Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Weight Watchers

<<

Anoniem193

Bericht 28 Feb 2014 11:49

Re: Weight Watchers

Lejow schreef:Weet je dat zeker Dreamer?
Want dan eet je volgens mij zowat niets!
125 gram magere yoghurt is 1 punt, en 20 gram muesli is 2 punten.


Dacht ik ook. 125 gr yoghurt is echt heel weinig.
<<

dreamer

Kwebbel

Berichten: 257

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:21

Bericht 28 Feb 2014 11:51

Re: Weight Watchers

Dat is ook wat ik eet.meer krijg ik echt niet weg.en als lunch tegenwoordig 2 bruine boterhammen met chocolade pasta en dan 1 besmeerd en de andere er bovenop.
Afbeelding]
<<

Anoniem193

Bericht 28 Feb 2014 12:02

Re: Weight Watchers

Weeg je het af dan? Want 125 mg is zo'n bakje zeg maar van activia.
Dit is wel heel weinig om je dag mee te starten.

[img]https://www.delixl.nl/images/product/b4/172920-product-shot-250x190-12eef1b4.jpeg[\img]

Het beste zou zijn volgens WW om je punten het meest evenredig te verdelen over de hele dag.
Dus zoiets als 8 bij ontbijt 8 bij lunch en 10 bij diner. Dan heb je nog een paar punten over voor je tussendoortjes.
Natuurlijk kun je op sommige dagen bij het ontbijt en lunch wat smokkelen, zodat je bij het diner meer punten over hebt voor uit eten of iets dergelijks. Maar het hoort niet bij het plan om dat elke dag te doen.


Dit eet ik vandaag

2 eieren met 1 ui en ongeveer 10 champignons als omelet. Daarbij nog een plak roggebrood met kip/hawai salade.
Tussendoor een banaan.
Lunch een tonijnsalade met kwark gemaakt, met 100 gram sla. Daarbij 2 plakken roggebrood met kipfilet, sla en appel als beleg.
Tussendoor bak banaankwark (zelf gemaakt) met appel en kaneel.

Alleen groene producten! :D

Diner: Nog geen idee ik eet niet thuis. Volgens mij pannenkoeken, dus ik moet op mijn punten gaan letten. Maar de rest van het weekend ben ik gewoon thuis, geen gekke dingen, dus het kan :)
<<

dreamer

Kwebbel

Berichten: 257

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:21

Bericht 28 Feb 2014 12:17

Re: Weight Watchers

Ja ik weeg het af, ik sta elke ochtend trouw met mb keuken weegschaal musli en yoghurt af te wegen. Zo'n ontbijt als jij alibi zal ik echt niet weg krijgen nu kan ik s' ochtends altijd al slecht eten.

Mijn snaai moment is echt s' avonds op de bank dus dan ben ik blij dat ik overdag wat punten over hou voor in de avond ben bang dat ik anders gewoon ga snaaien. Het is nu niet dat ik mezelf uithonger.heb ik honger eet ik meer.
Afbeelding]
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 28 Feb 2014 12:19

Re: Weight Watchers

Klinkt goed Alibi!

Als ik 8 ontbijt, 8 lunch en 10 diner zou eten, ben ik door mijn punten heen haha!
Ik zit meestal op 5/6 ontbijt en 6/7 lunch

Aan de andere kant, is iets ontbijten nog altijd beter dan niets ontbijten!

En dreamer, als je in de avond eens een ww chocoladereepje probeert, of een bakje lays/ crocky pop chips?
Dan kun je toch wat snaaien, maar is het maar 2/3 punten!
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:19

Bericht 28 Feb 2014 12:33

Re: Weight Watchers

Iets ontbijten is inderdaad beter dan niets, maar ik zou dan om 10.00 uur bijvoorbeeld nog wat nemen.
Want wat Alibi zegt klopt wel een beetje. Je kan het beter goed verdelen.

Mmmm, dat klinkt allemaal lekker Alibi. Eetse!
Hier gaat het weer goed. Heb alleen een opgeblazen buik. Geen idee hoe het komt.
Afgelopen dinsdag was ik teleurstellend weinig afgevallen, terwijl ik wel erg mijn best gedaan heb.
Het kan aan vocht liggen, maar ook aan mijn verleden met diëten enz. Ik heb mijn stofwisseling wel een beetje verpest ben ik bang. Hopelijk gaat het nu weer wat sneller.
Afbeelding
<<

dreamer

Kwebbel

Berichten: 257

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:21

Bericht 28 Feb 2014 12:45

Re: Weight Watchers

Soms eet ik wel wat tussendoor hoor,maar niet altijd. Je tip lejow is wel handig ga ik eens naar kijken.
Afbeelding]
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 28 Feb 2014 12:51

Re: Weight Watchers

Ja, verantwoord 'snaaien' :D
Ik vind het ook altijd lekker om een paar augurkjes te eten, lekker zuur.
Doe ik er soms een schepje mosterd doorheen, is het nog wat pittig ook.


Jammer Lana! Het is zo moeilijk, soms doe je een week SUPER je best en is er amper vanaf, en soms heb je een week dat je denkt 'nouuuuuuuuuuuuuuu.. oi...' en dan is er zomaar flink wat af.
Het belangrijkste is dat er IETS af is, want er af, is er maar mooi af!

Ik woog vanmorgen in mijn buttnaakje nog maar 70.7 kilo. Dat betekent dat ik in de ochtend ZO ZO ZO dichtbij ben om de 70 weg te krijgen van de weegschaal!!!!!
<<

Anoniem193

Bericht 28 Feb 2014 15:26

Re: Weight Watchers

Ik at eerder ook veel minder over de dag verspreid en kreeg dus ook snaai trek 's avonds. Nu heb ik dat haast niet meer, ik denk juist doordat ik het zo verdeel.

Lekker Lejow!
Ik was in mijn buttnaakje 's ochtends 3,4 kilo minder zwaar dan 's avonds wegen op de cursus! Echt idioot dat verschil!
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 28 Feb 2014 16:48

Re: Weight Watchers

Oh wow, das wel heel veel. Ik scheel zo'n 1.5 kilo in de ochtend en avond. Mijn eigen weegschaal komt aardig overeen met die van WW.
<<

Uiltje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 766

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:01

Bericht 28 Feb 2014 17:00

Re: Weight Watchers

Goed bezig Lejow,

Bij mij verschilt de weegschaal met WW 3 kilo :O, tenminste de laatste keer :).
Ik heb vandaag volgende gegeten :

O : 1 snee aldi brood met dun laagje file americian en twee glazen water
L : Volkorenbroodje met zalm en lading sla met grote kop thee. (had lunch afspraak).
D : Roerei met veel groente en paar kip blokjes die ik over had van gisteren.
Tussendoor : 2 appels, 3 koppen thee, kwark met musli , flesje water a 500, lu cracker met chocoladepasta

Ik had trouwens de musli van de c1000 berekend via de ww site en 100 gram is maar nul punten.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 28 Feb 2014 18:08

Re: Weight Watchers

Tot nu toe vooral stabiel gebleven. Vanaf morgen ga ik er weer vol voor. Vandaag laatste dagje ziek thuis geweest en dan morgen weer zoveel mogelijk in het ritme. Mijn vriend vind mijn buik al een stuk platter dus dat is fijn zelf zie ik het nog niet zo.
2015 💙
<<

Joan

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:24

Bericht 28 Feb 2014 18:29

Re: Weight Watchers

Uiltje schreef:Goed bezig Lejow,

Bij mij verschilt de weegschaal met WW 3 kilo :O, tenminste de laatste keer :).
Ik heb vandaag volgende gegeten :

O : 1 snee aldi brood met dun laagje file americian en twee glazen water
L : Volkorenbroodje met zalm en lading sla met grote kop thee. (had lunch afspraak).
D : Roerei met veel groente en paar kip blokjes die ik over had van gisteren.
Tussendoor : 2 appels, 3 koppen thee, kwark met musli , flesje water a 500, lu cracker met chocoladepasta

Ik had trouwens de musli van de c1000 berekend via de ww site en 100 gram is maar nul punten.



Misschien is het leuk als je het punten aantal per maaltijd neerzet? Anderen hebben er misschien wel weer wat aan! :)
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 28 Feb 2014 19:52

Re: Weight Watchers

Uiltje schreef:Goed bezig Lejow,

Bij mij verschilt de weegschaal met WW 3 kilo :O, tenminste de laatste keer :).
Ik heb vandaag volgende gegeten :

O : 1 snee aldi brood met dun laagje file americian en twee glazen water
L : Volkorenbroodje met zalm en lading sla met grote kop thee. (had lunch afspraak).
D : Roerei met veel groente en paar kip blokjes die ik over had van gisteren.
Tussendoor : 2 appels, 3 koppen thee, kwark met musli , flesje water a 500, lu cracker met chocoladepasta

Ik had trouwens de musli van de c1000 berekend via de ww site en 100 gram is maar nul punten.


Dat klopt volgens mij niet.
De mijne geeft voor C1000 huismerk en C1000 basismuesli per 20 gram 2 punten aan.

En punten er bij lijkt me inderdaad wel leuk!
<<

Anoniem193

Bericht 28 Feb 2014 20:31

Re: Weight Watchers

Lejow schreef:Oh wow, das wel heel veel. Ik scheel zo'n 1.5 kilo in de ochtend en avond. Mijn eigen weegschaal komt aardig overeen met die van WW.


Ww weegmoment is natuurlijk s avond na het eten met kleren en schoenen aan en thuis is naakt en in de morgen voor het eten ;)
<<

Joan

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:24

Bericht 28 Feb 2014 21:12

Re: Weight Watchers

Ik heb vandaag gegeten:

Ontbijt:
2 boterhammen met boter, vruchtenhagel en kwinkslag (helft beleg, dubbelgeflapt) = 7
Kop thee met suiker = 1

Lunch:
2 volkoren knackebrod met kipfilet en plakjes komkommer = 3
Tomaten-cremesoep, bord 250ml = 2
Smoothie van magere yoghurt met sinaasappel en kers = 3

Diner:
Verse AH Pasta Perlini met ham, 120 gram = 11
Saus van tomaatjes uit blik/gezeefde tomaten met Italiaanse wokgroente = 0

Tussendoor: 1 banaan, 1 appel = 0

Totaal: 24, ik mag er nog 2.

Ik merk wel dat dit avondeten echt totaal niet vulde. Ik heb, ondanks het fruit net, nog mega honger. Ik zit te twijfelen of ik van die twee punten nog een cracker neem of chipjes.. Ik verlang echt naar m'n chipjes, vooral zo op de vrijdagavond.

Hoe zit het eigenlijk met bepaalde producten die voor 7 punten kunt eten tot je verzadigd bent? Ik heb ergens gelezen dat het met aardappel kan maar welke dingen kan ik nog meer eten daarvoor?
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 28 Feb 2014 21:22

Re: Weight Watchers

Alibi schreef:
Lejow schreef:Oh wow, das wel heel veel. Ik scheel zo'n 1.5 kilo in de ochtend en avond. Mijn eigen weegschaal komt aardig overeen met die van WW.


Ww weegmoment is natuurlijk s avond na het eten met kleren en schoenen aan en thuis is naakt en in de morgen voor het eten ;)


Ja bij mij ook. Moet wel zeggen dat ik lichte kleding draag. Dat had ik de eerste x aan omdat ik erna ging sporten en dat doe ik nu elke keer aan.
<<

Joan

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:24

Bericht 01 Mrt 2014 12:37

Re: Weight Watchers

Volgens mij heb ik gister te weinig gegeten. Ik heb namelijk begrepen dat je rijst, pasta en aardappelen voor 7 punten verzadigd mag eten. Nu heb ik gister pasta gehad, maar er lagen misschien 3 eetlepels op m´n bord, wat ik heb berekend voor 11 punten. Ik wist nog niet dat die verzadigde portie voor 7 punten ook geldt voor pasta. Dit was geen verzadigde portie want ik had niet genoeg. Ik heb dus later voor 7 gerekend en had er toen dus nog 4 extra over én ik had dus veel meer mogen eten van die pasta. Klopt dit? Want dan begrijp ik wel waarom het voor mij gister echt zwaar was. Als het niet klopt dan ga ik denk ik m'n weekextras gebruiken want als volgende week weer naar school moet ben ik bang dat ik echt mega honger krijg.
<<

Anoniem193

Bericht 01 Mrt 2014 13:45

Re: Weight Watchers

Verzadigde porties mag je volgens mij alleen eten als je powerstart en telvrij doet, als je telt, moet je alles tellen en wegen.

Ik heb net een broodje hamburger gegeten en helemaal passend in mijn telvrije dag.
Roggebrood met knoflooksaus gemaakt van kwark. Daarop champignons, uitjes en tartaar gebakken op de grill. :D
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 01 Mrt 2014 14:51

Re: Weight Watchers

Het gaat dan om de pasta zelf, zonder iets erbij.
Hoeveel je daar ook van eet, je hoeft nooit meer dan 7 punten te rekenen.
Maar voor 7 punten aan pasta is echt heeeeel veel pasta.

Naast de pasta komt er natuurlijk nog het vlees bij, en de saus, en dat maakt dat je dan toch tot 11 punten kunt komen.
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:45

Bericht 01 Mrt 2014 15:42

Re: Weight Watchers

Hé meiden, ik kom hier even stiekem om het hoekje kijken en voorzichtig meelezen... Ik ben vorig jaar heel veel afgevallen en weeg nu bij een lengte van 172 zo'n 69 kilo en dat blijft ook redelijk stabiel. Graag zou ik nog een paar kilo er af willen hebben, gewoon voor mijn eigen gevoel want een gezond gewicht heb ik al. Maar wat ik ook doe, het lukt gewoon niet! Ik loop 3x per week hard en verder eet ik erg gezond en snoep bijna niet. Alleen in de weekenden kan ik mogelijk mijn glaasje wijn en hapjes laten staan.... :redface:
Ik zit er aan te denken om voor die laatste 5 kilo te gaan ww'en, misschien dat het dan wel lukt. Hoeveel punten zou ik mogen hebben denken jullie? En hoe kan een dag menu er dan uit zien?

alvast bedankt voor jullie reacties!
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 01 Mrt 2014 15:46

Re: Weight Watchers

26!

Ik ben 1,71 en weeg nu 71,9.
Maar 26 is het minimum.

Dag menu (wat ik eet)

250 gram yoghurt
30 gram havervlokken
10 gram vruchtenhagel


2 volkoren tortilla wraps
met heel klein plakje ham/kipfilet
15 gram philadelphia per wrap
sla
komkommer

150/200 gram aardappels
250 gram groente
stukje vlees (kipfilet en tartaar zijn bijv mager, slavink en kipkrokant zitten in de middenmoot en speklap kun je beter laten staan).
en lepeltje jus (maar die tel ik meestal niet)

Als tussendoortje 2 lu granen biscuits naturel, of een ww chocoladereepje, of een ww zakje chips, of lays pop chips (20 gram voor 2 punten). Of natuurlijk fruit en groente.
<<

Joan

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:24

Bericht 01 Mrt 2014 16:03

Re: Weight Watchers

Oeh, jouw lunch klinkt lekker Lejow! :D. Hoeveel punten tel je per maaltijd?

Ik heb dat pasta verhaal nog even nagekeken maar ik denk dat het in mijn geval van de verse pasta is gekomen. Die was 2 punten voor 30g. Gewone volkoren past is geloof ik per 100gram 3 punten dus dat scheelt nog al. Meestal eten m'n vriend en ik de helft van een pakje spaghetti, wat neerkomt op 125 gram per persoon. Volgende keer dus maar gewone pasta :D.

Edit: Pandora, 26 punten zoals Lejow zegt. Plus dan nog 49 weekextras maar goed, het is maar net of je daar gebruik van wilt maken.
<<

Uiltje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 766

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:01

Bericht 01 Mrt 2014 16:39

Re: Weight Watchers

Zal volgende keer mijn punten ook de bij vermelden :)
Ik probeer wel zoveel mogelijk de groene producten te eten maar tel gewoon alles, dat past beter bij mij.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 01 Mrt 2014 20:11

Re: Weight Watchers

Joan schreef:Oeh, jouw lunch klinkt lekker Lejow! :D. Hoeveel punten tel je per maaltijd?

Ik heb dat pasta verhaal nog even nagekeken maar ik denk dat het in mijn geval van de verse pasta is gekomen. Die was 2 punten voor 30g. Gewone volkoren past is geloof ik per 100gram 3 punten dus dat scheelt nog al. Meestal eten m'n vriend en ik de helft van een pakje spaghetti, wat neerkomt op 125 gram per persoon. Volgende keer dus maar gewone pasta :D.

Edit: Pandora, 26 punten zoals Lejow zegt. Plus dan nog 49 weekextras maar goed, het is maar net of je daar gebruik van wilt maken.



De tortilla's zijn 5 punten per 2, de philadelphia is 1 punt, en de ham is zo weinig dat ik er geen, of een punt voor tel.
Dan sla en komkommer natuurlijk, of soms zelfs paprika. Dat is ook allemaal niks.

Een salade met sla, komkommer, eitje, paprika, augurk, ui, enz en dan met gerookte kip en wat mosterd met een klein beetje honing er door als lunch vind ik ook lekker. Hoef je alleen de ei en de gerookte kip en het kleine beetje honing te rekenen.

Of 2 vollerkoren (groene logo) boterhammen, met gerookte kip, sla, komkommer, paprika en lekker gerookte kip en mosterd er op (mosterd is 0 punten) is ook lekker!
VorigeVolgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers