebebeebebebebebeebebebebe maar aangezien het op beppe=oma lijkt ben ik bang dat hij eerder straks beppe zegt dan mem=mama. :omg:
Met mij gaat het ook wel aardig. Ik moet een hobby zoeken. (1 kastje per dag) maar ook dat doe ik 1 keer en dan stop ik weer. Weten jullie nog een leuke hobby? Ik ben nog steeds druk aan het solliciteren maar verder dan dat kom ik niet.

Hoe is het met Slakje, Teddyaapje, Ijsbeer, Zenna, Milady, Maia, en Annemie,


Met mij heel goed en met Zara ook!
Ik merk wel dat ik dit eigenlijk pas sinds een maand kan zeggen. Ik geniet nu écht van haar. Ze was steeds zo onrustig en gefrustreerd vanaf het begin, dat ik al zenuwachtig werd als ik even boodschappen moest doen met haar.. Gelukkig is ze nu wat evenwichtiger en gewoon een stuk vrolijker! Het had echt te maken met dingen willen kunnen die nog niet lukte. Toen ze 4 maanden was kom ze zitten en werd ze al wat vrolijker. nu kruipt ze en tlkan ze dtaan waardoor ze zichzelf kan bedienen als ze iets wil (en ik maar steeds achter haar aan om haar te behoeden voor alles :palm:)

Ik ben zooo blij dat ik zelf nu wat relaxter ben! Al heb ik nog steeds ook wel veel spanning. Volgende maand gaan we met de familie van mijn vriend naar center parcs. Zara is dan 10 maanden en ik zie gewoon zo voor me dat iemand haar een hap taart, slagroom, vlees of weet ik veel wat geeft en ik kan me daar dan nu al druk om maken. En dat terwijl ik normaal een heel relaxed iemand ben. :confused:
Maar goed... het gaat dus best goed met me.

sorry voor alle fouten. . ik heb dit op mijn tel. geschreven en de tekst vrrspringt steeds waardoor ik het niet kqn verbeteren. . kan wel maar ik heb er even niet het geduld voor..
<<

Milady

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 11 Mrt 2014 19:57

Re: Zomer 2013 mama's

Joehoe dames! Leuk om weer eens een update te lezen van iedereen.

Hier gaat het erg goed. D. is nu bijna 9 maanden en flink aan het rondtijgeren in huis. Mijn man zit helaas nog steeds werkeloos thuis waardoor ik meer werk en minder thuis ben dan ik zou willen. Maar we blijven maar positief en hopelijk kan hij snel weer aan het werk.
Maar verder is D. echt een super tevreden en vrolijk mannetje. Hij kan zichzelf goed vermaken en hij slaapt nog steeds uit tot een uurtje of 9 (heerlijk!). Hij komt momenteel wel weer 's nachts voor een voeding maar ik vermoed dat het komt doordat er tandjes doorkomen. Er zijn er nu 6 door in totaal.

Silver: Fijn om te lezen dat het steeds beter gaat. En wat vervelend dat je nog steeds zonder werk zit, ik herken het probleem. En goed om te horen dat T. flink aan het groeien is. Klinkt als een flink kereltje want D. is wel een stukje ouder en die zit nu in maat 68. Maar dat is ook een iel ding haha!


Figaro:
Wat goed dat F. al zo druk is met tijgeren en ook al probeert te kruipen! En leuk he dat gebrabbel. En wat fijn dat hij bijna niet meer huilt.

Bubble: Wat een vlotte heb jij, nu al kruipen! En gaat inderdaad snel! Fijn om te horen dat het goed gaat.

Ingrid: Fijn om te lezen dat de rust en regelmaat jou veel goeds doet en dat je nu zo intens kunt genieten van L.! En ook al zo'n snelle jongen! En shoppen is nooit vervelend. :)

Zenna: Fijn om te lezen dat het bij jullie ook een stuk beter gaat nu. Het begin is denk ik ook voor iedereen moeilijk omdat je nog moet wennen aan de nieuwe situatie. En met dat weekendje cemterparcs gaat het vast goedkomen! :thumbup:
<<

Anoniem275

Bericht 12 Mrt 2014 22:17

Re: Zomer 2013 mama's

ingrid: fijn dat het beter met je gaat!

silver: wij hebben een tijdje olijfolie door de fles gedaan, maar dat deed niets. we doen nu vaak tomaat door het avondeten, ik heb het idee dat dat meer doet dan de lactulose zelf..

zenna: fijn om te horen dat het beter gaat. ook bij de tweede vond ik de eerste maanden best weer heftig.. vlotte tante heb je!

hier nog geen tandje(s) te bekennen trouwens..
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers