Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Lunchvariatie op het werk

<<

Anoniem28

Bericht 01 Mrt 2014 19:44

Lunchvariatie op het werk

Ik zou graag wat meer afwisseling willen hebben tijdens de lunch, zowel thuis als op het werk. Op het werk blijft het beperkt bij bruine boterhammen belegd met kaas, vleeswaren en een enkele keer iets zoets. Thuis eten we nog wel eens een eitje (gebakken en gekookt) of een keer wat vla of yoghurt, maar ik zou wel graag wat meer af wisselen.

Met name op werkdagen heb ik 's ochtends heel weinig tijd en heb dus niet de mogelijkheid om uitgebreid salades te gaan maken, eieren te gaan koken of andere dingen te doen. Daarbij ben ik niet in de gelegenheid om dingen op te warmen en lunch ik vaak onderweg in de auto, het moet dus makkelijk te eten zijn. Veel verder dan mijn vertrouwde bruine bammetjes ben ik dus nog niet gekomen.

Wie kan me helpen met wat tips om te variëren?
<<

Anoniem23

Bericht 01 Mrt 2014 19:51

Re: Lunchvariatie op het werk

Misschien een avocado of een tomaat meenemen en die ter plekke op je broodje doen (zodat je geen zompig broodje krijgt).
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 01 Mrt 2014 20:17

Re: Lunchvariatie op het werk

Je kunt ook eieren koken op een vrije dag/avond voor een paar dagen zodat dat 's morgens niet hoeft! Of lekkere voedbare muffins (ei of havermout bijv) of pannekoeken.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Anoniem75

Bericht 01 Mrt 2014 20:33

Re: Lunchvariatie op het werk

Crackers meenemen met wat beleg (kuipje smeerpathé, gekookt eitje, salade) Die van Plus eigen merk zitten bijv. per 5 verpakt.

Een lekkere maaltijd salade en dan de sla los meenemen. Je hebt zakjes waar 100 gr sla in zit dan doe je de rest van de dingen de avond ervoor snijden zoals komkommer, tomaat, feta kaas, stukjes gerookte kip en koude pasta in een bakje. Dressing doe je evt in een zakje los erbij.

Verder kan je nog een bakje yoghurt met wat fruit in een bakje doen of een koude wrap met bijv. kipfilet of tonijn die je de avond ervoor maakt.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5673

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 01 Mrt 2014 21:34

Re: Lunchvariatie op het werk

Een tip als je de avond van te voren ei(eren) kookt.
Bewaren in een bakje met water in de koelkast.
Veel mensen weten dit niet, maar het houdt verkleuren en uitdrogen voorkomen.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 01 Mrt 2014 21:38

Re: Lunchvariatie op het werk

Je kan de avond ervoor een pastasalade maken en deze in de koelkast zetten voor je lunch de dag erna.
08/2018
05/2021
<<

Anoniem178

Bericht 01 Mrt 2014 21:38

Re: Lunchvariatie op het werk

Ik maak 2 avonden in de week pastasalades klaar, meestal tijdens het koken. Maak dan meteen voor 2 dagen.
<<

Anoniem28

Bericht 01 Mrt 2014 23:01

Re: Lunchvariatie op het werk

Het punt is ook een beetje dat ik dus veel onderweg (dus tijdens het rijden) eet, dus een salade gaat dan zo moeilijk. Een boterham met iets wat niet kruimelt is dan ideaal, maar tijdens het rijden een salade opeten gaat een stuk moeilijker..
<<

Anoniem123

Bericht 02 Mrt 2014 12:02

Re: Lunchvariatie op het werk

Misschien eens een ander soort brood. Krenten/rozijnenbrood, suikerbrood, pistoletje met een lekker beleg oid.
<<

Anoniem151

Bericht 02 Mrt 2014 12:13

Re: Lunchvariatie op het werk

Een wat luxer belegd broodje? Wel wat lastiger te eten natuurlijk.
Bijvoorbeeld met pesto, veldsla, brie en zongedroogde tomaatjes. Eet ik ook wel eens onderweg
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 03 Mrt 2014 09:39

Re: Lunchvariatie op het werk

Je zou ook pannenkoeken mee kunnen nemen, ook hartig bijvoorbeeld en die oprollen en uit de hand eten. Mijn man vind dat ook heel lekker, dus ik bak vaak een stapel van volkoren bloem en vries ze opgerold in.

Of wraps, bijvoorbeeld meergranen met allerlei soorten beleg.

In het weekend kook ik inderdaad vaak een paar eitjes om mee te nemen naar het werk, die bewaar ik thuis in de koelkast.

Ook neem ik in de zomer weleens een salade mee, dan doe ik gewoon couscous in een bakje, dek ik af met rucola en daar leg ik wat tomaat in blokjes op, paprika enz. En dan doe ik een beetje dressing los in een zakjes en dat giet ik dan over de couscoussalade heen, dat eet ik dan gewoon uit het bakje ( vaak achter mijn bureau) dat kan heel makkelijk! Dat kan ook met pasta en lijkt me prima te eten in de auto!

Of iets van een koeltasje mee nemen, of een pakje sap invriezen en meenemen als koel element en dan lekker yoghurt met een los bakje muesli of havermout mee nemen, mandarijn pellen en er in gooien, lekker!
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem193

Bericht 03 Mrt 2014 09:47

Re: Lunchvariatie op het werk

Of iets van een goed gevulde smoothie?

Waarom eet je tijdens het rijden? Heb je de tijd niet om even 10 minuten op een parkeerplaats te staan om iets te eten?

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers