Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Voorjaar 2014 mama's

<<

dolfijntje24

Noob

Berichten: 176

Geregistreerd: 08 Sep 2013 07:44

Bericht 01 Mrt 2014 18:28

Re: Voorjaar 2014 mama's

Re: Dolfijntje24 is bevallen!!

Hallo dames, hier dan mijn bevallingsverhaal, maar aller eerst Shy bedankt voor t topic! 

Zaterdagavond gingen mijn vriend en ik gewoon nog uiteten. Ook zondag verliep als een rustig dagje. Lekker rommelen, sieraden gemaakt. S middags waren wij van plan om naar de verjaardag van het zoontje van zijn zus te gaan dus wilde net mijn haren gaan doen in de badkamer, toen ik vocht langs mijn benen voelde lopen. Dacht nog verlies vast urine, maar dat heb ik nooit en t was ook vrij veel. Zweet brak me gelijk uit omdat ik niet wist wat er komen ging. Vriend geroepen en de verjaardag maar afgebeld. Ook belde ik de verloskundige die zou twee uur later tussen 17.00 uur en 17.30 komen. In die tijd had ik nog geen weeën. Lichte pijntjes. Toen de vk kwam controleerde ze t hartje van de baby en vervolgens ging ze weer weg. Weeën waren nog niet echt begonnen en als ze me ging toucheren was de kans op infectie ook groter. 

Toen ze eenmaal weg was begonnen de weeën: hele sterke, heftige rugweeën. Nogmaals vk gebeld die kwam 30 minuten later rond 19.15. Ze toucheerde me: 2 cm ontsluiting. We spraken af een uur af te wachten. Na een uur zijn we naar t ziekenhuis gegaan omdat ik een ruggenprik wilde. 

In t ziekenhuis aangekomen rond 21.15 uur had ik nog steeds 2 cm ontsluiting en mocht ik een ruggenprik. Mijn grens was toen wel bereikt kon ze niet langer meer aan en het zou nog heftiger worden. Eenmaal de ruggenprik gehad voelde ik de weeën amper: een verademing! Niet voor onze kleine uk: hij kreeg het ineens heel moeilijk en zijn ademhaling zakte naar 50. Ze hebben mij toen weeenremmers gegeven zodat de baby weer iets rustiger werd en om te zien of het weer beter met hem ging als de weeën weer begonnen. Van de weeenremmers kreeg ik behoorlijke hartkloppingen.
Toen de weeën weer begonnen kreeg de baby het gelijk weer erg moeilijk en is besloten voor een keizersnee. Mede omdat de ontsluiting niet vorderd en het kleintje het zo moeilijk had. Ik moest helemaal huilen omdat ik überhaupt nog nooit geopereerd was en door alle spanningen. Het ging allemaal zo snel. Ik was heel rillerig. 

Ook de verdoving hielp niet bij mij waardoor ik onder algehele narcose moest. Mijn vriend was aangekleed, maar werd gelijk weggestuurd en mocht er niet bij zijn. Na de operatie/geboorte kreeg hij onze zoon in zijn armen. Om 0.34 is L.uca geboren. Mijn vriend moest nog wachten tot dat ik weer wakker was geworden. Na een uur werd ik wakker en werd onze zoon in mijn armen gelegd.ik was nog volledig in een soort shock en t rillen kreeg ik maar niet onder controle. Ook ging mijn hartslag 150 slagen per minuut. Die nacht heb ik niet geslapen ook omdat ik zo angstig was. Wel hebben wij een prachtzoon gekregen en heb ik de hele nacht naar hem gekeken. Het is allemaal heel zwaar en heftig geweest, maar we hebben er wel het mooiste voor terug. 

Ik heb nog tm woensdag in t ziekenhuis gelegen en mocht s middags naar huis. Ik denk vaak terug aan de bevalling. Kraamzorg is er op dit moment en dat is ook erg intensief. Gister voor het eerst L.uca verschoond. Ging eerst nog vrij onhandig, maar begin het te leren  mijn vriend heeft t ook zwaar. Verzorging kwam deze week meer op hem neer : zowel voor L.uca als voor mij. Gelukkig word ik weer wat mobieler en gaat t steeds een stukje beter.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem75

Bericht 01 Mrt 2014 18:38

Re: Voorjaar 2014 mama's

Klinkt als een heftige bevalling Dolfijntje. En die algehele narcose was niet fijn he? Het klinkt een beetje als mijn bevalling van S. die heb ik ook als heftig ervaren. Mijn tip is praat er goed over en als je er aan toe bent type heel je bevalling/keizersnede helemaal tot in detail op de computer. Dat heeft bij mij goed geholpen. Pas goed op jezelf, laat je lekker verwennen en probeer te genieten van kleine L. En nogmaals gefeliciteerd!
<<

Moonlight

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 51

Geregistreerd: 09 Okt 2013 11:08

Bericht 01 Mrt 2014 22:18

Re: Voorjaar 2014 mama's

Mooi om de verhalen hier te lezen zeg! Heftige bevalling voor jou Dolfijntje. Gelukkig kunnen jullie er nu eindelijk van gaan genieten (hoop ik dan! :) ). Je hebt een topprestatie geleverd (wij vrouwen allemaal die bevallen haha) en daar mag je trots op zijn en van genieten nu. Hopelijk gaat het herstel voorspoedig :)

Ik ben heel benieuwd welke kleine ukkies hier op precies de UD geboren worden. Ik ben 2 april uitgerekend maar mijn vriend denkt dat ze 26 maart komt. Ben heel benieuwd! Nog maar 4,5 week... Wat is de tijd gevlogen zeg. Vind het soms behoorlijk eng de gedachte dat we die kleine straks hebben maar ik voel me ook weer zo ontzettend gezegend dat we dit mee mogen maken...

Zo dit was mijn emotionele bijdrage weer voor vanavond. Heb trouwens wel nu sinds een week een ontzettend irritant gevoel in mijn onderrug. Soort van menstruatie pijn. Zeurend vooral, en weet me geen houding meer te geven in bed. Als ik zit gaat het wel, maar zodra ik even lig is het gewoon aanwezig. Nog meer dames die er last van hebben?
Afbeelding
<<

Shy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:29

Bericht 01 Mrt 2014 22:35

Re: Voorjaar 2014 mama's

Dolfijntje, dat klinkt heftig!

Graag gedaan hoor voor je topic! Vind ik heel leuk :P

Fijn dat het steeds wat beter gaat, het is ook niet niks allemaal!
Laat je maar lekker verwennen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Shy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:29

Bericht 01 Mrt 2014 22:44

Re: Voorjaar 2014 mama's

Moonlight schreef:Mooi om de verhalen hier te lezen zeg! Heftige bevalling voor jou Dolfijntje. Gelukkig kunnen jullie er nu eindelijk van gaan genieten (hoop ik dan! :) ). Je hebt een topprestatie geleverd (wij vrouwen allemaal die bevallen haha) en daar mag je trots op zijn en van genieten nu. Hopelijk gaat het herstel voorspoedig :)

Ik ben heel benieuwd welke kleine ukkies hier op precies de UD geboren worden. Ik ben 2 april uitgerekend maar mijn vriend denkt dat ze 26 maart komt. Ben heel benieuwd! Nog maar 4,5 week... Wat is de tijd gevlogen zeg. Vind het soms behoorlijk eng de gedachte dat we die kleine straks hebben maar ik voel me ook weer zo ontzettend gezegend dat we dit mee mogen maken...

Zo dit was mijn emotionele bijdrage weer voor vanavond. Heb trouwens wel nu sinds een week een ontzettend irritant gevoel in mijn onderrug. Soort van menstruatie pijn. Zeurend vooral, en weet me geen houding meer te geven in bed. Als ik zit gaat het wel, maar zodra ik even lig is het gewoon aanwezig. Nog meer dames die er last van hebben?



Moonlight kan je uitleggen wat je er eng aan vind? Geniet je verder wel van je zwangerschap?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Bericht 02 Mrt 2014 09:13

Re: Voorjaar 2014 mama's

Dolfijntje, klinkt niet fijn :nopompom:

Nou, ik heb het opgegeven dat het dit weekend nog ging gebeuren. Haha, gisteravond gewoon lekker met zn drietjes naar een lichtjesoptocht geweest hier in de buurt (heerlijk carnaval :clown: ) en net afgesproken voor vanmiddag dat we naar vrienden gaan hier in het dorp. Wel leuk, hun dochter is echt HET vriendinnetje van mijn dochter, echt vanaf mini af aan van het KDV. :heart: Zo kennen wij de ouders nu dus ook. Dus L loopt nu al te stuiteren dat we daarheen gaan! Echt te schattig. Maar ja, even wachten tot papa wakker is, hihi, die heeft uitslaapdag.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem25

Bericht 02 Mrt 2014 09:17

Re: Voorjaar 2014 mama's

Jeetje Dolfijntje, klinkt als een heftige bevallling!

Snoezel: hopelijk gaat het toch nog vandaag gebeuren! :) Met welke termijn ben je bevallen bij je dochter?
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Bericht 02 Mrt 2014 12:32

Re: Voorjaar 2014 mama's

39+3... Dat ben ik dus al voorbij :smile:

Maarrrr.. Moet eerlijk zeggen dat ik het niet eens ben met de gestelde termijn. Dan zou de bevruchting namelijk 5 dagen voor mijn eisprong plaats moeten hebben gevonden :P Ik lig altijd 2 uur dubbel van de pijn tijdens mijn eisprong, dus daar heb ik geen spoortje twijfel over wanneer dat was. Dus toen ze met 12weken dat aangaven wel al aangegeven dat dat echt niet kon kloppen (na nog een keer meten bleef ze er echter bij...). Ik heb het zo gelaten, maar nu ik dreig over tijd te gaan zit dat toch nog wel in mijn hoofd. Bij zowel de 20 als de 30weken echo bleek het kindje ook een paar dagen achter te lopen (waarop ik dacht- ja, logisch :P)
Afbeelding

Afbeelding
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 02 Mrt 2014 13:32

Re: Voorjaar 2014 mama's

Jeetje dolfijntje, dat klinkt behoorlijk heftig! Neem je tijd om het een plekje te geven. Dit is niet niks geweest. Fijn dat je al weer een beetje op de been bent. Geniet van jullie mooie mannetje.

Moonlight: ik kan ook ineens van die emo-aanvallen hebben. Dat ik helemaal na ga denken over hoe en wat. Maar dan meestal dat ik zo blij ben dat we zo gezegend zijn met dit kindje. (soms inclusief :"ik ben zoooo gelukkig' -huilbui) :laughcry:

Snoezel: Jij bent erbij geweest, jij weet zelf het beste wat dat voor jullie ukkepuk betekend :P
Mar ik ben ook niet zo onder de indruk van de uitgerekende datum's en de gewichten die daarbij moeten horen. Al die grafiekjes... Daar weten die baby's toch niks van.
Kun je wel een beetje normaal wandelen en dingen doen, ondanks dat ukkepuk niet is ingedaald?

Hier alles nog heerlijk rustig, maar ik ben dan ook de laatste op de lijst met uitgerekende data's :angel:
Ik ga de komende tijd vrijwilligers werk doen, werd huis helemaal dol.
<<

Moonlight

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 51

Geregistreerd: 09 Okt 2013 11:08

Bericht 02 Mrt 2014 16:46

Re: Voorjaar 2014 mama's

Nee hoor Razz, ben heel erg blij met deze zwangerschap en met ons lieve kleine meisje. Absoluut geen spijt of wat voor gekke gevoelens dan ook. Ik vind het alleen eng (gezonde dosis neem ik aan) dat we straks alle verantwoordelijkheid hebben over zo een hulpeloos hummeltje. En dat alles nieuw is en we die kleine meid moeten leren kennen als ze huilt geluidjes maakt etc. Dat grijpt me soms aan, maar dat zal wel gezonde spanning zijn.

haha Solei, die momenten heb ik ook wel hoor. Ik heb wel genoten tot nu toe van de zwangerschap maar ook mindere momenten gehad ivm mijn vreselijke hormonale huilbuien dat niets goed was, niets af en daar kan ik dan ook ontzettend onrustig van worden. Nu alleen nog de lakentjes wassen en strijken daarna en dan is alle was klaar :yes:

Daar kan ik echt rustig van worden haha.

Morgen hebben we weer een groeiecho, dus kunnen we haar weer even bewonderen. Ze heeft een ontzettende bos haar zei de echoscopiste 2 weken geleden, dus hoop dat er weer wat meer bij is gekomen. Zo lief die kleintjes met een hele bos haar :smile:

Wel voel ik haar minder hard dan voorheen. Hebben jullie dat ook? Komt ongetwijfeld omdat ze veel minder ruimte heeft nu, maar voel haar zo nu en dan wel schuiven of een "aai" van binnen. En soms als ik op mijn zij lig dan voel ik haar beentjes zachtjes duwen. Maar ja nu let je overal op natuurlijk, en juist omdat je overal op let voel je dan minder dan normaal... De "zorgjes" beginnen nu al haha
Afbeelding
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Bericht 02 Mrt 2014 18:30

Re: Voorjaar 2014 mama's

solei schreef:Snoezel: Jij bent erbij geweest, jij weet zelf het beste wat dat voor jullie ukkepuk betekend :P
Mar ik ben ook niet zo onder de indruk van de uitgerekende datum's en de gewichten die daarbij moeten horen. Al die grafiekjes... Daar weten die baby's toch niks van.
Kun je wel een beetje normaal wandelen en dingen doen, ondanks dat ukkepuk niet is ingedaald?


Tja. ik ook niet, maar helaas is het zorgstelsel in Nederland erg gefundeerd op regeltjes en grenzen enzo. Ik heb bij het bespreken van mijn bevalplan bv al discussie gehad over een oxytocineprik die ze STANDAARD geven.. Niks dat ze kijken of je lijf het misschien zelf kan of dat ze het eerst even aankijken, nee standaard. Wat een onzin... Ook "moet" de placenta binnen een half uur geboren worden en daarvoor "moeten" ze dus op de buik duwen en aan de navelstreng trekken om te voelen of hij los ligt. Ze bracht het echt alsof ie anders niet eruit zou komen :^^: Dat werkt echt op mijn zenuwen, maar ben ik uiteindelijk mee akkoord gegaan omdat ik weinig keuze heb en ik het niet de discussie waard vond. Het gaat om mij, als het om de kleine uk was gegaan was ik waarschijnlijk wel wat feller geweest, maar tja. Al die protocolletjes en richtlijnen. :thumbdown: De discussie over de termijn zal een leuke worden als ik die aan moet gaan vrees ik en ik vrees dat ik die ook ga verliezen dan, want ook dat zal wel weer gegooid gaan worden op regels en dat ze geen keuze hebben. Ik hoop dan ook gewoon dat ze deze week nog gewoon gaat komen.

Ergens vind ik het ook dubbel trouwens, want ook die regels en richtlijnen zijn er natuurlijk niet voor niks. Je wil niks doen wat ten nadele komt van je kleintje. Maar ik geloof ook dat je kindje komt wanneer hij er klaar voor is. En inleiden.. Ik heb het er niet op. Je lijf is er vaak gewoon nog niet klaar voor waardoor ingreep op ingreep nodig is.
Maar goed, mijn gevoel en mening :angel: En ik wijk daar nog wel eens in af :angel:

Ik kan lichamelijk alles doen trouwens, ik voel me echt super. Ja, gister na km gewandeld te hebben voelde ik wel heel erg mijn bekken, maar goed, dat zal denk ik iedere zwangere hebben gehad. Het enige wat me echt belemmerd is dat ik dus zsm plat moet als mijn vliezen zouden breken en dat ik dan binnen bereik van de vk moet zijn... Dat is wel enorme belemmering en dat risico wil ik ook niet nemen. Dus verder dan het dorp waar ik woon en 1 dorp verder kom ik ook eigenlijk niet. Maar goed, daar heb ik ook gewoon vrede mee (en had ik me eigenlijk al op voorbereid).

En Moonlight, ik herken je gevoelens wel hoor. Bij een eerste weet je nou eenmaal niet wat je ECHT kan verwachten als zo'n kleintje er eenmaal is. Tuurlijk kan je het lezen en kan je je er in grote lijnen wat bij voorstellen, maar wat het ECHT inhoudt is zo buiten je "normale" leven dat dat lastig is... En zelfs bij een tweede heb ik die gevoelens, omdat het een kindje is. Ik weet niet of het geheel gezond zal zijn, of het een tevreden kindje zal zijn, of de borstvoeding goed gaat lopen.. Dat kan je ook niet weten, dat zal moeten blijken en is dus onzeker...

Ik vanavond een heeerrrrlijk avondje relaxen in bed voor de tv :cheering:
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem25

Bericht 02 Mrt 2014 18:57

Re: Voorjaar 2014 mama's

Grappig, Luuk is ook met 39+3 geboren. En ik heb nu een sterk gevoel bij 17 mei(dat zou 40+3 zijn). Gelukkig dat je het nog wel prima kan handelen allemaal! Dat maakt het over tijd lopen toch wat dragelijker denk ik ;)
<<

Lindsya

Noob

Berichten: 156

Geregistreerd: 05 Sep 2013 12:51

Bericht 03 Mrt 2014 09:17

Re: Voorjaar 2014 mama's

Goedemorgen,

Dolfijntje, klinkt als een heftig bevalling. Nu lekker uitrusten en proberen alles een plekje te geven en genieten van jullie zoon.

Katrien, gelukkig dat je nu beter voel na de bevalling. Lekker genieten van jullie zoon ook.

Snoezel, 40 weken precies vandaag, het wordt wel spannender voor je elke dag. Leuk dat je na de lichtjesoptocht ben geweest. Hier in onze regio is niet veel te doen met carnaval.

Moonlight, ik voel mijn kleine man ook minder, de ruimte wordt inderdaad minder. Gelukkig voel ik hem wel meer dan van de week. Bij mij hebben ze niks gezegd of die haar heeft of niet, ik ben benieuwd.

Dit weekend lekker bezig geweest, spullen uit de garage gehaald en opgezegd, de zolder opgeruimd en de box gepakt en de kinderwagen, van de week even kijken voor vloerbedekking voor op de zolder en dan de schuur nog opruimen en da is alles opgeruimd gelukkig. Geef toch een geruster gevoel.
Vandaag precies 37 weken, donderdag weer aar de verloskundige. Het slapen gaat nu steeds moeilijker, veel pijn beneden en vooral ook in mijn liezen. Maar ja nog even door zetten, hopelijk laat de kleine man niet lang meer op hem wachten.

Hebben jullie al last van lekkende borsten, bij mijn zoontje had ik het al een tijdje in de zwangerschap bij deze nog helemaal niet.

Groetjes
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Bericht 03 Mrt 2014 11:07

Re: Voorjaar 2014 mama's

:cheering: 40 weken vandaag :cheering:

Had gisteravond wel hele onrustige buik. Helaas goed geslapen vannacht :P :thumbdown:
Vandaag al lekker druk door het huis gerend, lekker trap gelopen. Nog wat prenataal gekolfd (komt oxytocine bij vrij, dus ik dacht- misschien is dat het net zetje wat ik nodig heb :angel: ), maar helaas...

Ach, dan vanmiddag maar naar de carnavalsoptocht hier in het dorp met L en daarna met haar naar de bieb.

O, ik voel me echt ongeduldig en rusteloos. :palm:
Afbeelding

Afbeelding
<<

Shy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:29

Bericht 03 Mrt 2014 15:55

Re: Voorjaar 2014 mama's

Ik heb trouwens weer wat, gister even lekker stukje buiten gelopen. Zoon in de buggy en man ook mee, kreeg steken onderin mijn buik heel irritant en ook wel pijnlijk. Ook leek het erop dat het daar beneden ook pijn deed, kan het niet goed uitleggen. Herkenbaar?

Moonlight: heb je de groeiecho al gehad? Zag alles er goed uit?

Snoezel: wat ga je hard haha. Het is toch ook logisch dat je ongeduldig bent nu. Als ik nu 40 weken zou zijn dan zou ik inderdaad behoorlijk graag eindelijk kennis willen maken met die kleine.

Mikado: lekker laat antwoord op je vraag, ja heb nog wel wat kunnen opruimen. 1 grote vuilniszak met allemaal knuffels en speelgoed wat in de box lag. Deze diende meer als opslagruimte voor alle zooi die erin lag. Nu staat de box omhoog ligt het boxkleed erin en is het opgeruimd en fris. Nu de zolder nog, dan is alles netjes maar dat kan ik niet allemaal alleen doen haha :P
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Mikado

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 870

Geregistreerd: 22 Sep 2013 18:25

Bericht 04 Mrt 2014 12:16

Re: Voorjaar 2014 mama's

Dolfijntje, dat klinkt als een heftige bevalling! Hoop dat je kunt genieten van je kraamtijd met je zoontje. Hoe is het nu met je?

Shy, de steken herken ik wel, volgens mijn verloskundige van het indalen en de baby die erg drukt daar beneden.

Snoezel, snap dat je je onrustig voelt, je leeft toch toe naar de uitgerekende datum. Lijkt me vooral een vreemd gevoel als je bij de eerste voor die tijd al was bevallen. Ben benieuwd hoe het nu met je is!

Lindsya, bij jou schiet het ook al op! Ik heb wel last van lekkende borsten. Eerst een paar keer, maar de laatste dagen eigenlijk elke dag en loop ik met zoogcompressen in m'n bh. Ik voel de kleine ook minder hard dan voorheen. Ik voel haar wel vaker, maar geen harde trappen meer. Ik zie haar wel flink schuiven in m'n buik, echt van die golfbewegingen zijn dat dan terwijl het eerst echte trappen waren. Kan er wel enorm van genieten!

Moonlight, hoe was de echo? En wat leuk dat jullie kleine al zo'n haardos heeft! Hier is daar niets over gezegd maar verwacht er ook niet te veel van, aangezien ik zelf tot 1 jaar hartstikke kaal was :laughcry:

Razz, ben benieuwd of jullie verhuizing goed is gegaan? En of je nu wat meer rust hebt?

Solei, leuk dat je vrijwilligerswerk gaat doen. Kan begrijpen dat wanneer je zo lang thuis zit en je eigenlijk prima voelt je je gaat vervelen.

Hier zou de laatste week voor mijn verlof zijn aangebroken maar heb me sinds gister ziek gemeld. Heb flink de griep te pakken en voel me zo beroerd, inclusief enorm veel harde buiken. Besloten dat ik dus nog wel afscheid ga nemen van mijn klas wanneer ik me beter voel, maar hele dagen voor de klas gaat me nu echt niet lukken. Voel me zo vervelend erover, kan ook nog niet bepaald van mijn vervroegde 'verlof' genieten, heel jammer.

Wel geniet ik enorm van de kleine in mijn buik, mijn buik gaat soms alle kanten op en ik kan dan nergens anders naar kijken dan naar m'n buik. Roep ook de hele tijd mijn man dat hij moet komen kijken en voelen, die zal er nu zo langzamerhand wel een beetje gek van worden, haha.

Ik duik weer even m'n bed in, hoop dat ik me snel weer wat fitter voel en van de vrije tijd kan genieten!
2014 2016 2019
<<

Moonlight

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 51

Geregistreerd: 09 Okt 2013 11:08

Bericht 04 Mrt 2014 14:23

Re: Voorjaar 2014 mama's

Hi ladies

Hier alles goed! Onze kleine meid is goed gegroeid!! Ze schatten haar nu op 2395 gram. Dus in vergelijking met twee weken terug is ze bijna 600 gram aangekomen! Ze zit nu met alles zelfs een beetje boven de onderste groeicurve dus we konden ons geluk niet op gisteren. Ons kleine meisje doet het goed! :love:

Ze verwachten dat ze bij de geboorte nu rond de 3100 gram zal zijn, maar goed dat is maar een schatting. Ieder kindje is anders dus pin mezelf er niet op vast. Kan ook zomaar richting de 7,5/8 pond schieten al hoop ik dat ook weer niet haha. Ach als ze maar gezond is, dan zijn wij al ontzettend blij en gezegend.

Vandaag de lakentjes gewassen en wat we nu nog moeten hebben is een babyfoon (heb er ook een topic over geopend). Alecto dvm-70 werd oa genoemd en die staat mij ook wel aan als ik alles zo lees :)

@ Lindsya: fijn he dat je hem nu weer beter voelt. Ik voel haar nog steeds niet heel veel, maar af en toe voel ik haar weer lekker met dr pootjes tegen mijn ribben duwen of met haar billen tegen mijn middenrif. Kleine donder is het :)
Hier geen last van lekkende borsten. Nog geen enkele keer gehad trouwens. Hoop maar dat bv wel gaat lukken dan. Merk ook nog niets van ontplofte cupmaten, in mijn ogen zijn ze niet heel veel groter geworden.

@ Mikado: Gewoon eens vragen of ze tijdens de echo er naar kunnen kijken? Dan kun je het wellicht zien. Ze zagen gister ook weer dat haar haartjes mee golfden met het vruchtwater mee, dus ze heeft behoorlijke lange haartjes al. Vast van mama :love:

Hoe dichterbij het komt allemaal, hoe mooier en spannender ik het vind. Ik kan echt niet wachten tot we haar in onze armen mogen nemen en lekker kunnen knuffelen...

Ik ben eindelijk door alle babywas heen!! Heerlijk voelt dat haha gewoon helemaal klaar voor haar komst. Ik zit voornamelijk binnen nu ook, ik kan me er niet toe zetten om naar buiten te gaan. Het lijkt wel alsof ik me van alles en iedereen afzonder op dit moment. Beetje cocoonen lijkt het wel.

Alles goed met de kersverse moeders? Vast wel!
Afbeelding
<<

Anoniem75

Bericht 04 Mrt 2014 15:02

Re: Voorjaar 2014 mama's

Even een snelle update want ik ben echt op! Het oververhuizen is opzich goed gegaan maar we hebben helaas wel 2 beschadigde meubelstukken. 3 flinke diepe krassen op m'n eettafel door een glasplaat en er is een stuk van m'n tv meubel afgebroken. Als het kan willen we dit opgeven aan de verzekering want het zijn dure meubels die nog maar 3 maanden oud zijn. Verder moeten er nog kasten in elkaar gezet worden, het appartement moet nog schoon etc en donderdagochtend moeten we de sleutel inleveren. Dus we hebben nog even te werken! Er staan nog een paar dozen die uitgepakt moeten worden en er moeten nog een paar dingen in elkaar gezet worden.

Ik heb ook al 2 dagen slacht geslapen want S. heeft zondag 2x in de nacht moeten spugen en gisteren de eerste nacht in het huis was gewoon flink wennen kon ik de slaap gewoon niet vatten. Hopelijk vanavond een betere nacht!
<<

Mikado

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 870

Geregistreerd: 22 Sep 2013 18:25

Bericht 05 Mrt 2014 13:15

Re: Voorjaar 2014 mama's

Balen van de meubels Razz! En dat S. zo slecht slaapt, hoop dat het vannacht alweer wat beter is gegaan. Ben benieuwd naar jullie babykamer :)

Even een vraagje: ik wil volgende week gaan beginnen met de babywas, en heb daarvoor Neutral wasmiddel gekocht. Gebruiken jullie ook Neutral wasverzachter? En alle kleertjes en lakens in de droger of op het droogrek? Ik heb geen idee!
2014 2016 2019
<<

Anoniem25

Bericht 05 Mrt 2014 13:32

Re: Voorjaar 2014 mama's

Mikado: Ik heb geen wasverzachter gebruikt voor Luuk toen, gewoon alleen wasmiddel. De kleertjes hing ik op het droogrek te drogen en de lakens in de droger, zoals ik ook met onze eigen was doe :)
<<

Anoniem75

Bericht 05 Mrt 2014 15:58

Re: Voorjaar 2014 mama's

Er volgt snel een foto! Het kamertje is nu bijna af (gelukkig)

Ik heb bij deze baby alles gewoon met een klein beetje Ariel en Lenor wasverzachter gewassen.
<<

Eppie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 441

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:56

Bericht 05 Mrt 2014 16:13

Re: Voorjaar 2014 mama's

Hoi dames,

Ik heb weer bij gelezen en ga mijn best doen om op iedereen te reageren.

Dolfijntje. Het klinkt echt als een pittige bevalling. Ik kan me voorstellen dat het voor je vriend ook zwaar is. Jij bent natuurlijk ook herstellende. Hoe gaat het nu met je?
Laat je lekker verwennen en geniet van kleine L. Nogmaals gefeliciteerd!

Moonlight. Ik herken het heel goed. Ik vind het ook zo bijzonder allemaal. Dat getrappel in je buik.. Natuurlijk zijn er heel veel mensen zwanger en is het iets heel natuurlijks. Toch geniet ik volop! Ik ben benieuwd wanneer ons ukje komt. Ik ben 8 april uitgerekend. Ik heb niet het gevoel dat het eerder komt, eerder wat later. Ik heb 10 april in mijn hoofd. We zullen het mee gaan maken.
De pijn die je beschrijft herken ik niet. Zouden het indalingsweeën kunnen zijn? Mijn uk is ook aan het indalen, maar hier verneem ik maar weinig van. Alleen wat druk onderin mijn buik.
Leuk dat jullie meisje zoveel haar heeft. Bij de echo met 28 weken zagen ze bij onze baby ook haartjes. Zelf had ik ook een beste bos, dus ik ben benieuwd.
Zou het kunnen zijn dat de baby Anders is gaan liggen? Ik voel mijn baby nog erg goed. Hij/zij ligt op zijn zij, met het hoofdje naar beneden, het rugje aan een zijkant en de voetjes aan de andere zijkant. Ook had ik voldoende vruchtwater, waardoor de baby de ruimte nog wel had.

Snoezel. Ik hoop dat puck zich snel aandient! Zo te lezen ben je er helemaal klaar voor.
Mijn cyclus was niet heel regelmatig, een aantal uitschieters gehad van 40+ dagen, dus mijn eisprong kan ik niet herleiden. Bij elke echo is het weer wat bijgesteld. Zoals Solei ook zegt, een baby houd zich toch niet aan zulke cijfertjes.
Bij mij ook nog geen gerommel, mijn baby mag ook nog een paar weekjes blijven zitten. De kriebels beginnen wel te komen. Ik heb zin in de geboorte en de kennismaking met kleine uk.



Lindsya. Ook lekkere nesteldrang zo te lezen. Ik heb ook al vanalles opgeruimd en weggegooid thuis. Ik heb geen last van lekkende borsten. Wel van wittige afscheiding op mijn tepels. Dit heb ik al sinds 20 weken ongeveer.
Vervelend dat het slapen zo moeizaam gaat. Komt de pijn bij je liezen van de ingedaalde baby? Als ik te lang op mijn zij lig, krijg ik last van mijn heupen, bij mij is het dus veel draaien en van positie veranderen ’s nachts.

Shy. Wat je beschrijft is voor mij wel wat herkenbaar. Ik heb niet echt pijn, maar wel een drukkende gevoel ter hoogte van mijn schaambeen. Mijn uk is ook aan het indalen, dus dat zal het zijn.

Mikado. Fijn, ook verlof. Dat je ziek bent geworden, was denk ik een teken dat je er aan toe was. Hoe gaat het nu? Leuk om te zien hé, al die bewegingen. Ik kan ook zo een hele tijd naar mijn buik kijken. Zo bijzonder. Ik geniet hier ook volop van! Beterschap.
Ik heb neutral gebruikt en azijn als wasverzachter. Dit doe ik ook met onze eigen was. Voor de rest net zo als Aimee.Wel leuk om al die kleine kleertjes te zien hangen. Ik heb er foto’s van gemaakt.

Razz. Wat balen van je nieuwe meubels. Hopelijk kun je dit vergoed krijgen van de verzekering. Ik kan me voorstelen dat je hier goed van baalt.
Het lijkt me wel zwaar hoor, hoogzwanger en verhuizen. Hopelijk keert de rust snel terug en kun je je voorbereiden op de komst van de kleine. Daarna ben je alle energie ook wel nodig.


All. We zijn afgelopen maandag teruggekomen van ons weekendje weg. We hebben echt genoten en er ook meerdere malen bij stil gestaan dat we nu nog met z’n tweeën zijn en over een paar weken met z’n drieën. We hebben overdag van alles ondernomen, ’s avonds lag ik rond 8uur op de bank te slapen. Heel gezellig voor R.  Ik heb me er gewoon maar aan toegegeven.

Gisteren weer controle gehad bij de verloskundige. Qua gewicht sta ik zelf al een paar weken stil. Mijn buik groeit behoorlijk, dus ik zal wel ergens afvallen? De baby doet het ook goed.
Het ligt met het hoofdje naar beneden en is begonnen met indalen. Alle controles waren ook goed. De baby wordt geschat op 7 pond bij de geboorte. Dit is toch vrij gemiddeld ofniet? Is er bij jullie ook een schatting gemaakt en klopte dit achteraf gezien? Over 2 weken heb ik een liggingsecho. Ik ben dan 37 weken, dus veel zal wel niet te zien zijn denk ik. Toch leuk even weer naar de baby kijken.

Verder ben ik lekker aan het rommelen in huis. Al heel wat kasten uitgemest en spullen weggegooid. Fijn die nesteldrang. Voor R. heb ik een to-do lijst gemaakt. Langzaam maar zeker wordt alles afgestreept. Fijn 
Afbeelding
<<

Moonlight

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 51

Geregistreerd: 09 Okt 2013 11:08

Bericht 05 Mrt 2014 16:57

Re: Voorjaar 2014 mama's

@ Eppie: Mijn kleine ligt ook precies zoals bij jou. Gyn zei dat het met indalen te maken kon hebben ja. Dus ik geef me er ook maar aan over. Ze lag bij de controle wel al in mijn bekken en kon er niet uitgewipt worden dus nog niet helemaal vast maar ook niet los zodat ze een andere positie aan kan nemen haha.

@ wassen: Ik heb gewoon alles gewassen met Neutral wasmiddel. Geen wasverzachter erbij gedaan. Als ze er straks is, ga ik wel een paar rompertjes met onze eigen was meewassen als het nodig is en kijken of ze ook tegen gewoon wasmiddel kan want dat vind ik zelf lekkerder dan neutral. Maar mocht ze er uitslag van krijgen dan blijf ik uiteraard neutral gebruiken voor haar.

Wij gaan zondag lekker een nachtje weg in een hotelletje. Lekker smiddags terrasje doen en savonds uit eten en dan genieten in een luxe kamer :) Nog even en dan zijn we met zijn drietjes. Zo fijn allemaal!
Afbeelding
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Bericht 06 Mrt 2014 20:35

Re: Voorjaar 2014 mama's

Razz-nogmaals knuffel voor jou! Nog heel even afzien!!!

Moonlight- alvast heel veel plezier van het weekend, klinkt heerlijk!!!!!

Eppie: Fijn dat alle controles goed waren weer en dat is inderdaad standaard gemiddeld geboortegewicht.

Ik weet niet wie het vroeg, ik heb de babywas ook alleen met neutral wasmiddel gewassen.

Verder hier nu over de 40weken en ik word GEK van alle goedbedoelde adviezen en interesses en meningen van iedereen over overtijd lopen... :thumbdown: Zullen vast mijn hormonen zijn, maar... pfff...

Vandaag naar de verloskundige geweest en daar het goede nieuws gehad dat ik tot 42weken gewoon bij hen mag blijven :cheering: Erg blij mee! Ik ben niet van het ingrijpen, geloof dat een kindje of je lichaam er (in de meeste gevallen dan) nog niet aan toe is als kindje nog niet komt. Maar ja, er is tegenwoordig zoveel paniekvoetbal in ieder geval... Er is ook geen vaste manier van omgaan met overtijd. Sommige ziekenhuizen hanteren 41 weken, andere 42 weken... Dus ik blij. We hebben nog even :cheering: Nu hopen dat kindje het voor die tijd ook goed vindt...

Verder was de controle helemaal prima. Kindje ligt weer soort van ingedaald, haha, maar wel met heel veel speling. Ze kon dr zo een stukje omhoog duwen :bounce: , dus heb nog steeds beladvies bij het breken van mijn vliezen, want we vertrouwen er niet op dat ze ingedaald blijft :^^:

Allemaal alvast een fijn weekend!
Afbeelding

Afbeelding
<<

Lindsya

Noob

Berichten: 156

Geregistreerd: 05 Sep 2013 12:51

Bericht 06 Mrt 2014 21:21

Re: Voorjaar 2014 mama's

Goedeavond,

Mikado, balen dat je zo ziek ben. Hoe voel je je nu? Hopelijk kan je daarna lekker van je verlof genieten. leuk dat de kleine zo lekker beweeg. Ik heb alles in Neutral wasmiddel gewassen, wasverzachter ervan gebruik ik niet. Kleren doe ik sowieso nooit in de droger maar lakens en hydrofiele luiers die wel.

Moonlight, gelukkig dat je kleine meid goed is aangekomen. Ik had vorige keer wel last van lekkende borsten dus ik zit ook een beetje te twijfelen of de bv goed gaat verlopen, maar we zien wel misschien begin het na de bevalling. veel plezier met je nachtje weg, geniet ervan.

Razz, goed dat jullie oververhuisd zijn, balen van je meubels die kapot zijn. Hopelijk kan je iets terug krijgen van de verzekering. Zijn jullie al een beetje gewend en hebben jullie al een beetje beter geslapen?

Eppie, ja het besef komt steeds dichterbij dat jullie dadelijk met zijn drieën zijn. Lekker dat jullie toch nog lekker even van elkaar hebben kunnen genieten in het weekendje weg. Mijn verloskundige zeg dat niet hoeveel de baby ongeveer gaat wegen, heeft ze bij mijn zoontje ook nooit gedaan eerlijk gezegd. Ik wil ook alles goed opgeruimd hebben voor de kleine er is, ik weet uit ervaring dat als de kleine er eenmaal is je niet veel meer doet dus liever nu even door zetten. Ja de kleine is nu nog verder ingedaald dus ik denk dat het daar mee te maken heeft dat ik last heb van mijn liezen want het wordt steeds zwaarder daar beneden.

Snoezel, goed dat je bij je eigen verloskundige mag blijven tot 42 weken, hopelijk komt de kleine voor die tijd nog.

Vandaag mijn controle gehad bij de verloskundige. Alles was goed, de kleine was toch weer aan de andere kant gaan liggen met zijn rug. Ik had het haar verteld dat ik nog steeds veel pijn heb en dat het met de dag erger wordt. Ze wil als ik er aan toe ben volgende week anders strippen. Ik heb volgende week donderdag weer een afspraak. Ik ben dan 38 weken en 3 dagen als ze het wil doen dus ik ga er even over nadenken. Misschien is het wel niet nodig voor die tijd en dien die zichzelf aan want hij was nu weer verder ingedaald naar beneden dus wie weet. Nog even volhouden.

Groetjes
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron