Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Moeilijk zwanger worden topic

<<

Anoniem219

Bericht 26 Feb 2014 22:59

Re: Moeilijk zwanger worden topic

@shally, als ik het goed begrepen heb ga ik gonal-f spuiten en pregnyl. Of zeg ik nu iets raars? Haha ik heb duidelijk nog een intake nodig...
Ik ben wel benieuwd naar of ik het spuiten kan. Anders kan mijn man het wel doen... :)
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 27 Feb 2014 07:09

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Aagje,je hebt niks raar gezegd. Dat spuit ik ook.
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 27 Feb 2014 07:19

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Is iemand hier bekend met een innestelingsbloeding? Ik heb +/- 36 uur redelijk veel bloedverlies gehad. Het lijkt nu gestopt te zijn. Het was fel rood met af en toe wat slijm erin. Ik twijfel nu heel hard of het wel of geen ongesteldheid was. Vrijdag is mijn nod, dus denk dat ik zaterdag ga testen.
Insta: je_ei_kwijt
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 27 Feb 2014 07:38

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Ik heb toen ook een innestelingsbloeding gehad maar dat was maar een klein beetje. Maat denk dat het zeker kan hoor.
<<

Anoniem328

Bericht 27 Feb 2014 13:01

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Bisq jeetje wat spannend! Het zou heel goed een innestelingsbloeding kunnen zijn, ik weet het niet, heb er geen ervaring mee. Ik ben altijd maar 1 a 1,5 flink ongesteld maar daarna altijd nog wel een dag of 3 een klein beetje, dus jouw geval klinkt ook niet echt als een menstruatie. Wacht je tot vrijdag met testen of probeer je het morgen nog een keer?

Shally jee bij jou ook al zo spannend! Maandag is je nod? Irritant he die zere borsten, heb ik ook altijd.

Weegschaal mijn duimen draaien voor je hoor! Ik zou inderdaad ook wat eerder testen als je carnaval gaat vieren. Hopelijk wordt het een alcoholloze carnaval voor jou dit jaar!! :ja:

Aagje spannend, jij gaat de komende ronde dus ook met gonal f en iui beginnen. Ik zit in hetzelfde schuitje. Jammer dat het te laat was om nu al te beginnen en dat je dus eerst nog een ronde clomid moet. Was er bij jullie eigenlijk een oorzaak dat het niet wil lukken?

Vlinder, wat enorm vervelend dat je cyclus zo in de war is. Het zit al zo tegen en dan ook nog eens dit erbij. Misschien is het goed om inderdaad even wat afstand te nemen en proberen er iets minder actief mee bezig te zijn, hoe moeilijk ook! Ik wens je veel sterkte en wie weet zien we je hier over een poosje nog weer (en dan met goed nieuws he!!)

Ik ben inmiddels eindelijk ongesteld geworden, gisteren! Had maandag weer negatief getest dus even gebeld met de kliniek en ik mocht per direct stoppen met de utrogestan. Diezelfde avond kwam m'n menstruatie al een beetje op gang. Gister zette het goed door en vandaag heb ik alweer een uitgangsecho gehad. Alles was rustig en ik ga vanaf morgen gonal f spuiten. Heb even uitleg gehad over de prikpen omdat ik voorheen alleen fostimon heb gespoten, maar dit lijkt een stuk simpeler. Morgen moet ik beginnen en dan volgende week vrijdag de eerste echo. Hopelijk gaat het deze ronde allemaal wat makkelijker en wordt m'n cyclus weer wat korter. Afwachten maar weer...
<<

Anoniem219

Bericht 27 Feb 2014 13:32

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Olijfje, nee er is geen oorzaak, bij mijn dochter was het de tweede ronde raak en nu wil het niet. Heb clomid gekregen omdat ik geen goede eisprong had en maar met een goede eisprong lukt het ook niet. Dus nu tijd voor het volgende plan.

Ik hoop ook voor je dat hij minder lang is de volgende keer!
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 27 Feb 2014 19:34

Re: Moeilijk zwanger worden topic

@olijfje: ga je de volgende keer wel weer ustrogestan gebruiken of niet? En die prikpen voor gonal is makkelijk hè. Ben zo 'blij' dat ik daar naar ben overgestapt. Zo makkelijk en niks meer zelf hoeven klaar te maken.

Maandag is het 15 dagen na pregnyl en als ik dan nog niet ongesteld ben geworden ga ik wel testen.
Ik weet het echt niet en maak me zelf gek. Ik wil er zo niet mee bezig zijn. En toch doe ik het. Ben zo bang voor weer een teleurstelling. Heb nog steeds nergens geen last van wat duidt op een naderende menstruatie. Ben vanmorgen op het werk wel erg duizelig geworden en dat ben ik nog steeds. En dat had ik vorige keer toen ik zwanger bleek ook. Hopelijk kan ik m'n gedachten verzetten van het weekend...
<<

Anoniem328

Bericht 28 Feb 2014 10:37

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Shally spannend hoor. Ja die laatste dagen voor het testmoment vind ik altijd vreselijk. Kan dan bijna nergens anders aan denken. Vervelend is dat. Ik hoop zooo voor je dat het raak is!
Ik hoef volgende ronde geen utrogestan meer te gebruiken omdat ik nu gonal f ga gebruiken. Dat schijnt sowieso al beter te zijn voor je luteale fase dus eerst maar eens afwachten hoe dat nu gaat verlopen. Vanaaf eerste spuit, spannend weer!
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 28 Feb 2014 13:32

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Het eerste bloed is weer gesignaleerd. Ik ben er zo klaar mee..
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 28 Feb 2014 14:51

Re: Moeilijk zwanger worden topic

:hug: Shally, ontzettend rot weer!

Olijfje balen dat je ongesteld bent geworden. :hug:
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 28 Feb 2014 21:27

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Shit zeg dat jullie ongesteld zijn geworden Shally en Olijfje :hug:

Bij mij is de bloeding dinsdagmiddag begonnen en gisteravond ineens pats boem van het een op het andere moment gestopt. Was er bijna van overtuigd dat het toch een ongesteldheid was, maar door de plotselinge stop (dus niet steeds minder bloed) ben ik weer in de war. Early predictor test was gisteren negatief. Ik snap er niks meer van.
Insta: je_ei_kwijt
<<

weegschaal

Noob

Berichten: 173

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:26

Bericht 01 Mrt 2014 09:12

Re: Moeilijk zwanger worden topic

@ Bisq; Wat vreemd toch! Ik blijf hopen op een innestelingsbloeding en een knalpositieve test over een paar dagen!

@ ShallY; Nee toch, het leek er zo op :hug:

@ Olijfje; Fijn dat je duidelijkheid hebt. En gelukkig dan geen utrogestan meer! Ik ga vast duimen dat dit HET medicijn voor jullie mag zijn.

Ook hier een omo witte test, jammer weer. Maar ben er minder door aangedaan als de vorige keer. Als ik morgen ongesteld word is het namelijk weer een cyclus van 28 dagen, mijn normale cyclus. En ik maak nu weer kans de volgende ronde, mijn man zal dan net op tijd terug zijn van zijn wintersport!
Ga me nu onderdompelen in de carnavalssferen!
When life give you a hundred reasons to cry show life a thousend reasons to smile
<<

Anoniem328

Bericht 01 Mrt 2014 10:19

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Bisq spannend zeg! Hopelijk test je over een paar dagen wel positief! !
Shally wat balen meid. Zet het al door? Ik blijf nog even duimen dat het misschien toch een innestelingsbloeding is.
weegschaal wat jammer meid. Fijn dat je er wel rustig onder bent. Heel veel plezier met carnaval. Lekker even al je zorgen van je af feesten!
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 01 Mrt 2014 10:53

Re: Moeilijk zwanger worden topic

@ weegschaal: ook al zo balen. Maar nu kan je wel even lekker gaan carnevallen.

@olijfje: wanneer moet je je eerste spuit zetten?

Nee het heeft helaas echt door gezet. Gisteren even verdrietig geweest en een flink potje gehuild maar nu gaat het weer.
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2824

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:24

Bericht 01 Mrt 2014 10:59

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Meiden wat balen.
Een :hug: voor jullie!
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Sofie

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 157

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:46

Bericht 01 Mrt 2014 11:31

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Hey meiden,
Hoe gaat het met jullie?
Wij hebben even een pauze gehad en zijn er in januari weer voor gegaan, helaas zonder resultaat. Vanmorgen ben ik na 50 dagen ongesteld geworden. Gisteren was ik voor een knobbeltje in mijn hals bij de huisarts en ik heb meteen een nieuwe verwijzing voor de gynaecoloog gevraagd en gekregen. Thuis gekomen meteen het ziekenhuis gebeld en ik kan dinsdagmiddag al terecht.
Ik hoop hier weer wat actiever te komen meeschrijven. Heb wel af en toe aan jullie gedacht, maar even afstand gehouden van het forum.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem328

Bericht 01 Mrt 2014 13:08

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Shally fijn dat je je hebt kunnen herpakken!
Het positieve is dat je in ieder geval nu hormonen gebruikt die goed aanslaan zodat je komende rondes gewoon een kans hebt.
ik heb gisteren mn eerste spuit gezet. Ging prima. Vanmiddag hebben we een feestje dus dan moet ik halverwege maar een keer op het toilet prikken.

sofie volgens mij schreef ik hier nog niet mee toen jij hier kwam. Wat is jouw verhaal precies?
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 01 Mrt 2014 16:43

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Oh jeetje Sofie, nog steeds niets? Jullie geduld is inmiddels ook behoorlijk op de proef gesteld :(
Olijfje, balen dat je ongesteld bent geworden. Ben benieuwd wat de nieuwe medicatie gaat doen!
Weegschaal, balen van je negatieve test :( Zo gek dat het anders altijd zo vlot ging en nu iets minder. Hopelijk toch snel raak zodat jullie kunnen kijken of de medicatie werkt.
Bisq, spannend, ik hoop dat je over een paar dagen positief mag testen.
2012 & 2016
<<

Le Chat Noir

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:54

Bericht 02 Mrt 2014 09:19

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Heb momenteel weinig tijd voor t forum maar wil jullie even een dikke knuffel geven!
Afbeelding
<<

Sofie

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 157

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:46

Bericht 02 Mrt 2014 18:55

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Olijfje: Ik schreef hier nog mee, toen jij hier kwam schrijven. Ik ben nu even een tijdje weggeweest door omstandigheden. Ik zal mijn verhaal proberen kort samen te vatten...
Drie jaar terug zijn wij voor een tweede gegaan. Door de PCOS had ik bijna geen cyclus. Na 11 maanden was ik zwanger. Na 6 weken kreeg ik een miskraam (had er voor mijn dochter ook 2 gehad). Een week later kreeg ik enorme buikpijn en bleek er ook een vruchtje in mijn eileider te zitten. Ik ben met spoed geopereerd en mijn rechter eileider is verwijderd. Na een maand rust mochten wij er weer voor gaan. Nog steeds lange onregelmatige cyclussen. Ik mocht beginnen met clomid. Ik ben daar 3 keer zwanger mee geworden, maar pril is het misgegaan. Na de 6e ronde clomid ben ik spontaan zwanger geraakt, maar ook dat ging pril is. Daarna even een break gehad. In augustus weer begonnen met clomid en weer was ik zwanger, maar helaas ging het weer mis. Door omstandigheden moesten wij onze wens weer even aan de kant zetten. In januari van dit jaar zijn wij er weer voor gegaan en dus inmiddels al 3 jaar bezig voor een tweede kindje.

Fijn dat het spuiten goed gaat! Hoe lang zijn jullie al bezig?

Snoes: Nee helaas niet. Mijn geduld is af en toe echt bijna op. Mijn man heeft dat wat minder. Ik vond het leeftijdsverschil zo groot worden, maar dat kan ik nu wat meer loslaten. Ik ben al blij als het ooit nog een keer mag gaan lukken.
AfbeeldingAfbeelding
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 03 Mrt 2014 12:43

Re: Moeilijk zwanger worden topic

@Sofie: tsjonge meid,jij hebt ook al heel wat voor je kiezen gehad. Gebruik je nog steeds clomid?

Omdat ik sinds donderdag duizelig ben en mn menstruatie alweer voorbij lijkt heb ik vanmorgen even een testje gedaan voor de zekerheid. Nu was er heel licht een streepje te zien. Nu met nov een testje gedaan en deze was negatief. Dus die test van vanmorgen zal wel niks betekend hebben en kan ik zonder problemen weer spuiten vanavond.
<<

weegschaal

Noob

Berichten: 173

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:26

Bericht 03 Mrt 2014 12:56

Re: Moeilijk zwanger worden topic

@ ShallY; Wat vreemd dat je dan eerst toch een licht streepje had.. Maar de medicatie zal toch geen kwaad kunnen als je toch zwanger zou zijn?

@ Sofie; Ik heb jou hier idd wel gemist. Wat rot te horen dat het nog steeds niet gelukt is.. En het knobbeltje in je hals, doet de huisarts daar verder nog iets mee?

@ LCN; Lief dat je hier regelmatig nog komt kijken! Gaat alles goed met de meiden?

@ Olijfje; Kan je van deze andere medicatie ook bijwerkingen krijgen?

@ Snoes; De allereerste ronde duurde het 5 rondes voordat ik zwanger was. Ik denk zelf dat het snelle zwanger worden na de miskramen kwam door verhoogde vruchtbaarheid, het is wel bekend dat dit bij veel vrouwen na een miskraam zo is. Dus dan moet ik nu ook weer wat meer geduld hebben. Mijn man is er zelfs blij mee, dat het langer duurt. Er is ooit een arts geweest met de theorie dat mijn baarmoeder te makkelijk zou laten innestelen. Er zouden dan ook embryo's met afwijkingen de kans krijgen die geen overlevingskans hebben. Hij hoopt dat het langer duren in combi met de medicatie zal helpen. Maar ik hoop wel dat er niet iets mis is, na een half jaar wil ik toch naar de gyn gaan.
When life give you a hundred reasons to cry show life a thousend reasons to smile
<<

Anoniem328

Bericht 04 Mrt 2014 14:05

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Sofie jeetje wat heb jij een lange periode vol narigheid achter de rug. Is er al een oorzaak gevonden voor het feit dat je zal vrij vaak een miskraam hebt gehad? En slik je nu ook nog steeds clomid?
Wij zijn intussen ruim 2 jaar bezig. Ik heb ook pcos en ook al veel verschillende dingen geprobeerd de afgelopen 2 jaar maar helaas nog geen zwangerschap.

Weegschaal hoe was het carnaval? Even lekker kunnen genieten?

Shally toch raar dat streepje. Je zou ook kunnen vragen om voor de zekerheid toch even bloed te prikken. Of ben je intussen alweer begonnen met spuiten? Het spuiten van Gonal F vind ik zooo makkelijk en fijn. Binnen een minuut is het gebeurd, wat een enorm verschil is met Fostimon. Ben benieuwd of het bij mij ook zo goed aanslaat als bij jou.
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 04 Mrt 2014 14:14

Re: Moeilijk zwanger worden topic

@ weegschaal, weet eigenlijk niet of het kwaad kan.

@ olijfje,fijn hè die gonal. Moest je fostimon ook zelf klaar maken?
Ben sinds zondag weer aan het spuiten. Ik beschouw het gewoon als negatief hoor en anders zien ze maandag misschien wel iets als ik voor een echo moet. Ik vind het toch welk eer spannend of het nu weer zo goed aan slaat.
<<

Anoniem328

Bericht 04 Mrt 2014 14:54

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Shally ja die fostimon moest ik zelf klaarmaken. Op een gegeven moment moest ik 112,5 eenheid gebruiken dus twee poedertjes mengen met 2 vloeistoffen en dan een deel weer wegspuiten en dan dus injecteren :thumbdown:
Die Gonal is dus echt fijn! Maar goed, het moet natuurlijk wel aanslaan.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers