Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Belofte met jezelf maken

<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1960

Geregistreerd: 18 Nov 2013 20:57

Bericht 24 Feb 2014 15:45

Belofte met jezelf maken

Doe jij dat vaak en kan je je er dan ook aan houden? Of werkt het beter voor jou om het ook tegen iemand anders te zeggen. Heb je genoeg discipline om jezelf aan je eigen belofte te houden of knijp je makkelijk voor jezelf een oogje toe? Kan om heel uiteenlopende dingen gaan als sporten, iets wel/niet eten, to do lijsten, weet ik het.

Voor mij werkt het goed op korte termijn 'als ik dit, dit en dat doe, mag ik daarna x, als ik het niet doe, mag het niet'
Maar zoals vandaag had ik het voornemen om te gaan hardlopen en ik heb nu al tig excuses om niet te gaan.
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

Anoniem124

Bericht 24 Feb 2014 15:53

Re: Belofte met jezelf maken

Oh...ja...dat hoor/lees ik wel eens. Ik kan dat niet, houd me er niet aan.
<<

Joan

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:24

Bericht 24 Feb 2014 16:04

Re: Belofte met jezelf maken

Ik beloof mezelf meestal elke maandag iets maar ik houd me er niet aan, anders zag ik er nu wel uit als een Victoria Secret model ;).

Nee even zonder gekheid. Ik heb daar echt heel erg moeite mee. Vaak heb ik de tofste plannen maar ze uitvoeren, ho maar. Wel in grote lijnen hoor, zoals bij m'n studie maar verder pannekoek ik maar wat rond.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 24 Feb 2014 16:06

Re: Belofte met jezelf maken

Nee, dat doe ik niet en ik kan het denk ik ook niet. Ik vind het altijd fijn om met iemand te bespreken wat ik ga doen, want dan heb ik het hardop gezegd en voelt het echter of definitiever.
<<

Merle

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 221

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:44

Bericht 01 Mrt 2014 20:07

Re: Belofte met jezelf maken

Het is me 1 keer gelukt. Toen ik op de middelbare school kwam, werd er door veel leerlingen gerookt. Toen heb ik mezelf beloofd dat ik nooit zou gaan roken. Die belofte heb ik gehouden. Alles wat daarna kwam niet. Het lukt me gewoon niet.
J. 06-04-09
R. 20-06-11
<<

Anoniem29

Bericht 01 Mrt 2014 21:20

Re: Belofte met jezelf maken

Ik doe dat best vaak. Voor mijzelf een soort houvast. Ik denk dat ik mezelf er in 75% van de gevallen aam hou. Ik probeer wat ik niet doe dan wel de week erop te doen ofzo. Op den duur ga ik mezelf toch wel ergeren aan dat ik het nog niet gedaan heb.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 01 Mrt 2014 21:51

Re: Belofte met jezelf maken

Nee, ik vind dat erg moeilijk.
<<

Anoniem75

Bericht 01 Mrt 2014 21:58

Re: Belofte met jezelf maken

Ik ben benieuwd. Ik heb mezelf beloofd om echt maar eens 10 kilo af te gaan vallen na het ontzwangeren. Het moet er gewoon echt een keer van komen. Gewoon gezonder eten en meer bewegen. Geen speciaal dieet ofzo en m'n eigen tempo maar wel binnen een jaar. Maar of het lukt en of ik er daadwerkelijk in januari 2015 mee ga beginnen geen idee maar ik wil het wel echt en ik heb het gevoel nu ook echt te kunnen.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 01 Mrt 2014 22:09

Re: Belofte met jezelf maken

Ik kan dat soort dingen alleen als ik genoeg motivatie heb en dan heb ik zo'n soort belofte aan mezelf ook niet nodig. Maar ik probeer wel lief te zijn voor mezelf en mezelf af en toe iets leuks te gunnen. Maar meestal bedenk ik dan gewoon achteraf dat ik het wel verdiend heb :razz: .

Ik kan dingen alleen volhouden als ik echt genoeg motivatie en wilskracht heb. Dus 15 kg afvallen en daar 1,5 jaar over doen ging prima, ik wilde gewoon heel graag. Maar nu wil ik 10 kg afvallen (van de zwangerschap nog) en ik heb gewoon eigenlijk niet zo'n zin. Dus voer ik nu maar vooral strijd om niet zwaarder te worden en hopelijk ga ik dan tzt weer heel langzaam afvallen.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 02 Mrt 2014 10:47

Re: Belofte met jezelf maken

In sommige opzichten ben ik juist te streng en te gedisciplineerd voor mezelf, ik wil dat niet meer. Ik probeer nu was relaxter en liever te zijn.

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers