Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Clean, fit & healthy-topic

<<

Anoniem186

Bericht 03 Mrt 2014 21:34

Re: Clean, fit & healthy-topic

Granola:

- 300 gram havervlokken (kan ook andere vlokken)
- stuk of 4 flinke eetlepels gesmolten kokosolie
- paar lepels honing
- 100 gram gebroken noten
- 100 gram geraspte kokos
- 3 eiwitten
- handje rozijnen

Oven op 170 graden voorverwarmen.
Alle droge ingrediënten bij elkaar (behalve de rozijnen), dan de kokosolie en de honing erbij, flink roeren, als laatste de 3 eiwitten erdoorheen mengen.
Een bakplaat met bakpapier, mengsel erop verdelen. 15 minuten in de oven, beetje husselen en dan nog 15 minuten in de oven (wel even in de gaten houden).
Af laten koelen en dan de rozijnen erbij.

Je kan er van alles doorheen doen. Verschillende noten, zaden, pitten, gedroogd fruit. Kaneel wat Jules op haar blog had staan lijkt me ook lekker. Ipv honing kan je er ook agave doorheen doen.

Ik vind het erg lekker! Morgenochtend met Griekse yoghurt proberen.
Het was wel behoorlijk wat, ik heb ook gelijk een bakje aan m'n moeder en zus gegeven.
<<

Anoniem273

Bericht 03 Mrt 2014 22:30

Re: Clean, fit & healthy-topic

Aziraphale schreef:Hier een dramatische week (vakantie) maar moet kunnen hoor :) Wil er echt niet te obsessief mee bezig zijn, dan is het gezond eten niet leuk meer.
Vandaag weer prima bezig, regelmaat door m'n werk doet vaak al genoeg.


Hmm, net een stuk carrot cake 'geproefd', ga ik morgen op m'n werk trakteren en twee uitdeelzakjes Lay's paprika chips die ik ga trakteren voor de kinderen. Was bang dat er morgen alleen nog maar naturel over zou zijn, te erg.
<<

Anoniem166

Bericht 03 Mrt 2014 22:54

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik ben momenteel ook weer wat bewuster bezig. Ik baal zo van dat gesnoep iedere keer. Ik kan dat heel moeilijk weerstaan.

Vanavond heb ik de pitten van een pompoen geroosterd. Ze hebben sinds gisteravond in een bakje zout water gelegen en net heb ik ze met een beetje zout en paprikapoeder onder de grill gelegd. Dat was best lekker!
<<

Anoniem83

Bericht 04 Mrt 2014 00:03

Re: Clean, fit & healthy-topic

Pfff het is weer 'die tijd van de maand' hier en heb net een halve reep chocolade naar binnen zitten werken. Wel 85% en redelijk verantwoord maar baal er achteraf altijd wel van. Maar goed, het was wel erg lekker.

Jans: online bestellen gaat hier niet altijd moet ik thuis voor zijn, maar welke sites bestel je? Misschien iets voor de volgende keer. Je granola ziet er heerlijk uit! Smaakt vast goed.
<<

Vlaai

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 04 Mrt 2014 07:18

Re: Clean, fit & healthy-topic

Mini heb je een recept van de muffins?
<<

Vlaai

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 04 Mrt 2014 08:26

Re: Clean, fit & healthy-topic

Mag ik vragen waar jullie deze producten kopen/bestellen? Ik wil ook meer 'superfoods' gaan eten.
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1462

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:58

Bericht 04 Mrt 2014 08:43

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik koop het bij de ekoplaza en heb laatst besteld bij de body&fit webshop.
Smile, it's free!
<<

Anoniem83

Bericht 04 Mrt 2014 08:56

Re: Clean, fit & healthy-topic

http://www.degroenemeisjes.nl/recept-ve ... jt-muffins

Heb alleen geen kokosbloesemsuiker en sucanat gebruikt, maar beetje honing. Ik koop alles in bio supermarkten of in Duitsland, daar wordt veel bio spul gewoon verkocht in reguliere supermarkten.
<<

Anoniem186

Bericht 04 Mrt 2014 11:02

Re: Clean, fit & healthy-topic

Mini, ik bestel regelmatig bij www.biovoordeel.nl
www.mijnbiowinkel.nl is ook een fijne.
Bij bovenstaande 2 moet je wel grootverpakkingen bestellen.

Ik vind www.deweegschaal.nl ook fijn.

De laatste keer had ik wat producten besteld bij www.bodyenfitshop.nl


Sanne, dat klinkt lekker. Wij hebben afgesproken dat we alleen in het weekend 's avonds wat snaaien. Doordeweeks niet, dat werkt best goed. En ik probeer wat minder ongezonde dingen te maken. Met dochter bijvoorbeeld verantwoorde haverkoeken maken. Of notenmuffins.
<<

Jules

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 914

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:33

Bericht 04 Mrt 2014 12:18

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik koop bij De Tuinen, de Hoogvliet (heeft een grote bio afdeling in mijn woonplaats), en meel koop ik ook bij de plaatselijke molen. Je hebt tegenwoordig ook superfoods zoals hennepzaad, chiazaad en goijbessen bij de Etos en Kruidvat. Volgens mij zijn ze deze week ook in de aanbieding bij de Etos.
<<

Corretto

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 239

Geregistreerd: 02 Okt 2013 13:45

Bericht 04 Mrt 2014 12:41

Re: Clean, fit & healthy-topic

Yay, ik heb zojuist voor het eerst in m'n leven een maaltje met havermout volledig opgegeten! Normaal gesproken vind ik het echt héél vies, vooral dat papperige, maar ik heb het nu gewoon droog door m'n yoghurt gedaan en dat was echt prima :-) wel heb ik er geloof ik een beetje weinig doorheen gedaan, maar je moet ergens beginnen, niet waar?

Verder heb ik gisteren heel fanatiek gehockeyd en ben ik van plan vandaag een stukje te gaan hardlopen. Ik voel echt al verschil in mijn bovenbenen, ze zijn veel 'harder'. Spierontwikkeling, yay!

Ik was net trouwens naar college en ik had een beetje magertjes ontbeten (maar 1 speltboterhammetje met pindakaas - tijdgebrek). Ik kreeg natúúrlijk superveel honger, maar bij de koffiebar waren alleen maar ongezonde tussendoortjes te vinden, dus heb ik het keurig bij alleen een kopje koffie (zwart) gehouden. Hoezee! Kleine overwinning. Ik had namelijk ook nog bonbons in mijn tas en de verleiding om die lekker bij de koffie op te eten was groot, maar ik heb het niet gedaan! Voelt goedddddd :banaan:
<<

Koekoek

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 428

Geregistreerd: 04 Sep 2013 19:12

Bericht 04 Mrt 2014 15:04

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik voel me de laatste tijd zo moe en lusteloos en wil gezonder gaan eten. Hebben jullie tips voor een gezond ontbijt?
Ik eet nu altijd een broodje maar krijg daar niet genoeg energie van waardoor ik begin met snaaien na een uurtje. Meer brood krijg ik s' ' ochtend s niet weg.
Love me or leave me.. hey! Where is everybody going?
<<

Anoniem83

Bericht 04 Mrt 2014 15:06

Re: Clean, fit & healthy-topic

Yoghurt of kwark met een goede muesli, noten/zaden/pitten en wat vers (of bevroren) fruit. Eet makkelijk weg en je bent veel langer verzadigd.
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1462

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:58

Bericht 04 Mrt 2014 15:09

Re: Clean, fit & healthy-topic

-Kwark of Griekse yoghurt met fruit en muesli (of zelfgemaakt met havervlokken, pitten en zaden, kokos, cacaonibs, goijibessen etc)
-banaan ei pannenkoeken
-muffins met havermout en fruit
-een roerei met groenten
-knäckebröd of roggebrood met ei of avocado
-warme havermout met fruit en pitten en zaden of overnight oats
-zelfgemaakt dadel, vijgen, noten bananenbrood
Smile, it's free!
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1462

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:58

Bericht 04 Mrt 2014 15:11

Re: Clean, fit & healthy-topic

Oh en misschien is geroosterd brood makkelijker te eten 's ochtends
Smile, it's free!
<<

Koekoek

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 428

Geregistreerd: 04 Sep 2013 19:12

Bericht 04 Mrt 2014 16:47

Re: Clean, fit & healthy-topic

Thanks. En yoghurt of kwark met musli, welke soort is dan goed?
Love me or leave me.. hey! Where is everybody going?
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1462

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:58

Bericht 04 Mrt 2014 17:17

Re: Clean, fit & healthy-topic

Nou.. Wat is goed..Kijk gewoon eens op de verpakkingen. Hoe minder ondefinieerbare ingrediënten hoe beter. Ik heb zelf volle kwark en Griekse yoghurt. En heb een biomuesli van de appie nog staan maar gooi vaker wat losse havervlokken, pitten zaden, bessen en cacao door mijn kwark.
Smile, it's free!
<<

Corretto

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 239

Geregistreerd: 02 Okt 2013 13:45

Bericht 04 Mrt 2014 19:20

Re: Clean, fit & healthy-topic

Muuuuh, ik heb ineens een motivatiedip. Ben vanmiddag in bed gaan liggen en ben er niet meer uit gekomen. Nu moet ik dus eigenlijk uit bed om boodschappen te doen en 5 km hard te lopen, maar ik wil nietttttt :cry:

Boodschappen halen ga ik nu maar vast doen en ik hoop heel erg dat ik daarna m'n dipje een beetje doorbroken heb en ik daadwerkelijk ga hardlopen, anders red ik die halve marathon nooit :no:
<<

Corretto

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 239

Geregistreerd: 02 Okt 2013 13:45

Bericht 04 Mrt 2014 19:47

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik lig nog steeds :nopompom:
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 04 Mrt 2014 20:19

Re: Clean, fit & healthy-topic

Haha ik moet zo lachen. Ik ben op vakantie met mijn mams, en lekker de hele dag in de buitenlucht maar ik kook iedere avond voor ons en gisteren had ik de pasta van Amber gemaakt en ze was er zo enthousiast over.Echt leuk! Eergisteren had ik lekker gezonde aardappeltjes uit de oven gemaakt, mijn moeder wil ook wel gezond eten maar kwam aan dat het wel lekker was bij de tournedos om frietjes te bakken. En ja, dat klopt. Maar ik had lekker de aardappeltjes in kleine stukjes gesneden en in de oven gedaan met gegrilde groente. De avond ervoor had ik ook gekookt en echt barstensvol groenten en ook zelfgemaakte courgette soep.

Dus daar ben ik wel blij om! Ik drink nauwelijks.. mijn moeder vroeg gisteren of alles wel goed met me ging haha! Ja hoor, maar ik heb geen zin om kilo's aan te komen door een vakantie :-).
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 04 Mrt 2014 20:45

Re: Clean, fit & healthy-topic

Goed bezig Caro!

Wij waren met de hele familie een weekend weg en ik heb erg genoten van de lekkere dingen, maar wel alles met mate genomen en daar ben ik heel trots op :nerd: Mijn ouders nemen bij iedere kop koffie een koekje, taartje, etc. Ik nam dan een keer per dag iets en dan vaak maar een halve portie. Met het avondeten ook wat meer groente e.d. gegeten en met de lunch een salade. Ik merk ook echt dat dit niet een kwestie is van volhouden, maar een kwestie van een nieuwe levensstijl. Nu moet ik het natuurlijk nog wel bewust doen, ik hoop ooit dat het grotendeels vanzelf gaat.
<<

Anoniem74

Bericht 04 Mrt 2014 20:51

Re: Clean, fit & healthy-topic

Waar was de griekse yoghurt nu dikker en lekkerder? Aldi of Lidl?Weet dat het 1 vd 2 is, maar welke ook weer?
<<

Anoniem186

Bericht 04 Mrt 2014 21:14

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ig-Nore schreef:Waar was de griekse yoghurt nu dikker en lekkerder? Aldi of Lidl?Weet dat het 1 vd 2 is, maar welke ook weer?


Aldi! Echt veel dikker!
<<

Anoniem186

Bericht 04 Mrt 2014 21:41

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik heb trek! We hadden om 17.15 al gegeten, veel te vroeg. Ik trek het niet om tot morgen niks meer te eten. Ik heb alleen geen idee wat ik zou kunnen eten wat een beetje voedzaam is.
<<

Anoniem215

Bericht 04 Mrt 2014 21:45

Re: Clean, fit & healthy-topic

Van de Aldi vind ik ook de lekkerste.
VorigeVolgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers