Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat is jullie lekkerste....

<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 26 Feb 2014 00:03

Wat is jullie lekkerste....

Wat is jullie lekkerste aardappelrecept? We hebben een grote zak aardappels liggen en ik ben op zoek naar meer variaties dan alleen maar een AGV'tje. Wie heeft er lekkere recepten??
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 26 Feb 2014 08:48

Re: Wat is jullie lekkerste....

Moussaka! Heerlijk vind ik, op AH.nl vind je wel een recept.

Of torentjes op bakpapier van aardappelschijfjes, gebakken paprika en uienringen, gerjld gehakt met Provencaalsekruiden en geitenkaas en verkruimelde geitenkaas boven op uit de oven.

Ik maar ook weleens een aardappel tortilla met chorizo bijvoorbeeld, aardappelgratin met knoflook, geraspte kaas en een beetje melk of 7minuten poffen in de magnetron na wassen en er gaatjes in geprikt te hebben en dan een klodder zure room en bieslook. Ook maak ik bijvoorbeeld weleens andijvie salade met spekjes, gekookt ei, augurk, blokjes kaas en blokjes gekookte aardapprl, afgekoeld in de dresing van mosterd, olie, azijn en suiker/honing.

En ik maak vaak aardappels uit de oven, gewoon even wassen, niet schillen en vervolgens in de ovenschaal voor een minuut of 40. Ik voeg vaak knoflook en rozemarijn of chilipeper toe bijvoorbeeld en groenten zoals courgette, paprika, ui en kerstomaatjes die lekker open poffen.

En dan natuurlijk nog de stampotten. Zo vind ik preistampot met roomkaas of picalillie er naast lekker met een gebakken visje.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 26 Feb 2014 08:54

Re: Wat is jullie lekkerste....

Ik type op mijn telefoon en dat is niet handig!

Maar er zijn natuurlijk heel veel stampotten te bedenken bijvoorbeeld rucola en zongedroogde tomaatjes of andijviestampot met spekjes, gegratineerd met geitenkaas. En nattuurlijk gewoon hutspot, boerenkool stampot, zuurkool enz.

En dan nog ovenschotels mer gehakt, rode kool en puree, of shoarma, prei en puree met shoarma kruiden en zo is er ook oneindig veel te bedenken!

Of een aardappel curry, of een aardappelsalade of gewoon in plakjes snijden met schil en al en even bakken, er is zo veel te verzinnen!
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Valerie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 653

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:25

Bericht 26 Feb 2014 09:24

Re: Wat is jullie lekkerste....

Haha Minoessepoes, ik vind het leuk hoe enthousiast en uitgebreid jij altijd reageert in kook topics :D. Echt overduidelijk dat jij koken leuk vind!

Ik vind koken niet leuk, maar heb wel als doel om elke week een nieuw gerecht te maken (sinds dit jaar). Tot nu toe is dat gelukt.

Nu ontopic: Ik vind aardappeltjes uit de oven erg lekker. Rauwe aardappels in stukjes, daar wat olijfolie, tijm en rozemarijn overheen en ca 30 min in de oven.
Daarbij kan je dan tegelijk stukjes paprika, courgette, ui, champignons en cherry tomaatjes bij in de oven doen (maar dan wel als de aardappeltjes er al een kwartier in zitten want anders verbrand de rest.
Make happy memories

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers