Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vriendinnengezeik

<<

Anoniem152

Bericht 25 Feb 2014 21:28

Vriendinnengezeik

Hier word ik dus niet goed van, hè.

Sinds 2004 ben ik bevriend met M. Vanaf 2011 hadden M. en ik geen contact meer, omdat M. me erg gekwetst heeft. Al was dit meer de 'schuld' van R. met wie we destijds beiden bevriend waren.
M. heeft haar oprechte excuses aangeboden en sinds een maandje hebben we weer wat contact, al zal het nooit meer als voorheen worden.

Nu heeft een andere vriendin, tevens collega (van andere afdeling), A. lucht gekregen van het feit dat ik weer contact heb met M.
A. is hier nu boos over en wil geen vriendinnen meer met mij zijn, zo liet zij mij via WhatsApp weten. Ze heeft me al van Facebook gegooid.

Echt, het lijkt wel de kleuterklas. A. laat ik maar even voor wat het is.
Die was de laatste tijd al aan het zeuren dat ik haar geen aandacht gaf. Gek hè, als ik het ontzettend druk heb op mijn werk, daarnaast een zware studie volg, een ernstig zieke moeder heb en naast mijn huishouden ook nog wat tijd voor mezelf wil?

Zo, dit lucht in elk geval op.
<<

Anoniem51

Bericht 25 Feb 2014 21:29

Re: Vriendinnengezeik

En waar bemoeit die A zich dan mee? Ik bedoel, heeft zij ook iets met M te maken?
<<

Anoniem152

Bericht 25 Feb 2014 21:34

Re: Vriendinnengezeik

Dundas schreef:En waar bemoeit die A zich dan mee? Ik bedoel, heeft zij ook iets met M te maken?

Nee, ze kennen elkaar niet eens persoonlijk. Het enige is dat A., toen M. mij zo gekwetst had, met me meeleefde.
<<

Anoniem50

Bericht 25 Feb 2014 21:34

Re: Vriendinnengezeik

Ja jeej, dit is een rare situatie. Kleuterklasgedoe inderdaad. Lekker A. maar even laten.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 25 Feb 2014 21:34

Re: Vriendinnengezeik

Ik vraag me ook af waar A zich mee bemoeit. Maar als ze om zo'n reden de vriendschap verbreekt dan stond die vriendschap kennelijk toch al behoorlijk op losse schroeven, anders doe je dat niet even tussen neus en lippen door en om iets waar jij als vriendin feitelijk buitenstaat.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem152

Bericht 25 Feb 2014 21:38

Re: Vriendinnengezeik

Ik twijfelde inderdaad ook al aan de vriendschap met A. Vooral omdat ze zo loopt te zeuren dat ze geen aandacht van me krijgt. Een echte vriendin heeft begrip voor de situatie.
<<

Anoniem131

Bericht 25 Feb 2014 21:41

Re: Vriendinnengezeik

Ik zou blij zijn dat A'mij nu dumpte. Zo'n vriendin heb je niet nodig
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 25 Feb 2014 21:42

Re: Vriendinnengezeik

Pffff..... Gedoe.. :( Niet leuk!
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 25 Feb 2014 22:02

Re: Vriendinnengezeik

Dit klinkt allemaal inderdaad heel kinderachtig. Ik zou er inderdaad geen zin meer in hebben met dit kinderachtige gedoe.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem108

Bericht 25 Feb 2014 22:36

Re: Vriendinnengezeik

Is A niet gewoon bang dat jij M de aandacht nu geeft die zij zo graag van je wil? Niet dat dit het goedpraat, maar dat proef ik een beetje uit je verhaal. Het is wel heel kinderachtig om dat zo te uiten en zo weinig empathie naar jouw persoonlijke situatie te tonen. Lekker laten gaan; ze brengt je niet verder in het leven.
<<

Anoniem152

Bericht 25 Feb 2014 23:49

Re: Vriendinnengezeik

Op die manier had ik het nog niet eens bekeken (dat A. bang is dat ik M. meer aandacht geef), maar het is niet het eerste wat in mij opkomt.
Er stond namelijk al een dagje shoppen met A. gepland en we zouden ook weer een keer gaan lunchen in het dorp tijdens onze pauze. Daarnaast woont M. helemaal aan de andere kant van het land, waardoor afspreken met haar ook alweer lastiger is.
<<

Anoniem108

Bericht 26 Feb 2014 00:01

Re: Vriendinnengezeik

Ik weet het ook niet zeker, omdat ik jullie alledrie niet ken verder; het is alleen zo dat ik het herken (veel minder kinderachtige vorm) van een vriendin van mij. Het is niet zozeer de angst dat je fysiek meer onderneemt met een andere vriendin, maar meer dat degene die al aandacht van je vroeg, bang is om haar speciale plekje in jouw hart kwijt te raken en je te moeten delen qua persoonlijke gesprekken voeren. Een soort van jaloezie op andere vriendschappen, waarvan ze weet dat dit ook veel voor jou betekent. Maar goed, jij kent A beter dan ik natuurlijk en het is jammer dat het zo is gelopen.
<<

Anoniem185

Bericht 26 Feb 2014 17:42

Re: Vriendinnengezeik

Misschien is A wel helemaal niet jaloers, maar is ze bang dat je nog een keer zo veel gekwetst wordt en wil ze je daar voor behoeden. Ze laat het alleen wel op een nogal lullige manier merken dan, dat ze om je geeft.
<<

Anoniem152

Bericht 26 Feb 2014 20:05

Re: Vriendinnengezeik

Daar dacht ik vannacht ook nog aan, Lampenkapje.
Maar aangezien A. het echt op zo'n manier zei van: "Ik mag M. niet, jij hebt weer contact met haar, ik kan/wil nu geen vriendinnen meer met jou zijn.", lijkt het me sterk.

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers