Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Clean, fit & healthy-topic

<<

Anoniem83

Bericht 26 Feb 2014 09:49

Re: Clean, fit & healthy-topic

Lang getwijfeld om mee te gaan posten,maar ik eet nu grotendeels 'clean' sinds half januari en ik ben daardoor al 3 kilo kwijt! Wat stoppen met bewerkte suikers en gezonde alternatieven al niet doet. Dit motiveert enorm om door te gaan.
Ik woog 60 en nu dus 57, ik woog altijd 53 voor de zwangerschappen, zou fijn zijn als dat ooit weer op de schaal komt te staan maar met 55 ben ik ook tevreden. Hoofddoel is niet afvallen maar ik ben er wel blij mee.
Ik ontbijt nu vaak met biologische yoghurt of kwark en zelf door elkaar gegooide muesli van spelt/haver/lijnzaad/zaden/noten en fruit. Of bijvoorbeeld speltbrood met avocado en tonijn of ei. Ontbijtmuffins wil ik ook nog eens maken, maar heb steeds de juiste ingrediënten niet aan boord. Vergeet ik het weer te kopen tijdens boodschappen doen. De 'truc' voor mij is zoveel mogelijk slechte dingen te vervangen door groente of fruit. Daarbij is in Duitsland erg makkelijk om aan gezonde biologische producten te komen (zoals speltproducten of in ieder geval zonder tarwe ed) gewoon in de supermarkt. Dat maakt het makkelijk.
<<

Anoniem83

Bericht 26 Feb 2014 09:54

Re: Clean, fit & healthy-topic

De twijfel om mee te gaan posten is omdat ik het dan weer laat versloffen. Ben niet zo heel goed in topics bij houden. Ik heb even gewacht met meeschrijven om te kijken of ik het wel vol kon houden. Ik kon me namelijk niet voorstellen dat ik niet meer zou hunkeren naar chips, koek ed. Maar ik taal er helemaal niet naar. Het enige vervelende is dat ik geen verse noten kan eten, want dan gaat mijn keel heel erg kriebelen. Denk dat ik een beetje allergisch ben.
Oh ja nog een voordeel, mijn huid is veel rustiger geworden. Zo fijn!
<<

Anoniem186

Bericht 26 Feb 2014 10:11

Re: Clean, fit & healthy-topic

Leuk, mini! Fijn dat het je zo goed bevalt.
Op zich hoef je niet fanatiek mee te schrijven als je daar geen zin in hebt. Er zijn er genoeg die af en toe aan komen waaien.
Duitsland schijnt echt een walhalla te zijn tov Nederland hè.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 26 Feb 2014 21:10

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik wil graag kikkererwten, kidneybonen en linzen bestellen. Waar bestellen jullie dat? Liefst natuurlijk zo voordelig mogelijk :angel:
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:44

Bericht 26 Feb 2014 21:18

Re: Clean, fit & healthy-topic

Green_Pepper schreef:Ik wil graag kikkererwten, kidneybonen en linzen bestellen. Waar bestellen jullie dat? Liefst natuurlijk zo voordelig mogelijk :angel:


Waarom koop je die niet in de supermarkt dan?
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 26 Feb 2014 21:19

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ohh ik haal die altijd gewoon in de supermarkt! Kikkererwten en kidneybonen sowieso. Voordat ik ze gebruik spoel ik ze wel af om van dat overtollige zout af te komen.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 26 Feb 2014 21:24

Re: Clean, fit & healthy-topic

D'n Ibbel schreef:
Green_Pepper schreef:Ik wil graag kikkererwten, kidneybonen en linzen bestellen. Waar bestellen jullie dat? Liefst natuurlijk zo voordelig mogelijk :angel:


Waarom koop je die niet in de supermarkt dan?


Oja, vergeten te vermelden dat ik ze niet in blik wil kopen. De supermarkten hier in de buurt verkopen het alleen in blik, maar ik wil dus graag de gedroogde variant bestellen. (Tip voor een supermarkt die het heeft mag ook..)
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 26 Feb 2014 21:26

Re: Clean, fit & healthy-topic

Jumbo!
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 26 Feb 2014 21:31

Re: Clean, fit & healthy-topic

SoGood schreef:Jumbo!


Thanks, die zit een paar dorpen verderop wel. Was er laatst ook wel even geweest en had toen al wel kidneybonen gezien, maar die waren van een of andere Friese boerderij (helemaal prima hoor) maar daardoor rete duur (3,95 euro voor 500 gram). Ik hoopte dat via internet het goedkoper zou zijn!
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:44

Bericht 26 Feb 2014 21:49

Re: Clean, fit & healthy-topic

Aah zo ok ik dacht al. :)
<<

Anoniem44

Bericht 27 Feb 2014 12:19

Re: Clean, fit & healthy-topic

Gisteren geroosterde paprikasoep gemaakt. Was echt zó lekker!

3 rode paprika's - in de oven tot ze zwart worden en dan in een zak af laten koelen, dan trek je het vel er zo af
1 ui gesnipperd
2 teentjes knoflook
3 tomaten, ontveld en in blokjes
500 milliliter kruidenbouillon (vegetarisch zonnatura bouillonblokje gebruikt)
verse basilicum
peper/zout
optioneel: crème fraîche (bio)

Het was echt walgelijk lekker, haha!
<<

Anoniem273

Bericht 27 Feb 2014 12:24

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik vind paprikasoep ook heerlijk! Ik maak meestal een soep van gewokte stukjes paprika en ui, daar groentebouillon bij en serveren met zelfgemaakte knoflookcroutons (van een lekker brood).

Ik lunch nu met dit:

Afbeelding

Zo lekker! Paprika en sjalotje gewokt, twee geklutste eitjes met paprikapoeder, oregano, knoflookpoeder, peper en zout erop gieten en na afloop wat avocado en fetakaas erover. Jummie :)
<<

Anoniem44

Bericht 27 Feb 2014 12:34

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ziet er lekker uit!
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 27 Feb 2014 12:38

Re: Clean, fit & healthy-topic

Heel lekker, Azi!
Ik ga vanmiddag paprikasoep maken. Ik ga jouw recept gebruiken, ED. Ik heb alleen al boodschappen gedaan en ik heb geroosterde paprika's uit een pot en nog maar een paar cherrytomaatjes. Ik heb er nu al zin in.
<<

Anoniem186

Bericht 27 Feb 2014 13:01

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ziet er heerlijk uit, azi!
Soepje klinkt lekker, ED!
<<

Anoniem186

Bericht 27 Feb 2014 13:44

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik had van de week zin in koekjes. Ik had wat ingrediënten door elkaar gegooid en het was een verassend lekker koekje. Ik had ze met rozijnen gemaakt. Straks ga ik ze met gehakte noten maken.
Ik heb oerzoet gebruikt, maar het kan ook vast wel met honing, een stroop, kokosbloesemsuiker of helemaal zonder zoetstof.


Haverkoekjes

30 gram kokosolie
30 gram roomboter
30 gram oerzoet
1 ei
75 gram speltmeel
100 gram havermout
Halve theelepel bakpoeder
Halve theelepel backing soda

Oven voorverwarmen op 160 graden, alle ingrediënten kneden, balletjes maken, op het bakblik leggen en met een lepel platdrukken.
Dan 20 minuutjes in de oven.
Af laten koelen en klaar.

Ook lekker met gehakte noten, geraspte kokos, rozijnen of ander gedroogd fruit erdoor
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15895

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 27 Feb 2014 14:04

Re: Clean, fit & healthy-topic

Klinkt heerlijk ED! Ik ontvel mijn paprika's en tomaten nooit, wanneer je het geheeld pureert dan heb je geen last van velletjes.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Jules

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 914

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:33

Bericht 27 Feb 2014 14:48

Re: Clean, fit & healthy-topic

Dat klinkt lekker en ziet er goed uit ED, Azi en Jans!!

Ik ga even bedenken wat ik dit weekend wil gaan uitproberen in de keuken :) Mijn owasacake van vorig weekend was echt zo lekker, even kijken of ik iets net zo lekker kan vinden/maken.
<<

Anoniem44

Bericht 27 Feb 2014 15:19

Re: Clean, fit & healthy-topic

Dat ontvellen moet wel echt als je de paprika's in de oven grillt totdat ze zwart zijn, dat zwarte vel kun je beter niet eten. Maar idd die tomaten ontvellen is misschien wat overdreven, maar aan de andere kant het is een kleine moeite (even in kokend water, dan in koud water gooien en dan trek je het vel er zo af). Soms heb iik ook gewoon zin om te koken en dan maak ik het mezelf wat moeilijker, haha!
<<

Anoniem186

Bericht 27 Feb 2014 15:29

Re: Clean, fit & healthy-topic

Zelf paprika's roosteren is zoveel lekkerder, maar ik vind het vaak zo'n rot klusje. Dus meestal koop ik gewoon een pot.

De koekjes zijn lekker! :)
Afbeelding
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 27 Feb 2014 17:23

Re: Clean, fit & healthy-topic

De paprikasoep is klaar en is echt heerlijk! :love:
<<

Anoniem44

Bericht 27 Feb 2014 17:28

Re: Clean, fit & healthy-topic

Leuk Zonnetje!! Echt zó goed hè? :) Ik zat gisteren ook echt te denken dat ik nog vaker soep wil maken. In mijn hoofd is het altijd een enorm karwei, maar eigenlijk valt het reuze mee. Ik zat gisteren naar dit recept te kijken, ziet er wel goed uit: http://www.okokorecepten.nl/recept/soep ... esoep-munt
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 27 Feb 2014 17:47

Re: Clean, fit & healthy-topic

-ED- schreef:Leuk Zonnetje!! Echt zó goed hè? :) Ik zat gisteren ook echt te denken dat ik nog vaker soep wil maken. In mijn hoofd is het altijd een enorm karwei, maar eigenlijk valt het reuze mee. Ik zat gisteren naar dit recept te kijken, ziet er wel goed uit: http://www.okokorecepten.nl/recept/soep ... esoep-munt


Ja, echt heel lekker :) Ik maak regelmatig soep, maar bijna altijd dezelfde paar soepen: tomaten-, broccoli- of champignonsoep. Deze ga ik zeker vaker maken. En het is echt zo weinig werk om te maken.

Die courgettesoep van Jamie Oliver ziet er ook goed uit!
<<

Anoniem186

Bericht 27 Feb 2014 18:42

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik had laatst deze kikkererwten, paprika en snijbonensoep gemaakt. Dat was ook erg lekker:
http://www.groentenenfruit.nl/veggipedi ... bonen.html
<<

Anoniem83

Bericht 27 Feb 2014 20:11

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik ben nooit zo goed geweest in koken en eten bereiden, gezond koken lukt wel maar meestal simpele gerechten. Ik hou wel ontzettend van lekker eten trouwens, ben blij met ieder gerecht dat hier gedeeld wordt.

In Duitsland wordt gezond eten je echt makkelijk gemaakt. In iedere supermarkt een apart groente en fruitschap met biologisch spul. En ook vaak een heel gangpad met spullen zoals in een biowinkel. Vind het in Nederland nog weleens zoeken.
VorigeVolgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers