Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Slecht slapen

<<

Anoniem193

Bericht 04 Sep 2013 08:32

Slecht slapen

Met vlagen slaap ik een aantal dagen achter elkaar erg slecht. Ik word dan steeds wakker of ik val helemaal niet goed in slaap. Normaal is dit dan 2/3 dagen en daarna weer over, nu duurt het al een week! Ik ben dus hartstikke moe en mijn lontje is wel op.
Wat doen jullie om goed te slapen?
Ik drink geen cafeïne en eet geen/weinig suiker, dat kan het dus niet zijn.
<<

Mezcla

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 247

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:59

Bericht 04 Sep 2013 09:09

Re: Slecht slapen

Ik herken het helemaal alleen heb ik cycles van enkele maanden, dus een paar maanden slaap ik als een roos en andere maanden slaap ik heel slecht/amper eigenlijk en ben ik daardoor ook echt heel erg moe. Heb verder niet echt nuttige tips voor je behalve het gebruikelijke helaas.. Het is erg vervelend.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 04 Sep 2013 09:14

Re: Slecht slapen

Is er misschien iets waar je, je onbewust, druk mee bezig bent. Wat spanning op kan leveren of waar je je druk over maakt?
Wat ik vaak doe als ik slecht kan slapen is wel gewoon op tijd naar bed gaan en dan maar lezen in bed. Ik lig dan wel en rust een beetje.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem193

Bericht 04 Sep 2013 09:56

Re: Slecht slapen

Er zijn wel meerdere dingen, maar allemaal al lang lopende dingen, niet iets wat nu ineens er is of erger is geworden oid.
Dus eigenlijk kan ik het daar ook niet mee verklaren.
<<

Blij

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 167

Geregistreerd: 04 Sep 2013 10:09

Woonplaats: Zwaag

Bericht 04 Sep 2013 10:36

Re: Slecht slapen

Ik heb dat ook, en slik sinds een week melatonine voor ik ga slapen.
Bij mij werkt dat heel erg goed.
Ik slaap in ieder geval door, en dat scheelt al een hoop!
<<

Anoniem193

Bericht 04 Sep 2013 14:10

Re: Slecht slapen

Heb je dat gewoon zelf gekocht of is dat op dokters recept?
<<

Blij

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 167

Geregistreerd: 04 Sep 2013 10:09

Woonplaats: Zwaag

Bericht 04 Sep 2013 14:18

Re: Slecht slapen

Ik heb het nagevraagd bij de dokter, die vond t goed. En heb het zelf gewoon bij de drogist gekocht ja.
<<

Anoniem193

Bericht 04 Sep 2013 14:18

Re: Slecht slapen

Ok. Ga morgen ook kijken, ik word hier zo moe van.
<<

Blij

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 167

Geregistreerd: 04 Sep 2013 10:09

Woonplaats: Zwaag

Bericht 04 Sep 2013 14:45

Re: Slecht slapen

ben benieuwd, hoop dat het voor jou ook zo goed werkt
<<

Anoniem193

Bericht 04 Sep 2013 14:53

Re: Slecht slapen

Werkte het bij jou meteen? Of na een paar dagen? Ik zal hier ff uppen dan vrijdag.
<<

Blij

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 167

Geregistreerd: 04 Sep 2013 10:09

Woonplaats: Zwaag

Bericht 04 Sep 2013 15:02

Re: Slecht slapen

Ja, ik merkte het meteen! eerste nacht nog 1 keer wakker, maar wel dat ik meteen weer insliep. Daarna niet meer wakker geweest.
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Bericht 04 Sep 2013 18:12

Re: Slecht slapen

@Blij word je dan wel uitgeslapen wakker? Sinds het overlijden van mijn vader kan ik wel goed in slaap komen. Maar doorslapen lukt niet. Als ik dan wakker word lig ik gerust 2 uur wakker. Val dan op een gegeven moment wel weer in slaap maar dan moet ik er meestal met een uur weer uit voor het werk. Ben dus ook bekaf.
10-08-2017 ♥
<<

Anoniem27

Bericht 04 Sep 2013 18:48

Re: Slecht slapen

Wat bij mij helpt, oordoppen! Kan ik me helemaal mee afsluiten van de omgeving en vooral dus geluiden natuurlijk. Sindsdien slaap ik veel beter. Megatonine van de drogist zit zo weinig in dat t meer placebo is ;). Mijn oordoppen vast ook haha.
<<

Anoniem7

Bericht 04 Sep 2013 18:48

Re: Slecht slapen

Ik slik bijna elke avond melatonine.
<<

Blij

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 167

Geregistreerd: 04 Sep 2013 10:09

Woonplaats: Zwaag

Bericht 04 Sep 2013 18:50

Re: Slecht slapen

ik heb melatonine 3mg. Is ook gewoon te krijgen hoor. Sowieso in webshops.http://www.bodyenfitshop.nl/andere-prod ... onine-3mg/

Ik word heerlijk uitgeslapen wakker.

Ik ook hoor Maple, nu sinds 1.5 week, en durf er niet mee te stoppen :)
<<

Anoniem7

Bericht 04 Sep 2013 18:51

Re: Slecht slapen

Ik slik trouwens melatonine van Sleepzzz, de time-release variant. Die geeft geleidelijk aan melatonine af, dat is voor het doorslapen. Andere melatoninetabletten helpen voornamelijk bij het inslapen.
<<

Nyx

Bericht 04 Sep 2013 18:56

Re: Slecht slapen

Ik slik sinds een paar dagen valeriaan en ondanks dat het nog niet je van het is, is het slapen hier al echt een heel stuk beter. Ik heb moeite met in slaap vallen door piekeren, doorslapen daarna is geen enkel probleem, en valeriaan is tot nu toe echt de goedkoopste oplossing.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 04 Sep 2013 19:57

Re: Slecht slapen

Oh melatonine. Dat mis ik! Door de bv mag ik het nu niet geven en ik kom soms zo lastig in slaap.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem 63

Bericht 04 Sep 2013 20:42

Re: Slecht slapen

Wat bij mij lijkt te helpen (misschien is het toeval / placebo effect) is zorgen dat alle elektrische apparaten, maar met name telefoons, tablets en laptops uit de kamer zijn. De straling schijnt niet goed te zijn. Geen idee of het echt zo is, maar ik slaap er wel beter en rustiger door en lijk ook eerder in slaap te vallen. Heb dus maar een reiswekkertje neergezet...
<<

Anoniem193

Bericht 11 Sep 2013 06:52

Re: Slecht slapen

Inmiddels ben ik een paar dagen aan de melatonine, maar het helpt mij nog niet helaas. Ik heb de time released versie gekocht, misschien toch de andere proberen, al wil ik het ook wel even een week of 2 de tijd geven.
<<

Suusie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 731

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:30

Bericht 11 Sep 2013 18:11

Re: Slecht slapen

Mezcla schreef:Ik herken het helemaal alleen heb ik cycles van enkele maanden, dus een paar maanden slaap ik als een roos en andere maanden slaap ik heel slecht/amper eigenlijk en ben ik daardoor ook echt heel erg moe. Heb verder niet echt nuttige tips voor je behalve het gebruikelijke helaas.. Het is erg vervelend.


Oh! Dit heb ik precies zo.
Zit nu in mijn redelijk slapen fase. Mede door Melatomatine Forte op dokters recept (die ik nog had van een tijd geleden).
Maar ben nog wel constant moe. :(
<<

Anoniem193

Bericht 12 Sep 2013 08:19

Re: Slecht slapen

Ik heb vannacht geslapen! Ben overdag wel wat suffiger dan eerder, komt dat ook door de Melatonine?
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 12 Sep 2013 08:40

Re: Slecht slapen

Alibi schreef:Ik heb vannacht geslapen! Ben overdag wel wat suffiger dan eerder, komt dat ook door de Melatonine?


Eerder door het slechte slapen denk ik!
<<

Anoniem193

Bericht 12 Sep 2013 11:19

Re: Slecht slapen

@pompoen, Eerder sliep ik ook slecht, zonder gebruik van Melanotine. Dan was ik overdag moe, maar niet suf. Nu heb ik een nacht goed geslapen en ben ik dus niet moe, maar suf in mijn hoofd. Ik kan niks registreren.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 12 Sep 2013 11:37

Re: Slecht slapen

Oh, maar dat ken ik wel hoor, dan is het een beetje alsof alle vermoeidheid er uit komt terwijl je je eerst wel staande wist te houden ondanks de vermoeidheid. Ik heb dat ook vaak als ik een tijd slecht heb geslapen en dan ineens weer een keer goed slaap. Dan voel ik me de hele dag alsof ik zo verder zou kunnen slapen.

De melatonine zou in principe echt wel uit je lichaam moeten zijn de volgende dag, dat breek je namelijk af en bij daglicht gaat dat nog veel sneller! Ik slik nu 10 mg melatonine maar dat suffe gevoel herken ik alleen zoals hierboven beschreven als ik júist weer eens goed geslapen heb.
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers