Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Draagdoekentopic

<<

Anoniem97

Bericht 25 Feb 2014 13:42

Re: Draagdoekentopic

Zolang t hoofdje niet in de doek zit dan kan er niet gauw wat gebeuren hoor :)
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 01 Mrt 2014 10:46

Re: Draagdoekentopic

Wat zijn de ervaringen met mister mirko? Ik kan misschien een ringsling spotgoedkoop overnemen en dat leek me wel fijn om uit te proberen.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

maia

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 918

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:01

Bericht 01 Mrt 2014 21:26

Re: Draagdoekentopic

Ik heb een mei tai van mister mirko gehad, heerlijk drager die ik met plezier heb gebruikt!

edit: enig minpuntje vond ik dat de zwarte banden na 1 wasbeurt echt lelijk waren geworden. Vaal met van die lichte vouwen erin.
Mother of 3 adorable children
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 02 Mrt 2014 10:04

Re: Draagdoekentopic

Thnx! Ik heb m gekocht!

Nog een ander vraagje, kan mijn 100% katoenen little frog in de droger? Bv op lage temperatuur? Of moet ik dat gewoon niet doen?
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 02 Mrt 2014 10:17

Re: Draagdoekentopic

Ik doe he zlfs op de hoogste temperatuur. Het kan wel, maar de levensduur van de doek zal er wel minder op worden vermoed ik.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem97

Bericht 02 Mrt 2014 13:03

Re: Draagdoekentopic

Heel veel doen hun doeken in de droger, let wel op, hij kan iets krimpen.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 02 Mrt 2014 14:48

Re: Draagdoekentopic

Ik heb het nog niet aangedurfd in de droger, maar de doek wordt er vast lekker zacht van!
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 02 Mrt 2014 21:58

Re: Draagdoekentopic

Ja ik heb het gedaan, wel nog op een lage temperatuur. Ging helemaal goed! Hij is nu idd wel lekker zacht! Wel jammer dat hij nu weer in de was kan. Er is curry opgekomen :palm:
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Anoniem106

Bericht 04 Mrt 2014 13:28

Re: Draagdoekentopic

Is het nog de moeite waard om met zes maanden nog een drager aan te schaffen? Ik mis de laatste steeds vaker iets om mijn dochter bij me te kunnen dragen, maar ik twijfel ook of het nog een goed idee is om een aan te schaffen.

Waarvoor gebruik jij je draagdoek/drager vooral?
<<

Valerie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 653

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:25

Bericht 04 Mrt 2014 14:34

Re: Draagdoekentopic

Ik denk het wel. Doeken kan je voor best veel geld weer doorverkopen.
Ik gebruik ze als we naar buiten gaan (vooral met winkelen doen ideaal) en soms binnen als ze moe is maar niet wil slapen.
Make happy memories
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 04 Mrt 2014 14:58

Re: Draagdoekentopic

L. is 11,5 maand en ik gebruik de Manduca nog zeer regelmatig. Eigenlijk heb ik tot 6 maanden vooral doeken gebruikt maar nu draag ik hem graag op mijn rug in de Manduca en ik denk dat dat ook echt nog wel een tijdje kan. Dus ja, ik zou het wel de moeite waard vinden, maar dan zou ik wel een drager kopen die voorlopig nog mee kan óf een draagdoek. Ik zelf vind het alleen lastig knopen met een drukke bijna dreumes op mijn rug dus pak vaak snel de manduca.
<<

Anoniem97

Bericht 04 Mrt 2014 15:41

Re: Draagdoekentopic

Ja hoor zeker weten, ik draag mijn dochter nog regelmatig ( bijna 2) en mijn zoontje soms ook nog ( bijna 4)
En als ze nooit meer gedragen word dan kan je hem weer voor een goede prijs verkopen omdat de waarde van de doeken en dragers bijna gelijk blijft.
<<

Anoniem180

Bericht 06 Mrt 2014 08:17

Re: Draagdoekentopic

Even een klein vraagje:

Ik heb een Bondolino drager. Destijds alleen gebruik toen mijn dochter al wat ouder was. Is deze drager ook geschikt voor een newborn? Ik vraag me namelijk af hoe je dat met de beentjes doet? Die kan je toch nog niet echt naar buiten toe doen zeg maar? Vanaf welke leeftijd is de Bondolino anders geschikt?

Wat is anders een makkelijke, fijne, goedkope drager/draagdoek voor newborns als de Bondolino niet geschikt is?
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 06 Mrt 2014 08:42

Re: Draagdoekentopic

Volgens mij is de bondolino geschikt vanaf de geboorte.
M:21072011
J :08012014
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 06 Mrt 2014 09:25

Re: Draagdoekentopic

Ik heb een Hoppediz hop tye. Die is in elk geval geschikt vanaf de geboorte.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 06 Mrt 2014 10:38

Re: Draagdoekentopic

Lintje, ik heb een drager aangeschafd voor Louise toen ze 22 maanden was... ik gebruik hem niet zo veel. Vooral binnenshuis, om naar de dokter, apotheker of bakker te gaan of als we lang weggaan, ipv de buggy. In de zomer zal hij ook meegaan op verlof.

Ik ben aan het twijfelen omnog een drager voor Julie aan te schaffen. Ik heb een 6je, een RS en een TS. Hoewel de lzatste eigenlijk niet meer gebruikt wordt. Maar dan de vraag; welke? Ik ben hee, tevreden van de Tula Toddler...
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem193

Bericht 06 Mrt 2014 10:40

Re: Draagdoekentopic

Robin schreef:Even een klein vraagje:

Ik heb een Bondolino drager. Destijds alleen gebruik toen mijn dochter al wat ouder was. Is deze drager ook geschikt voor een newborn? Ik vraag me namelijk af hoe je dat met de beentjes doet? Die kan je toch nog niet echt naar buiten toe doen zeg maar? Vanaf welke leeftijd is de Bondolino anders geschikt?

Wat is anders een makkelijke, fijne, goedkope drager/draagdoek voor newborns als de Bondolino niet geschikt is?


De bondolino mag vanaf geboorte, je baby zit dan in de kikkerhouding in de drager. Met de beentjes er bij in dus ;)
<<

Anoniem106

Bericht 07 Mrt 2014 13:33

Re: Draagdoekentopic

Het wordt een drager, daar ben ik over uit. Maar nu... Ik heb rond gekeken op internet, maar weet niet wat voor soort ik zal kiezen en waar ik hem dan zal bestellen. Er is in mijn ogen teveel keus.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 07 Mrt 2014 14:14

Re: Draagdoekentopic

lintje schreef:Het wordt een drager, daar ben ik over uit. Maar nu... Ik heb rond gekeken op internet, maar weet niet wat voor soort ik zal kiezen en waar ik hem dan zal bestellen. Er is in mijn ogen teveel keus.


Wat vind jij belangrijk in een drager en wat is je budget?
<<

Anoniem106

Bericht 07 Mrt 2014 14:35

Re: Draagdoekentopic

Ik zal de drager niet elke dag gaan gebruiken, denk ik, dus hij moet niet over de top gaan kosten. Belangrijkste vind ik de stand van de heupen, aangezien heupproblemen in beide families voorkomen. Gebruiksvriendelijk is ook handig, aangezien ik een totale leek ben.

Deze kost +/- 30 euro:
Afbeelding
Maar die wordt het dus niet als ik naar de benen van het kindje kijk. Is trouwens ook maar tot 9 maand te gebruiken, maar ik laat even een voorbeeld zien.


Ik kom Tula, Manducca, Storchenwiege enz. tegen in heel gevarieerde prijsklassen. Van +/- 75-150 euro. Ik wil dus niet te duur uit zijn (wie wel?), maar ook geen miskoop doen omdat het zo goedkoop mogelijk moet.
Beetje moeilijk uitleggen wat ik precies bedoel...
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 07 Mrt 2014 14:45

Re: Draagdoekentopic

Ja die is inderdaad niet geschikt, het stuk bij de billen om heel breed zijn waardoor de beentjes gespreid worden en de knietjes net iets hoger terecht komen.
Ik ga even wat dingen voor je opzoeken ok!
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 07 Mrt 2014 14:57

Re: Draagdoekentopic

Kijk, dit plaatje liet Gaia eerder in dit topic zien, daar kun je dus aan zien wat het verschil in de stand van de beentjes is:

Afbeelding

Ik zelf heb een Manduca, dat is een drager met gespen. De Manduca is denk ik niet fijn als je partner ook daarmee moet dragen en jullie vaak gaan wisselen en je partner een heel ander postuur heeft. Verstellen is niet heel moeilijk en bij het aan doen maak ik sowieso altijd eerst de heupband losser. Ik heb mijn Manduca met Ebay gekocht, dat was de goedkoopste die ik kon vinden.

Een goedkope (40 euro) drager die ik onlangs tegen kwam is deze: http://www.pinkorblue.nl/Onderweg/Draag ... tAodTyQADg
Ik heb er geen ervaring mee, niemand hier, maar hij lijkt echt als twee druppels water op mijn Manduca. Je hebt natuurlijk weinig garanties, maar hij ziet er aan alle kanten stevig uit en hij is de helft goedkoper (zo niet meer). Waarschijnlijk als ik deze eerder had gezien had ik 'm gekocht. De enige twee verschillen zijn dat het rugpand van de manduca langer te maken is (of korter) en dat de Manduca niet zo'n handig zakje voor op heeft. Verder zou er verschil in draaggemak en comfort kunnen zijn, maar daar heb ik dus geen idee van.

De merken die jij noemt zijn de gerenommeerde merken, daar kun je vrijwel zeker van zijn van de kwaliteit. Daar is natuurlijk wat voor te zeggen, maar als jij bij het passen de drager niet vertrouwd kun je 'm natuurlijk altijd terugsturen!

Een andere drager die ik tegen kwam kost 59.95: http://www.hangmatgigant.nl/draagzak-sm ... =discarded
Dit is een Amazonas draagzak, Amazonas is volgens mij ook een betrouwbaar merk.

Heb je hier wat aan?
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 07 Mrt 2014 15:35

Re: Draagdoekentopic

Ik heb een storchenwiege en ben heeel erg tevreden! Je mag hem proberen ':)
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 07 Mrt 2014 15:42

Re: Draagdoekentopic

Ik mag nog wel kijken hè? Wat een mooie meneer in die Amazonas foto's!! :popcorn:
L2014 & H2017
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 07 Mrt 2014 15:53

Re: Draagdoekentopic

mzcharlotte schreef:Ik mag nog wel kijken hè? Wat een mooie meneer in die Amazonas foto's!! :popcorn:


Jaaa, haha, leuk he! Ik vind hem alleen te jong er uit zien of zo.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Verde