Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


genietmomentje zonder kids..

<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 02 Mrt 2014 09:57

genietmomentje zonder kids..

Ik zou dit weekend carnaval vieren, door omstandigheden is dit in een veel kleinere vorm en ik slaap dus ook gewoon thuis. Maar mijn meiden zijn wel uit logeren.

Gisterochtend werd ik wakker en niemand riep of wou wat van me, ik kon gewoon blijven liggen, oooh zooooo heerlijk, ben gewoon weer weggedommeld tot er om half 11 iemand aan de deur belde, hoe durft hij! ;-)

En vanochtend weer, heeerlijk rustig alleen wakker worden, ben mijn bed al wel uit heb al een was aan staan al van alles opgeruimd. Hier kan ik echt wel ff van genieten :ja:

Jullie ook geniet momentjes zonder kids?
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem28

Bericht 02 Mrt 2014 10:03

Re: genietmomentje zonder kids..

zaterdagochtend is mijn beurt om uit te slapen. Mijn man gaat dan vroeg in de ochtend met de kinderen boodschappen doen. Dan kan ik uit mezelf wakker worden, beneden komen en in alle rust ontbijten met een héte kop thee. Dat vind ik echt hele fijne momenten.
<<

Anoniem75

Bericht 02 Mrt 2014 12:53

Re: genietmomentje zonder kids..

Heerlijk is dat he! Mijn ouders passen standaard iedere maandag op de kindjes straks. En heel zelden komt het voor dat ik een keer op een maandag niet hoef te werken. Ze gaan dan toch naar mijn ouders (want dat willen ze) en dan kan ik ook echt heel erg genieten van een hele dag voor mezelf. Ik kijk er dan zelfs naar uit :redface: Lekker uitslapen en wat lamballen. Echt genieten dan haha
<<

Posh

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 203

Geregistreerd: 29 Okt 2013 16:51

Bericht 02 Mrt 2014 16:06

Re: genietmomentje zonder kids..

Morgen zijn de meiden naar school en de oppas, kan ik nu al op verheugen, heerlijk!
The only thing that matters is what you've given me; Unconditional Love.
<<

Anoniem186

Bericht 02 Mrt 2014 17:31

Re: genietmomentje zonder kids..

Ja, echt heerlijk! Ik heb dat soms echt even nodig.
Gisteravond ben ik met een vriendin naar de bios geweest, daarna nog even de kroeg in en toen bij haar gelogeerd. Vanmorgen hebben we samen een stuk hardgelopen en heerlijk ontbeten. Ik ben weer helemaal opgeladen!
<<

Anoniem112

Bericht 02 Mrt 2014 18:33

Re: genietmomentje zonder kids..

Eigenlijk heb ik nooit oppas als ik zelf niks te doen heb, maar soms is mijn oudste wel eens een dagje spelen bij oma, meestal maar 1 keer per maand (hij word dan rond 11 uur opgehaald en om 17 uur thuis gebracht) en dan heb ik dus alleen de jongste die uurtjes dan kan ik ook al wel genieten dat alles makkelijker gaat met 1.
<<

Anoniem186

Bericht 02 Mrt 2014 18:37

Re: genietmomentje zonder kids..

Annemijn, kan je dan ook niet iets alleen gaan doen en dat je man met de kinderen samen is? Zo doen wij het meestal.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 02 Mrt 2014 19:08

Re: genietmomentje zonder kids..

Ik wil volgende week voor het eerst naar een sportles. Ik kijk daar best naar uit eigenlijk!
L2014 & H2017
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 02 Mrt 2014 19:24

Re: genietmomentje zonder kids..

Ik heb geen kinderen, maar ik kan me goed voorstellen dat het echt genieten is als je kind(eren) een dagje ergens anders zijn! Of zelfs de hele nacht. Even tijd voor jezelf en doen waar je zelf zin in hebt.

Had het er vandaag nog over met mijn vriend. We zagen heel veel opa's en oma's buiten lopen met kleine kinderen. Het was nog redelijk vroeg dus ik ga er van uit dat die kinderen bij de opa's en oma's sliepen. Heerlijk voor de ouders!
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 02 Mrt 2014 20:22

Re: genietmomentje zonder kids..

Ik vind zulke momenten ook heerlijk. Nou gaat N. meestal logeren als ik moet werken die dag of de dag erna, dus echt uitslapen is er niet bij. Ik kan wel op mijn gemak koffie drinken en me aankleden en make-uppen zonder een hangende peuter aan mijn been. Op donderdag is N. altijd op het KDV. Als ik haar gebracht heb en ik kom thuis dan kom ik in een oase van rust. Ik begin met de rotklusjes en maak het gezellig (lees: speelgoedvrij) en vervolgens plof ik neer op de bank en ga mijn favoriete series kijken. Zulke dagen vind ik echt genieten!
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 02 Mrt 2014 20:36

Re: genietmomentje zonder kids..

Oh heerlijk toch een keer. lekker van genieten hoor!
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7293

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 02 Mrt 2014 20:41

Re: genietmomentje zonder kids..

Ik had dat echt nóóit meer, het huis voor mezelf alleen. Dat is ook de reden dat L. nu één dag per week naar de opvang gaat vanaf dinsdag. Toen hij een ochtendje wennen was heb ik al zo enorm genoten!! Heerlijk vond ik het om gewoon even mijn handen vrij te hebben.
Dus ja, ik geniet daar ook zo van. Als hij wat ouder is dan ga ik hem ook uit logeren sturen. Maar ik merk dat ik er zelf nog helemaal niet aan toe ben. Hem maakt het volgens mij niks uit, maar ik voel me 's avonds vaak eenzaam en verdrietig. Ik moet er gewoon echt nog even niet aan denken dat hij dan niet thuis zou zijn. Ik sta regelmatig bij mijn slapende zoon te kijken, gewoon om weer even op te laden. Maar er komt vast een moment dat ik het heerlijk vind als hij bij zijn tante gaat logeren of bij opa en oma!
<<

Anoniem112

Bericht 03 Mrt 2014 08:43

Re: genietmomentje zonder kids..

Jans schreef:Annemijn, kan je dan ook niet iets alleen gaan doen en dat je man met de kinderen samen is? Zo doen wij het meestal.



Ja dat kan zeker wel, maar dat zijn dan alleen de avonden (waarvan ik er vaak ook nog wel 1 à 2 in de week werk) of de zaterdag als mijn man niet aan het werken is. En vaak is het ook zo dat als hij vrij en thuis is we het eigenlijk ook wel heel fijn vinden om als gezin dingen te doen. Haha :ja:
<<

Anoniem123

Bericht 03 Mrt 2014 09:41

Re: genietmomentje zonder kids..

Ik blijf elke zondagochtend even liggen en dan maakt mijn man samen met S een ontbijt klaar. Is meestal maar 20-30 minuten maar toch fijn.

Voor de rest ben ik weinig alleen, vooral nu mijn man thuis zit. Hij gaat wel eens even fietsen met S maar dat duurt ook geen uren. Ook zullen we niet snel S wegbrengen terwijl wij niets hebben. Dat voelt niet goed.
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 03 Mrt 2014 11:58

Re: genietmomentje zonder kids..

Ik ben nu vrij, ben net thuis van werk. De kinderen zijn normaal tot 12 u bij de go maar vandaag tot half 2/2 uur omdat ik de hele nacht miet heb geslapen door het hoesten dus ik duik zo nog mijn bed in, heerlijk!
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Anoniem 146

Bericht 03 Mrt 2014 12:06

Re: genietmomentje zonder kids..

Lijkt me heerlijk!!

Ik heb ook weinig vrije momenten. Hij is ook nog nooit uit logeren geweest. Soms zou ik dat zo graag eens doen, maar wil de oppas niet opzadelen met een kind dat 's nachts nog wel eens wakker wil worden.

In vrije weekenden hebben we beide één dag dat we blijven liggen. Ook dit komt niet veel voor. Daarbij zit ik zo in dit ritme dat ik het uitslapen ben afgeleerd. Het-lukt-me-niet. Daarintegen lukt het me wel om 's avonds vroeg in slaap te vallen. Ook niet altijd gezellig. :razz:
<<

Anoniem193

Bericht 03 Mrt 2014 12:11

Re: genietmomentje zonder kids..

Als ik uit het werk kom, dan is mijn man aan het koken, gaan de kids even spelen en heb ik even een rust momentje op de wc. Haha. Even 10 minuten helemaal niks.
Vanavond gaan de kids logeren en heb ik vergadering, maar wat heerlijk om dan morgen ochtend wakker te worden en zonder gedoe om mij heen mij aan te kleden, te ontbijten en gewoon de deur uit te stappen en de auto in te gaan ;)
Verder ga ik regelmatig stappen en logeren bij anderen dus ik heb voldoende me-time.
<<

Anoniem275

Bericht 03 Mrt 2014 12:21

Re: genietmomentje zonder kids..

Ik kan echt genieten van tijd voor mezelf, vooral omdat het niet zo vaak voor komt.
Mijn ouders passen iedere donderdag op, af en toe komt het voor dat ik vrij ben en dan vind ik het fijn om er alsnog naar toe te gaan, of om ze daar te brengen en even mijn eigen gang te gaan. Wanneer ik een late dienst heb breng ik ze vaak vrij op tijd en dan kan ik even rustig boodschappen doen, hardlopen, douchen, enzo. Heerlijk :)

Verder blijft een van beiden in het weekend wel eens wat langer liggen, de een zat, de ander zondag.
Vorige week zijn de jongens 2 nachten weg geweest, ik heb echt genoten en de jongens niet gemist, al blijft het fijn als ze weer thuis zijn ;)
<<

Shy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:29

Bericht 03 Mrt 2014 16:41

Re: genietmomentje zonder kids..

Nu ik verlof heb gaat ons zoontje twee dagen naar de gastouder. Mijn man brengt hem dan weg, maakt zijn tasje klaar en ik kan heerlijk blijven liggen. Van de week werd ik wakker om 11.20 :P zo fijn! Dit zijn nu ook echt dagen die ik nodig heb om zelf even bij te komen, alles word zwaarder en dat merk ik vaak wel als ik aan het eind van de dag helemaal moe op de bank zit.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem112

Bericht 03 Mrt 2014 18:09

Re: genietmomentje zonder kids..

Shy schreef:Nu ik verlof heb gaat ons zoontje twee dagen naar de gastouder. Mijn man brengt hem dan weg, maakt zijn tasje klaar en ik kan heerlijk blijven liggen. Van de week werd ik wakker om 11.20 :P zo fijn! Dit zijn nu ook echt dagen die ik nodig heb om zelf even bij te komen, alles word zwaarder en dat merk ik vaak wel als ik aan het eind van de dag helemaal moe op de bank zit.


Ja dat klinkt heerlijk!
Toen ik met verlof ging van de tweede hielden de oma's ook ineens op met oppassen (daarvoor deden ze het beide een dag in de week) want tja ik was toch thuis, was ook zo maar af en toe had mij dat ook wel eens lekker gevonden.
<<

Anoniem113

Bericht 03 Mrt 2014 21:38

Re: genietmomentje zonder kids..

Annemijn schreef:
Shy schreef:Nu ik verlof heb gaat ons zoontje twee dagen naar de gastouder. Mijn man brengt hem dan weg, maakt zijn tasje klaar en ik kan heerlijk blijven liggen. Van de week werd ik wakker om 11.20 :P zo fijn! Dit zijn nu ook echt dagen die ik nodig heb om zelf even bij te komen, alles word zwaarder en dat merk ik vaak wel als ik aan het eind van de dag helemaal moe op de bank zit.


Ja dat klinkt heerlijk!
Toen ik met verlof ging van de tweede hielden de oma's ook ineens op met oppassen (daarvoor deden ze het beide een dag in de week) want tja ik was toch thuis, was ook zo maar af en toe had mij dat ook wel eens lekker gevonden.


Mijn vriend gaat ook weer de maandag werken als ik verlof heb en mijn moeder riep meteen ohh lekker 4 maanden de woensdag vrij :thumbdown: zit ik zometeen drie dagen met de kleine ipv 1 dag en als de baby er is met 2 kinderen :nopompom: :laughcry:

Maar ik vind zulke dagen ook heerlijk. Ik plan wel eens een adv op donderdag. Extra lang weekend en hele dag voor mijzelf. In het weekend slapen we om en om uit. We hebben dat beide echt nodig.
<<

Shy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:29

Bericht 03 Mrt 2014 22:11

Re: genietmomentje zonder kids..

Clapperdie schreef:
Annemijn schreef:
Shy schreef:Nu ik verlof heb gaat ons zoontje twee dagen naar de gastouder. Mijn man brengt hem dan weg, maakt zijn tasje klaar en ik kan heerlijk blijven liggen. Van de week werd ik wakker om 11.20 :P zo fijn! Dit zijn nu ook echt dagen die ik nodig heb om zelf even bij te komen, alles word zwaarder en dat merk ik vaak wel als ik aan het eind van de dag helemaal moe op de bank zit.


Ja dat klinkt heerlijk!
Toen ik met verlof ging van de tweede hielden de oma's ook ineens op met oppassen (daarvoor deden ze het beide een dag in de week) want tja ik was toch thuis, was ook zo maar af en toe had mij dat ook wel eens lekker gevonden.


Mijn vriend gaat ook weer de maandag werken als ik verlof heb en mijn moeder riep meteen ohh lekker 4 maanden de woensdag vrij :thumbdown: zit ik zometeen drie dagen met de kleine ipv 1 dag en als de baby er is met 2 kinderen :nopompom: :laughcry:

Maar ik vind zulke dagen ook heerlijk. Ik plan wel eens een adv op donderdag. Extra lang weekend en hele dag voor mijzelf. In het weekend slapen we om en om uit. We hebben dat beide echt nodig.


Oh dat is zo flauw haha, jij krijgt het ook zwaarder. Ik heb laatst ons jochie 5 dagen achter elkaar gehad, omdat kindje van de gastouder ziek is. Eind van de week was ik kapot!

Maar kan je aan je moeder vragen of ze dan wel een paar uurtjes ofzo wil oppassen, heb jij misschien een middagje tijd voor jezelf. Dutjes en dat soort dingen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers