Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Afvaltopic #1

<<

Anoniem304

Bericht 26 Feb 2014 16:37

Re: Afvaltopic

Ja een handje noten met rozijnen vind ik inderdaad ook wel lekker, dat is ook wel een goede tip. Is ook weer eens wat anders! Rijstwafels zijn idd een beetje saai, maar voor een keertje kan dat ook wel. Beetje afwisseling is voor mij ook wel goed, ben altijd geneigd om maar hetzelfde te pakken.

Roggebrood hou ik helemaal niet van Bliss, maar toch bedankt voor het meedenken!

Ik heb trouwens nog nooit havermout gehad, maar ik zag een ontbijtje (http://www.lekkerensimpel.com/2013/12/06/ontbijt-havermout/)van havermout met melk, kleine eetlepel cacao en wat frambozen of bessen. Is dat dan direct ongezond door de cacao of valt dat wel mee? Ik ontbijt namelijk bijna nooit en dat zou ik echt moeten doen. Als ik wel ontbijt heb ik namelijk om 10 uur nog helemaal geen koekjes trek! En dat havermout met cacao lijkt me wel heel lekker eigenlijk.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 26 Feb 2014 16:39

Re: Afvaltopic

Nee hoor dat is niet ongezond!
#teammaple🍁
<<

Anoniem304

Bericht 26 Feb 2014 16:44

Re: Afvaltopic

Oh dat is goed om te horen. Dan ga ik havermout kopen en eens beginnen met een 'echt' ontbijt!
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 26 Feb 2014 16:54

Re: Afvaltopic

Ja rijstewafel zijn idd maar wat saai, je moet er van houden :D Beleggen kan natuurlijk ook met notenpasta, pindakaas, appelstroop, kaas oid.

Ik ontbeet overigens ook altijd erg slecht, maar tegenwoordig maak ik braaf of yoghurt wat ik dan eet op het werk (of in de auto als er file staat :D) of neem een paar crackers met kaas mee voor in de auto.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 26 Feb 2014 17:01

Re: Afvaltopic

Urban Naked schreef: Ik laat over 35 minuten het eindresultaat wel zien :)


Afbeelding
#teammaple🍁
<<

Koko

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:23

Bericht 26 Feb 2014 17:01

Re: Afvaltopic

Ziet er al heerlijk uit UN! Ben benieuwd hoe het smaakt!
<<

Anoniem273

Bericht 26 Feb 2014 17:03

Re: Afvaltopic

Mmm, lekker UN!
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 26 Feb 2014 17:04

Re: Afvaltopic

Hij is lekker! Wel wat klef, maar goed ik heb ook niets afgewogen van de ingredienten dus de verhouding zal wel niet perfect zijn. Maar dit kan ik prima eten als lunch!
#teammaple🍁
<<

Anoniem186

Bericht 26 Feb 2014 17:13

Re: Afvaltopic

Cotton schreef:Oh dat is goed om te horen. Dan ga ik havermout kopen en eens beginnen met een 'echt' ontbijt!


Cacao is niet slecht voor je. Het zijn de andere ingrediënten in chocolade wat het bij elkaar ongezond maakt (suiker, room, melkpoeder enz). Een lepeltje cacao kan best gezond zijn. Niet iedere dag, maar wel gewoon voor de variatie.
<<

Anoniem186

Bericht 26 Feb 2014 17:14

Re: Afvaltopic

Ziet er lekker uit, UN!
<<

Anoniem44

Bericht 26 Feb 2014 17:18

Re: Afvaltopic

Ik ben ook weer bezig, paprika's in de oven aan het grillen en daar maak ik straks paprikasoep van met wat creme fraiche erin en wat verse basilicum erbij. Ik maak er eigengemaakte pizzaatjes met speltbloem bij, met eigengemaakte tomatensaus met verse italiaanse kruiden erdoor. Op de pizza's doe ik o.a. (schrik niet!) boerenkool, klinkt vies, maar is heel lekker!
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 26 Feb 2014 17:19

Re: Afvaltopic

Ziet er lekker uit UN!
<<

Jules

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 914

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:33

Bericht 26 Feb 2014 17:19

Re: Afvaltopic

Het ziet er echt heerlijk uit UN! Hier viel hij ook heel erg in de smaak :) Ik heb dit weekend een owasacake gebakken en dat is ook zeer goed te doen als gezond tussendoortje!
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:44

Bericht 26 Feb 2014 19:12

Re: Afvaltopic

Caro schreef:
D'n Ibbel schreef:Wat is de pasta van amber?
Ik eet graag pastas maar wil die ook meer gaan vervangen maar weet niet goed hoe. Dank je iig voor je reactie.


Kijk hier maar eens: http://www.amberalbarda.nl/recepten/ even naar beneden scrollen voor het recept :-)


Oh die klinkt wel goed verder. Dank je wel! O en waar vind ik speltpasta dan of boekweitpasta?
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 26 Feb 2014 19:27

Re: Afvaltopic

Die pasta ziet er wel lekker uit! Dat ga ik ook proberen, maar dan met volkorenpasta denk ik. De rest heb ik al in huis.

@ Jules wat is een owasacake?
<<

Anoniem156

Bericht 26 Feb 2014 19:29

Re: Afvaltopic

girli schreef:Die pasta ziet er wel lekker uit! Dat ga ik ook proberen, maar dan met volkorenpasta denk ik. De rest heb ik al in huis.

@ Jules wat is een owasacake?


http://www.glamour.nl/lifestyle/food/artikel/osawacake
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 26 Feb 2014 19:33

Re: Afvaltopic

D'n Ibbel, ik maak die pasta altijd met volkoren pasta. Maar je kunt spelt- of boekweitpasta vast bij de natuurwinkel kopen.
#teammaple🍁
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:44

Bericht 26 Feb 2014 19:37

Re: Afvaltopic

Urban Naked schreef:D'n Ibbel, ik maak die pasta altijd met volkoren pasta. Maar je kunt spelt- of boekweitpasta vast bij de natuurwinkel kopen.


Oh dan ga ik voor volkoren, dat is dan ook een goede keuze :) Dank je wel.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 26 Feb 2014 19:51

Re: Afvaltopic

nevermind
Laatst gewijzigd door Bliss op 27 Feb 2014 12:44, in totaal 1 keer gewijzigd.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem38

Bericht 26 Feb 2014 20:28

Re: Afvaltopic

Als je rijstewafels eet, doe er dan beleg op (magere kipfilet). Dan wordt de glycemische index lager en 'teer' je er langer op (minder schommeling in je bloedsuiker). Bij de Lidl verkopen ze notenmix met cranberry's, erg lekker en voed ook goed. Dadels en vijgen als tussendoortje voor de zoete trek. Of zelfgemaakte muffins met rijstmeel en kokos of simpele kokosmacronen zelf maken. Ik vind het zelf ook gedoe, omdat ik geen gluten en lactose eet. En ik vind het vreselijk om in de avond nog te moeten koken voor de lunch de volgende dag. Maar een omelet met veel groenten en kruiden kan ik zelfs maken als mijn rijstemelk in de magnetron staat! Makkelijk en gezond :-)

Ik ontbijt zelf met rijstemelk, rijstepap (voor baby's is niet duur!) wat honing en kaneel en een handje rozijnen. Misschien ook iets voor jullie?

Overigens denk ik dat slanke mensen minder moeite hoeven doen om slank te blijven dan dikke mensen die afgevallen zijn. Vind het top dat jullie bezig zijn om richting een gezond gewicht te komen of te blijven!!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 26 Feb 2014 20:43

Re: Afvaltopic

Dank je Jip! :)
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem280

Bericht 26 Feb 2014 21:30

Re: Afvaltopic

Ik dacht het weekend: yes, weer wat aangekomen, bijna 2 kilo, maar het is er weer dubbel en dwars af! :snik:
Ben 27 kilo kwijt en dat is echt duidelijk zichtbaar bij mij. Van kledingmaat 44 naar 36/38. En werkelijk, dat heb ik in geen 11 jaar meer gehad. Geen dieet, stress speelde mee, maar voel me de laatste maanden, sinds november, weer super goed!
Dit in 2,5 jaar tijd, maar vraag me echt af, waar houdt het op?!
Dit is nog frustrerender.
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1462

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:58

Bericht 26 Feb 2014 21:36

Re: Afvaltopic

Ben je al naar de dokter geweest Caramba? Mocht alles gecheckt zijn en goed zijn dat is maat 36/38 toch prima? Heel normaal maatje en niet super klein. Of vind je je zelf al echt te dun?
Smile, it's free!
<<

Anoniem280

Bericht 26 Feb 2014 21:43

Re: Afvaltopic

Vind het nu niet leuk meer. Krijg steeds weer en vaker om mij heen te horen, wanneer stop je met lijnen? Ik lijn niet, het vliegt eraf. Laatst bij darm arts geweest, onderzoeken gehad, hopelijk krijg ik maandag antwoord.
Bloedonderzoeken gehad, komt niets uit.
Het mag van mij wel stabiel blijven. Maar dit kan wel weer onbewuste stress zijn. Ik weet het niet en maakt me onzeker.
<<

Anoniem44

Bericht 26 Feb 2014 22:13

Re: Afvaltopic

Maat 36/38 is toch prima?
VorigeVolgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers