Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Niet kunnen eten van verliefdheid?!

<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 25 Feb 2014 14:28

Re: Niet kunnen eten van verliefdheid?!

Ik geloof ook wel dat je van iemand gaat houden en dol bent op diegene en er vast nog weleens kriebels zijn, maar die spanning en verliefdheid van de begintijd met al die onzekerheden, die eerste date, die eerste kus, (wellicht) elkaar zin in trouwjurk en pak.. dat zal vast na 40 jaar niet meer zo aanwezig zijn. Realistisch gezien, geloof ik dat ook. Niet dat je niet meer gek ben op je partner, maar meer dat het gevoel van puberliefde is omgezet naar een volwassen houden van.
<<

Anoniem112

Bericht 25 Feb 2014 14:41

Re: Niet kunnen eten van verliefdheid?!

Ja ik snap no3 ook hoor maar het stond er een beetje maf!
En het is juist goed dat je in voor en tegenspoed voor elkaar gaat.
<<

Anoniem44

Bericht 25 Feb 2014 16:59

Re: Niet kunnen eten van verliefdheid?!

Ik heb voor mijn man eigenlijk wel een continue gevoel van liefde, ook als we bijvoorbeeld eens ruzie hebben of in een mindere periode zitten is er altijd nog een basisgevoel van houden van/zorgzaamheid en de ander nemen zoals die is en een bepaald mededogen ontwikkelen voor het karakter van de ander, dus ook met de mindere kanten. Dus als mijn man iets doet waar ik me eigenlijk een beetje aan stoor, dan kan ik daar toch vanuit een gevoel van liefde naar kijken.

Dit zie ik bij de mensen om mij heen die al 40 jaar een relatie hebben ook. Het is niet dat ze elkaar dagelijks verliefd in de armen vliegen, maar je ziet wel de liefde tussen hen nog altijd levendig is. 'Geen sikkepit meer voor de ander voelen', dat lijkt me dan ook wat ver gaan.
<<

Anoniem23

Bericht 25 Feb 2014 17:09

Re: Niet kunnen eten van verliefdheid?!

Hoe weet je dat nou wat die mensen voelen. Mijn ouders zijn al 40 jaar bij elkaar en ja ze zijn regelmatig nog helemaal verliefd op elkaar, maar er zullen ook echt wel momenten zijn geweest dat ze wellicht uit elkaar hadden kunnen gaan maar dat niet gedaan hebben en het gevoel weer teruggevonden hebben.
<<

Anoniem44

Bericht 25 Feb 2014 17:19

Re: Niet kunnen eten van verliefdheid?!

Omdat ik daarover gesprekken met hen voer, heel eerlijke gesprekken van mens tot mens.
<<

No. 3

Bericht 25 Feb 2014 17:32

Re: Niet kunnen eten van verliefdheid?!

Mensen die na veertig jaar die liefde nog voelen, en sterk ervaren, kunnen niet anders dan ooit dan soort momenten hebben gehad. Elke persoon verandert en gevoelens ook. Soms voel je gewoon een tijdje niets, ben je bij elkaar omdat je nu eenmaal bij elkaar bent. Soms krijg je niets terug van je partner, omdat hij ziek is, psychisch of lichamelijk. Soms ga je zelf door een dal en heb je handen vol aan jezelf. En wat dacht je van kinderen krijgen? Iedereen krijgt hobbels. Hoe je ermee omgaat, bepaalt denk ik of je veertig jaar later liefdevol naast elkaar loopt.
<<

Anoniem23

Bericht 25 Feb 2014 17:41

Re: Niet kunnen eten van verliefdheid?!

Hahaha ik moet gewoon lachen. Ik snap niet dat ik er serieus een hele reactie aan gewijd heb.
<<

No. 3

Bericht 25 Feb 2014 17:43

Re: Niet kunnen eten van verliefdheid?!

Harrison schreef:Hahaha ik moet gewoon lachen. Ik snap niet dat ik er serieus een hele reactie aan gewijd heb.
:lol:
<<

Anoniem44

Bericht 25 Feb 2014 18:03

Re: Niet kunnen eten van verliefdheid?!

No. 3 schreef:Mensen die na veertig jaar die liefde nog voelen, en sterk ervaren, kunnen niet anders dan ooit dan soort momenten hebben gehad. Elke persoon verandert en gevoelens ook. Soms voel je gewoon een tijdje niets, ben je bij elkaar omdat je nu eenmaal bij elkaar bent. Soms krijg je niets terug van je partner, omdat hij ziek is, psychisch of lichamelijk. Soms ga je zelf door een dal en heb je handen vol aan jezelf. En wat dacht je van kinderen krijgen? Iedereen krijgt hobbels. Hoe je ermee omgaat, bepaalt denk ik of je veertig jaar later liefdevol naast elkaar loopt.

Huh, hoelang had jij ook alweer nu een relatie? Ik vind dat je nogal op de zaken vooruit loopt. Ik ben het niet met je eens trouwens, het is niet absoluut noodzakelijk om momenten te hebben waarop je 0.0 voor de ander voelt. Ik ben het er wel mee eens dat hobbels bij het leven horen en ik kan je ook vast vertellen dat ze soms aanvoelen als bergen, maar dat betekent nog niet dat je door moeilijke periode niet sámen heen kunt gaan en elkaar kunt steunen. Dat is dan misschien een ander soort liefde dan de prille liefde die jij nu ervaart, als in: hoteldebotel verliefd enzo, maar júist ook dat is echte liefde!
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 25 Feb 2014 18:12

Re: Niet kunnen eten van verliefdheid?!

Ach kom, het kan ook in een goede relatie gebeuren dat je elkaar tijdelijk kwijtraakt omdat je heel verschillend met dingen omgaat, en dan kun je weer naar elkaar toe groeien. Het zal niet noodzakelijk zijn, maar ook goede en duurzame relaties kunnen zulke periodes kennen waarin het wederzijds begrip op de proef wordt gesteld.

Ik zou hier een heel goed voorbeeld van kunnen geven, maar door de manier waarop jij vaak met persoonlijke informatie van mensen omgaat heb ik daar geloof ik niet zoveel zin in.

Ik heb overigens tien jaar een relatie, ik weet niet of me dat recht van spreken geeft, aangezien No.3 dat in jouw ogen kennelijk niet heeft. :palm:
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 25 Feb 2014 18:17

Re: Niet kunnen eten van verliefdheid?!

Harrison schreef:Hahaha ik moet gewoon lachen. Ik snap niet dat ik er serieus een hele reactie aan gewijd heb.


:hulde:
<<

Anoniem44

Bericht 25 Feb 2014 18:18

Re: Niet kunnen eten van verliefdheid?!

Tuurlijk kan dat gebeuren, Susan, dat ontken ik ook niet. Ik ben het alleen niet eens met no3 haar punt dat het absoluut noodzakelijk is.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 25 Feb 2014 18:20

Re: Niet kunnen eten van verliefdheid?!

Correctie, ik heb negen-en-drie-kwart-jaar een relatie. Ik wil niet op de zaken vooruit lopen natuurlijk.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:20

Bericht 25 Feb 2014 18:49

Re: Niet kunnen eten van verliefdheid?!

Ik denk dat -ED- met name valt over het "geen sikkepit", dat is misschien wat te extreem gezegd. Want ook ik kan me niet voorstellen dat het gevoel helemaal volledig weg is en dat je dan weer naar elkaar toegroeit. Ik geloof best dat er periodes zijn dat je meer of minder gevoel voor elkaar hebt, maar ik kan me niet voorstellen dat het zo achteruit gaat dat je helemaal niets meer voor iemand voelt met wie je een relatie hebt.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 25 Feb 2014 18:57

Re: Niet kunnen eten van verliefdheid?!

Harrison schreef:Hahaha ik moet gewoon lachen. Ik snap niet dat ik er serieus een hele reactie aan gewijd heb.

:good:
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem57

Bericht 25 Feb 2014 21:19

Re: Niet kunnen eten van verliefdheid?!

-ED- schreef:
Parel schreef:Ik vind het eigenlijk alleen maar leuk voor je!

Zelf heb ik dat niet, zelfs het ´ik mis hem soms zo erg´ heb ik niet, ik kan heel goed alleen zijn.
Maar goed, als ik niet kan eten, dan moet ik wel echt heel erg ziek zijn. :laughcry:

Maar is jouw man wel eens langer dan een paar dagen weg?


Ja, zeker wel een paar keer per jaar.
<<

Anoniem119

Bericht 25 Feb 2014 21:21

Re: Niet kunnen eten van verliefdheid?!

Ik vind dat zó saai he, als m'n vriend weg is en ik alleen thuis. Komt hier ook meerdere keren per jaar voor. Van te voren verheug ik me er dan enorm op, lekker even wat me-time, chick-flicks kijken enzo. In de praktijk ben ik het na een dag al zat en verveel ik me eigenlijk meer dan ik durf toe te geven. Ik ben nog zo zelfstandig, maar eerlijk gezegd vind ik het tegenwoordig maar wat ongezellig om alleen thuis te zijn.
<<

Anoniem57

Bericht 25 Feb 2014 21:25

Re: Niet kunnen eten van verliefdheid?!

Ik denk dat wij een hele gezonde relatie hebben, we kennen elkaar door en door, kunnen elkaar soms niet luchten of zien en soms de sterren uit de lucht ketsen. Een relatie, net zoals je die hebt met bijv je beste vriend of vriendin of je ouders, heeft nu eenmaal zijn hoogte- en dieptepunten.
<<

Happinaz

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 583

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:28

Bericht 25 Feb 2014 21:59

Re: Niet kunnen eten van verliefdheid?!

Mijn vent en ik zijn een gouden duo maar ik kan hem sosms echt eel wat aan doen hoor en ik vind het heerlijk als ie een paar keer per jaar even lekker de hort op gaat.
Laat mij maar even lekker alleen.
En als we ruzie hebben dan hou ik ook heel even niet van hem.
En ik eet heel goed. Altijd. Te veel. Zelfs al ik verliefd ben. Ik vraag mij ook af hoe je in godennaam 9 jaar lang zo verliefd kunt blijven. Daar was ik na een maand of 6 wel klaar mee :angel: .

Haha!
<<

Anoniem23

Bericht 25 Feb 2014 22:12

Re: Niet kunnen eten van verliefdheid?!

Haha! Ik was bij mijn vriend wel echt lang verliefd, echt goed verliefd. Ik denk dat die echte, heftige, verliefdheid wel 1,5 jaar heeft geduurd. En nu heb ik dat nog steeds wel, maar niet meer alleen maar zeg maar.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 26 Feb 2014 12:17

Re: Niet kunnen eten van verliefdheid?!

Ik vond de 'geen sikkepit' van No3 wel een mooie sarcastische tegenhanger op het eeuwig durend liefdesgeluk van ED.

Maar joh. Wat weet ik ervan. Ik ben immers gescheiden en geen nieuwe liefde, tja.. wat begin je dan??
<<

Stanley

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1313

Geregistreerd: 25 Jan 2014 17:24

Bericht 26 Feb 2014 12:19

Re: Niet kunnen eten van verliefdheid?!

Jij ben sowieso een zondaar met je scheiding caro ;) (grapje dus)
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 26 Feb 2014 12:54

Re: Niet kunnen eten van verliefdheid?!

Banana schreef:Jij ben sowieso een zondaar met je scheiding caro ;) (grapje dus)


hahaha precies!
<<

M-G

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:39

Bericht 01 Mrt 2014 02:28

Re: Niet kunnen eten van verliefdheid?!

Het niet kunnen eten van verliefdheid is al een aardige tijd geleden maar wel herkenbaar. Daar heb ik meerdere malen "last" van gehad ...m'n
Afbeelding
Vorige

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers