Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Weight Watchers

<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 01 Mrt 2014 20:11

Re: Weight Watchers

Ontbijt is 6 punten trouwens

En diner meestal stuk of 11/12, vaak door het stukje vlees.
<<

Joan

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:24

Bericht 01 Mrt 2014 22:44

Re: Weight Watchers

Hoe berekenen jullie gerechten als nasi en zo? Alles wat je erin stopt, optellen en delen door aantal personen?
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 02 Mrt 2014 08:08

Re: Weight Watchers

Dat bereken ik ongeveer. De rijst schat ik een beetje, evenals t vlees. Groente is 0, en de kruiden tel ik er niet bij.
Wij hebben vaak namelijk over en dat vries ik in. En mijn vriend eet meer dan ons, dus door aantal personen is lastig.
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:45

Bericht 02 Mrt 2014 10:47

Re: Weight Watchers

Ik ga me straks denk Ik aanmelden voor het ww online programma, weet iemand of er misschien nog ergens een aanbieding is, Groupon o.i.d?
En welke variant doen jullie? Cursus of online? Ik hoop dat het me op deze manier lukt om voor de zomer 65 kilo te wegen.... En dan maar hopen dat ik eindelijk een keer tevreden met mijn lichaam/figuur zal zijn :confused:
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Joan

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:24

Bericht 02 Mrt 2014 11:09

Re: Weight Watchers

Ik ben echt met precies dezelfde insteek begonnen Pandora. Ik hoop zo dat het lukt en daarna inderdaad tevreden kan zijn.

Ik doe alleen online, ik heb niet de behoefte naar een cursus te gaan o.i.d. Het inzicht van de punten en de app vind ik al heel fijn en maken me erg bewust. Ik heb me aangemeld op de site van WW, daar is nu nog een aanbieding van 3 maanden voor iets minder dan 50euro. Ik dacht, als ik een halve kilo per week afval dan moet het lukken binnen die tijd! :D


Lejow, ik ben wel benieuwd welke wraps jij hebt. Ik heb een pakje bij de action gekocht, en die vergelijken met die van de appie, gewoon tortilla wraps van 40gr, maar per stuk geeft ie bij mij 3 punten aan en per 2 zelfs 7 punten aan. Ik vind wraps erg lekker maar als lunch voor 7 punten, zonder beleg en dergelijk vond ik 't wel heel veel. Doe ik iets fout in m'n berekening of heb jij gewoon awesome wraps? :D
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 02 Mrt 2014 11:36

Re: Weight Watchers

Pandora schreef:Ik ga me straks denk Ik aanmelden voor het ww online programma, weet iemand of er misschien nog ergens een aanbieding is, Groupon o.i.d?
En welke variant doen jullie? Cursus of online? Ik hoop dat het me op deze manier lukt om voor de zomer 65 kilo te wegen.... En dan maar hopen dat ik eindelijk een keer tevreden met mijn lichaam/figuur zal zijn :confused:


Bij WW zelf is de combipas nu 25 euro!
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 02 Mrt 2014 11:38

Re: Weight Watchers

Joan schreef:Ik ben echt met precies dezelfde insteek begonnen Pandora. Ik hoop zo dat het lukt en daarna inderdaad tevreden kan zijn.

Ik doe alleen online, ik heb niet de behoefte naar een cursus te gaan o.i.d. Het inzicht van de punten en de app vind ik al heel fijn en maken me erg bewust. Ik heb me aangemeld op de site van WW, daar is nu nog een aanbieding van 3 maanden voor iets minder dan 50euro. Ik dacht, als ik een halve kilo per week afval dan moet het lukken binnen die tijd! :D


Lejow, ik ben wel benieuwd welke wraps jij hebt. Ik heb een pakje bij de action gekocht, en die vergelijken met die van de appie, gewoon tortilla wraps van 40gr, maar per stuk geeft ie bij mij 3 punten aan en per 2 zelfs 7 punten aan. Ik vind wraps erg lekker maar als lunch voor 7 punten, zonder beleg en dergelijk vond ik 't wel heel veel. Doe ik iets fout in m'n berekening of heb jij gewoon awesome wraps? :D


Ik heb in de app eerlijk gezegd gewoon gezocht naar tortilla/wraps... 1 voor 2, 2 voor 5!
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:45

Bericht 02 Mrt 2014 11:53

Re: Weight Watchers

Ik heb geen zin om naar de cursus te gaan dus ga voor de online variant.
Er hoeft ook niet heel veel af, denk 5 kilo, en het hoeft ook niet heel snel te gaan als ik maar wat gewicht verlies.
Ik ben eigenlijk nooit tevreden geweest met mijn lichaam en wil kijken of ik dat misschien wel kan worden als ik rond de 65 kilo weeg. Dat is echt wel meer dan 10 jaar geleden dat ik op dat gewicht zat.
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

dreamer

Kwebbel

Berichten: 257

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:21

Bericht 02 Mrt 2014 12:33

Re: Weight Watchers

Ik doe ook de online variant en het gaat goed.hoewel deze week niet heel goed is gegaan, jarig geweest, beroer de geweest en niet gesport voor 1,5 week. Maar ik mijn motivatie weer helemaal terug ik heb binnenkort een date en wil natuurlijk zo slank mogelijk (op dat moment) er uit zien.dus gister weer begonnen met sporten 30 minuten op de loop band waar ik in begin met moeite 10 minuten vol hield lukte nu 15 minuten en toen even gerust en daarna weer 15 minuten. Vandaag weer goed mijn punten bij houden en nog even sporten.
Afbeelding]
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 02 Mrt 2014 12:48

Re: Weight Watchers

Dreamer, je moet ook niet te veel sporten he. Je spieren moeten wel de kans krijgen om te herstellen, anders zul je straks op de weegschaal een teleurstellend getal zien (als je spierpijn hebt, hou je zuren en vocht vast en ben je dus zwaarder).

Pandora, ik weet niet of je lid bent van Euroclix, maar als je lid wordt via hen krijg je geloof ik 4 of 5 euro aan clix!
<<

Uiltje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 766

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:01

Bericht 02 Mrt 2014 19:05

Re: Weight Watchers

Vandaag heerlijk 3,5 kilometer gewandeld met ons drieën!
Heb vandaag nog 7 punten over dus denk dat ik vanavond twee lu crackers neem met wat mager beleg.
Ben nu menulijst aan het maken voor volgende week moet nog voor 2 dagen wat, mijn inspiratie is een beetje weg op het moment dus ga maar eens even op de ww site rondkijken :). Ik ga morgen wegen en heb daarna bijeenkomst van de zwangerschapscursus dus kan helaas niet blijven bij de cursus. Hebben jullie nog tips van producten die te koop zijn bij de cursus die lekker smaken? Kan ik morgen eens wat meenemen om te proberen.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 02 Mrt 2014 19:26

Re: Weight Watchers

De chips is erg lekker, al is de lays pop chips uit de winkel ook lekker
Verder ben ik fan van de chocoladereepjes met witte chocola en framboos
De chocoladekoekjes zijn ook erg lekker!
Oh en de kleine doosjes (per 2) met hart winegums. Zijn voor een heel doosje maar 1 punt, en is lekker om af en toe tussendoor even wat te kauwen te hebben (in de auto ofzo)
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 02 Mrt 2014 19:29

Re: Weight Watchers

Ik eet overigens 's avonds over het algemeen normaal, gewoon aardappels groente en vlees, of nasi, of macaroni/spaghetti ofzo.

Afgelopen donderdag kregen we een kookworkshop. We hebben de recepten niet gekregen, maar een van mijn 'WW-matties' heeft het zelf geprobeerd te maken. Het is echt super lekker, haar recept:

Ik heb 1 hele varkhaas gebruikt ong 3ons gekruid met gyros kruiden en in 2 eetl olie aangebraden, verse sperziebonen even kort gekookt en mee gewokt uitje en tomaatje erbij en de orzo rijst gekookt, ook die erbij gewokt en dat was het, lekker snel klaar dus en weinig punten.....oja als laatste op je bord 2 eetl tzaziki er op gedaan.

Dit kun je natuurlijk ook met kipfilet doen.
<<

Uiltje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 766

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:01

Bericht 02 Mrt 2014 21:47

Re: Weight Watchers

Ja ik heb nu het volgende;
Ma; aardappelen, spinazie, vis
Di; macaroni met sausrecept van ww en veel groente
Wo; doperwten, wafeltjes uit de oven, vlees uit de vriezer
Do; noodles
Vr; wraps met sla en kip
Za; eten we bij mijn schoonouders ivm verjaardag
Zo; Ga ik verse groentesoep maken.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 02 Mrt 2014 21:52

Re: Weight Watchers

Klinkt goed!

Vergeet alleen niet dat je voor doperwtjes punten moet tellen!

Wij eten morgen tomatensoep met heel veel groente
Dinsdag ik bietjes, met aardappels en een stukje vlees, en mijn vriend tuinbonen
Woensdag eet ik met B macaroni
Donderdag eten we spinazie met aardappels en vlees
En vrijdag nog geen idee...
<<

Uiltje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 766

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:01

Bericht 02 Mrt 2014 21:55

Re: Weight Watchers

Ja klopt van de doperwten.
Bij ons werkt het beter om met menulijsten te werken aangezien we anders elke dag aan het overleggen zijn wat we willen gaan eten :palm:
Bovendien is dit ook wat praktische boodschappen doen, want ik kijk nu eerst wat ik in huis heb voordat ik alles dubbel in huis haal.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 02 Mrt 2014 22:00

Re: Weight Watchers

Ja, hebben wij ook, ik haal maandag de boodschappen in huis voor de hele week, en mijn vriend op vrijdag voor het weekend.
Meestal hebben we ook zo ongeveer wel vast staan wat we eten de hele week. Kan soms nog een beetje schuiven.
<<

Anoniem193

Bericht 03 Mrt 2014 10:02

Re: Weight Watchers

Waarom moet je voor doperwten punten tellen?

Vanavond moet ik weer wegen, maar heb de afgelopen 4 dagen te weinig water gedronken en denk niet dat ik afgevallen ben.
<<

Uiltje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 766

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:01

Bericht 03 Mrt 2014 12:11

Re: Weight Watchers

Ik moet ook wegen Alibi, ik ben erg benieuwd denk niet dat er veel af is omdat ik zat te klungelen met dat power start en punten tellen.
Succes alvast vanavond !

Even vraagje waar berekenen jullie producten die niet in de lijsten staan online?
Ik heb bij de aldi van die chips crackers gekocht maar had berekend voor 100 gram bij mijn dagboek daar links onderin waar je eiwitten enz kunt invoeren en kom op 0 punten uit :O en in het zakje zit 125 gram..
Klopt dat wel dan?
<<

Anoniem193

Bericht 03 Mrt 2014 12:42

Re: Weight Watchers

Uiltje schreef:Ik moet ook wegen Alibi, ik ben erg benieuwd denk niet dat er veel af is omdat ik zat te klungelen met dat power start en punten tellen.
Succes alvast vanavond !

Even vraagje waar berekenen jullie producten die niet in de lijsten staan online?
Ik heb bij de aldi van die chips crackers gekocht maar had berekend voor 100 gram bij mijn dagboek daar links onderin waar je eiwitten enz kunt invoeren en kom op 0 punten uit :O en in het zakje zit 125 gram..
Klopt dat wel dan?


Nee dat kan niet kloppen :P

Wat zijn de waardes van het zakje?
Eiwit, vet, koolhydraten
<<

Uiltje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 766

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:01

Bericht 03 Mrt 2014 12:55

Re: Weight Watchers

Leek mij ook al sterk :P

Per 100 gram

Eiwit 6,4
Vet 9,0
Koolhydraten 71,0

En de verzadigd vet 4,5 staat er nog bij.
<<

Anoniem193

Bericht 03 Mrt 2014 13:46

Re: Weight Watchers

Um dan kom ik uit op 13 propoints per zakje van 125 gram.
<<

Uiltje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 766

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:01

Bericht 03 Mrt 2014 14:54

Re: Weight Watchers

Ooo dat is wel erg veel ! :nopompom:
Hoe bereken je het dan, want dan klopt dat bij de site ook niet of ik doe het verkeerd :)
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 03 Mrt 2014 15:05

Re: Weight Watchers

De juiste getallen op de juiste plek bij de calculator zetten!

Succes met wegen!

Doperwten en bijv ook mais hebben punten vanwege volgens mij de koolhydraten die er in zitten.
<<

Anoniem193

Bericht 03 Mrt 2014 15:10

Re: Weight Watchers

Uiltje schreef:Ooo dat is wel erg veel ! :nopompom:
Hoe bereken je het dan, want dan klopt dat bij de site ook niet of ik doe het verkeerd :)

Er staat zo'n calculator op. Daar vul je de getallen per 100 gram in.
Dan hoeveel 1 portie is (ik heb daar het hele zakje ingevuld) en dan rekent hij het om.

Afbeelding[/URL]
VorigeVolgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers