Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


HaakBrei&Borduur Topic

<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 19 Feb 2014 14:33

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Misschien een stomme vraag maar je weet ook zeker dat je de goede steek haakt? Ik was laatst ook bezig met een babymuts en begreep maar niet waarom het niet op het patroon leek en ineens zag ik dat ik bezig was met de verkeerde steek.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 19 Feb 2014 14:49

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ja, met double crochet, dat zijn toch stokjes?
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem260

Bericht 19 Feb 2014 17:12

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Romie schreef:Jerry, als je de pootjes met alleen kleine steekjes vastzet, en dan de draad door het lijf haalt en het andere pootje op dezelfde manier vastzet kunnen ze bewegen, snap je wat ik bedoel? Klinkt wat ingewikkeld maar werkt heel goed.



Denk dat ik je snap :ja: thanks!
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 19 Feb 2014 20:01

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Susan schreef:Ja, met double crochet, dat zijn toch stokjes?


Of vasten... ligt eraan of een amerikaans of engels patroon hebt. In de beginpost van dit topic staat een vertaalschema. Maar als het vasten zouden zijn, zou je waarschijnlijk meer toeren moeten haken... misschien is het patroon gemaakt voor dik garen, dikker dan dat jij gebruikt?
december 2016
juli 2019
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 19 Feb 2014 20:40

Re: HaakBrei&Borduur Topic

In het patroon dat ik gebruik is volgens mij single crochet een vaste, slip stitch een halve vaste, double crochet een stokje en half double crochet een half stokje. Volgens mij was de muts ook nog korter en kleiner geworden als ik vasten had gedaan in plaats van stokjes.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem260

Bericht 23 Feb 2014 15:44

Re: HaakBrei&Borduur Topic

M'n beer is af :thumbup:

Afbeelding

Twijfel nog of ik 'm ook nog een mondje moet geven, maar vind 'm supergeslaagd! De 'bungel'beentjes is trouwens gelukt!

Hier nog het olifantje dat ik laatst gehaakt heb:

Afbeelding

Weet niet waarom, maar vind 'm niet zo leuk...

Wil nu graag een ballerina-aapje maken, maar zoek eigenlijk een gratis patroon. Heb 'm in een boekje zien staan, maar dan moet ik eerst het boekje kopen, terwijl ik het aapje als een 'zomaar'kadootje wil maken voor het dochtertje van een vriendin... Hoe illegaal is het om dat soort dingen onderling uit te wisselen?
<<

Anoniem 63

Bericht 23 Feb 2014 22:04

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Oh, ik vind je olifantje juist super tof! (de beer ook trouwens, daar niet van, haha)
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 24 Feb 2014 11:42

Re: HaakBrei&Borduur Topic

De beer is leuk geworden. Heb je al op ravelry gekeken of daar een ballerina aap op staat? Tja hoe illegaal is zoiets, het is net als e-books 'uitlenen' Ik heb er persoonlijk geen problemen mee om gekochte patronen tegen elkaar te ruilen, maar sommige willen dat gewoon niet.
<<

Anoniem304

Bericht 24 Feb 2014 11:49

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Op Ravelry kom je uiteraard uit bij het officiële patroon van Christel Krukkert. Op http://www.amigurumis.nl kun je het patroon ook los kopen, dan hoef je niet het hele boekje aan te schaffen.

En ja, het is wettelijk verboden, maar dat is met zoveel dingen zo. :thumbup:
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 24 Feb 2014 11:56

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Overigens heb ik geen patroon van een aap dus daar kan ik je niet mee helpen :P

Ik heb inmiddels 3 rijen granny squares af van mijn deken. Maak er 7 totaal maar van de overige vier rijen moet ik alleen nog de buitenste 2 toeren de rest heb ik wel al af. Ben alleen nog aan het twijfelen of ik de squares aan elkaar ga haken of dat ik ze toch gewoon aan elkaar ga vastmaken met naald en draad.
En vervolgens maar eens kijken hoe groot hij dan wordt om te kijken of hoeveel randen ik er nog om heen ga haken.

En mijn stapelslak is inmiddels ook bijna af, moet hem alleen nog in elkaar zetten en dat vind ik nooit zo'n leuk werk dus dat duurt nog wel even..
<<

Anoniem260

Bericht 24 Feb 2014 12:33

Re: HaakBrei&Borduur Topic

wat is het verschil (qua resultaat) van aan elkaar haken of aan elkaar naaien?
Ik heb ook een stapel granny's liggen en haak er af en toe weer eentje bij. Uiteindelijk wil ik er een grote deken van maken, maar het heeft geen haast.

Ik zit er overigens nu ook over te denken mee te doen met die crochet along :angel:
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 24 Feb 2014 12:59

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Bij haken krijg je blijkbaar een randje aan de achterkant en bij het naaien niet. Ik ga het eerst nog even uitproberen op de granny's die ik als proef had gemaakt om te kijken wat ik mooier vind.
<<

Anoniem260

Bericht 24 Feb 2014 19:59

Re: HaakBrei&Borduur Topic

wiehoe, ik heb het patroon :angel:
<<

Romie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1128

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:38

Bericht 24 Feb 2014 20:49

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Siem schreef:Bij haken krijg je blijkbaar een randje aan de achterkant en bij het naaien niet. Ik ga het eerst nog even uitproberen op de granny's die ik als proef had gemaakt om te kijken wat ik mooier vind.


Voor het aan elkaar haken heb je veel meer garen nodig, daar heb ik me eens flink op verkeken en alleen daarvoor garen bij moeten halen, vond ik achteraf gezien wel zonde.
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 24 Feb 2014 20:54

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Romie schreef:
Siem schreef:Bij haken krijg je blijkbaar een randje aan de achterkant en bij het naaien niet. Ik ga het eerst nog even uitproberen op de granny's die ik als proef had gemaakt om te kijken wat ik mooier vind.


Voor het aan elkaar haken heb je veel meer garen nodig, daar heb ik me eens flink op verkeken en alleen daarvoor garen bij moeten halen, vond ik achteraf gezien wel zonde.


Daar had ik nog niet eens bij stil gestaan, bedankt voor de tip! Heb jij ze toen eerst geblockt?
<<

Romie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1128

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:38

Bericht 25 Feb 2014 15:34

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Nee, ik hem eerst helemaal aan elkaar gehaakt, een rand eromheen gehaakt en toen natgespoten en met het stoomstrijkijzer recht ''geperst''. Was wel een deken van katoen, dus dan kan dat, ik weet niet welk materiaal jij hebt gebruikt? Ik heb het ook eens geprobeerd met acryl maar dat kan ik je niet aanraden! Dan zou ik hem wel blocken.
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 25 Feb 2014 18:02

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ik heb ook 100% katoen gebruikt omdat het een babydeken is. Heb alleen geen stoomstrijkijzer maar die kan ik vast wel ergens lenen.
<<

Rennebol85

Bericht 26 Feb 2014 20:41

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Leuke beer, Jerry.

Ik ga beginnen met wat paaseitjes haken. Gisteren heb ik het wasabi konijn afgehaakt en gelijk maar in elkaar gezet. Ik vind dat in elkaar zetten toch zo'n rotkarwei.
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 03 Mrt 2014 14:56

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ja in elkaar zetten is ook niet echt mijn hobby. De stapelslak ligt ook alweer een week in stukjes op me.te wachten.

Even snel een tutteldoekje tussendoor gemaakt:

Afbeelding
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 06 Mrt 2014 20:47

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ik kwam nog een leuke link tegen.. wel een beetje laat haha ;)

http://www.handimania.com/knit/30-minut ... scarf.html
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Anoniem304

Bericht 07 Mrt 2014 10:45

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Of te vroeg Steep. Je hebt nog een poosje tot 't winter wordt!
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 11 Mrt 2014 14:03

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Hoi meiden Ik ben ook aan het leren haken!
Maar ik probeer nu de magische ring te maken alleen krijg ik hem op de een op andere manier niet goed met strak trekken!
2012
2016
2020

Instagram
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 11 Mrt 2014 14:11

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ik zou even op youtube kijken en dat is het makkelijkst het is zo wat lastig uit te leggen..
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 11 Mrt 2014 17:33

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Het is gelukt!
Al weet ik nu niet meer precies hoe ik het deed Haha Nog maar even een paar keer oefenen vanavond!
2012
2016
2020

Instagram
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 11 Mrt 2014 17:54

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ja het is even het gevoel krijgen aan welk draadje je eerst moet trekken. En inderdaad een kwestie van een paar keer oefenen!

Ik had nog even een vraagje over de granny square deken. Ik heb alle granny's af en heb besloten om ze aan elkaar te naaien. Maar wat is de meest verstandige manier ik heb gelezen dat het meest handige is om ze eerst in de breedte te doen maar moet je ze eerst dan allemaal aan elkaar naaien en dan vervolgens in de lengte alles aan elkaar naaien of naai je eerst 2 rijen in de breedte die vervolgens in de lengte dan weer een rij in de breedte er bovenop etc.?
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers