Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat was jouw ontbijt?

<<

Anoniem 63

Bericht 23 Feb 2014 11:51

Re: Wat was jouw ontbijt?

Twee glutenvrije crackers met hagelslag een activiayoghurtje en een kop thee.
<<

Anoniem152

Bericht 23 Feb 2014 13:45

Re: Wat was jouw ontbijt?

Wederom een omelet van drie eieren met kaas.
Daarnaast 4 volkoren boterhammen met avocado, zout en peper, een smoothie van banaan, ananas, spinazie en rode vruchten, een halve liter water en een shot tarwegras. Oh en drie dadels.

Weet niet wat ik de laatste tijd heb, maar ik blijf maar eten...
<<

Anoniem291

Bericht 23 Feb 2014 14:07

Re: Wat was jouw ontbijt?

We gingen beetje uitgebreid ontbijten want mijn nichtjes sliepen hier. Glas verse jus, kop thee, 2 kleine bolletjes met fricandeau en een maisboterham met vlokken.
<<

Anoniem313

Bericht 23 Feb 2014 14:25

Re: Wat was jouw ontbijt?

Wow, Chava, dat is inderdaad veel! Wel lekker en gezond.
Ik had vandaag 2 vezelrijk crackers met kaas en pindakaas en een kiwi.
<<

Anoniem99

Bericht 23 Feb 2014 15:58

Re: Wat was jouw ontbijt?

Ik heb mijn vriend een ontbijtje op bed gebracht! Warme broodjes, eitjes en een vers geperst sapje.

Chava; Jeetje! Dat is veel! Maar wel lekker ;)
<<

Jules

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 914

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:33

Bericht 23 Feb 2014 16:29

Re: Wat was jouw ontbijt?

Iets nieuws geprobeerd: mugcake met ananas en kokos. Super lekker!!
<<

Anoniem156

Bericht 23 Feb 2014 16:34

Re: Wat was jouw ontbijt?

Jules schreef:Iets nieuws geprobeerd: mugcake met ananas en kokos. Super lekker!!


Recept? :)
<<

Anoniem122

Bericht 23 Feb 2014 16:57

Re: Wat was jouw ontbijt?

Rijst met Thaise omelet,
<<

Anoniem119

Bericht 23 Feb 2014 17:00

Re: Wat was jouw ontbijt?

TukTuk schreef:Rijst met Thaise omelet,


Lekker! Ik had fried Rice met een omelet als ontbijt. Ik ben die hartige rijst dingen echt gaan waarderen als ontbijt, terwijl ik in Nederland amper wat weg krijg s ochtends. Het lekkerst vond ik de Shan noodles, soort noodle soep met tomaat, kip, pinda's en groene blaadjes en gefrituurde tofu stukjes. Dat zou ik in NL nooooit eten als ontbijt!
Eet jij in je appartement daar nu dan ook zo, of zit je nog in een hostel ofzo?
<<

Jules

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 914

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:33

Bericht 23 Feb 2014 17:10

Re: Wat was jouw ontbijt?

Poubelle schreef:
Jules schreef:Iets nieuws geprobeerd: mugcake met ananas en kokos. Super lekker!!


Recept? :)


Je neemt:
1 banaan
1 ei
3 eetlepels havermout
Honing naar smaak

Eventueel: ananasstukjes en kokosrasp

In een kom de banaan goed prakken, dan het ei, havermout en honing erdoorheen roeren. Eventueel ananas en kokos erdoor, en in de oven zetten voor 25 minuten. Ready to eat! Kan ook in plaats van de oven 2 minuten in de magnetron op 900 watt (doordeweeks wel makkelijk als je moet werken).

Eigenlijk een soort banaan ei pannenkoek (qua smaak en ingrediënten) maar dan in een kommetje :).
<<

Anoniem122

Bericht 23 Feb 2014 17:21

Re: Wat was jouw ontbijt?

Marin schreef:
TukTuk schreef:Rijst met Thaise omelet,


Lekker! Ik had fried Rice met een omelet als ontbijt. Ik ben die hartige rijst dingen echt gaan waarderen als ontbijt, terwijl ik in Nederland amper wat weg krijg s ochtends. Het lekkerst vond ik de Shan noodles, soort noodle soep met tomaat, kip, pinda's en groene blaadjes en gefrituurde tofu stukjes. Dat zou ik in NL nooooit eten als ontbijt!
Eet jij in je appartement daar nu dan ook zo, of zit je nog in een hostel ofzo?


Fried rice is ook lekker idd! Die Shan Noodles klinken ook lekker zeg! Ik eet meestal sticky rice en 3 kipsate of varkenssate stokjes als ontbijt. Lekker makkelijk ook, aangezien iedere ochtend iemand recht voor het bedrijf met zijn karretje met gril staat. Mijn collega's kiezen vaak voor de lever, maar dat is iets teveel van het goede voor mij :P
Maar ik ben inderdaad ook wel verbaasd over hoe goed het bevalt om met zo iets te ontbijten!

Ik zit inderdaad gewoon in mijn appartement (nouja studio, dus gewoon 1 grote kamer en badkamer, op mijn FB staat er trouwens een filmpje van). Maar ik kan hier niet koken of iets voor de rest, dus ik kijk gewoon iedere keer wat ik op straat kan vinden. Nu had ik die rijst en omelet toevallig bij de supermarkt mee genomen, die werden daar vers gebakken en ik had vanmorgen nog niet ontbeten dus had dat mee genomen.
Eigenlijk neem ik altijd 's avonds het eten mee naar mijn studio, in plaats van het op straat bij de eetstalletjes op te eten. Kan wel hoor, staan vaak ook tafeltjes en stoeltjes, maar vind het wel net zo relaxt om gewoon in alle rust het thuis op te eten, zeker na een dag op stage. En dan kan ik de groente die je er rauw en los bij krijgt voor de zekerheid ook nog even af spoelen met water.
<<

Anoniem119

Bericht 23 Feb 2014 17:25

Re: Wat was jouw ontbijt?

Oh wat klinkt dat super leuk! En ik kan het me zo goed voorstellen nu met al die geuren en smaken en drukte op straat hoe dat zal zijn daar! Ik ga zodra ik thuis ben eindelijk je blog eens lezen. Had ik al zoveel zin in!
<<

Anoniem122

Bericht 23 Feb 2014 17:35

Re: Wat was jouw ontbijt?

Hoe was dat in Myanmar eigenlijk? Ook allemaal eetstalletjes op straat? Hier is er echt zóveel keus, als ik 800 meter naar rechts loop vanaf mijn studio is er een shoppingmall en vanaf daar heb je een lange straat met allemaal eetstalletjes, en als ik naar links loop heb je meer "restaurantjes", dat wil zeggen, eetstalletjes met een hoop tafeltjes en stoelen waarbij je ook echt kan zitten. Maar bij 9 van de 10 weet ik echt niet wat ik er zou kunnen bestellen, dat is wel jammer. Dus meestal zoek ik iets uit waarbij de gerechten al bereid zijn of waar ze een klein menuutje hebben hangen.
<<

Anoniem119

Bericht 23 Feb 2014 17:36

Re: Wat was jouw ontbijt?

Ja zelfde. Iedereen eet en leeft op straat. Op mini kinder plastic krukjes.
<<

Anoniem122

Bericht 23 Feb 2014 17:39

Re: Wat was jouw ontbijt?

Marin schreef:Ja zelfde. Iedereen eet en leeft op straat. Op mini kinder plastic krukjes.


Haha herkenbaar :P Ben ook benieuwd naar jouw verslag en vooral ook op het gebied van eten :P
Goede vlucht trouwens!
<<

Anoniem 43

Bericht 24 Feb 2014 11:19

Re: Wat was jouw ontbijt?

Bakje yoghurt met havermout en chiazaad.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 24 Feb 2014 11:30

Re: Wat was jouw ontbijt?

Twee koolhydraatarme boterhammen met winterrollade en een kopje thee. Die winterrollade is echt heerlijk, met appel en kaneel.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 24 Feb 2014 12:56

Re: Wat was jouw ontbijt?

1 boterham met avocado, 1 vezelrijke cracker met avocado en tomaat.
En chilipeper. Avocado met chilipeper is m'n laatste verslaving.
#teammaple🍁
<<

Anoniem273

Bericht 24 Feb 2014 13:14

Re: Wat was jouw ontbijt?

Een puntje frittata met geitenkaas, erwten en paprika wat nog over was van de picknick gisteren en een mini bolletje met gorgonzola, peer en walnoten (ook over).
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 25 Feb 2014 16:51

Re: Wat was jouw ontbijt?

Een boterham en een cracker met avocado en tomaat. Ik ben de chilipeper kwijt :( :( :( dus nu had ik er cayennepeper op.
#teammaple🍁
<<

Anoniem99

Bericht 26 Feb 2014 21:53

Re: Wat was jouw ontbijt?

Een ontbijtshake. Omdat ik door Pareltje 's morgens te lang met mijn make-up bezig ben :P
<<

Anoniem313

Bericht 27 Feb 2014 09:41

Re: Wat was jouw ontbijt?

2 vezelrijk crackers met avocado en een gekookt ei, en nu na mijn rondje hardlopen een minneola.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8475

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 27 Feb 2014 10:25

Re: Wat was jouw ontbijt?

Havermoutpap gemaakt met amandelmelk meg goji bessen, vijgen en bosbessen. Ik was alleen een beetje uitgeschoten met de havermout waardoor ik er steeds meer vocht bij moest doen en het uiteindelijk een mega grote bak vol pap werd :laughcry:
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 27 Feb 2014 11:53

Re: Wat was jouw ontbijt?

Witte boterham met hagelslag en een glas fruitmelk.
<<

Stanley

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1313

Geregistreerd: 25 Jan 2014 18:24

Bericht 27 Feb 2014 11:57

Re: Wat was jouw ontbijt?

Een beschuit met kaas en een roggebroodje met kaas.
VorigeVolgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers