Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


lekkerste soep recepten?

<<

Churrito

Kwebbel

Berichten: 319

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:48

Bericht 24 Feb 2014 17:56

lekkerste soep recepten?

Misschien zijn hier al topics over (kan ze niet vinden)

Maar wat voor soep maken jullie? En dan liefst gezond soepje? Ik ken nu:Courgettesoep, pompoensoep, Kippensoep, broccolisoep, pindasoep ( niet per se gezond natuurlijk) en saoto soep, deze heb ik dan zelf gemaakt. iemand nog een lekker en vooral simpel recept?
<<

Jules

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 914

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:33

Bericht 24 Feb 2014 18:11

Re: lekkerste soep recepten?

Ik ben echt gek op maissoep! Op m'n blog heb ik een recept staan! Oh en op rode linzensoep met bleekselderij, paprika en winterpeen.

En verder:
- Broccoli - rode peper soep
- wortelsoep
- paprikasoep
- tomatensoep
- pompoen-courgette soep

Mijn basis is in principe altijd 2 uien, 2 teentjes knoflook, en dan 1 liter water met 1 groentebouillonblokje en dan de groente naar keuze erdoor (veel groenten!). En na de kooktijd even pureren (behalve bij die rode linzen, paprika, bleekselderij, wortelsoep).
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 24 Feb 2014 18:17

Re: lekkerste soep recepten?

Jules schreef:Mijn basis is in principe altijd 2 uien, 2 teentjes knoflook, en dan 1 liter water met 1 groentebouillonblokje en dan de groente naar keuze erdoor (veel groenten!). En na de kooktijd even pureren (behalve bij die rode linzen, paprika, bleekselderij, wortelsoep).
Ik doe het bijna hetzelfde, maar ik bak de groenten altijd eerst even mee. Daarna voeg ik pas de bouillon toe.
#teammaple🍁
<<

Jules

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 914

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:33

Bericht 24 Feb 2014 18:20

Re: lekkerste soep recepten?

Urban Naked schreef:
Jules schreef:Mijn basis is in principe altijd 2 uien, 2 teentjes knoflook, en dan 1 liter water met 1 groentebouillonblokje en dan de groente naar keuze erdoor (veel groenten!). En na de kooktijd even pureren (behalve bij die rode linzen, paprika, bleekselderij, wortelsoep).
Ik doe het bijna hetzelfde, maar ik bak de groenten altijd eerst even mee. Daarna voeg ik pas de bouillon toe.


Oh ja dat doe ik ook eigenlijk!
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 24 Feb 2014 18:25

Re: lekkerste soep recepten?

Nee niet terugkrabbelen nu.
#teammaple🍁
<<

Churrito

Kwebbel

Berichten: 319

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:48

Bericht 24 Feb 2014 19:18

Re: lekkerste soep recepten?

Bedankt hier kan ik wel wat mee!
<<

Jules

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 914

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:33

Bericht 25 Feb 2014 11:50

Re: lekkerste soep recepten?

Urban Naked schreef:Nee niet terugkrabbelen nu.


Het is zo'n gewoonte geworden om soep te maken dat ik op papier blijkbaar de volgorde om ga draaien :P

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers