Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Opknaptopic!

<<

Anoniem75

Bericht 09 Feb 2014 09:14

Re: Opknaptopic!

Viva schreef:Ik zou hem ook eerder grijs maken.
Het is/wordt sowieso een heel gaaf kamertje!


Ik zou 'm ook grijs maken en dan de binnenkant roze
<<

Anoniem193

Bericht 10 Feb 2014 14:06

Re: Opknaptopic!

Ik heb deze kast gekocht via MP.
Eigenlijk wil ik hem gaan verven oid, wat raden jullie mij aan?
Ik heb wat gelezen over krijt of kalk verf, is dat wat?

Afbeelding
<<

Vajen

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 382

Geregistreerd: 10 Okt 2013 18:00

Bericht 10 Feb 2014 17:07

Re: Opknaptopic!

Ik ben fan van krijtverf, omdat het een mooie matte uitstraling geeft :) Als je annie sloan verf gebruikt hoef je (deze kast) niet te schuren. Men zegt dat je bij deze verf helemaal niet hoeft te schuren maar mijn ervaring is anders als je de verf aan wilt brengen op hele gladde materialen. Ter bescherming breng je een blanke was over de verf heen (anders beschadigt het wel vrij snel). Heb ook andere merken krijtverf gebruikt maar die vind ik toch minder fijn verven.
<<

Anoniem255

Bericht 13 Feb 2014 15:59

Re: Opknaptopic!

Mooie kast!
Het is een eiken kast en waarschijnlijk behandeld. Dan zou ik `m afbeiten anders bestaat de kans dat de was er doorheen blijft komen. Volgens mij kan dit ook met de verf van Annie Sloan gebeuren maar als je haar verf wil gaan gebruiken zou je eens een mailtje kunnen sturen naar The Shabby Shed. Zij weten echt alles van de verf van Annie Sloan. Ik verf nu veel met Painting the Past. Die dekt niet in 1x maar verft heel makkelijk en je kunt met 1 blik ruim 10m2 verven. Als je de houtverf van PtP gebruikt met eggshel dan zit er al iets in wat je kast beschermt tegen vlekken e.d.
<<

Vajen

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 382

Geregistreerd: 10 Okt 2013 18:00

Bericht 14 Feb 2014 07:52

Re: Opknaptopic!

Als ik het goed onthouden heb wat de meneer van The shabby shed heeft verteld dan komen eventuele bruine vlekken door het looizuur van het hout, dat gaat bloeden. De was/lak die erop zit sluit dat juist al voor een groot deel af volgens mij, dus daarom juist niet afbeiten en schuren.
<<

Anoniem193

Bericht 14 Feb 2014 10:37

Re: Opknaptopic!

Bedankt voor de tips! De kast was maar 15,- over 2 weken wat verf kopen en gaan met die banaan;)
<<

nijntje4

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 16 Feb 2014 20:50

Re: Opknaptopic!

Vandaag deze boekenkast via Marktplaats gekocht (plankjes zijn er al uit op de foto) die ik wil vergrijzen. Vandaag al geschuurd enzo en morgen de eerste beitslaag erop!

Afbeelding
<<

Anoniem331

Bericht 16 Feb 2014 21:01

Re: Opknaptopic!

Ik hoop dat het morgen droog is, kan ik verder met mijn kastje.
Oud dingetje dat bij de oma van mijn vriend uit huis komt. Ik had ook krijtverf gekocht, in een mooie lichtblauwe kleur. Nadeel van deze soort verf vind ik toch wel dat het niet op oude verf hecht. Dus ik moet echt veel tijd in het schuren steken. Lekker handig met al die rondingen op zo'n kastje.
<<

Anoniem22

Bericht 16 Feb 2014 21:23

Re: Opknaptopic!

Mooi model nijntje! Daar kan je vast iets leuks van maken.
<<

Vajen

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 382

Geregistreerd: 10 Okt 2013 18:00

Bericht 17 Feb 2014 08:08

Re: Opknaptopic!

Ben benieuwd hoe het wordt Nijntje!
Tangerine, ik gebruik zelf eigenlijk regelmatig verschillende soorten verf over elkaar. Heb een hekel aan schuren dus probeer eerst uit of het een beetje pakt als ik wat over elkaar smeer, meestal lukt dat wel. Grondverf op waterbasis (action Multi grondverf) vind ik best gaan op verf op terpentinebasis. Pakt misschien niet helemaal goed in 1 keer dus heb je twee laagjes nodig en daarna nog je krijtverf.
<<

Anoniem181

Bericht 23 Feb 2014 19:50

Re: Opknaptopic!

-
Laatst gewijzigd door Anoniem181 op 09 Feb 2016 12:38, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 23 Feb 2014 20:45

Re: Opknaptopic!

Mooi! Maar wat is Glista?
Ik heb ook zin om dingen op te knappen, maar eerst moet de verbouwing en verhuizing achter de rug zijn.
<<

nijntje4

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 23 Feb 2014 21:08

Re: Opknaptopic!

Hier het resultaat van mijn boekenkast!

Afbeelding
<<

Anoniem57

Bericht 23 Feb 2014 21:53

Re: Opknaptopic!

Mooiiiii! Nu wil ik ook zo'n kast.
<<

Anoniem215

Bericht 23 Feb 2014 21:56

Re: Opknaptopic!

De boekenkast is mooi geworden.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 25 Feb 2014 15:50

Re: Opknaptopic!

Ik had onderhand al 2 stoeltjes, 1 krukje en een bureautje gekocht bij de kringloop, maar er nog niets mee gedaan. Nu heb ik het krukje net geschuurd, afgenomen met ammonia en in een notenkleur gebeitst.

Maar ik heb dus het geduld niet. Ik heb het superslordig gedaan, op het aanrecht. Beits er echt opgekwakt, zonder kranten er onder en alles staat nu nog net zo op het aanrecht.
Dit heb ik altijd bij dit soort klusjes, ook bij opruimen bijvoorbeeld. Na 5 minuten heb ik er gewoon geen zin meer in en dan ga ik slordig werken, totdat er druppels geknoeid worden of ik met m'n shirt tegen de beits kom. Thank god is er geen beits op het hout van de keuken gekomen.
#teammaple🍁
<<

Foxes

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 463

Geregistreerd: 10 Sep 2013 21:05

Bericht 25 Feb 2014 18:16

Re: Opknaptopic!

Haha Urban Naked, zo herkenbaar! Ik ben al weken bezig met het schuren van twee stoeltjes. Staan op zolder en ik doe er niets meer aan. Wat een shitwerk!

Sinds vandaag is klusproject 'de trap' eindelijk klaar. Geen duidelijke foto's van voor.

Voor:
Afbeelding

Tijdens:
Afbeelding

En dit is het resultaat. Ben er erg blij mee.
Afbeelding
<<

Anoniem166

Bericht 25 Feb 2014 21:33

Re: Opknaptopic!

Dat is mooi geworden, Natural. Strak geverfd!
<<

Anoniem181

Bericht 26 Feb 2014 09:21

Re: Opknaptopic!

-
Laatst gewijzigd door Anoniem181 op 09 Feb 2016 12:37, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem75

Bericht 27 Feb 2014 14:16

Re: Opknaptopic!

Domme vraag misschien maar hoe weet je of je genoeg hebt geschuurd? Ik heb nog een buikkastje staan van m'n oma en die wil ik wit maken. Ik heb al eens een keer eerder een buikkastje opgeknapt maar daar die had ik duidelijk niet goed geschuurd. Dat zag ik dus na het verven en mooi glad was ie echt niet. En moet je er altijd grondverf bij gebruiken? Ik heb nu simpele witte verf van de Action staan.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 27 Feb 2014 19:26

Re: Opknaptopic!

ik heb aardappelkistjes gekregen en die ga ik verven en dan leuk buiten neer hangen
Afbeelding
<<

Anoniem22

Bericht 27 Feb 2014 19:52

Re: Opknaptopic!

Leuk Sarah! Ik ben ook op zoek naar kistjes, maar dan voor iets als dit:

Afbeelding
<<

Anoniem66

Bericht 27 Feb 2014 19:55

Re: Opknaptopic!

Razz schreef:Domme vraag misschien maar hoe weet je of je genoeg hebt geschuurd? Ik heb nog een buikkastje staan van m'n oma en die wil ik wit maken. Ik heb al eens een keer eerder een buikkastje opgeknapt maar daar die had ik duidelijk niet goed geschuurd. Dat zag ik dus na het verven en mooi glad was ie echt niet. En moet je er altijd grondverf bij gebruiken? Ik heb nu simpele witte verf van de Action staan.


Ik zou wel grondverf gebruiken ja!

Verder... Ligt eraan wat er op zit. Kun je een foto maken?
<<

Anoniem75

Bericht 27 Feb 2014 20:01

Re: Opknaptopic!

Ik heb werkelijk geen idee maar hij voelt wel wat ruwig zeg maar. Dit is 'm :

Afbeelding
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 27 Feb 2014 20:54

Re: Opknaptopic!

Willem schreef:Leuk Sarah! Ik ben ook op zoek naar kistjes, maar dan voor iets als dit:

Afbeelding


Mooooiiii! :heart:
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers