Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het hardlooptopic

<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 28 Feb 2014 23:05

Re: Het hardlooptopic

Liadan,goed dat je weer beginnen bent. En een hele knappe tijd hoor, zeker nadat je een paar weken niet gelopen hebt!

Snirp: Lijkt me heerlijk om over het strand en door de duinen te rennen (maar wel zwaar, of niet?)! Helaas hebben we dat hier niet in de buurt, dus bij mij is het meestal tussen de weilanden of in het bos. Ook prima natuurlijk.

Jules, balen dat je gevallen bent. Niet al te veel pijn gedaan? Goed van je dat je in je pauze gaat hardlopen. Heb je ook mogelijkheid om op je werk te douchen daarna?

Vandaag weer even hardgelopen. Niet mijn beste dag ooit, ging ook niet zo snel maar wel weer de les uitgelopen en dat geeft dan wel weer voldoening.
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 01 Mrt 2014 07:16

Re: Het hardlooptopic

Pff was weer eens vroeg wakker. Heb net maar even mijn krachtoefeningen gedaan :) Dan ga ik morgen weer hardlopen (als nu de spierpijn wel weg blijft) en anders iig lekker even wandelen.

Misschien dat ik straks nog wel een rondje ga wandelen.
<<

Anoniem44

Bericht 01 Mrt 2014 16:14

Re: Het hardlooptopic

Ik ben vandaag ook weer geweest. Een klein rondje gedaan van 10 km in 1 uur en 5 minuten, ging wel lekker! Volgende week staat er weer een halve marathon op het programma en ik vind het nu al spannend!
<<

Anoniem38

Bericht 01 Mrt 2014 16:17

Re: Het hardlooptopic

Vandaag een rustige duurloop van 2uur gedaan. Heb het opgemeten en liep.20,7km. Nu herstelshake en straks nog even zenen.
<<

Anoniem186

Bericht 02 Mrt 2014 11:58

Re: Het hardlooptopic

Ik heb net voor de aller eerste keer 5 km gelopen! En ik ben echt trots!
10 weken geleden begonnen met hardlopen en m'n conditie was echt bedroevend. Ik had al ruim 2 jaar niks aan sport gedaan. Dus dit voelt wel als een overwinning!
Met Evy doe ik steeds interval en nu echt 5 km non stop gelopen. Wel erg traag hoor, maar dat maakt me niet uit. Het begin is er! :yes:
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 02 Mrt 2014 12:01

Re: Het hardlooptopic

Wat goed Jans! Gefeliciteerd dat vind ik erg knap.
#teammaple🍁
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 02 Mrt 2014 12:11

Re: Het hardlooptopic

Jans wat goed!! Doe je snel ook al die 5 km halen :)

Ik heb vandaag echt totaal geen zin. Zit nog lekker in pyjama op de bank. Misschien vandaag wel een stuk wandelen, maar misschien ook lekker bankhangen met filmpje of zo.
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 02 Mrt 2014 13:24

Re: Het hardlooptopic

Knap Jans, dat heb je snel gedaan!
<<

Anoniem156

Bericht 02 Mrt 2014 13:28

Re: Het hardlooptopic

Wauw Jans wat supergoed!

Ik doe nu ook Evy, ik heb net les 16 gedaan en die ging eigenlijk best goed!
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 02 Mrt 2014 14:21

Re: Het hardlooptopic

Goed bezig allemaal dames!! Het is ook echt heerlijk weer :D

Ik wacht even tot mijn vriend thuis komt van zijn 30km-loop.
Daarna ga ik een rondje van 10km lopen en fietst hij gezellig mee.
Kom maar op met de bruine armen en het bruine gezicht :sunny:
<<

Anoniem38

Bericht 02 Mrt 2014 15:53

Re: Het hardlooptopic

Blote armen lijkt me nog wel koud hoor!

Lekker bezig allemaal! Ik heb vanmorgen heerlijk gefietst. Bijna 100km. Nu straks nog zwemmen, maar mijn ogen vallen bijna dicht...misschien neem ik maar lekker rust! Morgen op naar Egmond. Loopschoenen gaan mee!
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 02 Mrt 2014 16:55

Re: Het hardlooptopic

Pfff, 100 km... Dat is een eind! Bijna van hier naar mijn schoonouders in het oosten van het land :D
Veel plezier in Egmond! :)

Ik heb net 10 km gelopen, 3/4 broek en korte mouwen, was te doen! Alleen op de stukken met linke tegenwind was het wel frisjes. Nu lekker languit op de bank!
<<

Anoniem29

Bericht 03 Mrt 2014 09:44

Re: Het hardlooptopic

Zijn er hier ook mensen die 's avonds lopen? Zo ja, hoe doe je dat dan met avondeten? Of loop je echt veel later? (of juist ervoor?)

Ik liep eigenlijk altijd 's ochtends maar merk dat ik het 's ochtends gewoon nog te koud vind. Daarnaast maak ik nu 's ochtends meestal mijn salade klaar voor op werk en wil rustig kunnen ontbijten/douchen etc.

Tussen 7 en 8 ('s avonds) is altijd zo'n dood uurtje. Ik vraag me alleen af of ik zo 'snel' na het avondeten kan lopen? Ervaringen gevraagd dus. :)
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 03 Mrt 2014 09:50

Re: Het hardlooptopic

Ik loop wel eens 's avonds! Mijn vriend loopt elke dinsdag, woensdag en donderdag na het eten.
Voor hem is het genoeg om het eten ong. 1,5u te laten zakken.
Wij eten meestal rond 18u en dan gaat hij tussen half 8 en 8 uur lopen.
Met mijn kleine rondjes doe ik dat ook (3-5 km). Ik heb dan geen laat van steken o.i.d.
Als ik langer loop, doe ik dat vaak overdag!
<<

Anoniem38

Bericht 03 Mrt 2014 09:51

Re: Het hardlooptopic

Ik loop heel vaak in de avond, ook lange lopen. Ik eet dan na het trainen. Ervoor iets kleins in de auto van werk naar huis.
<<

Anoniem29

Bericht 03 Mrt 2014 09:56

Re: Het hardlooptopic

Hmm positieve verhalen dus!

Ik ga het vanavond maar eens proberen. Zorg gewoon dat ik mijn eten om 6 uur op heb en ga dan tegen een uur of 7/half 8 lopen. Hoop dat het dan nog niet te donker is haha, vind ik weer niet prettig. Maar goed. Blijf wel in de buurt.
<<

Anoniem321

Bericht 03 Mrt 2014 10:14

Re: Het hardlooptopic

Toen ik trainde voor een 12-km loop liep ik vaak als ik thuiskwam van het werk, om half 6. (op de woensdag en vrijdag,in het weekend liep ik gewoon overdag) Ik at dan even een liga en een banaan, glas water er in en gaan. Ik liep dan een half uur of 3 kwartier en daarna aten we.

Nu ben ik weer aan het opbouwen na een blessure aan de binnenkant van mijn bovenbeen en ben eerst weer met start to run bezig. Gisteren les 8 (2x2 min, 1x4 min en 2x3 min) en het ging als een dweil. Bovendien schoot er kramp in mijn kuit waar ik nu nog een beetje last van heb dus het gaat momenteel niet denderend. Maar volgende keer beter zullen we maar zeggen.
<<

Anoniem44

Bericht 03 Mrt 2014 12:24

Re: Het hardlooptopic

Ik loop niet graag als het donker is. Ik hou ervan om in de natuur te hardlopen, maar daar waag ik me niet aan in het donker, ik vind dat echt te gevaarlijk. Dus dan blijft de stad over, maar ik vind het niet prettig om midden door de stad te lopen, omdat je dan constant moet opletten voor ander verkeer en ik hou er ook niet van om opmerkingen naar mijn hoofd geslingerd te krijgen. Dus nee, voor mij is de avond geen succes, daarom ben ik heel blij dat het 's avonds nu alweer langer licht blijft, dat vind ik zo heerlijk van de zomer, dat je kunt thuiskomen, rustig eten, eten kunt laten zakken en daarna nog in het licht kan hardlopen. Kijk er nu al naar uit!
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:49

Bericht 03 Mrt 2014 12:32

Re: Het hardlooptopic

Ook ik loop niet graag in het donker. Ik heb het wel gedaan toen ik trainde voor de halve marathon. Dan liep ik op goed verlichte fietspaden aan de rand van het dorp om het dorp heen. Later ben ik met een hardloopgroepje gaan lopen. Als ik ´s avonds loop dan probeer ik om half 6- 6 uur te eten, want ik kan pas 2 uur na het avondeten hardlopen.

Nu loop ik bijna altijd op zondag(ochtend) en soms doordeweeks nog een keer 's ochtends.
<<

Anoniem38

Bericht 03 Mrt 2014 12:47

Re: Het hardlooptopic

Ik liep laatst in het donker in het kassengebied en een natuurpark. In de regen en wind. Heeeerlijk zo met mezelf. Als ik over de verlichte wegen loop en mensen tegenkom krijg ik eigenlijk nooit commentaar.
<<

Anoniem44

Bericht 03 Mrt 2014 12:51

Re: Het hardlooptopic

Tsja Jip, ieder zijn ding, het lijkt me ook heerlijk hoor, daar niet van, maar ik vind het ook wat naïef om alleen in het donker in een natuurpark te gaan ronddwalen. Waan je je dan onaantastbaar, ofzo?
<<

Anoniem38

Bericht 03 Mrt 2014 12:56

Re: Het hardlooptopic

Ronddwalen? Ik loop gewoon van a naar b over het fietspad dat doo dat park heen gaat. Ik heb een mobiel bij me en vertel voor ik wegga de route aan mijn vriend. Dus onaantastbaar...neuh.
<<

Jules

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 914

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:33

Bericht 03 Mrt 2014 13:20

Re: Het hardlooptopic

Ik loop liever ook niet 's avonds. Ik ga daarom direct als ik thuiskom vanuit mijn werk, dan loop ik nog even in het donker maar gelukkig worden de dagen nu echt langer. Ik eet vaak om half 5/5 uur dan nog een banaan of appel en dan tegen kwart voor 6 ga ik hardlopen. En dan daarna lekker eten :)

Maar afgelopen week ben ik dus 2 keer in mijn middagpauze geweest en dat beviel me veel beter, dus ik wil dat blijven doen voorlopig.
<<

Anoniem44

Bericht 03 Mrt 2014 13:26

Re: Het hardlooptopic

En dan? Dan wordt je aangevallen en dan bel je je vriend op? Hoe moet ik me dat voorstellen? Of je wordt aangevallen en dan weet je vriend in elk geval waar hij de volgende ochtend moet gaan zoeken? Sorry, maar een telefoon meenemen maakt je niet ineens onkwetsbaar voor gevaren.
<<

Anoniem38

Bericht 03 Mrt 2014 13:34

Re: Het hardlooptopic

ED ik loop daar al 7 jaar. In licht en donker. Ik leef nog steeds. Misschien ben jij wat bang aangelegd, dat kan natuurlijk ook.

Als ik aangevallen word, dan sprint ik weg of spring ik in de sloot. Ik kan toch beter zwemmen... Zucht..
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers