Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Had ik wat moeten doen?

<<

Anoniem99

Bericht 26 Feb 2014 20:43

Had ik wat moeten doen?

Vanmiddag, tijdens mijn pauze, was ik in de Albert Heijn. Daar liep een schattig meisje van een jaar of 3 met haar moeder. Het meisje was boos op mama omdat er geen stukjes kaas te proeven lagen. Het was ook nog wel grappig om te zien hoe dat meisje rond paradeerde door de winkel.
Op gegeven moment was ik mijn boodschappen aan het afrekenen en staat de moeder van het meisje achter mij. Het meisje was nergens te bekennen, maar dacht daar verder niets van. Toen ik het winkelcentrum uitliep, zag ik het meisje al ver weg van de supermarkt lopen. Ze liep te roepen: "Zo, ik ben boos op mama en als ik hier loop, kan ze me toch niet vinden". Ik vroeg me op dat moment echt af wat ik moest. Dat meisje was inderdaad behoorlijk ver van haar moeder vandaan en had haar ook niet kunnen zien. Het meisje had meerdere kanten uit kunnen gaan en ook een weg kunnen over steken, waar auto's soms best hard rijden.
Ik ben maar langzaamaan naar een volgende winkel gelopen en stiekem een oogje in het zeil gehouden. Toen ik de winkel weer uit liep zag ik nog net moeder en dochter samen weg lopen. Eind goed, al goed natuurlijk. Maar ik was erg in dubio.

Wat hadden de mama's hier gewild dat ik had gedaan?
<<

Anoniem75

Bericht 26 Feb 2014 20:59

Re: Had ik wat moeten doen?

Dan had ik gewild dat je naar haar toe was gelopen zodat ze iig niet plotseling de weg over kon steken en haar over probeerde te halen om samen met jou terug te lopen naar de supermarkt. Een ongeluk is echt zo gebeurd en ik had er als moeder niet aan moeten denken :pale:

Opzich heb je het wel goed gedaan want je bent niet verplicht om een kind van een vreemde in de gaten te houden en terug te brengen maar als moeder zou ik dat erg waarderen ook al is het mijn eigen verantwoordelijkheid. Hoe goed je als moeder ook op let kinderen zijn echt vliegensvlug en onvoorspelbaar en dan is een onverwachte helpende hand erg fijn.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 26 Feb 2014 21:04

Re: Had ik wat moeten doen?

Ik ben zo iemand die dan achter dat kind aanrent. Moeders zijn me altijd al dankbaar geweest :-)
AfbeeldingAfbeelding
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 26 Feb 2014 21:08

Re: Had ik wat moeten doen?

Ik merk dat ik het wel fijn vind als mensen me helpen. Ruben rent vaak bij me weg en ik vind rennen met mirthe in de draagdoek een no go. Mensen snappen dat schijnbaar en beginnen een praatje met hem. Dan zijn er 2 opties. Hij babbelt mee of hij vind het eng en rent naar mij. Ik denk dat je goed gehandeld door haar in de gaten te houden, misschien had je er achteraan kunnen gaan, maar ik weet niet of iedereen dat op prijst stelt.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Anoniem286

Bericht 26 Feb 2014 21:14

Re: Had ik wat moeten doen?

Ik ga er dan achteraan, of de ouder het wel of niet kan waarderen, ik voel me dan verantwoordelijk omdat ik het heb gezien. In de gaten houden is ook een prima optie hoor maar ik had het kind mee terug genomen.
<<

Anoniem99

Bericht 26 Feb 2014 21:19

Re: Had ik wat moeten doen?

Als ze de hoek om was gegaan, had ik haar zeker ook meegenomen hoor.. Nu was ze nog op het grote plein waar ik haar in de gaten kon houden.
Ik vind het altijd zo lastig in te schatten of ouders het kunnen waarderen..
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 26 Feb 2014 21:19

Re: Had ik wat moeten doen?

Ik zou inderdaad ook het kind in de gaten houden en even kijken of er geen gevaarlijke situatie is (auto's) en eventueel ingrijpen.

Heb 1 keer een kindje tegengehouden. Was op het vliegveld, ik stond in de rij om te boarden en ouders zaten op de wachtstoeltjes. Kindje liep de hele tijd weg en tussen de rijen door. Op een gegeven moment wilde hij bij mij door de rij, maar dan had hij zo de hal in kunnen rennen uit het zicht van zijn ouders.

Ook in de stad al een wat ouder kind gehad (jaartje of 8) die zoekend rond liep. Toen ik een winkel uitkwam liep hij nog steeds zo rond. Heb maar gevraagd wat er was en hij was zijn moeder kwijt, dus ben samen met hem een winkel ingelopen om te bellen.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 26 Feb 2014 21:26

Re: Had ik wat moeten doen?

Haha, en ik heb een keer een blunder gehad. Was op koninginnedag en ik zat op de vrijmarkt bij mijn ouders voor de deur op de stoep. Zag ik op een gegeven moment een heel klein meisje lopen. Huilend, papa papa riep ze. Dus ik vroeg haar wat er was en ze bleef maar zeggen: papa papa. Dus ik vroeg: "ben je papa kwijt?", "jaaahaaaaaa". Nou ok, daar moest natuurlijk wat aan gedaan worden, dus ik heb dat meisje meegenomen naar de post voor zoekgeraakte kindertjes aan de overkant. Gelijk iedereen die daar rondliep op de hoogte gebracht, politie keek ook uit naar de ouders etc., ondertussen probeerde iemand meer informatie uit het meisje te krijgen. Vroeg iemand op een gegeven moment na een hele tijd: "waar woon je?", wees ze naar de overkant! Dus iemand gauw naar die ouders toe die helemaal in alle staten waren want kind kwijt.
Wat bleek, het was een meisje die bij de buren was met haar ouders, haar vader ging weg en ze wilde mee maar dat mocht niet. Dus liep ze huilend achter hem aan, papa, papa roepend. Maar ik zag natuurlijk in die menigte haar papa niet want ik kende die man niet (en dat meisje ook niet). Ik had dat arme kind dus nog verder van huis gebracht! :omg:
<<

Anoniem193

Bericht 26 Feb 2014 21:57

Re: Had ik wat moeten doen?

Ik zou heel blij zijn als iemand mijn kind terug brengt of iig zich over het kind ontfermt. Onze zoon is nogal voortvluchtig, echt binnen enkele seconden is hij foetsie.
<<

Anoniem40

Bericht 26 Feb 2014 22:34

Re: Had ik wat moeten doen?

Ik had zoiets vorige week. Ik was in een bibliotheek met 4 verdiepingen. Op de 4e verdieping was een kamer waar je met lego kon spelen. Daar zag ik een huilend kind van een jaar of 3 uitkomen, helemaal alleen. Ik heb me toen maar over dat kindje ontfermd en hand in hand zijn moeder gaan zoeken. Die zat in het café of de begane grond... Ik snap echt niet dat je je kind van 3 alleen laat in zo'n situatie.

Wij hebben het trouwens heel vaak. Ik werk in een winkelcentrum, niet heel groot maar wel 6 verdiepingen. Bij ons in de winkel kunnen de kinderen spelen. Regelmatig worden er kinderen gedumpt zodat de moeder kan winkelen en pas na een uur of 2 opgehaald. Echt schandalig!
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 26 Feb 2014 22:43

Re: Had ik wat moeten doen?

Ik snap dat ook niet. Ok ik ben nog vrij nieuw in de wereld van weglopende kinderen (Ik ben Ruben nog nooit echt kwijt geweest), maar ik krijg het nu al soms vrij benauwd als hij ineens een sprint trekt en een winkel in duikt. Laat staan dat ik hem in een winkel dump. Ja een ikea over een tijd, maar dan weet ik waar hij is en niemand hem zomaar kan meenemen of hij kan weglopen.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Anoniem59

Bericht 26 Feb 2014 22:51

Re: Had ik wat moeten doen?

Op die leeftijd zou ik het ook wel prettig vinden als iemand anders achter mijn kind aan zou gaan als ik zoiets niet merk. Pas heb ik op de voetbalvereniging ook nog een huilend meisje van die leeftijd bij haar bezorgde mama afgeleverd, die was ook erg blij en opgelucht.

Ik ben inmiddels maar wat blij dat die van mij 9 en 6 zijn, die durf ik redelijk los te laten :)
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 27 Feb 2014 05:14

Re: Had ik wat moeten doen?

Ik heb in een winkel gewerkt. Een moeder ging kleding passen, maar tijdens het passen kroop het kindje uit het pashok richting de schuifdeur. Die schuifdeur ging gewoon open dus ik heb het kindje maar opgepakt en terug gebracht naar het pashok.

Ik werkte in een babywinkel daar kropen en renden heleboel kinderen los.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 27 Feb 2014 10:01

Re: Had ik wat moeten doen?

Ik had het ook fijn gevonden als je je over mijn kind had ontfermd.

Hier (nog) geen weglopertjes gelukkig maar laatst ook met zoon zoiets gehad. We waren met z'n allen bij zo'n indoor speelparadijs en gingen wat drinken. Zoon liep daar wat rond en mijn man zei ik haal hem wel even. Vervolgens komt zoon aanlopen en kunnen we man zo snel niet vinden. Zoon zegt dat hij papa wel even gaat zoeken. Dus hij loopt een rondje, ondertussen "papa waar ben je?" roepend. Komt er een mevrouw naar hem toe, die vraagt of hij zijn papa kwijt is waarop zoon vervolgens ja antwoord :D Dus ze nam hem bij de hand en wilde hem om laten roepen. Zie ik zoon ineens hand in hand met die mevrouw lopen. Haha maar wel heel lief dat ze zich over haar ontfermde!
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Anoniem19

Bericht 27 Feb 2014 10:09

Re: Had ik wat moeten doen?

Ik heb een keer een hele boze moeder op mijn dak gehad in de Efteling omdat ik haar kind had opgetild in de wachtrij bij de Droomvlucht. Kind van een jaar of 1,5 a 2 stond te huilen: mama kwijt, mama kwijt. Ik til haar op, want ze zag natuurlijk niks vanaf de grond en vragen hoe mama eruit ziet werkte ook niet echt bij zo'n kleintje. Kwam die moeder op hoge poten naar me toe, grist kind uit mijn handen en sist of ik met mijn poten van haar dochter af wil blijven. Sindsdien ben ik huiverig daarvoor, stom he. Schrok me dood van dat mens, ik wilde alleen maar helpen.
<<

Shy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:29

Bericht 27 Feb 2014 10:41

Re: Had ik wat moeten doen?

Darcy ik kan mij wel voorstellen dat je daarvan schrikt hoor, juist omdat je het zo goed bedoeld.
Sienna: ik had het fijn gevonden dat mijn kindje naar mij toe werd gebracht, juist omdat het vlakbij een weg was waar auto's hard kunnen rijden. In dit geval vind ik het heel netjes dat je het wel in de gaten hebt gehouden.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 27 Feb 2014 10:46

Re: Had ik wat moeten doen?

Darcy schreef:Ik heb een keer een hele boze moeder op mijn dak gehad in de Efteling omdat ik haar kind had opgetild in de wachtrij bij de Droomvlucht. Kind van een jaar of 1,5 a 2 stond te huilen: mama kwijt, mama kwijt. Ik til haar op, want ze zag natuurlijk niks vanaf de grond en vragen hoe mama eruit ziet werkte ook niet echt bij zo'n kleintje. Kwam die moeder op hoge poten naar me toe, grist kind uit mijn handen en sist of ik met mijn poten van haar dochter af wil blijven. Sindsdien ben ik huiverig daarvoor, stom he. Schrok me dood van dat mens, ik wilde alleen maar helpen.


Ik kan me voorstellen dat je er nu huiverig voor bent, maar als ik eerlijk ben vind ik echt een krankzinnige reactie van die moeder. Dus ik zou me er niet teveel van aantrekken, dat lijkt me duidelijk iemand die ze niet allemaal op een rijtje heeft. Als je nou was weggelopen met haar kind op je arm, oké, dan snap ik dat ze schrikt en heftig reageert, maar in dit geval vind ik het echt onbeschoft.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 16:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 27 Feb 2014 10:52

Re: Had ik wat moeten doen?

Ik zou ook niks gedaan hebben, idd wat Darcy zegt, sommigen nemen het je niet in dank af. Dan moeten ze toch zelf maar beter op hun kind letten.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 27 Feb 2014 14:06

Re: Had ik wat moeten doen?

Ohh Darcy wat erg! Daar ben ik dus ook bang voor..


Ik heb een keer een verdwaald jongetje gevonden in Blijdorp. Hij liep helemaal alleen, lekker te kletsen en te spelen, geen ouders in de buurt.
Heb hem toen bij de hand genomen (gelukkig waren we vlak bij de oude ingang) en heb hem daar naar toe gebracht, kind nog steeds druk kletsend 'mama is thuis, en waar papa is weet ik niet'.
Na een minuut of 8 kwam die vader op zijn gemakkie aan sjokken, dat hij wel vaker wegloopt, en dat hij m nu eens zn gang liet gaan en hem besloot te volgen, maar ineeeeeeeeeeens ging die zo een deur door, en was het kind weg.
Serieus.. in een overvolle dierentuin, hoe haal je t in je harses....
Vader was ook totaal niet onder de indruk ofzo.

Maar wat jij zegt Darcy, daar was ik dus ZO bang voor. 'Straks denkt iemand dat ik dat kind mee neemt' of komt papa of mama net aangelopen op het moment dat ik wegloop met dat kind :12:
<<

Anoniem162

Bericht 27 Feb 2014 14:13

Re: Had ik wat moeten doen?

Oww Lejow dat zie ik mijn man ook wel doen. Mijn kind is ook echt een wegloper, is vertrokken zodra ik zijn hand los laat, echt lastig. :thumbdown: Mijn man is daarbij dan veel relaxter (te relaxed) en die zou hem dus ook rustig laten lopen en dan volgen. Ik hou mijn hart vast nu mijn man van het weekend alleen met hem weg gaat.
<<

ChiQ

Bericht 27 Feb 2014 14:28

Re: Had ik wat moeten doen?

Och, ja ik heb dat ook eens gehad, in de overvolle Primark. En dat meisje liep te dwalen tussen alle mensen en kleding, en huilen, zo zielig! Maar letterlijk niemand keek op of om, dus ik liep naar haar toe pakte haar handje en vroeg of ze mama kwijt was, nou ja dus, domme vraag. Zoek ik samen met dat meisje, komt er een vrouw naar me toe, zegt BLIJF AF en trekt zo dat kind weg en kind krijg midden in de Primark toch een pak voor haar broek. Ik schrok ook erg, dus dan ben ik ook huiverig maar ja ik zou het zo weer doen, want ik heb liever dat ik een snauw krijg dan dat het kind iets overkomt. Ik was toen ook nog zwanger en ik voelde me zo rot, moest er gewoon om huilen haha, zo emo.

Maar een aantal jaar geleden was ook in een drukke albert heijn een jochie zoek, hij liep tussen de schappen, ik boog voorover en vroeg of ie papa kwijt was (want dat riep hij), wat denk je? Kind knijpt keihard in mijn borst, zegt: 'Tiettten' en rent weg. :omg:

zelf vorig jaar met pasen boodschappen halen met Julian, ik kwam gewoon niet door met de brede wagen, zo druk en Julian sliep, liet hem dus even 3 tellen staan voor het schap en trok een sprintje door de winkel, kom ik terug hoor ik hem zachtjes huilen en stonden 2 oude mensjes bij hem, die probeerden hem aan het lachen te maken, zo aandoenlijk!
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 27 Feb 2014 14:31

Re: Had ik wat moeten doen?

Whahahahahaha Chiq!!!
BOOBBIEESS!!

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers