Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Winter 2013/2014 mama's!

<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2860

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:15

Bericht 25 Feb 2014 17:51

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Toch spannend Mouette. Ik duim voor je mee, succes ;)!
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 25 Feb 2014 18:17

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Spannend Mouette!

Hier gaat het zo zo. Onze meid ligt sinds gisteravond in het ziekenhuis.
Ze was te geel en de kraamhulp vertrouwde het niet. De eerste dagen schommelde het heel erg.
Gisterochtend vond ze het genoeg geweest en hebben we haar laten prikken.
De bili waarden waren veel te hoog dus ze moest direct naar het ziekenhuis om onder daglicht lampen te liggen.
Vanmorgen waren de waardes al met 110 punten gezakt dus dat was super goed.
De verpleging ziet het allemaal heel positief in en gaat er vanuit dat als ze vanavond weer geprikt wordt, het nog weer een heel stuk lager zal zijn.
Vannacht moet ze nog een nachtje blijven maar morgenochtend mogen we haar waarschijnlijk mee naar huis nemen.

Gelukkig doet ze het verder super goed en is ze echt een onwijs lief en tevreden meisje.
Zo ongelooflijk hoeveel je van zo'n frummel kunt houden!

Met mij gaat het goed. Wel erg moe, zeker door gister en vandaag, maar lichamelijk gaat het oke.
Borstvoeding is helaas niet gelukt. Na 2 dagen proberen en pijnlijden ben ik gestopt.
Best een moeilijke beslissing maar ik heb alles geprobeerd. Nu we flesvoeding geven en ik niet meer constant huil tijdens het voeden heb ik veel meer rust.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 27 Feb 2014 12:53

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Jeetje, we hebben een dag gemist :wtf:

MELDPLICHT!! Al hoop ik dat jullie nu liggen/zitten te genieten met baby in de armen!
L2014 & H2017
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 27 Feb 2014 14:36

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Spannend!!

Wij hebben een top dag vandaag! N. mocht vanmorgen naar huis en de geboortekaartjes zijn er en nóg mooier dan gedacht! Nu kunnen we gaan genieten :heart:
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2860

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:15

Bericht 27 Feb 2014 14:50

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Wat fijn dat ze weer lekker thuis is Ooh la la !! Heerlijk genieten nu!

M. is inmiddels al weer 8 weken oud! Wat gaat de tijd toch snel. En ik weet niet of het komt doordat hij nu kunstvoeding bij krijgt of dat hij gewoon heel moe was, maar hij slaapt al vanaf 11uur. Dat is de laatste tijd niet meer voorgekomen. Ik heb al een hele bult was weg kunnen werken, heerlijk!!
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 27 Feb 2014 14:54

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Schiet inderdaad op hee, 8 weken alweer!
Wel erg lekker dat ie al zo lang ligt te slapen.
N. ligt ook heerlijk te snurken tussen de voedingen door. Ik doe alleen nog niet zoveel, ben veel te blij dat ik dr lekker kan knuffelen nu :)
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 27 Feb 2014 17:54

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Bleeeh.. Ik heb een voedselvergiftiging opgelopen gisteren (Ik hek erg spugen en mijn man diarree). Daardoor bijna niet geslapen. Mijn moeder heeft vanmorgen Ruben opgehaald en Mirthe bleef bij mij. Gelukkig en beetje kunnen slapen, maar ik ga straks vroeg het bed in!
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 27 Feb 2014 18:36

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Even een kort berichtje van mij: ik ben gisteren bevallen van onze dochter. We zijn inmiddels thuis en het gaat prima! Ik zal later mijn bevallingsverhaal plaatsen.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 27 Feb 2014 18:55

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Ook hier; gefeliciteerd Isabel!
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Mouette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 536

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:07

Bericht 27 Feb 2014 19:02

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Vanmiddag voor de 2e keer gestript, ruim 3 cm ontsluiting. Sindsdien krampen om de 7 min maar wordt niet heftiger, zucht.. Als ze elke 5 min komen mag ik bellen en komen ze de vliezen breken. Anders zaterdagochtend opnieuw strippen en dan breken ze sowieso de vliezen. Wachten duurt lang! :thumbdown:
Afbeelding
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 27 Feb 2014 20:20

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Ook van hier gefeliciteerd Isabel!

Mouette, ik blijf erbij 1 maart is een héle mooie datum. Maar ik begrijp dat je het wachten beu bent, laat het nu maar over zijn en laat je nu maar je kindje kunnen knuffelen.
L2014 & H2017
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 27 Feb 2014 21:15

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Heel erg eens met mzCharlotte!
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 28 Feb 2014 10:30

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Moutte, pineco hoe is het dames?
M:21072011
J :08012014
<<

Tsjip

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1323

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 28 Feb 2014 13:08

Re: Winter 2013/2014 mama's!

mzcharlotte schreef:Ook van hier gefeliciteerd Isabel!

Mouette, ik blijf erbij 1 maart is een héle mooie datum. Maar ik begrijp dat je het wachten beu bent, laat het nu maar over zijn en laat je nu maar je kindje kunnen knuffelen.


:yes:
04-12-2013
03-05-2016



Instagram: Huis4_
<<

Tsjip

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1323

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 01 Mrt 2014 08:32

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Naam - Leeftijd - Uitgerekende datum - Hoeveelste kindje - Jongen/meisje/Verrassing - geboren
Theezakje - 28/29 - 2e - Jongen - 04-12-2013
Tsjip - 27/29 - 1e - F.em - 04-12-2013
Luce - ../.. - 3e - S. - 12-12-2013
Mila - ../.. - 2e - A.iden - 18-12-2013
Uiltje - ../.. - 1e - D.aan - 23-12-2013
Steep - 27/30 - 2e - M.irthe - 25-12-2013
Penélope - 21/29 - 1e - E. - 26-12-2013
Kajaka88 - 25/25 - 1e - M. - 02-01-2014
Happydobby - 30/31 - 2e - J.ames - 08-01-2014
MzCharlotte - 29/35 - 1e - L.iam - 08-01-2014
Stokstaartje - 26/27 - 1e - Meisje! 13-01-2014
Chipa - ../.. - 2e - Meisje - 17-01-2014
Le chat noir - ../.. - 1e/2e - Y. en F. - 02-02-2014
Pineco - ../.. - 3e - A.nn - 19-02-2014
Oh La La! - 29/31 - 1e - Meisje! 21-02-2014
Papillio - ../.. - 2e - F.em - 22-02-2014
Isabel_ - 27/28 - 1e - Meisje! 26-02-2014
Mouette - 26/33 - 18-02-2014 - 1e - Jongen!
iloverose - 30/35 - 19-02-2014 - 2e - Nu nog verrassing
Snack a Jack - 29/26 - 19-02-2014 - 2e - Nu nog verrassing

Ook weer aangepast!! Nog 3 dames die moeten bevallen in dit topic. De laatste 2 heb ik alleen al heel lang niet meer gezien!
04-12-2013
03-05-2016



Instagram: Huis4_
<<

Mouette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 536

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:07

Bericht 01 Mrt 2014 21:10

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Even een kort berichtje, ook wij zijn inmiddels ouders geworden van een prachtige zoon van 3900 gram! thuis geboren op 28 februari, met dank aan het strippen door de verloskundige :ja: . Alles gaat heel goed, uitgebreidere update volgt!
Afbeelding
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2834

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 01 Mrt 2014 21:14

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Gefeliciteerd!!!!!
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 01 Mrt 2014 21:52

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Eindelijk Mouette!
Gefeliciteerd en geniet er van :)
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Stokstaartje

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:50

Bericht 06 Mrt 2014 11:41

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Hallo Dames,

eindelijk gaat het weer wat beter en heb ik weer een beetje tijd over. Zoals jullie misschien in mijn eigen topic hebben gelezen heet mijn dochter Lieke Esmay. Ze was 51 cm lang en woog 3484 gram. Ik zal jullie eerst bijpraten en daarna lees ik het topic door en reageer ik op jullie!

Helaas heb ik in het ziekenhuis moeten bevallen doordat ze vast bleef zitten in het geboortekanaal. Ze is dan ook geboren middels een vacuüm en ik ben flink ingeknipt...na de bevalling moesten we een nachtje blijven ter observatie van Lieke. Dat is standaard na een vacuum..in de kraamweek heb ik verschrikkelijk veel pijn gehad aan de hechtingen. Toen die eruit waren kwam ik pas weer een beetje op de been..Ik kreeg door mijn late herstel een 9 en 10de dag kraamzorg..Op die 2 dagen begon de volgende ellende.

Na eerst aan te komen begon lieke weer af te vallen. Haar techniek was goed en leek goed te drinken aldus de lactatiekundige. Haar advies was borstcompressie, maar omdat de VK eindverantwoordelijk is moesten we die ook nog bellen. Die wilde meteen komen en begon meteen te praten alsof ik maar meteen over moest op kunstvoeding. (Bij hun eerste controle hadden ze ook meteen al een pakje achtergelaten terwijl ze toen gewoon al groeide op de borst. Wij hadden toen al het gevoel dat ze pro kunstvoeding waren.)

Toen ik zei dat ik niet over wilde op kunst en per se borst wilde geven, zei ze ineens van oow ja maar dat is ook het beste wat er is bla bla. Vervolgens drong ze aan op het alles afkolven en per fles te geven zodat ze kon kijken of er genoeg melk was. Ik voelde namelijk geen volle borsten en een toeschietreflex (wat volgens mijn LK ook nog helemaal niet kan 10 dagen na de bevalling. Volgens de VK was dit eigenlijk de enige mogelijkheid wat ik kon doen. Ik was bang dat Lieke daarna niet meer aan de borst kon, maar zij verzekerde! mij er van dat dit gewoon kon. Uiteindelijk dan toch de knoop doorgehakt om te doen wat ze zei ondanks dat ik er eigenlijk niet helemaal achter stond.

Ik kolfde 70 a 60 cc ik had gewoon genoeg. Ik kolfde 70 a 60 cc en Lieke dronk 60 cc. Volgende dag was Lieke ineens 150 gram zwaarder. Wel op 2 verschillende weegschalen, maar dan nog kan dit niet zoveel verschil geven. Ene was van de kraamzorg en de andere in het ziekenhuis. Wij denken dat er iets mis is geweest met de weegschaal van de kraamzorg en Lieke helemaal niet was afgevallen. Toen ik haar weer aan de borst liet drinken merkte ik meteen! dat ze het vacuum niet meer goed vasthield en dus niet goed meer aan de borst dronk. Toen ik dit tegen mijn VK zei werd er ronduit tegen mij gezegd dat dit niet kon binnen 1 dag. Ik heb haar toen zo snel mogelijk de deur uit gewerkt. Potverdorie zeg wie voelt dat nou het beste zij of ik waarbij het kindje drinkt!

Daarna mocht ik haar weer volledig aan de borst en in het weekend kreeg ik stuwing. Ik dacht vraag en aanbod op elkaar afstemmen doordat productie verhoogd is door kolven. Helaas heb ik dit verkeerd gedacht en bleek lieke daarna weer te gaan afvallen omdat er geen/te weinig melk voor haar was. Vanaf dat moment was het aanleggen, fles en nakolven. Erg zwaar want ik was 2 uur bezig terwijl ze om de 3 uur ongeveer kwam. Als hij mijn vriend thuis was gaf hij het flesje en kon ik ondertussen kolven. Ondertussen van alles geprobeerd borstcompressie, oxytocine neusspray, bijvoeding afbouwen. Maar elke keer als we de bijvoeding (fles met borstvoeding) gingen afbouwen of weglaten viel ze meteen weer af.

Ondertussen waren we ook al bij een osteopaat geweest op aanraden van de LK. Dit bood zeer zeker verbetering! Ze dronk beter, draaide haar hoofd weer naar links en darmkrampjes werden minder. Nekje en bekkentje stonden niet goed door de vacuum bevalling. Na ongeveer 3 weken trok ik het niet meer en hebben we besloten dat ik fulltime ging kolven en alles per fles te geven. Met het idee ik rust en zij rust. En als we dan 2 weken verder zijn misschien nog een keer weer proberen, omdat ze vanaf het begin af aan al te lang wakker is bij elke voeding dus slaaptekort heeft.

Ook wilden we nog naar de kinderarts om een medische oorzaak uit te sluiten. Zo gezegd zo gedaan. Lieke bleek zoals verwacht gezond, maar er kwam een onverwachte wending. Volgens de kinderarts moest Lieke "gewoon" even honger krijgen. Het beleid voelde eerst wat rigoreus, maar ik dacht zij is de arts en vind het verantwoord en heeft het zo vaker gedaan en gelukt om kindjes weer aan de borst te krijgen.

Het beleid was:
Alleen borst en geen fles meer bijgeven
Niet meer thuis wegen (alleen bij ziekenhuis afspraken in het ziekenhuis)
6-8 keer per dag aanleggen
6 plasluiers per dag
Als ze niet drinkt/in slaap valt dan minimaal 2 uur wachten met aanleggen
Kinderverpleegkundige om de 'theorie' over hoe een kindje ongeveer 'werkt' (slaapcyclus e.d.) en tips hoe te leren slapen in bed. (Lieke wilde overdag gewoon niet meer slapen, 's nachts gelukkig wel)

Ik voelde me sterk en we gingen er mee aan de slag met de wetenschap dat het zware dagen gingen worden met heel veel huilen. Toch werd het huilen ineens anders en had ik het gevoel dat ze pijn had. Ik had al eerder eens gedacht dat ze reflux had, maar nu kwam dit ook weer naar boven. Spugen, veel slikken en hikken. Ook paar uur na de voeding. Spoedafspraak gekregen en de kinderarts was het met ons eens en gaf ons 2 keuzes. 1: ranitidine voor Lieke en het weekend naar huis, wetend dat we nog een paar dagen in het gehuil zaten 2: opname om alles goed in kaart te brengen en rust voor ons. We kozen voor optie 1. Zondagavond haar nog bijna laten opnemen omdat ik het niet meer trok en toch maar niet gedaan, omdat er de volgende dag weer een afspraak was bij de kinderarts en de nachten wel goed gingen.

De volgende dag sliep ze overdag ineens wel :wtf: Onze volharding, consequentie etc werd beloond! Ze was in gewicht gelijk gebleven dus we mochten door met de borst. Toen kwam het volgende probleem alweer aan. Ineens minder melk! Dikke stress en achteraf gezien blijkt dus dat ik 1 van de vrouwen ben die een melkdip krijgt vlak voor een menstruatie :thumbdown: Vanaf toen (vorige week donderdag) was mijn melk weer terug en dronk Lieke super super goed. Kreeg ze weer plas en poepluiers als toen ze bijgevoed werd en volledig aan de borstvoedingsfles was. Afgelopen dinsdag moesten we weer naar de kinderarts en ze MOEST gewoon gegroeid zijn want dat merkte ik aan haar luiers en haar wangetjes werden iets boller. Nou en of ze gegroeid was haha. 250! gram in 5 dagen!! De arts kwam binnen en het eerste wat ze zei was: mw u heeft room in de borsten :lol: Lieke is nu 7 weken en 3 dagen en EINDELIJK kan ik zeggen dat de borstvoeding geslaagd is :banaan: :yes: :cheering:

Sorry voor het lange verhaal, maar moest het even kwijt

Liefs Stokstaartje
Afbeelding
<<

Eppie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 441

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:56

Bericht 06 Mrt 2014 12:22

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Wauw stokstaartje ik heb je verhaal met veel respect gelezen. Wat een volharding en wat een mooi resultaat! Je kunt met recht trots opjezelf en jullie meisje zijn. Wat een heftige periode moet dit geweest zijn zeg. Echt knap dat je hebt doorgezet en ook naar je eigen intuitie hebt geluisterd. Geniet van je gezinnetje!
Afbeelding
<<

Stokstaartje

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:50

Bericht 06 Mrt 2014 13:24

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Allen: bedankt voor de felicitaties! Zoals jullie in mijn vorige post hebben kunnen lezen zat ik helaas niet op een hele dikke roze wolk waardoor ik het forum niet meer zag. Helaas was het helemaal het tegenovergestelde :nopompom: Gelukkig begin ik nu een beetje die roze wolk op te klimmen en kan ik de laatste weken mijn verlof nog een heleboel inhalen!

Charlotte: ja zoals ik al bleef volhouden zou ik op 13 januari uitkomen volgens mijn eigen cyclus hahaha. Whahaha geweldig he dat aanhappen. Mijn dochter deed dat ook toen ze bij man onder de douche stond hahaha. Ik mis ook echt het getrappel en het exclusieve in mijn buik! Ik showde mijn buik ook echt omdat ik er zo trots op was en nu voel ik me weer dik en vet hahaha. Maar ik mis de immobiliteit en maagzuur en pijn idd niet!

Ik ben zo blij te lezen dat het bij jou en MET jou een stuk beter gaat!! En al een vliegreis. Wat spannend zeg! Lieke ligt hier bijna nooit in de box. Wij laten haar altijd boven slapen. Wij doen echt de 3 r's volgen en dat hielp dus het patroon doorbreken van het overdag niet slapen. Ritme is wakker worden, voeden, luier en spelen met ons/contact maken en bij slaapsignalen lekker naar bedje...

Wat een mooie blog. Echt zo is het precies!!!

Hahaha mijn vriend had ook een keer een opbrengt van 4 luiers binnen 10 minuten met poep en plas. Elke keer als net de luiers dicht was huppa daar ging ze weer hahaha

LCN: van harte gefeliciteerd met je twee meiden! En wat een heftige periode heb je achter de rug zeg!! Hopelijk gaat het nu goed met je meiden!

Tsjip: zo herkenbaar dat even tijd voor jezelf en dat het je opbreekt dat ze zoveel tijd van je vraagt. Zo is hier ook een hele tijd gegaan. Gelukkig is dat hier nu niet meer zo. Tegen mij werd ook steeds gezegd laat iemand bij je komen of breng haar even weg, maar dat was hier dan ook weer geen optie haha. Het frappante was dat ik haar wel zonder blikken of blozen bij haar vader achter kon laten. Voelde alleen heel gek om even niet met haar bezig te zijn, maar vond het niet moeilijk of spannend ofzo. Hoe is het nu bij jou? Rust ook weer een beetje wedergekeerd? Mijn man heeft het ook heel zwaar gehad. Als onze dochter niet huilde dan was ik wel overstuur/aan het huilen en soms zelfs tegelijk. Of ik belde hem overstuur op zijn werk op :angel:

Jammer dat ik de foto van je lachebekje gemist heb. Hier is het ook sinds een paar weken dat ik regelmatig een enorme lach te zien krijg. Prachtig!!

Steep: wat fijn dat het bij jullie ook zo goed gaat. Slaapt ze al wat beter nu? Lijkt me heel erg zwaar als je al een kindje rond hebt lopen. Vooral als ik naar mijn eigen chaos/stress kijk de afgelopen weken. Nu kon ik alle tijd en energie in haar stoppen. Als we al een kindje hadden was me dit niet gelukt en had ik misschien de borstvoeding wel op (moeten) geven

Wat grappig die geluidjes: Als ik dat zo lees dan klopt het volgens mij ook echt vaak!! Bijzonder hoor.

Jeetje wat heftig van de vader van je vriendin. Sterkte met dat bericht!

Kajaka: wat fijn dat het zo goed gaat bij jullie zeg! Ik las dat je gekolfd had zodat je een flesje kon geven als hij in het restaurant honger zou hebben? Heb je toen van tevoren op jou verzoek gevoed? Hoe ging dit? Ik persoonlijk voed gewoon in het openbaar. Wel dan zo zodat niet iedereen het ziet. Dus ik zit met mijn rug naar de mensen en op een achteraf plekje....

Ooh lala: Van harte gefeliciteerd met jullie dochtertje! Beetje mosterd na de maaltijd, maar toen wij met 35 weken zwangerschap op vakantie naar het zuiden van het land gingen hebben we wel alles meegenomen. Wij wonen namelijk bovenin nederland en ik wilde niet het risico lopen dat ik mijn kindje niet mee naar huis kon nemen mocht het gebeuren :nerd: Enneh die gedachten heb ik ook gehad voor de bevalling. Zelfs in het begin van de zwangerschap rond de 13 weken. Ik vroeg me zelfs af of ik wel echt de goeie keus qua partner had gemaakt :wtf: Gelukkig was het pure onzekerheid hahaha

wat heftig zeg dat je meisje opgenomen moest worden! Gelukkig gaat het nu allemaal weer goed. Wat balen dat ded borstvoeding niet gelukt is!! Knap dat je dan toch de beslissing hebt genomen om flesvoeding te geven.

Isabel: ook van harte gefeliciteerd! Wat een heftige periode nog zo voor je bevalling

Uiltje: gecondoleerd met het verlies van je opa! :hug: Wel fijn dat het zo goed gaat met je mannetje! En wat heftig dat hij al geopereerd moet worden zeg!

Eppie: bedankt voor je lieve berichtje en je respect! Ben zelf ook erg trots op mezelf dat ik het heb weten vol te houden en natuurlijk ook op mijn dochter dat ze nu toch goed door drinkt. Dat was namelijk het probleem. Techniek was goed alleen ze dronk niet door.

Papillio, Isabel en mouette: Van harte gefeliciteerd en hopelijk kunnen jullie lekker genieten!

Voorverwarmen box/ledikant: dat maakte hier geen klap uit. Ze wilde overdag gewoon moeilijk/niet slapen :omg:

Dragers: hoe weet je welke je moet hebben? Welke goed zijn en welke bij je past. Ik wil ook graag een draagdoek, maar ook een kant en klare zak. Ik heb al wel even gekeken en zag dat er maten zijn bij een draagdoek? Is dat bij elke doek zo? Anders zou ik namelijk weer een andere moeten kopen voor mijn man want die is veeel groter dan mij.

Slapend wegleggen: dat werkte hier ook goed totdat ze tegen de 5 weken liep. Dan werd ze wakker en wilde ze echt niet slapen in haar bedje. Speen is leuk, maar als die uitviel was het ook weer huilen. Legde je haar wakker weg ging ze helemaal over de zeik. Achteraf gezien lijkt de methode die ik uit het ziekenhuis heb meegekregen van de kinderverpleegkundige nog het meeste op die van Ria Blom. Alleen lieten wij haar huilen totdat we het idee hadden dat ze net niet over de zeik ging en gingen haar dan troosten, maar toch gewoon weer in bedje liggen. Ze ging steeds sneller slapen. En vaak huilt ze helemaal niet meer. Soms nog wat gewone gejengel huil en soms maakt ze helemaal geen geluid meer haha.

Gister had ik ook wat bijzonders. Wilde haar in laten slapen in de kinderwagenbak, omdat ik als ik had gegeten met haar weg wilde om te wandelen. Dus jasje aan in de bak (wel open en geen dekens over nog). Nou elke keer was het huilen wat krijsen. Dus na 2 x proberen haal ik haar er weer uit en zeg tegen haar: lieverd dit is ook een veilige slaapplaats. als papa en mama ergens op bezoek gaan zul je hier ook in gaan slapen. Ik leg haar weg en je gelooft het of niet, maar ze was STIL en binnen 10 minuten lag ze te slapen :shock: :thumbup:

Osteopaat: Ik zweer erbij! Bijzonder het hoe dat gaat bij een osteopaat. Mijn man keek me aan van wat is dit voor oelewapper. Hij ging namelijk eerst in haar aura om 'toestemming' te vragen om haar aan te raken zeg maar. Hier heeft Lieke er echt veel baat bij gehad. Merkte echt heel erg verbetering bij haar voorkeurshouding. Bij de 2de afspraak was bekje goed en bekkentje nog niet. 3de afspraak zei ik dat ze weer meer naar de voorkeurshouding ging enzo en wat bleek zat idd nog niet goed. Nu gaat het prima! Mijn man geloofd er nu ook in hahaha.

Tsjip wel grappig dat jou osteopaat zei dat hij niet achter medicijnen stond. De mijne heeft juist een paar keer op het hart gedrukt dat hij maar een deel kan wegnemen en als zijn deel klaar is en ze dan nog klachten heeft ik zeker met het CB moet overleggen of naar een kinderarts moest gaan.
Afbeelding
<<

Stokstaartje

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:50

Bericht 06 Mrt 2014 14:12

Re: Winter 2013/2014 mama's!

ik heb trouwens nog een vraagje...ik heb vaak ongeveer 20 minuten voordat Lieke komt voor een voeding een toeschiet reflex. Hebben jullie dat ook???
Afbeelding
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 07 Mrt 2014 09:54

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Wow Stok, wat een verhaal en wat lief dat je zoveel moeite hebt gedaan om op iedereen te reageren. Fijn dat Lieke het nu zelf goed doet met voeding en slapen.

Ik voel de tsr niet eigenlijk. En wbt dragen, klinkt het of voor jou een consult een goed idee is. Dan kun je wat dingen proberen met Lieke en de consulent.
L2014 & H2017
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 07 Mrt 2014 10:08

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Jeetje wat een verhaal! Wat een lapswans die vk van je.. Gelukkig is het achter de rug! Ga heerlijk genieten!

Ik krijg alleen een tsr als ik haar hoor huilen en het is tijd dat ze gaat drinken.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2860

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:15

Bericht 07 Mrt 2014 12:22

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Jeetje Stokstaartje, wat een verhaal zeg! Maar gelukkig doet Lieke het nu zo goed. Even denken van toen in het restaurant.. Is natuurlijk al weer een tijdje geleden. Maar ik heb hem toen inderdaad een halfuurtje voordat we weggingen gevoed op mijn verzoek. Dat ging prima. Inmiddels krijgt M. geen volledige borstvoeding meer. M. werd steeds ontevredener. Hij begon al na een halfuur na een voeding te huilen/krijsen en dat zon beetje de hele dag, tot hij in slaap viel. Maar dat waren ook maar korte slaapjes. Vorige week ben ik naar de huisarts gegaan. Waarschijnlijk was er niks aan de hand maar hij wilde wel voor mij overleggen met een kinderarts. Daar mocht ik s'middags nog heen. Er was inderdaad niks ernstigs aan de hand, maar M. was wel maar heel weinig gegroeid. Hij zat nog maar 500 gram boven zijn geboortegewicht(gb 3430gr vorige week 3930gr) Dus waarschijnlijk had meneertje gewoon honger :palm:. Ik had wel genoeg voeding. Kolfde zo een flesje vol. Maar ergens had M. er dus niet genoeg aan. Toen overgegaan op overdag kunstvoeding en s'avonds/s'nachts en de vroege ochtend krijgt hij nog borstvoeding. Hij doet het nu echt stukken beter! Maandag naar het cb geweest en was hij in 5 dagen tijd even naar 4250 gram gegaan.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers