Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Liefde, seks & relatie biechttopic

<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15895

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 28 Feb 2014 19:15

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Kinderwens-biechtje, wat enorm heftig. Ik moet er niet aan denken zonder mijn vriend verder te moeten, maar ik werkelijk niet wat ik zou doen als hij ineens zou aangeven geen kinderen meer te willen. Heel veel wijsheid en sterkte!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:58

Bericht 28 Feb 2014 19:19

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Kinderwens biechtje, ik zou dan niet verder kunnen met mijn vriend. Mijn kinderwens is daar te groot voor.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 28 Feb 2014 19:37

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Ik zou ook niet verder kunnen met mijn vriend. Maar het kan ook koudwatervrees zijn. Ik zou wel eerst verder in gesprek gaan en anders de relatie toch echt verbreken! Hoe verdrietig ook!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 28 Feb 2014 21:49

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Als hij het echt zeker weet zou ik niet te lang wachten met besluiten of je met hem door wilt gaan of niet, anders wordt het alleen maar moeilijker. Een jaar samen is nog vrij kort, misschien gaat het voor hem wat te snel? Ik zou wel met vriend blijven praten. Waarom wil hij geen kinderen? Op wat voor termijn zou jij een kindje willen?
<<

Foxes

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 463

Geregistreerd: 10 Sep 2013 21:05

Bericht 28 Feb 2014 23:24

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Biechtje met de kinderwens, ik zit met hetzelfde dilemma.
Toen wij een relatie kregen, wilden we beiden geen kinderen. Bij mij is dat veranderd. Ik zou graag samen kinderen krijgen. Hij blijft echter bij zijn standpunt, al geeft hij ook aan dat hij dit niet wil zolang hij depressief is. Ik heb mezelf voorgenomen om te kijken of hij deze mening na zijn opname/behandeling nog steeds heeft. Mocht blijken dat dit dan nog steeds zo is, dan kies ik toch voor mezelf en mijn kinderwens. Ik vind dit zo verdomd lastig. Dit is de persoon waarmee ik mijn leven graag wil doorbrengen en nu dit. Hier had ik geen rekening mee gehouden.

Sluit hij nu helemaal uit dat hij kinderen wil? Wat is voor hem de reden? Bij mijn vriend heeft het met zijn eigen jeugd te maken. Kunnen jullie er wel over praten?
Sterkte biechtje!
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 01 Mrt 2014 10:18

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Later zet ik het nog wel onder mijn eigen naam, ik wil het eerst onze familie/vrienden IRL vertellen, maar ik moet het in de tussentijd toch ergens kwijt... Ik ga trouwen!! :bounce:
Gisteravond ben ik ten huwelijk gevraagd door mijn vriend :heart:
<<

Anoniem75

Bericht 01 Mrt 2014 10:20

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Gefeliciteerd trouw Biechtje! Zag je het aankomen of niet? :D
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:44

Bericht 01 Mrt 2014 15:26

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Gefeliciteerd!!! wat leuk
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 02 Mrt 2014 14:20

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

weg
Laatst gewijzigd door Biechtje op 02 Mrt 2014 15:02, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 02 Mrt 2014 14:31

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Ik weet niet helemaal hoe ik me de situatie voor moet stellen. Ging jouw nieuwe vriend dan steeds met je ex in discussie? Want normaal hoeft jouw ex toch helemaal niet veel met je nieuwe partner te maken te hebben? Ik kan me voorstellen dat als je een kind hebt met je ex, je nieuwe partners wel voorstelt, maar erg diepgaand is dat contact normaal gesproken toch niet?

Overigens vind ik jouw ex ook wel erg dominant overkomen. Dat hij je nieuwe partner niet zo leuk vindt, dat kan, maar de relatie afkeuren? Hij hoeft toch niet zijn goedkeuring te geven? Of nam je nieuwe partner min of meer de opvoeding over en dan met heel andere denkbeelden dan jij en je ex? Want daar zou ik dan wel paal en perk aan stellen, als je weer iets met die ander zou beginnen. Hij moet wel gewoon jouw opvoeding respecteren, en misschien dat hij ooit wel de rol van stiefvader zal spelen en meer zal mee-opvoeden, maar dat is een rol waar hij in zal moeten groeien en die hij niet vanaf het begin kan opeisen. Jij en je ex zijn de opvoeders, hij niet.

Maar goed, ik weet niet waar het precies om gaat, je verhaal is wat vaag, dus ik doe ook maar een gok.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 02 Mrt 2014 14:50

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

weg
Laatst gewijzigd door Biechtje op 02 Mrt 2014 15:02, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 02 Mrt 2014 14:58

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Zoals ik het nu lees vind ik dat je ex enorm overdrijft. Ik maak hier niet uit op dat je vriend je dochter een christelijke opvoeding wil geven, alleen dat hij er een stukje van mee wil geven. Het kan ook gebeuren dat je dochter een vriendinnetje krijgt dat gelovig is, dan krijgt ze daar ook wat van mee. Ik had vroeger een vriendin die Jehova's getuige was, ik ging vaak mee naar bijeenkomsten, gewoon omdat ze toch mijn vriendin was en ik meer van haar belevingswereld wilde weten, zowel het geloof zelf als de mensen met wie ze omging. Mijn ouders hebben me dat nooit verboden, en terecht. Zolang je nieuwe vriend er niet op uit is om jullie te bekeren en je dochter aan haar haren mee naar de kerk te slepen, moet je ex niet zeuren.

Ik zou gewoon zien waar het schip strandt en zeker niet ex om toestemming gaan vragen. Het enige waarvan ik me wel kan voorstellen dat hij er niet blij mee is, en dat hij daar zelfs wel een stokje voor wil steken, is dat je met je dochter een uur verderop zou gaan wonen als je zou gaan samenwonen. Als jullie nu in dezelfde gemeente wonen dan is dat wel een verandering, ook al blijf je je gewoon aan de omgangsregeling houden. Als je dochter wat groter is kan ze in de huidige situatie even gewoon een uurtje bij haar vader langs, als ze op een uur afstand woont niet meer. Dat zijn gewoon dingen die veranderen en waarvan ik me kan voorstellen dat je ex dat niet ziet zitten. Dus daar zul je wel een compromis in moeten vinden. Maar als het puur om het geloof gaat, nee, dan vind ik niet dat hij zich daarin moet mengen, hij heeft absoluut niet het recht om jou te verbieden een gelovige vriend te hebben.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 02 Mrt 2014 15:07

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Thanks Susan.

Ik heb ook meerdere malen overwogen omwille van de afstand de relatie te stoppen.
Maar dat was het probleem niet volgens hem.

Mijn `vriend´ gaf blijkbaar teveel tegengas waardoor mijn ex zich in het nauw gedreven voelde en opstandig werd en mijn vriend hem maar een behoorlijke l.l vond , En dat zorgde dat ik tussenbeide stond en dat is niet fijn.
Maar van mijn ex kon ik het enigzins begrijpen omdat het om zijn dochter ging, Maar door mijn vriend voelde ik mij onbegrepen en niet gesteund.

Ik ga inderdaad maar rustig kijken waar het schip strand.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 02 Mrt 2014 15:25

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Maar waarom gingen zij überhaupt zo in discussie met elkaar? Nogmaals, als je vriend je dochter echt wil bekeren en wil dat zij naar de kerk gaat en gaat leven volgens de regels van het geloof, ja, dat heeft je ex alle recht van de wereld om heel erg te gaan steigeren. Maar 'iets' meegeven van het geloof, daar bederf je niet van, toch? En ik kan me best voorstellen dat als jouw ex je vriend bekritiseerde om het geloof zelf, hij daardoor op zijn achterste benen ging staan. Voor hem zal het geloof waarschijnlijk heel belangrijk zijn en zal het hem diep kwetsen als iemand die anti-geloof is daar even een veeg uit de pan over geeft. Misschien dat je vriend wel vond dat jij hem niet genoeg steunde.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 02 Mrt 2014 15:41

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Weg
Laatst gewijzigd door Biechtje op 02 Mrt 2014 15:58, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 02 Mrt 2014 15:52

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Dat van dat bidden vind ik ook wel heel erg ver gaan, ik kan me wel voorstellen dat je ex daar nogal van schrok. Gelukkig is je vriend daarop teruggekomen, maar het feit dat hij dat in eerste instantie vond, vind ik wel erg vreemd.
Maar je ex blijft er nu wel erg in hangen, en is ook wel erg stellig en koppig en overheersend.

Als het nog iets wordt dan zou ik niet meer met de één in discussie gaan over de ander. Ik zou goed mijn grenzen bewaken wat betreft vriend en zijn 'gelovige' invloeden en ik zou aan ex duidelijk maken dat ik die grenzen dus zelf goed bewaken kan. Voor de rest heeft je ex er niet zoveel over te zeggen als je met hem omgaat.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 02 Mrt 2014 16:03

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Ik vind het wel verhelderend je antwoorden Susan , dankjewel. Want ik zag/soms door de bomen het bos niet meer.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 03 Mrt 2014 15:55

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Ik heb ook een probleem en durf dat niet onder m'n eigen naam op te biechten. Ondertussen voel ik me er zo rot onder en ik heb niemand met wie ik er over kan praten, dus doe ik het maar hier.

Mijn man en ik zijn al een aantal jaren bij elkaar en heel gelukkig samen, alles gaat goed.
Voordat ik mijn man leerde kennen heb ik 2,5 jaar een soort scharrel gehad. We kwamen regelmatig bij elkaar over de vloer, zoenden regelmatig, maar het is nooit iets geworden. We konden gerust wekenlang contact met elkaar hebben, maar ook wekenlang niet.
Toen ik mijn vriend tegen het lijf aan liep, was die jongen al een paar maanden uit 'the picture'. Toen die jongen na een tijdje weer terug kwam heb ik hem eerlijk gezegd dat ik een vriend heb die ik niet kwijt wil. Die jongen heeft toen aangegeven dat hij mij altijd leuk is blijven vinden en hoopte dat we ooit nog bij elkaar komen.
Ik moet daar niet aan denken, er is een reden dat het nooit iets geworden is en ook al voelde we ons erg tot elkaar aan getrokken, qua karakter klikte het gewoon niet.
Maar inmiddels kan ik die jongen nog steeds niet tegen komen zonder knikkende knieën te krijgen en zweethandjes. Zojuist kwam ik hem weer tegen, maar ik klap helemaal dicht als ik hem zie.
Ik snap het gewoon echt niet! Maar het brengt mij zo in de war. Ik kan gerust wekenlang niet aan hem denken en als ik hem dan weer zie, raak ik compleet in de war. Maar is het zo dat ik gevoelens voor hem heb? Nee, dat weet ik zeker van niet. Ik moet er niet aan denken om mijn vriend kwijt te raken en iets met hem te beginnen.
Maar waarom dan toch altijd dat gevoel als ik hem zie?! Ik snap het gewoon niet en het doet me best verdriet.
Zit er dan diep van binnen iets mis in mijn relatie? Of is het gewoon die lust nog van vroeger? Is het dat stukje 'Ik kon hem nooit krijgen, dus wil ik hem nu zodat mijn eer gered is?' Is het omdat ik weet dat hij mij nog wilt?
We hebben inmiddels al 2 jaar geen contact meer met elkaar, we praten ook niet meer met elkaar, maar toch blijft dit gevoel. Pfffff. En toen ie een tijdje terug stuurde dat ie weer contact wilde, dacht ik 'Ga weg, waarom zou ik dat willen!?'
<<

Anoniem23

Bericht 03 Mrt 2014 16:11

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Kan toch dat je een zwak voor hem hebt, ik zou me er niet te druk om maken! Helemaal omdat je er niet aan moet denken weer contact met hem te hebben, haha!
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 03 Mrt 2014 16:14

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Gevalletje fysieke aantrekkingskracht denk ik. Ik denk namelijk dat als je wel met hem naar bed was geweest je dit gevoel (bijna) niet zou hebben. Dan was de spanning er waarschijnlijk af geweest en was je hem al lang vergeten.

Gewoon negeren en niet te druk over maken.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 03 Mrt 2014 16:24

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Dank jullie :)
En Mamsie, ik denk dat inderdaad ook, als dat gebeurd zou zijn zou er al weinig meer zijn.
Nu werkt het ook niet mee dat hij vroeger geen tijd aan zijn uiterlijk besteedde en inmiddels afgevallen is, redelijk gespierd is en erg leuk gekleed loopt en er dus verdomd goed uit ziet, haha!
<<

Anoniem23

Bericht 03 Mrt 2014 16:27

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Ja precies wat Mamsie zegt!
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 03 Mrt 2014 16:59

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Biechtje schreef:Dank jullie :)
En Mamsie, ik denk dat inderdaad ook, als dat gebeurd zou zijn zou er al weinig meer zijn.
Nu werkt het ook niet mee dat hij vroeger geen tijd aan zijn uiterlijk besteedde en inmiddels afgevallen is, redelijk gespierd is en erg leuk gekleed loopt en er dus verdomd goed uit ziet, haha!


Pff de eikel! ;)
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Anoniem99

Bericht 03 Mrt 2014 20:30

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Haha biechtje! Dat is helemaal niet iets om je zorgen over te maken (tenzij je iets er mee wilt gaan doen natuurlijk ;) ) Maar ik herken jouw verhaal. Ik heb ook nog altijd een zwak voor een jongen.. Terwijl ik echt nooit, maar dan ook nooit met hem samen zou kunnen leven. Ik zie deze jongen niet vaak, dus het gevoel komt niet vaak naar boven, maar als ik hem eens zie en spreek dan krijg ik toch elke keer dat gevoel weer.
Ik denk inderdaad dat als er wel iets gebeurd was, dit gevoel veel minder zou zijn.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 03 Mrt 2014 20:37

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Volgens mij heeft bijna iedereen wel zo iemand in haar leven, doorgaans geen bedreiging voor je relatie, want meestal weet je donders goed waarom het tussen jullie niks is geworden.
❤ 7 juni 2018
VorigeVolgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers