Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


De taal leren voor je op reis gaat

<<

Anoniem108

Bericht 01 Feb 2014 22:14

Re: De taal leren voor je op reis gaat

Door Romaanse talen te beheersen (wat ik doe) red ik me in een heel groot deel van de wereld zonder moeite. In de landen waar geen Romaanse talen worden gesproken, red ik me tot dusver prima met Engels. Ik doe liever in het land zelf een cursus dan van tevoren uit een gids/vanaf internet leren. Een taal leer je het makkelijkst in het land waar die taal gesproken wordt en aangezien ik taalgevoelig ben, kost het me niet zoveel moeite. Ik heb het in twee Aziatische landen waar ik was niet gedaan, omdat ik er eentje ziek werd en in het andere land ben ik uiteindelijk niet gaan wonen en zag ik er de meerwaarde niet van in.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 02 Feb 2014 07:54

Re: De taal leren voor je op reis gaat

Ik doe het niet, ik heb totaal geen talenknobbel en mijn mijn middelbare school engels krijg ik meestal ook wel voor elkaar wat ik nodig heb. In Oekraïne was het gewoon met handen praten en ook daar lukte het. Want hun spraken geen Engels en pas op de dag van vertrek kwamen wij er achter dat ze beter in Duits waren. Niet dat ik dat kan, maar toch.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Lady starstruck

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1725

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:18

Bericht 02 Feb 2014 15:35

Re: De taal leren voor je op reis gaat

Ik heb ooit eens Indonesisch geleerd voor ik naar Bali ging. Ik ben er alleen al snel weer mee gestopt. Het was best een pittige taal. Ik ken nog een paar woordjes Bahasa Indonesia ;)
L. 02-03-2016
A. 15-01-2018
♥️♥️
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:49

Bericht 21 Feb 2014 14:26

Re: De taal leren voor je op reis gaat

Lady starstruck schreef:Ik heb ooit eens Indonesisch geleerd voor ik naar Bali ging. Ik ben er alleen al snel weer mee gestopt. Het was best een pittige taal. Ik ken nog een paar woordjes Bahasa Indonesia ;)


Indonesisch vond ik ook lastig. Wij leerden steeds woorden en zinnen van onze taxichauffeur die ons het hele eiland over reed, maar ik vond het niet meevallen om die woorden en zinnen een paar dagen later nog te weten. Nou is mijn talenknobbel ook niet zo heel groot.
<<

Anoniem 63

Bericht 03 Mrt 2014 18:30

Re: De taal leren voor je op reis gaat

Ik spreek Engels, redelijk Spaans en kan me ook nog wel verstaanbaar maken in het Duits en (als ik er eenmaal in zit) Frans. Dus dan kom je wel een eind. Maar ik vind het ook altijd leuk om van tevoren wat woorden te leren. En zorg ook altijd dat ik wel een lijstje woorden bij me heb als ik naar een land ga waar ik de taal niet van ken. Griekenland bijvoorbeeld; ik heb me erg vermaakt met het leren van een paar woorden en zinnen Grieks. Beetje jammer dat die kennis na zo'n vakantie ook heel snel weer verdwenen is.
Vorige

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers